بامو i5 برخلاف همخانوادههای فضاییاش در سری مدلهای i، ظاهری ساده و استاندارد در قالب یک سدان چهار خواهد داشت. انتخاب این فرم از بدنه برای این پروژه به این خاطر است که هنوز هم در بعضی از بازارهای کلیدی در صنعت خودرو مانند چین و امریکا، مشتریان خرید سدان را به هر گونه فرم بدنه دیگر ترجیح میدهند.
طول i5 به اندازه بامو i8 خواهد بود، ولی هدف آن است که با ترکیب حداکثر فاصله محوری ممکن و حداکثر پیشامدگی جلو، بیشترین فضا در داخل آن ایجاد شود. بامو i5 به دلیل آن که موتور الکتریکیاش را همانند i3 و i8 در بین چرخهای عقب جا داده است، بایستی فضای کافی برای حمل وسایل یک خانواده کامل را در خود داشته باشد.مدل قدرتمند i5 در دو فرم ارائه خواهد شد؛ کاملاً الکتریکی و پلاگین هیبرید. مدل الکتریکی دارای یک موتور ۲۲۵ اسببخاری در عقب خواهد بود که در همین حال از یک موتور ۱۳۵ اسببخاری دیگر در جلو نیز بهره میبرد. یک موتور نیرومندتر در مدل پلاگین مورد استفاده قرار میگیرد که قدرتی در حدود ۲۷۵ اسببخار خواهد داشت و البته در این مدل، یک موتور سه یه چهار سیلندر نیز چرخهای جلو را به حرکت در خواهد آورد. i5 از یک سیستم دیفرانسیل تمامچرخ متحرک گشتاور برداری نیز به صورت استاندارد برخوردار خواهد بود.
به لطف استفاده گسترده از فیبر کربن در i5، همانند سایر مدلهای سری i، وزن نهایی این خودرو کمتر از ۱۵۶۴ کیلوگرم خواهد بود.
پروژه i نیاز به چیزی مانند i5 دارد. آن هم وقتی که i3 دقیقاً سودآوری ندارد و i8 نیز یک وسیله نقلیه سطح بالاست که از دسترس بسیاری خارج است. بامو در i5 میخواهد در قالب یک خودروی الکتریکی، یک مدل چهار در و چهار سرنشینه ارائه کند که در عین حال، قیمت بسیار بالایی نیز نداشته باشد. بر این اساس، یک ساختار سادهتر نسبت به i3 و i8 درنظر گرفته خواهد شد تا درنهایت این خودرو با قیمت کمتری تولید شود. آنطور که از شواهد امر پیداست، i5 در رقابت با تسلا مدل S قیمتگذاری خواهد شد.با شروع به کار هیئت مدیره جدید بامو در ماه دسامبر سال جاری میلادی، هرالد کروگر (Harald Krüger)، رئیس هیئت مدیره و کلاوس فرولیش (Klaus Fröhlich)، مدیر بخش تحقیق و توسعه، هر کدام از پروژههای آینده مطرح شده در دوران رئیس قبلی، نوربرت رایتهوفر (Norbert Reithofer) مورد تجزیه و تحلیل جدی قرار دادهاند. این موضوع باعث خاتمه برنامههایی مانند i8S، Z2 رودستر و سری ۲ GT شده است. امّا پروژه i5 تنها برنامه بازمانده از دوران حکومت «رایتهوفر» است. ولی کسی چه میداند، شاید رؤسای جدید بخواهند تمام نشانههای حاکی از گذشتگان خود را در کمپانی ریشهکن کنند!
تولید i5 احتمالاً به کارخانه بامو در لایپزیک آلمان واگذار خواهد شد؛ جایی که تولید سری ۱ و سری ۳ به انتهای خود خواهد رسید. انتظار میرود که تولید این مدل جدید از سال ۲۰۱۹ آغاز شود.
فردین بهادری نژاد
۶ تیر ۱۳۹۴با این روند پیشرفت BMW طولی نمیکشه که این شرکت در زمینه خودروهای هیبریدی تسلا رو شکست میده
BMW لایک
Tesla دیس لایک
کیان
۶ تیر ۱۳۹۴قشنگی کارش بنظرم کلا جایی هست که بی ام و با تبلیغات کمتر فروش بالاتر و برند معتبر تر نسبت به بقیه آلمانها داره هرچند اختلاف بسیار کم هستش.
فک کنم آینده برتر یه خودرو ساز دیگه خیلی به آپشن و … مربوط نشه و نوآوری های کاربردی و مفید خیلی تاثیرگذار تر هستن .
از همه بیشتر اینو میپسندم که هنوز م با دیدن جلوپنجره و کلا جلوی هر بی ام و میشه بدون هیچ تردیدی اونو تشخیص داد
اصالت طراحی که بی ام و و پورشه بخوبی اونو حفظ کردن و پر مدعاهای دیگه این اصالت و تو محصولات جدیدشون ندارن دیگه !!!
جی تی ار
۶ تیر ۱۳۹۴چقدر عالی گفتی آقا کیان. نکته قابل توجه اینکه پورشه به دلایل خاصی طیف بالایی در محصولات خود نداره که این خودش یه چالش بزرگه جایی که برای حفظ اصالت توسط یک مغز کپی کاری ها بوجود میادویا توسط چند مغز مختلف ناهماهنگی در طیف محصولات بوجود میاد اما بی ام و نه تنها این چالش, بلکه چالش بسیار بزرگتر در سری های i رو تجربه کرده و سربلند بیرون آمده است…
AHMADREZA
۶ تیر ۱۳۹۴فقط ب ام و عالیه حالا با همکاری بیشتر دو غول خودروسازی یعنی ب ام و و تویوتا پیشرفت ها بیشتر هم میشود
محمد
۶ تیر ۱۳۹۴با ورود بی ام و به این عرصه میشه انتظار یه رقابت شدید و همینطور جهش بزرگ در صنعت تولید ماشین های الکتریکی بود.
جی تی ار
۶ تیر ۱۳۹۴جانم بی ام و که توی همه ی زمینه ها پیشتازه…
P.G
۶ تیر ۱۳۹۴اولاً که تسلا هیبریدى نیست و کاملاً الکتریکیه!
حالا نه به باره نه به داره شما اومدى دارى از شکست قطعى تسلا حرف میزنى؟!
به قول کافر مقدس یه بار حرف قشنگى مى زد،مى گفت از رندر تا کانسپت کلى راهه،از کانسپت تا تولید کلى چهار راه!:)
والا اونطور که من میبینم نویسنده ى مطلب فقط یه سرى حدس رو مطرح کرده با کلى اگر و اما و تازه براى ۲۰۱۹!اصلاً حتى به صورت قطعى معلوم نیست i5 قراره اون چیزى که اینجا گفته شده باشه یا یه شکل دیگه باشه
بعد سوال من از شما اینه که چرا باید تسلا شکست بخوره؟ا
این ماشین اگه طبق این متن ساخته بشه حدود ۳۶۰ اسب قدرت خواهد داشت،یعنى قدرتش تقریباً نصف مدل P85D تسلا و حدود صد اسب کمتر از مدل پایه ى تسلاست،پس از نظر قدرت و عملکرد ضعیف تر از تسلاست،از طرفى خب یه قانون وجود داره که اگه دوتا ماشین یک سطح با امکانات مشابه رو بخوایم بررسى کنیم که یکیش آمریکایى باشه و دیگرى آلمانى،قطعاً نمونه ى آلمانى خیلى گرونتر از آمریکایى خواهد بود که دلایل مختلفى داره،پس اگه بى ام بخواد خودروى رقیبى براى تسلا معرفى کنه قطعاً قیمتش بالاتر از تسلا خواهد بود،پس از لحاظ قیمت هم تسلا به صرفه است،عملکرد و کیفیت تسلا هم که ثابت شده است،به خصوص با آپشن هاى مالیاتى و گارانتى و وارانتى عجیب و غریب بسیار طولانى مدت و شارژ رایگان و … چه دلیلى داره از نظر شما که تسلا رو شکست بده؟!چون بى ام و است؟!اگه اینطوره که دیگه بحثى باقى نمى مونه!
بى ام اگه حتى طبق برنامه همون سال ۲۰۱۹ این ماشین رو معرفى کنه و باز طبق گفته هاى این متن این ماشین دقیقاً رقیب تسلا باشه باز بى ام تو این زمینه حداقل ۱۰ تا ۱۵سال تجربش از تسلا کمتره و تا اون زمان هم تسلا چند مدل جدید رو رونمایى خواهد کرد و قطعاً مدل S رو هم آپگرید خواهد کرد،پس نمیشه از الان صحبتى کرد
به نظر میاد آلمانى ها فعلاً جواب قاطعى براى تسلا ندارن و اقداماتشون بیشتر شبیه رجزخونیه تا تهدید واقعى!
متأسفانه من تو این دو سه سال که پدال رو دنبال کردم یه چیزو فهمیدم،اون هم اینکه بعضى از کاربرا وقتى اسم بنز یا بى ام و میاد مخشون قفل میکنه و بدون اینکه یکم به مخیله و قوه ى تجزیه تحلیلشون فشار بیارن فقط مثل روبات میکوبن رو لایک یا دیسلایک!
محمد
۶ تیر ۱۳۹۴اولا یه لیوان آب بخور انقدر حرص نخور P.G جان حالا با حرف یه نفر الان کسی تسلا رو شکست خورده ندونسته ، توی مورد آخر به نکته ی خوبی اشاره کردی فقط بنز و بی ام و نیست که اینطوری که منم تو این دو ساله فهمیدم کلا درمورد ماشین های آلمانی این جو تو سایت وجود داره اگه بنز و بی ام و و پورشه گاری هم تولید کنند کلی نظر میدن که این بهترین وسیله نقلیه دنیاست! شرکت های دیگه هیچ وقت به سطح این کمپانی ها نمی رسن! یه جوری این افراد از این کمپانی ها حمایت می کنن که انگار مال بابا شونه یا اینا جزو سهامدارای عمده این شرکت هان ،فکر نمی کنم که حتی رییس های این کمپانی ها هم به اندازه این افراد روی شرکت و محصولاتشون تعصب داشته باشن.
ALL CARS
۶ تیر ۱۳۹۴بااااااریک جناب P.G
ali
۲۷ تیر ۱۳۹۴من اگه باشم و بخوام بین i8 یا i5 که هنوز معرفی نشده و تسلا یکی رو انتخاب کنم صد درصد میرم طرف تسلا چون خیلی شیک تر از بقیه ست
طراحی ماشین های الکتریکی bmw لوکس نیستن بلکه اسپرتن.
و خیلی خوشحال میشم اگه تاریخ دقیق شکست تسلا رو بگی روز و ساعت لطفا..
Xman
۱۵ مرداد ۱۳۹۴BMW فقط دنبال پوله! برای همین 99 درصد از ماشین هایی که میسازه عمده و معمولی هستن. البته بازم همین ماشین های معمولی هم تو کلاس و مدل خودشون شاخی هستن واسه رقبا!
شاهین
۶ تیر ۱۳۹۴BMW سرش شلوغ شده حسابی.
مدل X2 هم به زودی تولید میشه.از اون طرف هم مثل اینکه برنامه های زیادی برای بزرگداشت یکصدمین سال تاسیسش خواهد داشت و گفته میشه که یه مدل خاص از i8 رو تولید خواهد کرد.امیدوارم که هر چی هست،هر روز موفق تر از دیروز باشه 3>
جی تی ار
۶ تیر ۱۳۹۴شاهین جان این آخر متن منو خیلی لرزوند. نکنه با عوض شدن هیىت رییسه سرنوشت بی ام و هم مثل رقیب بزرگش بشه و اصالتش رو از دست بده????.
نکنه توی این روند تکامل و ابداع تکنولوژی های بی ام و وقفه بیفته. انصافا خیلی سخته
مثل نوربرت رایتهوفر مدیریت کنه و اینقدر افتخار بدست بیاره. رایتهوفر برای بی ام و مثل گواردیولا بود برا بارسلونا! امیدوارم کروگر هم برا بی ام و بشه مثل انریکه برا بارسا! خدا کنه بی ام و افت های بارسا در زمان کسانی مثل توتی رو تجربه نکنه…
mazaher
۶ تیر ۱۳۹۴به نظر می رسد تغیر در هیئت مدیره تغیراتی در فرم ساخت بدنه و قوای محرکه ان تغییراتی صورت گیرد.
بنتلی
۶ تیر ۱۳۹۴آخر متنو نفهمیدم،یعنی سری۳چن سال دیگه تولیدش ب پایان میرسه؟!!!!اگه اینجوری باشه ک خیلی بد میشه!،برا جایگزینش چ خودرویی تولید میشه؟
Xman
۱۵ مرداد ۱۳۹۴این سری تموم بشه یه سریه دیگه با همون مشخصات ولی با اسم متفاوت میاد . زیاد غصه نخور . هر سری که شکست بخوره (البته نه اینکه این سری از BMWشکست خورده ) کارخونه از روی سیاست تولید اون مدل رو متوقف میکنه و یه مدل با اسم متفاوت میده بیرون. اینا همش سیاسته!
رضا
۶ تیر ۱۳۹۴بلند پروازی آلمانیها تمومی نداره و هرچه موفقتر عمل کنن بازم قانع نمیشن و با تلاش بیشتر ادامه میدن….. آفرین به چنین مردمانی
Xman
۱۵ مرداد ۱۳۹۴یه حرفی نزن که ملت بهت بخندن!!!!!!!!!!!! خداییش چن درصد از ماشینای المانی معمولی و تیراژ بالان؟ المان که اینهمه تو این سایت بهش بها دادن سر جمع یه R8و918 داره! کدوم بلد پروازی موئمن؟؟؟!!! بلند پروازی رو ایتالیا داره با ماشین های افسانه ایش . با اینکه میدونم توی این مطلب کلی المان دوسته و کلی دیس لایک منتظر منه ولی با شجاعت این نظرو میدم. منم میتونستم برای لایک گرفتن از BMWتعریف کنم اما صادقانه نظرمو میدم.
ارمان
۶ تیر ۱۳۹۴bmw تو این سالها عالی مدیریت شده و هرچی بزرگتر بشه کاملا حقشه
این همه ماشین تو این همه کلاس مختلف
مورد توجه دوستان داخلی خودرو ساز یا یه کمپانی خودرو سازی با این میگن نه اینا که تو قوطی کنسرو صندلی میزارن میگن بیا ماشین :|
Xman
۱۵ مرداد ۱۳۹۴قوطی کنسرو رو خوب اومدی!!!!!!!!!!!
Ehsan
۶ تیر ۱۳۹۴به نظر در اینده ای نه چندان دور باید منتظر i1 تا i8 بود
AHMADREZA
۶ تیر ۱۳۹۴احسان جان خوشحالم دوباره اومدی
Ehsan
۶ تیر ۱۳۹۴ممنون احمدرضا
جی تی ار
۶ تیر ۱۳۹۴آقا احسان نیستی??? کلا بی ام و ایی ها کم بودن مدام هم از جمعیتشون تو این سایت کاسته میشه…
Ehsan
۶ تیر ۱۳۹۴شرمنده میکنید دوستان یک چند وقت مشغله زیاد شد هر از گاهی میتونستم سر بزنم به پدال ولی در این مدت بی ام و کولاک کرده با این معرفی های جدید
شلبى
۶ تیر ۱۳۹۴بالاخره یکى از این کمپانى هاى پرمدعاى المانى تصمیم به رقابت با تسلا رو گرفت،ولى اگه این اتفاق هم بیفته کار تسلا خیلى ارزشمندتره،چون تسلا شروع کننده این حرکت با ارزش بود که مطمئنا در اینده کارخانه هاى زیادى در این مسیر قدم برمیدارن و اینم در نظر بگیریم که تسلا کارش رو از صفرو بدون هیچ سابقه اى شروع کرد و این موضوع ریسک کار تسلا رو چند برابر میکرد و در همین حال ازش کار اون هم چند برابر میکنه،چون بودن کارخانه هایى که در امریکا کارشون رو با تسلا شروع کردن ولى الان دیگ اسمى ازشون باقى نمانده مثل فیسکر
شروین
۶ تیر ۱۳۹۴“پر مدعا” رو عالی اومدی شلبی جان.
Ahmad..F12
۶ تیر ۱۳۹۴مسعود جان ممنون
این حس رقیب شدن برای هم در آلمان فروکش نمیکنه
آفرین بر آلمان آفرین بر BMW
من فکر میکنم تا چند سال آینده خط تولید سری i هم مانند سری 1 تا 7 و سری x1 تا x7 تکمیل بشه
1.2.3.4.5.6.7.8
X1.X2.X3.X4.X5.X6.X7.X8
i1.i2.i3.i4.i5.i6.i7.i8
بابک
۶ تیر ۱۳۹۴احمد جان سری اصلی ب ام و رو یادت رفت
M1,M2,M3,M4,M5,M6,M7,M8
البته میدونم سری 7 تا حالا مدل Mpower نداشته….
Ahmad..F12
۷ تیر ۱۳۹۴درود بابک جان
البته M ها سری محسوب نمیشن و در واقع پکیج سری های 1 تا 7 به
حساب میان ولی خب بله اونا که جای خود دارن
چون اینو گفتی لازم دونستم اینم عرض کنم که BMW فقط چند سالی بود که
برای سری 7 پکیج M نداشت و در سالهای اخیر سری 7 هم پکیج M رو دریافت
میکرد که البته امسال خوشبختانه پکیج M دوباره به سری 7 بازگشت
samurai
۶ تیر ۱۳۹۴در زمینه هیبرید و این چیزا پشت سر ژاپنیا قرار میگیره هنوز مونده به تویوتا برسه
mclaren
۶ تیر ۱۳۹۴این بی ام دابلیو فوق العاده کار میکنه خیلی میپسندمش کارش درسته عجب رخی داره
فریا
۶ تیر ۱۳۹۴مسعود جان عالی بود
فقط لطفا اصلاح کن . کانسپت i5 نداریم . عکس اول مربوط به i8 concept 2009 هست .
بهزاد
۶ تیر ۱۳۹۴با درود.
تحلیل کوچکی از وضعیت بازار به خصوص این کلاس از خودروها؛
اگر دوستان روند اخیر بازار را دنبال کرده باشند حتما متوجه شده اند که اصولا خودروهای پاک گران قیمت آنچنان سود دهی نداشته و حتی زیان هایی را به شرکت مادر تحمیل کرده اند و دلیل این وضعیت کاملا مشخصه، طبقه مرفح جامعه دغدغه ی قیمت سوخت نداره و هزینه های سوخت خللی در زندگی اونها نمیکنه و از این رو چنین خودروهایی حتی تسلا فقط به خاطر نوآوری جهش اولیه خوبی داشته اند اما به مرور به اون اهدافشون که سوددهی هست نمیرسند.
اگر این کلاس خودرو نتونه هزینه هارو پایین بیاره و به دست مصرف کننده ای که هزینه ی سوخت و… براش مهمه نرسه عملا تلاش ها محدود به فروش چند هزار تایی ختم میشه اون هم فقط برای 2 سال اول و بعد از اون روند نزولی فروش آغاز میشه.
مثال بارز ،موفقیت فعلی نیسان لیف و سود دهی اون به همین قیمت کمتر و یارانه های دولت ها مربوط میشه که توانسته تا به حال حدود 250 هزار دستگاه بفروشه و اگر نیسان لیف قیمت بالایی داشت به هیچ وجه نمیتونست موفق بشه.
البته این مدل و سایر مدلها که به صورت هیبرید عرضه میشوند در کلاس خودروهای تمام برقی قرار نمیگیرند ولی باز یک مشکل دیگری پیش رو دارند و اونهم مصرف کمتر خودروهای جدید هست که احتمالا تا 2020 براحتی زیر 5 لیتر خواهند داشت و مصرف کننده دلیلی برای پرداخت پول بیشتر چند ده هزار دلاری برای خودرویی که مثلا 2یا 3 لیتر مصرف کمتر داره نمیبینه.
خلاصه ی کلام بهتره بیشتر محصولات همون روند عادی خودش را طی کنه و در کنار اونها خودرویی تمام برقی مثل لیف با قیمت پایین تولید بشه تا به دست مصرف کننده های عادی هم برسه و این برنامه ریزی کلان برای کلاس i در بی ام و شاید در آینده هزینه های سنگینی را بر این شرکت تحمیل کنه.
Ahmad..F12
۷ تیر ۱۳۹۴درود بر دوست خوبم بهزاد عزیز
کاملاً موافقم
نوید جهرمی
۷ تیر ۱۳۹۴حال کردم با این تحلیل.
مخلص کلوم رو گفتی
Kian
۱۷ تیر ۱۳۹۴چقد ب ام و زده تو کار هیبرید
اینایی که میان میگن عمرا ب ام و بتونه تسلا رو شکست بده یا اصن معلوم نیس همچین ماشینی تولید شه یانه و….
همونایی هستن که میومدن میگفتن i8 تولید نخواهد شد
یا اگرم بشه این شکلی نخواهد بود
و دیدیم تولید شد
دقیقا هم مثله مدل کانسپتش تولید شد
محمد c
۲۲ تیر ۱۳۹۵تنها راه حفظ و جلوگیری از تخریب محیط زیست ارتقاء و پیشرف موتورهای هیدروژنی… هست
موتورهای برقی تو چرخه مصرف انرژی مشکلی را حل
نمیکنه…