بی ام و

جزئیات ب‌ام‌و M2 کوپه مدل ۲۰۱۶، یک M خالص

وقتی ب‌ام‌و خودش از M2 جدید به عنوان جایگزینی برای 1M کوپه، جانشین معنوی E30 M3 و یکی از نوادگان نزدیک ۲۰۰۲ توربو یاد می‌کند، همین کافی است که سطح انتظاراتمان را از این مدل بسیار بالا ببریم.

2016 BMW M2 Coupe
۲۰۱۶ BMW M2 Coupe
اخیراً چند تصویر اسکن‌شده از مدل تولیدی ب‌ام‌و M2 کوپه ۲۰۱۶ به بیرون درز کرده بود، ولی در حال حاضر جزئیات این خودرو همراه با مجموعه‌ای از تصاویر از آن در اختیار قرار گرفته است.
2016 BMW M2 Coupe
۲۰۱۶ BMW M2 Coupe
در مورد جنبه‌های زیادی از این مدل می‌توان صحبت‌ کرد، ولی همانند هر مدل M دیگری، بیشترین توجهات به انتخابی است که شاخه عملکردی ب‌ام‌و برای موتور در زیر کاپوت انجام داده است. اگر تا به حال در جریان اخبار قرار نگرفته‌اید، بهتر است بدانید که M2 برای پیشرانه یک موتور ۳ لیتری دو توربوشارژر شش سیلندر تخت با قدرت ۳۶۵ اسب‌بخار در ۶۵۰۰ تا ۷۰۰۰ دور بر دقیقه و پیک گشتاور ۴۶۵ نیوتن‌متر بین ۱۴۰۰ تا ۵۵۶۰ دور بر دقیقه درنظر گرفته شده است. در همین حال، استفاده از یک گزینه «اور-بوست» می‌تواند با اضافه‌کردن ۳۵ نیوتن‌متر، گشتاور خروجی را به ۵۰۰ نیوتن‌متر در بازه دور موتور ۱۴۵۰ تا ۴۷۵۰ برساند. همچنین لازم است اشاره کنیم که این موتور، یک نسخه‌ با تیونینگ تهاجمی‌تر از موتور جدید شش سیلندر در یک ردیف X4 M40i با کد شناسایی “N55B30T0” است.
2016 BMW M2 Coupe
۲۰۱۶ BMW M2 Coupe
این موتور توربو برای انتقال قدرت به صورت استاندارد به یک گیربکس ۶ دنده دستی متصل است. در این حالت، می‌تواند سرعت خودرو را در عرض ۴/۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. این در حالی است که استفاده از گزینه گیربکس دوکلاجه اتوماتیک ۷ سرعته DCT که شامل تنظیمات رانندگی «کامفورت»، «اسپورت» و «اسپورت‌پلاس» و همین‌طور، سسیتم کنترل شروع به حرکت و سیستم «اسموکی برن‌اوت» ب‌ام‌و می‌شود، این زمان را به ۴/۳ ثانیه کاهش می‌دهد. اگر بخواهیم مقایسه‌ای داشته باشیم، مدل دیفرانسیل عقب M235i کوپه با قدرت ۳۲۲ اسب‌بخار و گیربکس DCT، شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در زمان ۴/۸ ثانیه کامل می‌کند. همچنین شتاب این مدل در حالت استفاده از گیربکس دستی ۵ ثانیه و همین‌طور، در هنگام استفاده از دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک (ایکس‌درایو) برابر ۴/۶ ثانیه است. در عین حال، فارغ از اینکه چه تعداد پدال در زیر پای شما قرار داشته باشند، سرعت M2 به صورت الکترونیکی به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.
2016 BMW M2 Coupe
۲۰۱۶ BMW M2 Coupe
مطابق گفته ب‌ام‌و، مدل‌های ویژه بازار امریکا با سیستم DCT وزنی برابر ۱۵۶۵ کیلوگرم دارند که این وزن برای مدل‌هی با گیربکس دستی به ۱۵۹۰ کیلوگرم می‌رسد.
2016 BMW M2 Coupe
۲۰۱۶ BMW M2 Coupe
2016 BMW M2 Coupe
۲۰۱۶ BMW M2 Coupe
M2 با مجموعه‌ای از بهینه‌سازی‌ها برای شاسی همراه شده است. اولین نکته، شامل افزایش ابعاد نسبت به M235i می‌شود و عرض آن در جلو و عقب، به ترتیب ۶۴ و ۷۱ میلی‌متر افزایش یافته است. مهندسان ب‌ام‌و از عناصر آلومینیومی زیاد در طراحی جدید سیستم تعلیق استفاده کرده‌اند؛ از جمله استرات‌های «مک‌فرسون» در جلو و طراحی ۵ لینک در عقب. این در حالی است که تنظیمات جدیدی برای سیستم فرمان با دستیار الکترونیکی درنظر گرفته شده و همین‌طور یک دیفرانسیل «اکتیو M» اضافه شده است. این مدل «پرفورمنس» صاحب ترمزهای جدید کامپوند با کالیپرهای ۴ پیستونه در جلو (۳۸۰ میلی‌متر) و ۲ پیستونه در عقب (۳۷۰ میلی‌متر) شده است.
2016 BMW M2 Coupe
۲۰۱۶ BMW M2 Coupe
با اینکه نشانه‌ای از گل‌گیرهای جعبه‌ای E30 M3 در این مدل دیده نمی‌شود، ولی از گل‌گیرهای برجسته‌ای استفاده کرده چرخ‌های سبک‌وزن آلیاژ آلومینیومی ۱۹ اینچی را در بر می‌گیرند. این چرخ‌ها که منحصراً برای این مدل ساخته شده‌اند، در تایرهای میشلن پایلوت سوپر اسپورت با ابعاد ۲۴۵/۳۵ ZR 19 در جلو و ۲۶۵/۳۵ ZR 19 در عقب پیچیده شده‌اند. از دیگر ویژگی‌های ظاهری برجسته این مدل‌ می‌توان به ظاهر عضلانی و دریچه‌های روی سپرها، و همین‌طور دیفیوزر منحصر به فرد در عقب، خروجی اگزوز چهار گانه و اسپویلر روی درب صندوق‌عقب اشاره کرد.
2016 BMW M2 Coupe
BMW M2 Coupe Interior
در عین حال، اگر به داخل کابین مدل جدید قدم بگذارید، تغییر زیادی نسبت به M235i احساس نخواهید کرد؛ البته به جز گرافیک‌های مربوط به پنل ابزارها، دوخت آبی متمایز بر روی تمام سطوح چرمی و طرح‌های فیبر کربن متخلخل و آلکانترا. در حالی که هنوز قیمت این مدل برای بازار امریکا اعلام نشده، ولی قیمت M2 در بریتانیا از ۶۷ هزار و ۲۰۰ دلار شروع می‌شود؛ قیمتی که به M235 با ۵۳۵۰۰ دلار نزدیک است تا M4 کوپه با برچسب ۸۷ هزار دلار. البته این خبر خوبی است؛ چرا که نسبت به مدل قبلی خود، کیفیت بهتری در اختیار قرار می‌دهد. البته در حال حاضر نمی‌توان به صورت قطعی در مورد قیمت‌گذاری این مدل در بازار امریکا نظر داد، ولی اگر ب‌ام‌و بخواهد از سیاستی مشابه قیمت‌گذاری در بریتانیا استفاده کند و قیمت آن را به اندازه ۲۵ درصد نسبت به M235i افزایش دهد، در این سناریوی فرضی، قیمت M2 در این بازار حدود ۵۵ هزار دلار خواهد بود. با توجه به اینکه قیمت M4 از ۶۵ هزار و ۴۰۰ دلار شروع می‌شود، به نظر می‌رسد که برای مدل جدید M2 که بهار ۲۰۱۶ از راه خواهد رسید، باید قیمتی بین ۵۲ تا ۵۵ هزار دلار انتظار داشته باشیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. فرزاد

    ۲۳ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (201 ديدگاه)

    فقط بنز.بی ام و خیلی اصطحلاکش بالاست

    1. ali ayat

      ۲۳ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (716 ديدگاه)

      نه بالا نیست بعضی مدلاش مشکلاتی داشته که دیگه کلا حل شده

      1. علیرضا

        ۲۴ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (757 ديدگاه)

        کلا بی ام و از قدیم تا حالا در دنیا به خودرویی با استهلاک بالا معروفه البته به بهترین هندلینگ و اسپرت بودنم معروفه کم استهلاک ترین خودروهای دنیارو دنیا میزنه که خب البته از لحاظ تکنولوژی به پای بی ام و نمیرسه در کل هربرندی مزایا و معایب خودشو داره و هر کس صرف مورد مصرفش در انتخابش تاثیر داره

    2. جوشکار خسته

      ۲۹ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (83 ديدگاه)

      یادش بخیر،،،
      ی بی ام و داشتم خیلی وقت پیش .. عالی بود ، هم خوشکل بود هم قوی، ی رنگ خیلی خوشکل آبی هم داشت که با چشات بازی میکرد ، چه خاطراتی که باهاش نداشتم،، ولی حیف که… (
      یروز تو اسباب کشی گم شد،، نمیدونم دزدیدنش یا گم شد،
      دیگه تو هیچ مغازه ای مثه اون رو ندیدم که بخرم،،،
      باورتون نمیشه ، تو سال ۷۳ شمسی که بابام واسه تولدم خرید هنوز هیچکی نمونش رو نداشت تو ایران ، کنترل بیسیم بود باتریاشم شارژ میشد،، چراغای جلو و عقبش هم ال ای دی بود ! تازه ۴ تا درش و در کاپوت و در صندوق عقبش هم باز میشد !!

  2. مصطفی

    ۲۳ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (226 ديدگاه)

    چقدر گرون !! با حدود 40 هزار دلار میشه یه c63 AMG کوپه داشت.

    1. Hami

      ۲۳ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (179 ديدگاه)

      40.000 دلار!!!؟؟؟
      C63 AMG 2015 شروع قیمت از 63.000$

        1. Hami

          ۲۴ مهر ۱۳۹۴
          سوابق: (179 ديدگاه)

          خودت خوندی!!!؟؟؟؟؟
          اگه نخوندی با دقت بخون.

          برای کوپه کلاس C، هیچ بازاری به‌اندازه آمریکا شمالی مهم نیست. با تمرکز بسیار قوی آن بر روی ویژگی‌های اسپورت و استایل، راحتی این بنز از نسل قبلی‌اش قابل‌تشخیص است. قیمت آن به کلاس C سدان نزدیک است و شروع قیمت از حدود ۴۰,۰۰۰ دلار باقی خواهد می‌ماند و با فرماندهی آام گ C63 به حدود ۷۰,۰۰۰ دلار ختم می‌گردد. C300 در ماه مارس سال آینده عرضه خواهد شد و به دنبال آن C450 AMG و AMG C63 در ماه سپتامبر عرضه خواهند شد. کلاس C کانورتیبل درنهایت به جمع این خانواده می‌پیوندد، اما دیدن آن به‌اندازه C63 هیجان‌انگیز نیست.

          ۷۰۰۰۰$ قیمت پایه مدل 2016، قیمت پایه مدل 2015 ۶۳۰۰۰$

      1. مصطفی

        ۲۳ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (226 ديدگاه)
        1. simorq

          ۲۳ مهر ۱۳۹۴
          سوابق: (47 ديدگاه)

          مدل پایه سیه کلسو زده چهل هزارتا برای مدلc63 که شما میگی زده هفتاد هزارتا

    2. ASTON MARTin

      ۲۳ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      قیمتش زیاده

  3. میثم

    ۲۳ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (50 ديدگاه)

    مهندسی آلمانی شاهکاره

  4. فردین بهادری نژاد

    ۲۳ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (129 ديدگاه)

    طراحی پشتشو خیلی دوس دارم
    شدیدا جوان پسنده

  5. Hami

    ۲۳ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (179 ديدگاه)

    M3 واقعی…

  6. ali ayat

    ۲۳ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (716 ديدگاه)

    خیلی ماشین خوبیه این سری از بی ام و طرفدار بسیار داره عین خود من فقط من کلا یه حس خیلی بدی نسبت به جنس قطعات استفاده شده درکابین بی ام و دارم احساس میکنم هم کیفیت یه اپتیما سری جدیده حتی پایین تر لکسوس آی اس سری جدید نشستم در عین ناباوری که همش پلاستیک بود خیلی باکیفیت بود ولی این نمیدونم

    1. mohsen

      ۲۳ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      االان یعنی پلاستیک کاریه بی ام وه در حده پرایده؟؟

  7. EFK

    ۲۳ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (211 ديدگاه)

    خیلی خوشگله خیلی خفنه ولی گرونه فک کنم

  8. javad

    ۲۳ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (9 ديدگاه)

    طراحی BMW جوریه که خیلی خوب حس قدرت ماشینش رو منتقل میکنه…
    همین مدل های پایین داخل کشور رو که سوار میشی و فرمون رو میگیری یه حس باحالی به ادم دست میده مخصوصا 2002…

  9. میلاد

    ۲۳ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (32 ديدگاه)

    ب ام و ، سری 3 و پایین ترش باید دنده دستی باشه ، اگر طالب لذت بردن از رانندگیِ مخصوص ب ام و هستید.

  10. Ali Reza

    ۲۳ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (101 ديدگاه)

    یکم گرونه ولی می ارزه..
    محدودیت سرعت؟؟ حیفه برا این :|

  11. یاکان

    ۲۳ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (43 ديدگاه)

    دوستانی که میگن گرونه با چه استدلالی میگن؟؟ این که تو ایران گرون به دست ما میرسه دلیل بر گرون بودنش نیس که.
    ده برابر ماشینای چینی کیفیت و جذابیت داره و نهاینا دو برابر اونا قیمت داره.

  12. مهمان

    ۲۳ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واااااای چقد خوشگلو خواستنیه

  13. mohsen

    ۲۳ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    کاش M بیاد ایران گرون باشه

  14. احمد باقری

    ۲۳ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    قابل قبوله، وی من بنز رو ترجیح میدم.

    1. mohsen

      ۲۴ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      میتونید بفرمایید کدوم مدل بنز رو به این ارجحیت میدید؟

  15. محسن

    ۲۴ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (85 ديدگاه)

    این رقیب کدوم کلاسِ بنزه؟؟؟؟؟

  16. Archi KHAN

    ۲۵ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (2198 ديدگاه)

    آلمانیِ دوست داشتنی و جوون پسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا