وقتی بیوک انکلیو برای اولین بار معرفی شد، یکی از نمونههای همسان آن، تحت برند «ساترن» و با نام «اوتلوک» عرضه میشد. ولی ساترن بهزودی به پایان عمر خود رسید و سهگانه کراساور ۳ ردیفه جنرالموتورز، از انکلیو، شورولت تراورس و جیامسی آکادیا تشکیل مییافت. تمام اینها برای اشاره به این موضوع است که زمان زیادی از معرفی انکلیو گذشته و این مدل در حال حاضر در ۹ سالگی خود به سر میبرد؛ چرا که این خودرو در سال ۲۰۰۷ به عنوان یک مدل ۲۰۰۸ از راه رسیده است. ۹ سال واقعاً زمان زیادی در خودروسازی است؛ مخصوصاً اگر اینکه چرخه معمول ۶ ساله مدلهای مختلف در این صنعت را درنظر بگیریم.
شاید یکی از دلایل اصلی پابرجا ماندن انکلیو در خط تولید «بیوک» موضوع ورشکستگی جنرالموتورز بوده که باعث شده تا جایگزینی مدل انکلیو با تأخیر انجام میشود. جنرالموتورز در شرایطی که با مسائل مالی دست و پنجه نرم میکرد، در این اندیشه بود که کراساورهای ۳ ردیفهاش احتمالاً از موقعیت رقابت خوبی در بازار برخوردار بودند و بنابراین، جایگزینی آنها در چنین شرایطی، میتوانست در اولویتهای بعدی قرار گیرد؛ موضوعی که اساساً منطقی به نظر میرسید. اِنکلیو با مهندسیِ مناسبی که در آن به کار رفته بود، شرایط رقابتی خود را بیشتر از حدّ انتظار، در بازار حفظ کرد. البته باید به این موضوع نیز اشاره کنیم که انکلیو برای مدل ۲۰۰۹، یک موتور نسبتاً قدرتمندتر V-6 با انژکتور مستقیم دریافت کرد که هنوز هم در زیر کاپوت آن یافت میشود. این موتور قدرتی معادل ۲۸۸ اسببخار تولید میکند و حداکثر گشتاورش نیز به ۳۶۶ نیوتنمتر میرسد. همچنین این مدل، سه سال پیش، برای مدل ۲۰۱۳ یک سری تغییرات کلی را تجربه کرد؛ از جمله اصلاحات در طراحی، بازنگری در کابین، افرایش امکانات ایمنی و تکنولوژیهای بیشتر. این در حالی است که برای مدل ۲۰۱۶، سیستم OnStar با قابلیت اتصال 4G LTE و نقطه اتصال وایفای به صورت استاندارد اضافه شده و همین طور، یک نسخه «توسان ادیشن» با برخی تریمهای ظاهری برنزی ارائه شده است. انکلیو با یک فاصله محوری کشیده و کابین جادار، بزرگتر از بسیاری رقبای لوکس خود است؛ رقبایی مانند آکورا MDX، اینفینیتی QX60 و آئودی Q7. این موضوع در صندلیهای استاندارد ردیف سوم این مدل نیز خود را نشان میدهد. این صندلیها با تکیهگاه مناسب و فضای عالی برای سر و زانوها، یکی از بهترین نمونهها در این کلاس به شمار میروند. البته صندلیهای ردیف دوم که میتوانند به صورت دو صندلی جداگانه یا یک نیمکت ۳ نفره استفاده شوند، شرایط معمولیای دارند و برای سرنشینان بزرگسال، شرایط چندان راحتی ایجاد نمیکنند. این در حالی است که یک فضای ۶۵۱ لیتری در عقب برای حمل وسایل پیشبینی شده و در صورتی که تمام صندلیهای عقب جمع شوند، این فضا به ۳۲۵۶ لیتر افزایش خواهد یافت. امّا در کنار ابعاد، وزن کلی انکلیو نیز نسبتاً بالا است. در خودروی تستشده با تمام تجهیزات و سیستم دیفرانسیل تمامچرخ متحرک، وزن کلی در حدّ ۲۳۰۰ کیلوگرم است؛ یعنی به میزان قابلتوجهی سنگینتر از مدل سبکوزن MDX با وزن ۱۹۳۱ کیلوگرم، هوندا پایلوت با وزن ۱۹۵۱ کیلوگرم و یا تویوتا هایلندر با وزن ۲۰۷۶ کیلوگرم و همینطور ولوو XC90 با وزن ۲۱۴۶ کیلوگرم. امّا انکلیو در باشگاه کراساورهای ۲/۵ تُنی تنها نیست؛ چرا که مدلی مانند فورد اکسپلورر اسپورت با وزن ۲۲۴۰ کیلوگرم فاصله چندانی با آن ندارد و این در حالی است که داج دورانگو V-6 و مدل جدید آئودی Q7 3.0T با وزنهایی بهترتیب برابر ۲۳۴۰ و ۲۳۰۴ کیلوگرم در سطحی بالاتر از انکلیو قرار میگیرند.- نوع خودرو: موتور جلو، دو دیفرانسیل، ۷ سرنشین، ۴ در هاچبک.
- قیمت مدل تست: ۵۳۸۳۵ دلار (قیمت مدل پایه: ۴۶۵۸۵ دلار).
- نوع موتور: DOHCبا ۱۶ سوپاپ V-6، بلوک و رویه آلومینیومی، انژکتور سوخت مستقیم.
- گنجایش: ۳۵۶۴ سیسی.
- قدرت: ۲۸۸ اسب بخار در ۶۳۰۰ دور در دقیقه.
- گشتاور: ۳۶۶ نیوتنمتر در ۳۴۰۰ دور در دقیقه.
- گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک با حالت شیفت دستی.
- فاصله محوری: ۳/۰۲ متر.
- طول ماشین: ۵/۱۲۸ متر.
- عرض: ۲/۰۰۷ متر.
- ارتفاع: ۱/۸۲۱ متر.
- وزن کلی: ۲۲۹۹ کیلوگرم.
- صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۷/۹ ثانیه.
- صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۲۳/۲ ثانیه.
- استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۸/۴ ثانیه.
- عبور از یکچهارم مایل: ۱۶/۳ ثانیه با سرعت نهایی ۱۳۸/۴ کیلومتر بر ساعت.
- سرعت نهایی (با محدودیت قانونی): ۱۷۳/۸۱ کیلومتر بر ساعت.
- مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۶/۰۸۳ متر.
- چسبندگی در پیچی به قطر ۳۰۰ فوت: 79g.
- تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۴/۷ لیتر در شهر و ۱۰/۷ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
- مصرف سوخت در تست: ۱۵/۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.
احسان(احسان سابق)
۱۲ فروردین ۱۳۹۵9 سال زمان زیادی در خودروسازی است…
ایران خودرو و سایپا با این جمله بشدت مخالفن
Armin
۱۲ فروردین ۱۳۹۵عجب ماشین تمیزی … به سختی بشه ایراد گرفت ازش
ЛП
۱۲ فروردین ۱۳۹۵مصرف بالا.شتاب کم.قیافه برای 10 سال پیش
خیلی به صرفه نیست نه؟؟! :|
بهنام طیبی
۱۲ فروردین ۱۳۹۵قدرت موتورش خوب.شتاب خوبی هم داره.ولی مصرف سوخت مقداری بالاست.
چهره اتومبیل هم بدک نیست.یک ذره شبیه لیفان البته جلو خودرو.
بهنام طیبی
۱۲ فروردین ۱۳۹۵من بیشتر از ویلای بسیار زیبا خوشم اومده تا تصویر خودرو
عکس دقت کنید چه خانه رویایی و زیبایی.من اون خونه میخوام
بنتلی
۱۲ فروردین ۱۳۹۵جنرال موتورز فقط ب شورلت و کادیلاک و جمس توجه میکنه،طراحی فرمون و داشبورد این خودرو خیلی قدیمی شده،کیفیت صفحه نمایش داشبورد و نشانگر های پشت فرمون یکم پایینه،بیوک شرکت باسابقه و معروفیه،امیدوارم بیشتر بهش توجه بشه،لیاقتش بیشتر از ایناس
احسان
۱۲ فروردین ۱۳۹۵به نظر ماشینه لوکس و راحتی هست، موتورشم خوبه،با قیافه بیرونش کار ندارم، توش ساده وشیکه، فرمون،و دسته دنده،، بنظرم خوش دسته
احمد باقری
۱۳ فروردین ۱۳۹۵بیوک کم کم داره یه تکونهایی به خودش میده و ماشینهای خوبی رو روانه بازار میکنه. سدانش هم خیلی زیباست.
erfan
۱۳ فروردین ۱۳۹۵خیلی خوبه که آمپر باتری دارن