در حال حاضر صنعت خودرو شاهد تغییر جهت بهسوی رانندگی خودکار است. نه تنها خودروسازها در این وادی وارد شدهاند بلکه غولهای تکنولوژی نظیر اپل و گوگل نیز با اولین خودروی کاملاً خودران وارد گود شدهاند.
درحالیکه بامو هنوز با عرضهی خودروی اتوماتیک سطح ۴ فاصله دارد اما نسل ششم سدان سری ۷ نشان داد که این غول آلمانی علاقه دارد همانند تسلا و مرسدس بنز عمل نماید.
سری ۵ جدید نیز قدمهای برادر بزرگتر خود را دنبال کرده است. ما اینجا ۵ نکته را دربارهی این تکنولوژیهای جدید سری ۵ ذکر کردهایم. با ما همراه باشید.
- تنها یک پارکینگ ریموت نیست
جدای از نسخهی بهروز شده سیستم پارکینگ ریموت سری ۷ و سرویس ParkNow، G30 پذیرای آنچه که بامو اطلاعات پارکینگ خیابان OSPI میخواند شده است. این سیستم در حال حاضر تنها در ۴ ایالت آلمان و آمریکا در دسترس است. OSPI اطلاعات و دادههای نقاط پارک را در اختیار مالکان خودرو قرار میدهد.
- اتوپایلوت
با وجود تکنولوژیهای کمکراننده در سری ۵ جدید شما دستتان را از روی فرمان برداشته و خودرو بهصورت خودکار اقدام به شتاب گیری، ترمز و توقف و سپس سرعت گرفتن مجدد و تغییر لاین رانندگی خواهد کرد. این سیستمها همچنین به شما کمک خواهد کرد تا بدون هیچ خطری مانور دهید. همچنین سیستم هشدار خروج از خط نیز برای ایمنی بهتر بهروز شده است. کامپیوتر خودرو همچنین شما را دربارهی محدودیتهای سرعت در مناطق مختلف و همچنین عبور از راههای اشتباه آگاه میسازد.
- سیستم توسعه یافته تر از سری ۷ است
دو سیستم نیمه خودران ذکر شده در بالا مستقیماً از سری ۷ قرض گرفته شدهاند اما سیستم موجود در سری ۵ در بحث مقایسهی توسعهای “۱۸ ماه جلوتر” است بنابراین باگهای کمتر داشته و اعتماد بیشتری ایجاد میکند.
- حالت رانندگی تطبیقپذیر
همانند سری ۷، سری ۵ جدید نیز دارای حالت رانندگی تطبیقپذیر است که بیوقفه فرمان، گیربکس و پدال گاز و تنظیمات سیستم تعلیق را برای همخوانی با سبک رانندگی راننده و شرایط رانندگی تنظیم میکند. به علاوه اگر این سیستم با سیستم ناوبری حرفهای سفارشی همراه شود حالت تطبیقی دادههای مسیر پیش رو را آنالیز کرده و شاسی خودرو را برای رد کردن عالی ناهمواریها و پیچها تنظیم میکند.
- ارتباط خودرو به خودرو
نسل جدید سری ۵ میتواند شرایط آب و هوایی و خطرات رانندگی را با دیگر بامو ها به اشتراک بگذارد. اگرچه که بامو اطلاعات بسیار کمی از این ویژگی را منتشر کرده اما در آینده قطعاً رضایت بیشتری از ارتباطات خودرو به خودرو به وجود خواهد آمد.
نکته پایانی: عرضه خودروی خودران در سال ۲۰۲۱
تا سال ۲۰۲۱ بامو از عرضهی اولین خودروی کاملاً خودران مطمئن خواهد شد. پیش از این یک بخش جدا در حال کار روی این پروژه در باواریا است.
منبع: bmwblog
شایان
۷ دی ۱۳۹۵الان دوستان تشریف میارن و از استهلاک صحبت میکنن.یکی نیست بگه اغا دوغتو بنوش.
جدا از این حرفا بی ام و واقعا داره مسیر موفقیتو طی میکنه.طراحی های جذاب و گیرا.موتور های پیشرفته.و این همه امکانات.مگه میشه بی ام و رو دوسش نداشت؟
"Amir"
۷ دی ۱۳۹۵خداییش ماشینای آلمانی جدای از بحث استهلاک خیلی پرخرج هستن (حداقل تو ایران)
دقیقا برعکس پراید که کم خرجه ! خیلی کم خرج
ینی اگه با سرعت ۱۰۰ تا (اگه برسید به این سرعت البته) با نیسان گاوی شاخ به شاخ کنید اگر زنده موندید میتونید کل ماشینو با ۲ میلیون مث روز اولش بکنید !
سایپا در اندیشه ای متفاوت ?
AliZeus
۷ دی ۱۳۹۵اولا بازار ایران واسه بی ام دبلیو اونقد کوچیک هست که تو تفکراتش بهش فکر هم نمیکنه..دوما کسی میره این ماشین و میخره اصلا دغدغه مالی نداره…ثالثا مخارج همه چیز تو ایران چند برابره…پراید به من و شما میدن 25میلیون، صادراتی میدن 3و4 میلیون!
he
۸ دی ۱۳۹۵???
KING 918
۷ دی ۱۳۹۵اقا خیلی استهلاکش بالاس ………… این چیه ؟؟؟
:-)
امیر
۷ دی ۱۳۹۵استهلاک بالای ب ام و فقط و فقط به دلیل مالکانش هست ولا غیر چون درصد زیادی از قطعات خودرو های آلمانی مشترک بوده و از تامین کننده هایی مثل بوش تامین میشه پس قطعات با کیفیت اند از طرفی هم که مهندسی ب ام و نقص نداره
نکته قابل تامل اینه که توی مدل های ب ام و سری سه و چهار از همه بیشتر راهی تعمیر گاه میشن در صورتی که پلتفرم و قطعات فنی مثل موتور و گیربکس با سری های دیگه یکیه و تنها نکته سن پایین تر خریداران سری سه هست که خشن با ماشین رفتار میکنن مثلا پدر من خیلی با متانت ماشین می رونه اما من بیست و سه ساله یه ماشین دف عقب گیرم بیاد فقط burnout, drift, با دور موتور های تا حد کات آف که ماشین رو تحت فشار میزاره
peyman
۷ دی ۱۳۹۵من که عاشق بی ام هستم از جمله M2ولی با این تکنولوژی ها ادم عاشق تر میکنه.تا کی باید عکستو ببینم عشقم???
Bavaria
۷ دی ۱۳۹۵ماشینی که خودشو برای مسیر روبروش آماده میکنه،ماشینی که شرایط مسیر رو برای بقیه راننده ها به اشتراک میذاره،ماشینی که طبق رفتار راننده عمل میکنه
فقط لذت میبرم 😊
madjid
۷ دی ۱۳۹۵واقعا همین طوره
کیف میکنم اینجور نواوری ها میبینم.
حميد
۷ دی ۱۳۹۵دستشون درد نکنه
به فکر هستند
باید مهندسین وطنی شروع کنند به نوع اوری بجای گله و شکایت
KING 918
۷ دی ۱۳۹۵رفیق معذرت میخوام مهندسین وطنی به کی و به چی گله شکایت کردن تا حالا؟؟؟؟؟
اتفاقا مهندسین وطنی خیلی هم راضین پراید سر هم میکنن یه ترمز دستی و یه بوق میذارن رو ماشین 22 میلیون میگیرن مگه دیوانه شدن شکایت و گله کنن ……
بعد این هیچی نو اوری ؟؟؟؟!!!!!
اینا همون قدیم اوری هیوندا و کیا هم بیارن ما راضیم خدا خیرشون بده … ……..
احمد باقری
۷ دی ۱۳۹۵خیلی از شرکتها دارن در این مسیر گام بر میدارن.
آبين
۷ دی ۱۳۹۵از لحاظ استایل بیرونی نسل جدید سری 5 فکر کنم گه قسمت جلویی بخصوص چراغهای جلو خیلی زیبا شده اند و حرف ندارند ولی شکل عقب خودرو و چراغهای عقب مثل جلو قشنگ نیستند چراغهای قبلی کلا شکل عقب خودرو تو سری قبلی قشنگتر بود
faramarz
۸ دی ۱۳۹۵آلمان غول خودروسازی
حسين
۸ دی ۱۳۹۵ترجیح میدم لکسس بخرم
تا هم یه ماشین مورد اعتماد و لوکس و کم استهلاک داشته باشم
تا اینکه بی ام دبلیو داشته باشم و واسه هر ۱۰۰۰ کیلومتر که میخواد لذت بده کلی خرجش کنم
عاشقتم ژاپن ?