ظاهراً کمپانی باواریایی تصمیم گرفته تا سری ۳ کوپه و کانورتیبل را به سری ۴ ارتقا بخشد. بیش از بیست سال است که کوپه های سری سه توانسته اند رقابت را به بخش هیجان انگیزی برسانند. اما خودروهای کوپه سری سه کاملا حس سدان های این سری را دارند. جایی که آئودی با A5 که مدل کوپه A4 به شمار می رود و مرسدس بنز با کلاس C کوپه که در قواره یک کلاس E است، یک گام به جلو برداشته اند. حالا ب ام و هم در راهی مشابه گام بر می دارد.
کانسپت سری ۴ کوپه که در نمایشگاه دیترویت رونمایی شد، به طور قابل ملاحظه ای بزرگتر و جادارتر از سری سه کوپه است. چهره کشیده و ارتفاع پایین و فاصله دو محور بلند آن چهره ای با وقارتر و زیبا به آن بخشیده است. در حالی که با وجود ابعاد بزرگتر، وزن آن حدود ۴۵ کیلوگرم کمتر از سری ۳ است.
فعلاً دو موتور برای این خودرو تایید شده اند. یکی ۲ لیتری توربو با ۲۴۰ اسب بخار نیرو و دیگری ۳ لیتری توربو با توان ۳۰۰ اسب بخار. سیستم انتقال نیرو به هر چهار چرخ xDrive نیز روی این مدلها به صورت سفارش قابل نصب است که ۲ هزار دلار به قیمت پایه می افزاید. شتاب این دو پیشرانه به ترتیب ۵.۷ و ۵ ثانیه گزارش شده و پایین آمدن مرکز ثقل خودرو نیز در چابکی و هندلینگ خودرو تاثیر بسزایی گذاشته است.
*************************************************************
بروز رسانی: ب ام و مشخصات فنی مدل های مختلف سری۴ را منتشر کرد؛ خودرویی که علاوه بر دو انجین بنزینی، با دو پیشرانه دیزلی نیز وارد بازار می شود:
مدل | انجین | قدرت | گشتاور | شتاب کوپه |
420i | 1997cc | 181hp | 270N·m | ۷.3sec |
428i | 1997cc | 242hp | 350N·m | ۵.9sec |
435i | 2979cc | 302hp | 400N·m | ۵.4sec |
420d | 1995cc | 181hp | 380N·m | ۷.5sec |
430d | 2993cc | 254hp | 560N·m | ۵.5sec |
435d | 2993cc | 309hp | 630N·m | ۴.7sec |
امین
۲۵ خرداد ۱۳۹۲در اصل نسل جدید همون سری 3 کوپه هستش و برای این که اون بین مردم جا باز کرده ، این ریسکو نکردن که این رو جایگزینش کنن و بنابراین یه سری جدید براش گذاشتن.
به جرعت میتونم بگم که عقبش از سدان های داخلی بزرگتر و راحت تره
محشره … مثل همیشه …
عاشقتم BMW
سهراب
۲۵ خرداد ۱۳۹۲واقعا به طراح های بی ام و تبریک میگم به خاطر اینکه اینقدر در طراحی خلاقیت و نوآوری به خرج میدن….
واقعا داره نفرت انگیز میشه این بی ام و. الان 7 ساله هیچ تفاوتی در طراحی مدل هاش قبل رویت نیست. خیلی تکراری. داخش هم همین طوره. بی خودی هم طرفداریشو نکنید. حالا چون خودروساز خارجیه دلیل نمیشه همش ازش تعریف کنید. واقعیتو بپذیرید که دوران بی ام و تموم شده ……
حالا ایران خودرو که بیاد یه ذره دست تو تو طراحی ماشین ببره میاین و هزار تا ایراد ازش میگیرین بعد این بی ام و میاد و زحمت یه طراحی به خودش نمیده ولی باز هم شما ازش تعریف میکنید چون این تو خون شما ایرانی هاست. هممون بیگانه پرستیم.
میلاد. فقط المان.فقط بنز.
۲۵ خرداد ۱۳۹۲درود سهراب.علت تکراری بودن محصولات بی ام و و عدم یک تحول اساسی در معرفیه یک نسل جدید یا فیس لیفت اینه که قبلا یکی از طراحان مطرح جهان به نام کریس بنگل تو شرکت بی ام و کار میکرد که الان حدود فکر کنم 4 الی 5 سال هست که دیگه ازین شرکت رفته و یک طراح هلندی جای اون رو گرفته.شما اتاق 5 بی ام و سال 2008 رو با نسل فعلی مقایسه کن ببین کدوم قشنگ تره؟کدوم پخته تره؟کدوم هماهنگ تره؟معلومه نسل قدیم.
حالا همین کارو تو اتاق 3 انجام بدید.باز هم جواب یکی است. بزرگترین تغیی نسل جدید فقط شکاف داخل سپر و شکاف کنار چراغ در جلو بوده.
زمانی که بی ام از نسل جدید اتاق 1 پرده برداری کرد اکثر بزرگان اتوموبیل اسمش رو گذاشتند یا جوجه عقاب زشت یا جوجه اردک زشت.
شما نسل فعلیه اتاق 7 رو بانسل قبلیش مقایسه کن.فقط چراغ جلو و جلو پنجره عوض شده.
در رابطه با ایران خودرو هم باید بگم که تا حدودی حرفتو قبول دارم ولی نباد از شاهکار های این دو فرقون سازم غافل شد.ما طراحان خوبی داریم.ولی افرادی که چوب لای چرخ میکنند تا دلت بخواد داریم.
V12
Arash66
۲۵ خرداد ۱۳۹۲دوست عزیز میلاد، تکراری بودن، مشکل همه برند های دارای امضا در طراحی می باشد و خواهد بود، مثل بی ام و، آئودی، بنز، لکسس و …
پس این رو میتونیم به فال نیک بگیریم که یک بی ام و از همه زوایا یکی بی ام و هست.
انصافا، بی ام و با طراحی ثابت دو جلو پنجره معروف بیم او و یا آئودی با یک جلو پنجره بزرگ مخصوص به خود چقدر میتونن طراحی یک ماشین رو کامل تغییر بدن ؟
در مورد نسل قبلی سری 5 گفتیدید که طراحی بهتری داشت، ولی انصافا طراحی کنار و عقب خوبی داشت و طراحی جلو ناهماهنگ بود.
sina
۲۶ خرداد ۱۳۹۲اخه قیافش که خوبه! مغرور و خشن و اسپورتیه وقتی خوبه چرا باید عوضش کنن؟
حالا مثلا قیافه پورشه از جلو رو بگی یه چیزی
2013
۲۶ خرداد ۱۳۹۲اتفاقا یکی از خوبی های بی ام و همین چیزی است شما ازش ایراد میگیرن!
میخای حتما مثل هیوندای باشه که سال به سال چهره عوض میکنه !
شما به ایران خودرو و سایپا هم میگین خودروساز!!!! جالبه !
حمایت از خودروسازان داخلی حرام است حرام!!!
حمایت دوطرفه باید باشه!
نه اینکه اونا میخورن و حال میکنن واسه خودشون!! اونوقت هرچی آشغاله به مردم میدن!
هر دفعه که یک چیزی تولید میکنند ، یک چی از ماشین کم میشه! و جالب اینجاست که گرونتر هم میشه :D
sina
۲۵ خرداد ۱۳۹۲بلاخره اون ماشینی رو که همیشه انتظارش رو داشم یعنی یه bmw سدان دو دیفرانسیل با موتور کم مصرف اومد بیرون واقعا عاشقشم تا قبل از این ائودیs4 از نظرم بهترین بود ولی این همونه منتها با قیافه پر ابهت و مغرور bmw ! دلیل اینکه با توجه به علاقم به بنز این رو از بنزهم بهتر میدونم اینه که بنز اشرافیه بدرد این میخوره که رییس باشی و رانندت برسونت سر کار ولی این جوون پسنده بشاشه معرکست ولی ای کاش چهار دربش رو هم بدن بیرون!
با ارزوی روزی که طبقه متوسطمون گزینه های انتخابیشون بینbmwو بنز وائودی باشه نه اون محصولات ایران خودروی درو پیت چون واقعا این حقمون نیست که اندازه پول یه bmw تو امریکارو ازمون بگیرن ولی به جاش اشغال تحویل بدن
میلاد. فقط المان.فقط بنز.
۲۵ خرداد ۱۳۹۲ارش نگو.نگو.نگو.واقعا حالت چشم و ابرو داشت.به نظر من الانی ها اینجوریه.
V12
slr722
۲۶ خرداد ۱۳۹۲طرفدارهای بی ام و واقعا ناراحت نشینااااااا…(من خودمم طرفدار بی ام و هستم)
به عکس اول خوب نگاه کنید…………………………..
.
.
.
نگاه کردید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حالا خداوکیلی دور از هرگونه تعصب بگین…
cerato koup که از نظر من ماشین خیلی خوبی هم نیست از این خوشگل تر نیست؟؟؟؟
منظورم بالا بردن طراحی کره ای نیست…
منظورم اینکه بی ام و داره تو طراحی کم کاری میکنه…
سعید
۶ فروردین ۱۳۹۴ام4 عالیه
masoud
۲۵ خرداد ۱۳۹۲39 هزار دلار؟؟
من دیگه حرفی ندارم : )
سهراب
۲۵ خرداد ۱۳۹۲نترس اینقدر استهلاکش بالاست که جبران قیمتشو میکنه: ))))))))))))
یه سال که سوارش شدی آنچنان به خرج میوفته که از انتخاب بی ام و پشیمون میشی.کیفیت پایین استهلاک بالا قیمت بالا طراحی قدیمی زشت و تکراری تکراری تکراری.
mojtaba
۲۵ خرداد ۱۳۹۲یه دونه باشی اونم واسه نمونه باشی!
Cobain
۲۵ خرداد ۱۳۹۲عاقا ما یه ماشین اسپرت می خوایم واسه NFS ! این چه وضعشه :P
داوود
۲۵ خرداد ۱۳۹۲من عاشق بی ام و هستم، اما خودمونیم، این یکی خیلی ناموزونه :(
هر جور بخوام نگاش کنمو به خودم بقبولونم که باید ازش لذت ببرم، یه ندایی میاد که میگه زر زر نکن، خیلی زشته
Arash66
۲۵ خرداد ۱۳۹۲علتش اینه که میخواد زوری با آئودی (A5 – S5 – RS5) رقابت کنه، یکی نیست بگه بابا نمیتونی دیگه چرا خودت خسته میکنی …
HASSANBMW
۲۵ خرداد ۱۳۹۲اصلا آئودی شرکتی هست که BMW با اون رقابت کنه؟؟!!
رقیب BMW فقط بنز و پورشه هست!!!
ضمنا اینایی که به طراحی گیر میدن!!! نباید ماشین طراحیش یه جور باشه که اگه تو خیابون دیدی بفهمی این BMW هست؟؟؟
میخوای اصلا بره یه جور طراحی کنه که فقط از آرمش بفهمی BMWاس؟؟؟
Arash66
۲۵ خرداد ۱۳۹۲اومدی حرف بزنی ولی ….
تو ای که عین دخترا جز بی ام برند دیگه ای نمیشناسی اینطوری نظرم ندی بهتر …
رقیب اصلی بی ام و آئودی هست […] چه دلت بخواد چه دلت نخواد
Arash66
۲۵ خرداد ۱۳۹۲این رو هم یادم رفت بگم، شما که اطلاعاتت کمه، اینو واسه دوستان دیگه میگم، عامل اصلی تولید و طراحی سری 4، فروش خوب A5 آئودی بود !!
HASSANBMW
۲۶ خرداد ۱۳۹۲آقایی که جز BMW برندای دیگرو میشناسی واطلاعاتت هم زیاده!!!
اگه گفتم این دوتا رقیب هم نیستن برا اینه که اکثر مقایسه هایی که تو یه کلاس هستن به نفع BMW هستش!!!
پورشه هم به خطر محبوبیت وجذابیتش گفتم نه از لحاظ فنی!!!
ضمنا دخترم خودتی…
Arash66
۲۶ خرداد ۱۳۹۲حسن بی ام و که از اسمت تابلو جز تعصب چیزی بارت نیست دادا
دو تا تست بیار که بی ام و بر تر باشه، بی ام و فقط تو سری 3 نسبت به رقبا، تازه رقبا نه آئودی برتر هست، بقیه مدلا که بر جلو بوق بزنه بابا …
این حرفارو شما ها نمی فهمید … دختری دیکه تابلو … : ))
وحید
۲۶ خرداد ۱۳۹۲مقایسه دو خودرو یک بحث کاملا سلیقه اییه. مثلا در مقایسه دو مدل از بی ام و و آئودی ممکنه یک منبع بی ام و رو برتر بدونه و یک منبع دیگه نظر متفاوتی داشته باشه.پس نمیشه با قاطعیت نظر داد. برای مثال در برنامه تخت گاز بی ام و M5 به عنوان بهترین ماشین تو کلاس خودش معرفی شد ولی توی یک مجله معتبر خارجی آئودی S6 رو بالاتر از M5 قرار دادند.
در این که طراحی های بی ام و خیلی تغییر نمی کنه شکی نیست ولی این به سیاست تولید اون شرکت بر میگرده. در ضمن این رویه الان توسط شرکت های بزرگی مثل پورشه، استون مارتین، کیا، هوندا، آئودی و … هم در حال انجامه و چیزی نیست که از بی ام و سر زده باشه.دلیلشم ایجاد اصالت در طراحیه.
ابی
۲۵ خرداد ۱۳۹۲میگین باید اصالت داشته باشه. بنز هم بدون علامت بنز هر مدلیش رو ببینی میفهمی بنزه . ولی خدایی بی ام و تمام طراحی هاش بدون اصتثنا تمام طراحی هاش تمراریه. میتونست مثل بنز بدون تکراری بودن اصالتشو حفظ کنه. الان کدوم مدل بنز چراغ های عقبش شبیه هم دیگس؟بی ام و در تمام مدل ها چراغ های یکسانی داره. جلو هم که همون طراحی تکراری . اصیل بودن دلیل بر تکراری بودنه نمیشه. من دو عقیده دارم. اول طراحی تکراری بی ام و اگه ادامه پیدا کنه بی ام و در فروش محصولاتش به مشکل بر میخوره. دوم اینکه طراحی ضعیف تویوتا هم اگه ادامه پیدا کنه این شرکت به مشکل بر میخوره. این خط و این نشون یادتون باشه این دو موضوع رو گفتم…..
یادتون باشه تو اقتصاد های آزاد ممکنه یک قرن یه شرکت موفق ترین باشه ولی در شش ماه کارش به ورشکستگی برسه. نمونش جنرال موتورز. پس یادتون نره دو تئوری بالا تا واقعیت راه طولانی در پیش ندارند………
M_435
۱۸ آبان ۱۳۹۲این همه با هم کل کل میکنید.همدیگه رو میکوبید آخرش هرکی راه خودشه میره…بنزیا یه ور BMWهام یه طرف دیگه…ولی همیشه دهنه ماهی سمت BMW…ایول BMWهمیشه سره الانم اگه اینجا دارید کل کل میکنید به خاطره برند مخبوب BMW که هی دوس دارید خودتونو با ما مورد قیاس قرار بدین..برید همون بنزاتون سوار شید قیافتونو بگیرید فک کنید علی آبدم شریه..
omid
۲۶ خرداد ۱۳۹۲من هم میگم فقط بی ام و، اما یه واقعیتو باید قبول کنیم که توی سال های اخیر کمی طراحی آن نسبت به قبل افت کرده. به نظرم آئودی شاید طراحی های خوبی داشته باشه اما دچار مشکل بزرگی شده و اونم بیش از حد شبیه شدن مدل هاشه که به نظرم بی ام و با وجود اینکه به همون سمت درحال حرکته ولی هنوز به اون حد نرسیده.
به نظر می رسه این یه بحران طراحیه که شرکت های بزرگ دچارش شدن، از بنز گرفته تا آئودی و بی ام و. فکر می کنم بیشترین دلیلش هم روآوردن به طرح های مدگرایانه و عامه پسندتر هست. نمونه اش اتصال چراغ های جلو به جلوپنجره که باوجود ایجاد نمایی خشن تر و تهاجمی تر ولی زیاد دلنشین نیست و یه طرح مدگرا و زودگذر تلقی میشه.
Arash66
۲۶ خرداد ۱۳۹۲دوست من، شما مدل های آئودی رو مگه میشناسی میگه شبیه همدیگن، بی ام و که قربونش برم مدلاش همه عین همن، تازه این ایرادم نیست.
جان من نظرای کارشناسی ندین بابا
omid
۲۷ خرداد ۱۳۹۲نه پس دوست عزیز، همین جوری از خودم درآوردم! یه نگاه به مدل های A6 ,A3 , A4 , S4 , S3 , S3 Sedan و … بندازید متوجه میشید. شاید نامربوط باشه اما توی مبحث طراحی صنعتی این بحران درباره ی گوشی های موبایل سونی سری ایکسپریا هم صدق میکنه. ضمنا این نظر شخصیم بود که هنوز بی ام و تا اون حد شدید نشده ولی به هرحال انتقادهایی بهش وارده. سایر دوستان قضاوت خواهند کرد که نظر کی کارشناسی تره.
Arash66
۲۷ خرداد ۱۳۹۲آقای کارشناس، مشابهت جلو پنجره و چراغ ها ملاک شبیه بودن یک خودرو هست !؟
آخه سایز، ابعاد و کلاس ماشین که اصلا مهم نیست!
دوست عزیز A با S آئودی و RS فقط در آپشن ها (آپشن و پکیج های اسپرت تر) و موتور متفاوت هست ! شماره 1 و 3 و 4 و 5 و …. هم از کوچک به بزرگتر شدن مدل و کوپه بودن تقسیم میشه، بازم بگم …
مثلا A3 با S3 از نظر طراحی جز اسپرت تر شدن ماشین تفاوتی نداره !
omid
۲۹ خرداد ۱۳۹۲واقعا چه اطلاعات جالبی دادید، منم اصلا اینارو بلد نبودم! عزیز من، منظورم استایل طراحی و ثابت و بدون تغییر ماندن عناصر اصلی طراحی خودروی برند مورد نظرت هست. منظورم این نیست که آئودی یا بی ام و بیان کلا مدل جلوپنجرشونو عوض کنن، سبک طراحیشونو میگم. وگرنه که بچه دوساله هم تشخیص میده هیچ دو ماشینی عینا شبیه و اندازه ی هم نیستند 1
شما با توجه به نظراتتون مشخصه دوستدار آئودی هستید که هیچ اشکالی هم نداره، اما منکر واقعیت موجون نشوید. ضمن اینکه بازهم میگم این اشکال کم کم در مورد بی ام و هم پررنگ شده و به نظرم هرسه برند بزرگ آلمان دچارش شده اند.
Arash66
۱۱ تیر ۱۳۹۲یعنی طراحان حرفه ای بی ام و آئودی بارشون نیست فقط شما بارتونه، چرا از اون طراحی های با استاااایل جدید خودتون نمی زنید …
کیا
۲۹ خرداد ۱۳۹۲بی ام و واقعا ماشین فوق العاده ایه
و اصلا هم شکی نیست به این مسئله
ولی خلاقیت چیزه خیلی بهتر و مهم تری هستش!
والله ما هر وقت تریم داخلی ی بی ام و رو میبینیم…
مثلا اگه تورو از یه الاق 5 سوار اتاق 3 کنن و بعد سوار اتاق 1 کنن…متوجه نمیشی که چی به چیه!