از آنجاییکه تا چندی دیگر موتورهای R1200GS بی ام و ۱۰ ساله می شوند؛ پس مهندسین کمپانی دست به کار شده تا مدل های ۲۰۱۴ آنرا آماده عرضه به بازار کنند؛ البته بعد از اولین رونمایی آن در نمایشگاه EICMA 2013 که حدود یکماه دیگر برگزار می شود . . .
همانطور که می دانیم R1200GS در دو مدل استاندارد و Adventure به فروش می رسد. مدل ادونچر آن همانند نسخه های استانداردش یک انجین ۲ سیلندر بوکسری با ۸ سوپاپ، از نوع هوا-مایع/خنک و به حجم ۱۱۷۰ سی سی دارد. البته ادونچر نسبت به مدل های استانداردش تفاوت ها و مزیت هایی هم دارد که مهم ترین آنها عبارتند از:
- سنگین ترشدن فلایویل و رسیدن وزن آن به حدود ۹۵۰ گرم.
- افزایش ۲ سانتیمتری میزان جابجایی فنرها در جلو و عقب.
- باک ۳۰ لیتری آلومینیومی که حدود ۹.۸ لیتر بیشتر از GS است.
- افزوده شدن اسپرینت دمپر (Steering Damper) به فرمان برای بهبود هندلینگ.
- ترمزهای ABS و سیستم ASC یا کنترل پایداری بصورت استاندارد.
- امکان انتخاب دوحالت Rain و Road برای رانندگی.
- امکان تغییر ۲ سانتیمتری ارتفاع صندلی (مابین ۸۹ تا ۹۱ سانتیمتر).
اما در نمای ظاهری هم این ادونچر ویژگی های خاص خود را دارد مانند طراحی مجدد طلق قابل تنظیم جلو، گارد دسته فرمان که از جنس پلاستیک فشرده است و نهایتا عریض تر شدن جاپایی. همچنین آسیب های احتمالی وارده به باک و انجین کمتر از قبل شده چراکه بی ام و برای آنها یک گارد محافظتی تعبیه کرده است.
اما سایر مشخصات فنی این موتور بصورت زیر است:
- گیربکس ۵ سرعته.
- قدرت ۱۲۵ اسب بخار در دور ۷۷۵۰.
- گشتاور ۱۲۵ نیوتن متر در دور ۶۵۰۰.
- شتاب ۳.۷۵ ثانیه.
- حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتربرساعت.
- دیسک ترمز دوبل ۳۰۵ میلیمتری در جلو؛ تک دیسک ۲۷۶ میلیمتری در عقب.
- رینگ ۱۹ اینچ جلو با تایر ۱۲۰/۷۰ و رینگ ۱۷ اینچ عقب با تایر ۱۷۰/۶۰ .
- وزن ناخالص ۲۶۰ کیلوگرمی.
R1200GS ادونچر در سه رنگ زیتونی مات (Olive Matte)، سفید (Alpine White) و آبی متالیک (Racing Blue Metallic) از بهار ۲۰۱۴ تحویل مشتریان می شود. با اینکه این موتور هنوز قیمتگذاری نشده اما قیمت مدل های ۲۰۱۳ آن در نسخه استاندارد از ۱۵,۸۰۰ دلار و در نسخه ادونچر از ۱۸,۳۵۰ دلار شروع می شود.
امین
۳۰ مهر ۱۳۹۲آقا من به این نتیجه رسیدم که ما واقعا عقبیم. نه نه نه واقعا عقبیم. تو همه چیز. خدا باعث و بانیاشو به سزاشون برسونه.
محسن.د
۳۰ مهر ۱۳۹۲من سبک این موتورو درست نفهمیدم،انگار ترکیب چند مدله.
محمدرضا
۳۰ مهر ۱۳۹۲اون دختره چی میگه :|؟
مهران
۳۰ مهر ۱۳۹۲سیلندر های این موتور تو حالت بدی قرار گرفتن درسته که براشون محافظ گذاشتن اما ممکن تو افرودهای سنگین به انجین موتور آسیب وارد بشه, رقبای bmwمثل yamahaو honda این تیپ موتورها رو بهتر و کاربردیتر طراحی می کنند.
کیانوش
۱۸ مهر ۱۴۰۲عزیزم بهترین موتور تو ایین کلاس همین بیام دبلیو هست و اصلا اعاز کننده این کلاس بود بله هوندا یاماها تو موتور های کراس مخوص مسابقات بهترن اما این موتور واسه سفر بهترنی موتوریه که میشه خرید
محمد حسین
۳۰ مهر ۱۳۹۲خیلی خوبه ولی یه جوریه
Sina.fb
۳۰ مهر ۱۳۹۲اون دختره هیچی نمی گه خیالت راهت باشه،فقط نظرتو بگو
Sina.fb
۳۰ مهر ۱۳۹۲فکرشو بکن یه موتور فوقش ۵۵میلیون نیم باشه اونم بدون گمرکی. حالا فکر کن با گمرکی چنده؟!!!
مرتضی
۳۰ مهر ۱۳۹۲حتما در قیمت اشتباه شده بی ام و موتورسیکلتهاش خیلی گرونند گرونترین موتورهای مسافرتی جهان ساخت بی ام و ست
شهاب
۳۰ مهر ۱۳۹۲فکرشم نکن ، اینجا تا حجم 249 cc و تا 2 سیلندر اجازه ورود داره بیشتر این تو خواب باید سوارشی.
میلاد. فقط المان.فقط بنز.
۱ آبان ۱۳۹۲درود.
من موتور های ژاپن رو بیشتر قبول دارم مخصوصا در طراحی و استهلاک.مگر اینکه بنز وارد دنیای موتور سیکلت ها بشه.
((( ایران و المان )))
امین
۱ آبان ۱۳۹۲قدرتش از سمند با این هیکل هم بیشتره!
جلال
۲ آبان ۱۳۹۲سلام
معرکس………..
ولی من موتور های ژاپنی رو بیشتر قبول دارم
عرفان
۳ آبان ۱۳۹۲نظر سنجی
سوناتا yf
اپتیما
Azarbaycan
۸ آبان ۱۳۹۲موتور فقط 125 cdi
حامد
۱۹ آبان ۱۳۹۲گیربکس 6 سرعته، نه 5 سرعته
حد اکثر سرعت بیش از 200 کیلومتر بر ساعته، نه 200 تا
این موتور یه افسانه ست، دلم یکی میخواد :(
mohsen
۲۴ مرداد ۱۳۹۳من یکی از اینا رو تو هتل سامان کرج دیدم مال یه زن و شوهر جهانگرد بود که با موتور مسافرت میکردند
بعد از ایران میزفتن پاکستان و بعدش هم هند
موتور خیلی جالبیه
داود
۲۹ تیر ۱۳۹۴سلام دوستان من استرالیا هستم .تازگی یه 2014 بی ام دبلیو آر 1200 ادونچر رو خریدم 10000 دلار استرالیا .البته مختصری damage داشت .یه سوراخ تو بدنه موتور که من جوش دادم .ecu هم مشکل داشت اونم سفارش دادم بیاد .آخرین سطح تکنولوژی موتور تورینگ ادونچر دنیا تا اونجا که می دونم بدون رقیب .keyless آپشن هست با فشردن دکمه روشن میشه و فرمونش با همون دکمه قفل میشه یه keyfob داره که باید همیشه همراه باشه.منتظرم که اماده بشه پلاکش کنم و باهاش یه سفر برم شهر های اطراف .دو تا دوگاتی هم دارم با یه cb900 .جای همه عشق موتور سنگینا خالی .sinad43@gmail.com
علی
۱۶ شهریور ۱۳۹۵من ۹۰ درصد تعمییر موتور های چینی رو بلدم!باز جرات ندارم ۳۰۰کیلومتر راه یکجا باهاش برم!غیر قابل اعتمادن!یه توریستم با مدل ۲۰۰۸ bmw۱۲۰۰از استرالیا اومده بود اینجا!از اینجا م ایتالیا
گفتم از تعمیر موتورت چیا بلدی?خیلی جدی گفت تعویض فیلتر !تعویض روغن موتور!و بنزین زدن!
گفتم بابا نمیترسی یوخ خراب شد وسط کویر چیکار باید بکنی?مال ۸سال پیشه موتور هاااااا
گفت مال من قابل اعتماده تا حالا خراب نشده!بعد اینم باور دارم خراب نمیشه’
الانم ایتالیاس!موتورم بقول خودش اخ نگفت
اینجایا اونجا از همون مصالح استفاده میشه اون برند میسازه اینجا ۱۲۵
یه جای کارمیلنگه
مسولین بی زحمت ترغیب به مصرف کالای ایرانی نکنن چون خودشون استفاده نمیکنن