اگر ارائه کانسپت اَونیر در همین روزها در سال گذشته شما را راضی نکرده، این کانسپت بیوک اَویستا ثابت میکند که بیوک توانایی ساخت یک خودروی زیبا و جذاب را دارد. اویستا که یک کوپه اسپورت ۲+۲ با شاسی دیفرانسیل عقب و یک موتور ۴۰۰ اسببخاری است، گامی رو به جلو برای برند بیوک محسوب میشود. اد ولبورن (Ed Welburn)، معاون طراحی جهانی جنرالموتورز در این زمینه میگوید:
در این طراحی، هدف ارائه یک جلوه گویا و احساسی مناسب برای بیوک بوده است. بیوک در این کانسپت، بهترین تلاش را برای ایجاد یک طراحی الهامبخش کرده است. کانسپت بیوک اویستا با قامت کوتاه و عریض خود، از عناصری چون یک چهره خشن با شبکه توری بزرگ بر روی جلوپنجره، چرخهای ۲۰ اینچی در پوشش تایرهای پیرلی P زیرو، چراغهای باریک در جلو و شیبهای برجسته در جهت پنجره و گلگیرهای جلو استفاده کرده است. در عقب، اویستا دارای یک اسپویلر کوچک در زیر پنجره است که خروجیهای اگزوز با طرح کرومی در گوشههای پایین آن خودنمایی میکنند.
پروژه اویستا اندکی بیش از یک سال قبل در بیوک آغاز شده است؛ این گفته «ولبورن» در مرکز طراحی جنرالموتورز در «وارن» ایالت میشیگان امریکا است. وی ادامه میدهد: این پروژه واقعاً با عشق و علاقه دنبال شده و هیچ محدودیت زمانی برای آن درنظر گرفت نشده است. من فکر میکند که این دقیقاً چیزی است که برای برند مناسب است.
در حالی که بهصورت رسمی هیچ زمانبندی برای ورود این مدل به نمایشگاههای فروش بیوک وجود ندارد، ولی چنین کوپه اسپورتی مطمئناً میتواند حال و هوای تازهای برای برند بیوک ایجاد کند. این شاخه جنرالموتورز برنامه دارد تا حدود ۷ مدل جدید تا بازنگریشده تا سال ۲۰۱۸ عرضه کند که ۳ نمونه اول آنها شامل انویژن کراساور، لاکراس سدان و کسکادا کانورتیبل هستند. اگر اویستا نیز در این جمع حاضر شود، چندان جای تعجب نخواهد بود. در زیر کاپوت، یک موتور دو توربوشارژر ۳ لیتری V-6 قرار گرفته است که میتواند قدرتی برابر ۴۰۰ اسببخار فراهم کند و با یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک پشتیبانی میشود. در همین حال، قابلیتهایی مانند غیرفعالسازی سیلندر و تکنولوژی استاپ-استارت موتور، شرایط مصرف سوخت را در سطح پایینی قرار میدهند. همچنین کانسپت اویستا از سیستم تعلیق هوشمند کنترل سواری مغناطیسی جنرالموتورز بهره میبرد. البته شاید این سیستم پیشرانه چندان از خط تولید دور نباشد؛ چرا که مدل جدید کادیلاک CT6 از یک موتور ۳ لیتری دو توربوشارژر V-6 استفاده خواهد کرد که خروجی آن ۴۰۰ اسببخار اعلام شده است.
فارغ از اینکه این کانسپت چگونه به یک مدل تولید تغییرشکل میدهد، اهمیت اویستا از این جهت است که بیوک در آن نشان میدهد که میتواند چیزی بیشتر از کراساور تولید کند. دانکن الدرِد (Duncan Aldred)، معاون بازاریابی جهانی بیوک میگوید:
کانسپت اویستا مرزهای قابلیتهای بیوک را گسترش میدهد.
4x
۲۱ دی ۱۳۹۴محشر اگه کسی شنیده به این میگن.
4x
۲۱ دی ۱۳۹۴ولی نیم رخش شبیه به تسلا مدل اس شده.
احمد
۲۱ دی ۱۳۹۴ای کاش شتابش رو هم می نوشتی ببینیم زور موستانگ وکامارو داره
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۲۱ دی ۱۳۹۴اتفاقاً احمد آقا پلتفرم ساختش با کامارو 2016 یکیه.
ممکنه از یه نظرایی خیلی شبیه کامارو باشه ولی خب توان موتورش کم تره.
تشکر از مطلب زیبای جناب انیس حسینی
mostafa
۲۱ دی ۱۳۹۴متاسفانه ما فقط باید نگاه کنیم و حسرتش رو بخوریم
واقعا زیباست
.
.
ان شاا… خودرو سازهای ما هم یه روزی به جایی برسن که این دنده پراید درست جا بره
great britain
۲۱ دی ۱۳۹۴چی بگم.
فقط نگاه کنیم و حسرت بخوریم همین.
خوش به حال آمریکایی ها و کشورهای پیشرفته.
عشق میکنن.
حسین
۲۱ دی ۱۳۹۴یه زمانی ایران بیوک و شورلت میساخت
http://images.khabaronline.ir//images/2014/9/14-9-29-145632GM.jpg
http://images.khabaronline.ir//images/2013/11/13-11-27-104139kadi.jpg
الان اینارو میسازه
http://www.nividar.com/full/84160fa63b02b8f02fbf2b5f4df21bd1df2e1eee.jpg
http://20ist.com/wp-content/uploads/2012/02/Pride.jpg
احمد باقری
۲۱ دی ۱۳۹۴عجب چیزیه این ماشین، کانسپت قبلیش هم خیلی باحال بود.
Nima
۲۱ دی ۱۳۹۴پیشرفت بیوک رو تا 2020 میبینم
اى باکیفیت ترین برند آمریکا و قدیمى ترین در جنرال موتورز.
پویان
۲۱ دی ۱۳۹۴چقدر شبیه تسلاست
mamad
۲۱ دی ۱۳۹۴ای جان. ادم رو میبره به اینده 100 سال بعد صنعت خودروی ایران
Archi KHAN
۲۱ دی ۱۳۹۴بسیار زیباست …
دمت گرم جنرال موتور
رضا س
۲۱ دی ۱۳۹۴زیباست در یک کلام …