بامو برای سالها، نمادی از لذت رانندگی بوده و شعار این کمپانی مبنی بر «نهایت یک ماشین برای رانندگی» همیشه دنبال شده است. ولی به نظر میرسد که زمانه در حال تغییر است و گستره محصولات مونیخ نیز میبایست رشد کند. به عنوان مثال یک مینیون مانند سری ۲ اکتیو تورِر، چیزی است که قبلاً کسی نمیتوانست آن را تصور کند؛ یک مدل دیفرانسیل جلو، یک انحراف و یک خیانت در برابر ارزشهای برند.
مسئولان بامو بهخوبی از این موضوع آگاه هستند که سری ۳ جایگاه ویژهای در محصولات آنها دارد و پرفروشترین محسوب میشود. بنابراین، دوست ندارند که چندان به فرمول موفقشان دست بزنند. ولی با این وجود، با توجه به قوانین سختگیرانه در رابطه با مصرف سوخت و آلودگی CO₂، حرکت به سمت مدلهای الکتریکی امری ناگزیر است. البته این موضوع لزوماً به معنای حذف لذت رانندگی نخواهد بود. مطابق گفته بامو، مدل جدید 330e به سری ۳، یک نسخه پلاگین هیبریدی اضافه خواهد کرد که در آن استانداردهای بالایی از دینامیک و کارآیی وجود خواهد داشت. مهندسان بامو برای ساخت 330e، شاید از فرمول بهدست آمده برای سری i کمک گرفته باشند، ولی برخلاف i3، i8 و همینطور 225xe اکتیو تورِر (مدلی که قرار است باز هم در نمایشگاه فرانکفورت معرفی شود)، به جای یک موتور ۱/۵ لیتری سه سیلندر، یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۱۸۴ اسببخار با موتور الکتریکی ۸۸ اسببخاری در جلوی گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک همراه خواهد بود. بر این اساس، خروجی کلی پیشرانه 330e به میزان ۲۵۲ اسببخار خواهد بود و حداکثر گشتاور نیز ۴۲۰ نیوتنمتر است. از این میزان گشتاور، ۱۰۰ تا ۲۵۰ نیوتنمتر آن در تمام اوقات توسط سیستم ایدرایو در دسترس قرار میگیرد. در نتیجه، 330e میتواند در زمانی برابر ۶/۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعتی برابر ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت داشته باشد. این عملکرد برای یک سالون کامپکت چندان هم ضعیف نیست؛ بهویژه اگر درنظر بگیرید که متوسط مصرف سوخت این خودرو بین ۱/۹ تا ۲/۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و همینطور تنها ۴۴ تا ۴۹ گرم دیاکسید کربن در هر کیلومتر تولید میکند.۱۰ خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد
ارش
۱۹ شهریور ۱۳۹۴ب ام و مطمین
HELL CAT
۱۹ شهریور ۱۳۹۴سایپا »مطمئن
بی ام و»ماشینی با نهایت هندلینگ
که با تناسب گرفتن میشه
سایپا ماشینی با نهایت هندلینگ
بی ام و مطمئن
ارش
۱۹ شهریور ۱۳۹۴9نفر از دوستان دیسک لایک زدن!!!!!!یعنی شما ب ام و رو نمیپسنید؟؟؟خدایا توبه
وحید
۱۹ شهریور ۱۳۹۴جون به این مدل ماشین
HELL CAT
۱۹ شهریور ۱۳۹۴بابا تو ماشینمو از پریز درآوردی ؟؟!!میخواستم برم دانشگاه !!
آره جا نبود ماشین خودمو زدم !!!!
AHMADREZA
۲۰ شهریور ۱۳۹۴آیا می دانستید که ب ام و سری 3 و 5 گرن توریسمو رو برای رقابت با پراید 141 زده واقعا درود بر سایپا
نا شناس
۱۹ شهریور ۱۳۹۴عاشقشم
mohsen
۱۹ شهریور ۱۳۹۴قشنگه ولی من همون بدون موتور الکترکیشو ترجیح میدم
Archi KHAN
۱۹ شهریور ۱۳۹۴خیلی عالی و ایده آل …
همه اش خبرهای خوب
تکنولوژی های جدید ، پیشرفت های نو ، جالب و لذت بخش
امنیت های رویایی
اما فقط خوندنش سهم ماست !
نوید جهرمی
۲۰ شهریور ۱۳۹۴دوستانی ک تا ما میگیم برقی و هایبریدی خوشمون نمیاد منفی بارونمون میکنید ، خب برید ماشین سبز بخرید و الکی موضع نگیرید. اینهمه ماشین برقی و هایبریدی داره تولید میشه اما هنوز سهمشون از بازار بیشتر از %3 نیس.