مرسدس بنز با رونمایی از مدل کوپه کلاس GLC خود در نمایشگاه نیویورک امسال، عضو جدیدی به طیف گسترده کراساوورهای خود اضافه کرد. GLC کوپه پاسخ مستقیم مرسدس بنز به بامو X4 محسوب میشود. خطوط سیال بدنه، طراحی جذابی به GLC کوپه بخشیده است که آن را زیباتر از رقیب اصلی باواریایی خود و یا حتی برادر بزرگترش یعنی GLE کوپه نشان میدهد.
خریداران آمریکایی این مرسدس فقط قادر به انتخاب دو نوع پیشرانه بنزینی برای آن هستند:مدل اول GLC300 با پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری ۲۴۰ اسب بخاری است و مدل دوم GLC43 AMG مجهز به موتور V6 3 لیتری تویین توربو با ۳۶۲ اسب بخار قدرت میباشد. این مدل در کمتر از ۵ ثانیه بهسرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت میرسد درحالیکه هر دو مدل بهصورت استاندارد با گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک عرضه میشوند. اما GLC کوپه در بازار اروپا با طیف گستردهای از هشت پیشرانه بنزینی و دیزل بفروش میرسد:
نمونههای دیزل شامل GLC220d با ۱۷۰ اسب بخار قدرت و GLC250d با ۲۰۰ اسب بخار قدرت میشود. مدل بعدی GLC250 بنزینی با ۲۱۰ اسب بخار قدرت است درحالیکه نمونه هیبریدی GLC350e هم با ۳۱۶ اسب بخار قدرت در لیست انتخابها وجود دارد. قدرتمندترین مدل نیز همان GLC43 AMG است که به آن اشاره شد.
انتظار میرود نسخه GLC 63 AMG نیز بهعنوان پرچمدار این گروه با موتور ۵۰۳ اسبی در آینده به این فهرست اضافه شود. مرسدس GLC کوپه با طولی برابر ۴.۷۳ و ارتفاع ۱.۶ متری، ۷.۴ سانتیمتر طویلتر و ۳.۹ سانتیمتر کم ارتفاعتر از نسخه هادی GLC میباشد. درحالیکه فاصله بین دو محور تغییر نکرده و همان ۲.۸۷ متر باقی مانده است. بنا به ادعای مرسدس، فضای اتاق برای پای سرنشینان و شانه آنها تغییری نکرده و معادل نسخه عادی است اما انتظار نداشته باشید که باوجود سقف شیبدار و کاهش ارتفاع، فضای سر برای سرنشینان بلندقامت نیز مناسب باشد. فضای حمل بار نیز ۵۹ لیتر کاهش یافته و به ۴۹۱ لیتر رسیده است که البته با ا نمودن صندلیهای عقب تا ۱۲۰۵ لیتر قابل توسعه است. حالا که عملی بودن خودرو، فدای ویژگیهای اسپرتی آن شده، چاشنی هیجان و لذت رانندگی نیز با ویژگیهایی چون سیستم تعلیق اسپرت پویا با میرایی قابل تنظیم و کنترل دینامیک بدنه همراه با فنرهای فولادی و کمکهای بادی اختیاری و ۵ حالت قابل انتخاب تعویض دنده اکو، راحت، اسپرت، اسپرت پلاس و انفرادی و نسبت فرمان تیزتر ۱ به ۱۵.۱ حاصل میگردد.
فرزاد
۹ فروردین ۱۳۹۵یه دفعه میگفتی بی ام و x4 دیگه!
محمد
۹ فروردین ۱۳۹۵فوق العادست
بنز کم کم داره بی ام و رو میگیره تو فروش و تصمیم داره تا سال 2020 از بی ام و تو فروش جلو بزنه که به احتمال زیاد میتونه
mohsen
۹ فروردین ۱۳۹۵حتما بی ام وه هم میشینه نگا میکنه
محمد
۹ فروردین ۱۳۹۵بنز glc coupe لایک
بی ام و x4 دیسلایک
جواد
۹ فروردین ۱۳۹۵به نظر من نسخه43amgهمین موتور 6سیلندر میگم نسخه واقعی از amgنیست چون از نسخه استاندارد 4 سیلندرهایamgکمتر قدرت تولید میکنه دلیلشم تصمیم یکباره مرسدس برای حذف amgاسپورت پکیج بود برای همین فرصت برای تغییرات نبود ولی مطمئنا از سالهای بعد این موتور با قدرت بالای 400اسب بخار میاد
بنتلی
۹ فروردین ۱۳۹۵برخلاف gleکوپه ک داشبورد قدیمی و شلوغی داشت طراحی داخلی این فوق العادس،از طرفی کابینش الهام گرفته از سی کلاسه ک جز بهترین کابین ها بوده،برخلاف کلاس بالاتر ک برتری با x6هس(ک فک کنم نویسنده پست مربوط ب مقایسشون فن بنز بوده) انتخاب بین این و X4سخته و بیشتر ب سلیقه مربوطه.
احمد باقری
۹ فروردین ۱۳۹۵عجب چیزیه، همه چیش میزونه، اینا میدونن هر زمان چیکار کنن و چی درست کنن که مناسب بازار باشه، فکر درست، تلاش و پشتکار، قطعات عالی، نتیجه میشه یه ماشین عالی.
بهنام طیبی
۹ فروردین ۱۳۹۵بازم یک خودرویی تیریپ شخصیتی دیگه از کمپانی بزرگ مرسدس بنز.واقعا عالیه
قدرت موتورش نسبت به شاسی بلند بودن و وزن که داره عالیه
AHMADREZA
۹ فروردین ۱۳۹۵x4 رو بیشتر دوست دارم اینکه پشتش gle هست
edris
۹ فروردین ۱۳۹۵از حق نگذریم بی ام و بود که این نسل خودرو ها رو اولین بار با x6 باب کرد
خیلی سگمنت جذاب و دوست داشتنی ایه
بهنام طیبی
۱۰ فروردین ۱۳۹۵یاعلی دادا گل. بی ام و هم خیلی شاخ کسی منکرش نیست
mohsen
۹ فروردین ۱۳۹۵خدایی جذابیت بی ام وه رو نداره
بیشتر چون بنز هس به به و چه چه میکنن یه عده