بهدنبال معرفی C 450 AMG و GLE 450 AMG کوپه، در حال حاضر مرسدس GLE 450 AMG 4MATIC را هم به اعضای خانواده آاِمگ اضافه کرده است.
همانطور که از نام آن مشخص هست، مدل جدید از پیشرانه دو برادر دیگر خود، یعنی موتور V6 بیتوربو ۳.۰ لیتری بهرهمند هست که توان ۳۶۲ اسب بخار و گشتاور ۵۲۰ نیوتن متر تولید میکند. این انجین به یک گیربکس اتوماتیک ۹ سرعته 9G ترونیک متصل شده و قدرت را از طریق تکنولوژی 4MATIC مرسدس با تمرکز بیشتر به چرخهای عقب، به هر چهار چرخ میفرستد.
علاوه بر موتور، GLE 450 AMG 4MATIC جهت ارائه هندلینگ اسپرت، از ویژگیهای سیستم تعلیق خاص آاِمگ و سیستم اسپرت هدایت مستقیم (Direct-Steer) برخوردار است. شتاب ۰ تا ۱۰۰ این SUV تنها ۵.۷ ثانیه هست و حداکثر سرعت آن بهصورت الکترونیکی به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. مصرف سوخت ترکیبی آن ۸.۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر اعلامشده و میزان انتشار گاز CO2 آن ۱۹۹ گرم بر کیلومتر اندازهگیری شده است.GLE 450 AMG 4MATIC پنج برنامه رانندگی (شخصی، آسایش، لغزنده، اسپرت و اسپرت پلاس) را در اختیار راننده قرار میدهد که با انتخاب هرکدام بسته به وضعیت رانندگی، ویژگیهای خودرو تغییر میکند. پارامترهای مختلفی از قبیل پاسخ دریچه گاز، گسترش عملکرد، تغییر سوئیچ، سرعت تعویض دنده، شاسی، فرمان، صدای موتور و یا تجهیزات، متأثر از انتخاب برنامهها تغییر محسوسی دارند.
سیستم چهار چرخ محرک 4MATIC برای افزایش عملکرد تنظیم شده و به این منظور گشتاور را با نسبت ۶۰: ۴۰ (عقب: جلو) تقسیم میکند. به لطف این پیکربندی و تمرکز بیشتر بر چرخهای عقب و در کنار آن استفاده از سیستم کنترل هرز گردی ASR، سیستم کنترل پایداری ESP با منحنی پویا و سیستم کنترل تمام چرخ محرک 4ETS، سطح پویایی جانبی این SUV به بالاتر از متوسط ارتقا یافته است. همچنین انتقال قدرت جدید و خاص آاِمگ در محور عقب با نسبت کوتاهتر ۳.۴۷: ۱ انجام میشود.
از لحاظ طراحی بیرونی، مرسدس بنز GLE 450 AMG 4MATIC کمتر از جزئیات اسپرت برخوردار است اما از ویژگیهایی مانند اگزوز دوقلو کروم، رینگها ۲۰ اینچی ۵ پره مشکی براق تراشخورده و تریم منحصربهفرد مشکی-کروم بهرهمند است. در داخل کابین این SUV از فرمان اسپرت با پوشش چرم ناپا، ادوات با تریم آلومینیوم، پدالهای اسپرت آامگ از جنس فولاد ضدزنگ با آجهای لاستیکی و پسزمینه اسپرت کیلومتر شمار و نمایش سرعت تا ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت استفادهشده است.
مشخصات فنی در یک نگاه:
GLE 450 AMG 4MATIC | |
موتور | بنزینی V6، تزریق مستقیم، توربوی دوقلو Biturbo |
حجم | ۲۹۹۶ سیسی |
خروجی | ۳۶۲ اسب بخار در دور ۵۵۰۰ تا ۶۰۰۰ |
حداکثر گشتاور | ۵۲۰ نیوتنمتر در دور ۲۰۰۰ تا ۴۲۰۰ |
گیربکس | اتوماتیک نه سرعت9G-TRONIC |
سیستم انتقال قدرت | 4MATIC تمام چرخ محرک دائم |
توزیع گشتاور عقب / جلو | ۴۰:۶۰ |
طول عرض ارتفاع | ۴۸۱۶در ۱۹۲۶در ۱۷۶۲ میلیمتر |
فاصله بین دو محور | ۲۹۱۵ میلیمتر |
فاصله عرضی چرخهای جلو / عقب | ۱۶۵۴/ ۱۶۷۳ میلیمتر |
رینگهای جلو / عقب | J ۹ × ۲۰ / J ۹ × ۲۰ |
تایرهای جلو و عقب | R 20 ۲۶۵/۴۵ |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت | ۵.۷ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت (محدود شده) |
مصرف سوخت، ترکیبی | ۸.۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر |
تولید گاز گلخانهای CO ۲ | ۱۹۹ گرم بر کیلومتر |
کلاس بهرهوری | C |
ali ayat
۲۵ مهر ۱۳۹۴اون خط قرمز رو موتور منو کشته
Hitler
۲۵ مهر ۱۳۹۴جناب فراهانی منظورتون از بی توربو همون بای توربو یا توربوی دوقلو هست دیگه؟
AliZeus
۲۵ مهر ۱۳۹۴های هیتلر :)
همون بی توربو (توربو دوقلو) درسته، بای توربو یعنی خداحافظ توربو!
بای هیتلر :D
Hitler
۲۵ مهر ۱۳۹۴Bye: خداحافظ
Bi:به عنوان پسوند یعنی دو قلو،جفت ،زوج
پس بای درسته :D
mohsen
۲۵ مهر ۱۳۹۴نمیشگه بگیم توئین توربو یا توربو دوقلو خودمونو خلاص کنیم؟ چی شده؟ جریانی هست؟ یه روز به AMG گیر میدن یه روز به Biturbo
Erfan
۲۵ مهر ۱۳۹۴های اشتباهه.
Heil Hitler درسته.
مهرداد فراهانی
۲۵ مهر ۱۳۹۴بیتوربو (Biturbo) و دو توربو یا توربو دوقولو (twinturn) هر دو به معنی استفاده از دو توربوشارژ در انجین هستند، اما از نظر تکنیکی و ساختاری با هم متفاوتن. احتمالا بزودی در یک مقاله مخصوص مفصل درباره تفاوت ها و مزیتهاشون مینویسیم.
مهرداد فراهانی
۲۵ مهر ۱۳۹۴از سردبیر عزیز تقاضا دارم کلمه تویین توربو را که جایگذین بیتوربو کردن اصلاح نمایند.
unique
۲۵ مهر ۱۳۹۴طراحی قسمت عقب خودرو واقعا جذابه. چراغ عقب ها خیلی خوش فرم و زیبا هستن. همون لبخند با ابهت سال های دور بنز رو تداعی میکنه.
جواد
۲۵ مهر ۱۳۹۴هرچند نسخه پرفومنس amgمثل این خوبه اما هرگز به پای یک amgواقعی نمیرسه در واقع یک مدل میانی بین amgواقعی و بنز استاندارد هست
Ahmad..F12
۲۵ مهر ۱۳۹۴با تشکر از همکار عزیز آقای فراهانی
به نظر من مرسدس بنز به اوج تکامل خودش رسیده
از هر نظر که به مشخصات این خودرو نگاه میکنم احساس فوق العاده بودن رو کاملاً حس میکنم
AHMADREZA
۲۵ مهر ۱۳۹۴یه ضرب المثل ماشینی هست که میگه :
کوفت باشه بنز باشه
ماهان گاز
۲۵ مهر ۱۳۹۴مگه بنز حرف دیگه ای میذارٍه بمونه/ مثل قبل با صلابت وبی نقص/
آ فرین به اینهمه وجدان کاری (احترام ب سلیقه مشتری وآینده نگری شرکت وطراحی فوق مدرن)آفرین ب بنزززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززز
mohsen
۲۵ مهر ۱۳۹۴و افرین به شما با این سخنان کوبنده که روح ادم به وجد میاره بره بنز بخره ولی پولش نیس نمیره!! اقایون کسی میدونه یه CLS550 با کیت AMG چجور میشه گیر اورد؟ یا بند پ میخواد واسه ترخیص؟
sina
۲۵ مهر ۱۳۹۴اخر 362 یا 367 ؟؟؟؟؟
احمد باقری
۲۵ مهر ۱۳۹۴باز هم یه ماشین معرکه دیگه از مرسدس.
امیر.عارف
۲۵ مهر ۱۳۹۴باز هم اسطوره ای از بنز
Archi KHAN
۲۵ مهر ۱۳۹۴خیلی عالی با طرحی پخته …