بوگاتیپاگانیپورشهفراریمک لارن

جنگ هایپرماشین‌ها (راند اول)

آلِخاندرو سالومون (Alejandro Salomon) فیلم‌ساز نام‌آشنای خودرو به‌تازگی ۵ هایپرماشین افسانه‌ای دنیا یعنی فِراری لافراری، پاگانی هوآیرا، بوگاتی ویرون سوپراسپورت، پورشه ۹۱۸ اسپایدر و مک‌لارن P1 را گردهم آورده و رقابتی نادر و معرکه را استارت زده است.

HYPER 5 First Part
World’s Top 5 Hypercars Are Ready For An Epic Battle
این اولین قسمت از مجموعه‌ی سه قسمتی جدال بسیار هیجان‌انگیز این اَبرخودروهاست. دوتایشان بیشتر حس به‌اصطلاح اولداِسکول (Oldschool) دارند و تجربه رانندگی فیزیکی‌تری به‌دست می‌دهند، درحالی‌که بقیه با داشتن فناوری قوای محرکه هایبرید کوکِ موافق‌تری با قرن ۲۱ دارند؛ باید دید که در آینده وضعیت به چه شکل خواهد بود!
HYPER 5 First Part
HYPER 5 First Part
ویرون سوپراسپورت (SS) از پیشرانه W16 میانی ۸ لیتری مجهز به ۴ توربو شارژر و سامانه چهارچرخ متحرک سود می‌برد. قلب مذکور برای این نسخه مورد به‌روزرسانی قرارگرفته که طی آن حداکثر قدرت از ۱۰۰۱ به ۱۲۰۰ اسب بخار افزایش‌یافته و بیشینه گشتاور به ۱۵۰۰ نیوتون‌متر رسیده است، پس از این نظر در صدر گروه جای می‌گیرد. همچنین ۲.۵ ثانیه زمان احتیاج دارد تا از حالت توقف کامل به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. درواقع می‌توانیم بگوییم که فولکس‌واگِن با ارائه‌ی این مدل قوانین گروه هایپرماشین‌ها را به خوبی وضع کرد!
HYPER 5 First Part
HYPER 5 First Part
هوآیرا که نامش را از الهه باد در داستان‌های افسانه‌ایِ آیمارا گرفته در سال ۲۰۱۲ با قلب میانی و چرخ‌های متحرک عقب جایگزین مدل به‌یادماندنی زوندا شد. پیشرانه‌ی آن نمونه توسعه‌یافته ۶ لیتری توربو دوقلوی V12 مرسدس-آاِم‌گ است که خروجی ۷۲۰ اسب بخار و ۱۱۰۰ نیوتون‌متر را در اختیار قرار می‌دهد تا شتاب اولیه تنها در ۳ ثانیه ثبت شود و سقف سرعت به ۳۷۰ کیلومتر بر ساعت (۲۳۰ مایل بر ساعت) برسد.
HYPER 5 First Part
HYPER 5 First Part
P1 اولین تجربه خودروساز انگلیسی در ورود به ورطه قوای محرکه هایبرید است که دو سال پیش (۲۰۱۳ میلادی) در نمایشگاه بین‌المللی ژنو پرده از چهره برداشت. در تولید آن توجه زیادی به مقام جانشینی مدل ارزشمند F1 شده است. قوای فنی‌اش بلوک V8 توربو دوقلوی ۳.۸ لیتری و یک موتور الکتریکی است که درمجموع ۹۰۳ اسب بخار قدرت و ۹۷۸ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کنند. مدل‌های دیفرانسیل عقب شتاب ۰-۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در ۲.۸ ثانیه لمس کرده و می‌توانند تا ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت (محدودشده به‌صورت الکترونیکی) به گردوخاک کردن ادامه دهند.
Mclaren P1 and Porsche 918
Mclaren P1 and Porsche 918
918 اسپایدر ۶ سال پس از توقف تولید کاررا جی‌تی متولد شد. قلب ۴.۶ لیتری V8 میانی به همراه یک موتور الکتریکی، سامانه چهارچرخ متحرک، بیشینه ۸۸۷ اسب بخاریِ قدرت و گشتاور ۱۲۸۰ نیوتون‌متری همه و همه شتاب اولیه را در مدت‌زمان ۲.۵ ثانیه میسر می‌کنند و سقف سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت (محدودشده به‌صورت الکترونیکی) را به ارمغان می‌آورند.
Ferrari Laferrari
Ferrari Laferrari
در آخر نوبت به “لافِراری” می‌رسد که در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۳ رونمایی شد و وظیفه سنگین جانشینی مدل جاودان “اِنزو” را بر عهده گرفت. قلب V12 تنفس طبیعی آن ۶.۳ لیتر حجم دارد و در کنار فناوریِ های-کِرس (HY-KERS) و یک پیشرانه مدرن برقی مجموعاً حدود ۹۵۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتون‌متر گشتاور را روانه‌ی چرخ‌های عقب می‌کند. حاصل کار نیز دستیابی از حالت ایست کامل به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در کمتر از ۳ ثانیه و تماشای بیشینه ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت (۲۱۷ مایل بر ساعت) داخل نشان‌دهنده‌های پشت فرمان است.
Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse
Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse
Pagani Huayra
Pagani Huayra
با پدال همراه باشید تا در قسمت‌های بعدی به تماشای تاخت‌وتاز رخ در رخ این هیولاها بنشینیم.


[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۸۶ دیدگاه‌ها

  1. 1A1

    ۲۴ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (144 ديدگاه)

    با ممنونی.احمد اقا دمت گرم +اقا نیما.حرف دلم مرسی ،بزنید قدش عاشق تک تک حرفاتون…

  2. enzo

    ۲۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (321 ديدگاه)

    کار فوق العاده ایه جمع کردن این 5تا هایپرکار کنار هم توسط این گروه و ساخت ویدیو
    راند بعدی هم احتمالا تو همین هفته میاد
    ولی من بیشتر منتظر تست آخر p1 vs 918 vs laf تو اون مسیر دومایلی هستم
    و از اون بیشتر منتظر تست کریس هریس رو این 3تا که قرار بود تو همین نوامبر منتشر بشه

  3. لانتا

    ۲۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (48 ديدگاه)

    برنده پورشه 918 هستش تو این تست به نظر من چون از هر نظر از همه رقبا تو پیست سریعتر و کاملا واسه پیچ های سخت امده است تو سقف سرعت فک نکنم هیچکدوم به پای بوگاتی برسن تنها ماشینی که تو سرعت بالاتر از 400 کیلومتر در ساعت همچنان پایداری داره . احتمالا تو شتاب صفر تا صد باز ویررون افسانیه تو صد تا 200 معلوم نیست اما لافراری شانس بیشتری داره
    918
    ویرون
    لافراری
    پی وان
    هوایرا

  4. سلــطان مکلارن

    ۲۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1153 ديدگاه)

    5 هیولا در کنار هم بهتر از این نمیشه
    اما طبق علاقه شخصیم
    1.مکلارن پی1
    2.لافراری
    3.پاگانی
    4.پورشه 918
    5.بوگاتی

  5. amir

    ۲۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    جای کویینگ زگ آگرا R واقعا خالیه

    1. محمد

      ۲۹ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      آره به مولا همه رو قورت میده حتی ویرون

  6. مهدی

    ۲۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان دقت کنن هی نگن ۹۱۸ چطور با این وزن و نیرو اینقدر سریعه یا پاگانی با ۲۰۰ اسب کمتر فلان لافراری رو میزنه. اگه دقت کنین ۹۱۸ به خاطر وجود ۴ تا موتور الکتریکی گشتاور عجیبی داره واین یعنی شتاب بیشتر و این مسله همرا میشه با چهارچرخ بودن این ماشین و طبیعی هست ک ماشین سریعی باشه. پاگانی و مکلارن هم گشتاورهای عضیمی دارن چون توربو خاصیتش دادن گشتاور بالاست. به نظر من خالص ترین و غنی ترین هاپر موجود لافراری هست که بدون شک حس رانندگی که میده یک سر و گردن بالاتر از رقباش هست

  7. ALiHidden

    ۲۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (330 ديدگاه)

    واییییی

    فشارم افتاد :|

    انتخاب من بین لافراری و ویرونه هر چند که احترام زیادی برای مکلارن و پورش دارم…

    ولی لافراری رو واقعا دوست دارم…

  8. enzo

    ۲۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (321 ديدگاه)

    در مورد نبودن one:1 سازنده ویدیو خودش اعلام کرد به دلایلی one:1 تو این تست حضور نداشت یکی اینکه این تست تو امریکا انجام گرفته و one:1 فعلا مجوز تردد تو امریکا رو نداره
    دوم اینکه تهیه کننده تمام هدفش این بود که هیچ نماینده ای از سازنده ها تو این تست حضور و دخالت نداشته باشه و تمام ماشینا customer car باشن نه factory car .
    و چون تمام تستایی که one:1 تابه حال داشته زیر نظر کمپانی بوده و حضورش تو این تست هم احتمالا باید تحت نظارت کمپانی میبود شرایط حضور تو این تست رو کسب نکرد و اینکه کلاً گروه سازنده به فرد خاصی که مالک one:1 باشه دسترسی نداشته

  9. enzo

    ۲۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (321 ديدگاه)

    راستی راند جدید این تست هم اومده که ظاهرا 918 تو یک دور پیست سریعترین بوده

  10. بنده خدا

    ۲۶ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (232 ديدگاه)

    1-بوگاتی2-مک لارن=چون مگس وزنه3-پورشه4-پاگانی5-فراری

    1. سلــطان مکلارن

      ۲۶ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (1153 ديدگاه)

      رفیق وقتی میگم مطالعه کنین همه دیس میدین ک واسه من ذره ای مهم نیست چون میدونم با یکسری … طرفم (البته با شما دوست عزیز نیستم منظورم با 99% دوستان در پدال هست)
      وزن مکلارن پی 1 = 1395 کیلوگرم
      لافراری = 1255 کیلوگرم
      پاگانی = 1350 کیلوگرم
      پورشه 918 = 1635 کیلوگرم
      بوگاتی = 1890 کیلوگرم
      پس بعد از بوگاتی و پورش 918 مکلارن سنگین ترین وزن رو داره
      منتظر دیسلایک های گرمتون هستیم واسه من یکی که مهم نیست.

      1. reza ///AMG

        ۲۶ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (2277 ديدگاه)

        جناب طرف شده با ۹۹% پدالیها
        این اعداد من در آوردی چیه به خورد ملت میدی؟
        لافراری کجاش ۱۲۵۵ کیلو هست؟
        حدود ۱۵۸۰ کیلوعه
        بعد جالبه هی میگه مطالعه کنین مطالعه کنین

        1. سلــطان مکلارن

          ۲۶ آبان ۱۳۹۴
          سوابق: (1153 ديدگاه)

          اتفاقا با این کامنت دوستمون کمی شک کردم و رفتم سرچ کردم اینا اینجا گذاشتم

        2. سلــطان مکلارن

          ۲۶ آبان ۱۳۹۴
          سوابق: (1153 ديدگاه)

          LaFerrari

          Price €1.2m (approx £1.15 million); 0-62mph Sub-3.0sec (claimed); Top speed “Above 217mph”; Economy na; CO2 333g/km; Kerb weight 1255kg (dry), 1345kg (approx) with fluids; Engine V12, 6262cc, petrol plus electric motors; Installation Mid, longitudinal, rear-wheel drive; Power 950bhp at 9000rpm; Torque 715lb ft at 6750rpm; Power to weight 707bhp/tonne (with fluids); Specific output 152bhp/litre; Compression ratio 13.5.0:1; Gearbox 7-speed paddle shift DCT; Length 4702mm; Width 1992mm; Height 1116mm; Wheelbase 2650mm; Fuel tank n/a; Range n/a; Boot n/a; Front suspension Double wishbones, coil springs, anti-roll bar, electronic adaptive dampers; Rear suspension double wishbones, coil springs, anti-roll bar, electronic adaptive dampers; Brakes 398/380mm, ventilated carbon ceramic discs, front and rear; Wheels 9.5jx19in (front), 13.0jx20in (rear); Tyres 265/30 ZR19 front, 345/30 ZR 20 rear, Pirelli P-Zero Corsa
          —————————————-
          McLaren P1

          Price £866,000; 0-62mph 2.8sec; Top speed 217mph (limited); Economy 34.0mpg (combined); CO2 194g/km; Kerb weight 1450kg; Engine V8, 3799cc, twin-turbo petrol, plus electric motors; Installation Mid, longitudinal, rear-wheel drive; Power 903bhp at 7500rpm; Torque 664lb ft at 4000rpm; Power to weight 623bhp per tonne; Specific output 237bhp per litre; Compression ratio na; Gearbox 7-spd dual-clutch automatic; Length 4590mm; Width 1946mm; Height 1170mm; Wheelbase 2670mm; Fuel tank 64 litres; Range 479 miles; Boot 120 litres; Front suspension Double wishbones, hydraulic springs, electronic adaptive dampers; Rear suspension Double wishbones, hydraulic springs, electronic adaptive dampers; Brakes 390mm carbon-ceramic discs (f), 380mm carbon-ceramic discs (r); Wheels 9Jx19in (f), 11.5Jx20in (r); Tyres 245/35 ZR19 (f), 315/30 ZR20 (r), Pirelli P Zero Corsa

          Porsche 918 Spyder

          Price £704,000 (Weissach Pack edition); 0-62mph 2.5sec ; Top speed 215mph; Economy 94.1mpg (combined); CO2 70g/km; Kerb weight 1634kg; Engine layout V8, 4600cc, petrol, plus electric motors; Installation Mid, longitudinal, 4WD; Power 875bhp at 8500rpm; Torque 944lb ft at 4000rpm; Power to weight 535bhp per tonne; Specific output 190bhp per litre; Compression ratio na; Gearbox 7-spd dual-clutch automatic; Length 4643mm; Width 1940mm; Height 1167mm; Wheelbase 2730mm; Fuel tank 70 litres; Range na; Boot 110 litres; Front suspension Double wishbones, coil springs, electronic adaptive dampers, anti-roll bar; Rear suspension Multi-link, coil springs, electronic adaptive dampers, anti-roll bar; Brakes 410mm carbon-ceramic discs (f), 390mm carbon-ceramic discs (r); Wheels 9.5Jx20in (f), 12.5Jx21in (r); Tyres 265/35 ZR20 (f), 325/30 ZR21 (r), Michelin Pilot Cup 2

          من مثل شما رو هوا چیزی نمیپرونم که بخوام ضایع بشم همیشه سرچ میکنم

        3. enzo

          ۲۶ آبان ۱۳۹۴
          سوابق: (321 ديدگاه)

          آقا اون سرچتو ولش کن که یه مشت اعداد وارقام کارخونه ای رو کاغذ و قدیمی بیشتر نیست داریم در مورد دنیای واقعی صحبت میکنیم
          در مورد وزن نه فراری و نه مک لارن به اون وزن هدفی که میخواستن نرسیدن
          لافراری با lightweight option و باک پر و مایعات بالای 1500 و با آپشن 1600 کیلو وزنشه چندین نفر از مالکین این ماشین هم تایید کردن تو محافل خودرویی
          در مورد p1 هم همینطور
          اینم صفحه ویکی پدیا با اطلاعات اصلاح شده برای وزن ماشینا :

          https://en.wikipedia.org/wiki/LaFerrari
          https://en.wikipedia.org/wiki/McLaren_P1

  11. England

    ۲۶ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (204 ديدگاه)

    بازم مثل همیشه مکلارن پی 1 برنده این مسابقه میشه
    هرکسی میتونه طرفدار خودروهایی جز ابرخودروهای مکلارن باشه اما هرکسی نمیتونه طرفدار یک محصول خاص مثل مکلارن باشه و این خاصیت خاص و طرفداران خاص هاست (جمله سنگینیه 1 دقیقه سکوت)
    فقط مکلارن فقط انگلیس

  12. وحید

    ۱۶ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (14 ديدگاه)

    آگرا کو ؟

  13. محمد

    ۱۸ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    به نظر من بوگاتی همه شون رو قورت می ده

  14. علي

    ۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    بچه ها من نمیتونم فیلمو ببینم یکی بهم بگه هرکسی چندم شده

  15. MEHDI8.1.2.0

    ۲۴ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (80 ديدگاه)

    چه بزن بزنی بشه این نبرد

  16. MEHDI8.1.2.0

    ۲۴ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (80 ديدگاه)

    ولی بوگاتی یه چیز دیگس

  17. MEHDI8.1.2.0

    ۲۴ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (80 ديدگاه)

    عاشق رنگ فراری شدم

  18. MEHDI8.1.2.0

    ۲۴ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (80 ديدگاه)

    مبارزان اروپایی

  19. MEHDI8.1.2.0

    ۲۴ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (80 ديدگاه)

    چقدر جذابن

  20. MEHDI8.1.2.0

    ۲۴ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (80 ديدگاه)

    هیبرید در برابر قدرت خالص

  21. MEHDI8.1.2.0

    ۲۴ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (80 ديدگاه)

    در واقع نبرد پاگانی با اون سه تاس
    بوگاتی جنبه مهمان داره

  22. MEHDI8.1.2.0

    ۲۴ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (80 ديدگاه)

    یه گاراژ با اینا برایم ارزوست

  23. MEHDI8.1.2.0

    ۲۴ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (80 ديدگاه)

    مک لارن اسطوره ساز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا