ب ام و سری ۴ کانورتیبل بعد از فاش شدن تصاویر و اطلاعات آن، چیز زیادی برای نمایش ندارد. حتی چهره آن هم هیچ سورپرایزی در طراحی به همراه ندارد. حالا یک ماه مانده به نمایشگاه لس آنجلس و رونمایی رسمی از این خودرو، این شرکت باواریایی از تصاویر و مشخصات این خودرو روباز، پرده برداشت.
اولین برتری سری ۴ کانورتیبل نسبت به سری ۳ روباز قدیمی که جانشین آن شده، سقف سه تکه سخت آن است که جانشین سقف نرم سابق شده و علاوه بر طراحی مهندسی پیشرفته و با کلاس، ۲ دسیبل هم صدای زوزه باد را کاهش داده است. تنها با فشار یک دکمه و ظرف ۲۰ ثانیه، این خودرو تبدیل به یک کانورتیبل و یا برعکس تبدیل به یک کوپه میشود.
با وجودی که انتظار میرود فضای صندوق توسط این نوع سقف به شدت کاهش یافته باشد، اما هنوز نسبت به سری ۳ کانورتیبل ۲۰ لیتر حجم بیشتری دارد. یعنی زمانی که سقف بسته است ۳۷۰ لیتر و زمانی که سقف را باز کردهاید، ۲۲۰ لیتر گنجایش صندوق عقب است. در حالت کوپه ضریب مقاومت در برابر هوا ۰.۲۸ میباشد در حالی که با سقف باز این رقم به علت ایجاد جریانهای گردابی تا ۰.۳۳ افزایش مییابد. با این وجود ب ام و توانسته به خوبی روی جریان هوا و آیرودینامیک این خودرو مدیریت کند.
در ایالات متحده، این خودرو با موتور ۴ سیلندر ۲.۰ لیتری توربو ۲۴۰ اسبی و ۳۴۵ نیوتن متری ارائه میشود که شتاب صفر تا صد ۶.۲ ثانیه و حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت را تقدیم میکند. یک موتور بزرگتر شش سیلندر ۳.۰ لیتری توربو با توان ۳۰۰ اسب بخار و گشتاور ۴۰۶ نیوتن متر نیز قابل انتخاب است که شتاب آن ۵.۵ ثانیه برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر است ولی سرعت نهایی آن همچنان روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود گردیده است.
گیربکس هشت سرعته خودکار به صورت استاندارد به این موتورها جفت میشود. در حالی که سیستم انتقال نیرو به چهار چرخ xDrive اختیاری است.
مشتریان اروپایی از یک موتور دیزلی ۲.۰ لیتری توربو ۱۸۱ اسبی نیز در فهرست انتخابهایشان سود میبرند. این موتور به صورت استاندارد با یک گیربکس شش سرعته دستی ارائه میشود و گیربکس هشت سرعته اتوماتیک برای آن قابل سفارش است. برای دیدن موتورهای قویتر نیز باید در انتظار مدلهای M این سری بمانیم.
سری چهار کوپه و کانورتیبل قرار است چهره ای لوکس و اسپرت را در کنار هم تداعی کند. قرار است از سه ماهه اول سال ۲۰۱۴ این خودروها وارد بازار شوند. در حالی که قیمت پایه آنها ۴۹۶۷۵ دلار برای مدلهای ۴ سیلندر و ۵۵۸۲۵ دلار برای مدلهای شش سیلندر خواهد بود.
بی ام وه با طراحی بینظیر و کیفت عالی در کنار قیمت مناسب همیشه محبوب بوده حتی بین خودروسازان ژاپنی و کره ایی سری 4 خیلی به 3 شباهت داره ، بیشتر انتظار میرفت سری 4 متفاوت باشد ( مثل سری 6 و 7 ) اما اینگونه نبود با این حال امیدواریم روزی برسد که با قیمت مناسب در ایران پا بر روی پدال این خودرو بگذاریم
BMW اینقدر با دل من بازی نکن ……. یعنی حلیم شدما وقتی فهمیدم که سقفش از جنس بدنه هست!
_ این نوع سقف معمولا در ماشین های کوپه ای که 2 سرنشین دارن ( BMW Z4 و Benz SL ) استفاده میشه ولی این یه نوآوریه جدیدیه! _ ولی این سیستم خنک کننده ی پشت گردن و صندلی های جدید جزو امکانات جدید BMW هستش . ( پدال اگه میشه یه توضیحی درباره ی این سیستم و کاربردش هم بده ) فقط 435i xDrive (ت این سیستم xDrive رو دست کم نگیری ، بد چیزیه . بازده و شتاب رو خیلی بالا میبره )
جناب km : ترتیب و نظم قرار گرفتن اگزوز ها در BMW به موتورشون بستگی داره و فقط در سری های 1 و 3 و 4 و 5 میتواند در یک طرف باشد . مثلا: __ سری های BMW با پسوند 35i و 50i ( مثلا 335i یا 435i یا 550i ) اگزوز ها در طرفین سپر عقب هستش. __ سری های BMW با پسوند 18i و 28i ( مثلا 318i یا 428i یا 528i ) اگزوز ها در یک طرف قرار داره. __ سری 6 و 7 هم که کلا در طرفین هستن
اصولا موتور های 3 لیتری به بالا با اسب یالای 300 تا 2 اگزوز میشن…مثل(335 و 635) اما هستن مدل های که حتی 3 لیتری هستن. اما تک اگزوز و سمت چپ هستش مثل (x3)
در مورد فرق موتور های 3 لیتری و 4.4 لیتری ها هم برای SUV باید گفت دهنه اگزوز به ترتیب دایره و لوزی شکلن…مثال(X6 X5(
و در اخر هم باید بگم هستن مدل های اتاق 7 که تک اگزوز و سمت چپ قرار دارن…(730 740)
من شاید کمی بد توضیح دادم…
اگه دوست داشتی ایمیلت بده تا برات با عکس دقیق دقیق بگم…
اینجوری هم بهتر متوجه میشی و هم بهتر منظور میرسونم…
درود. یکی از مواردی که بی ام و در موتور های 6 سیلندرش که حجم 3000 سی سی دارد اینه که چون این موتور هارو خطی تولید میکنه از سیستم اگزوز دوتایی کنار هم استفاده میکنه.
الان یه c200 منبع اگزوزش یه صدایی میده مدلای 2013و14شم صدای بیس بیس توربواشو ادام از تو میشنوه حال میکنه این 328که هیچی 428ام لابد این شکلیه فقط خوب را میرن فقط 435 اینجوری نیسو حجمای بالاترش….
km
۲۱ مهر ۱۳۹۲اولین مدل معمولی بی ام وست که می بینم اگزوزهاش کنار هم نیستن!! شیکه ولی قیافه ی سری 3، 4 و 5 خیلی نزدیک به همه
slr722
۲۱ مهر ۱۳۹۲عاشق ماشینی کروکی هستم که سقفش هم جنس بدنه باشه…
تعداد اینجور ماشین ها خیلی خیلی کمه…
این ماشین هم همین طوره…
پس دمش گرم…
محسن.د
۲۱ مهر ۱۳۹۲BMWخیلی خوبه،ولی وقتشه یه تحول به طراحیش بده.زیبا و با اصالته اما تکراری.
پوریا شکری
۲۱ مهر ۱۳۹۲بی ام وه با طراحی بینظیر و کیفت عالی در کنار قیمت مناسب همیشه محبوب بوده حتی بین خودروسازان ژاپنی و کره ایی
سری 4 خیلی به 3 شباهت داره ، بیشتر انتظار میرفت سری 4 متفاوت باشد ( مثل سری 6 و 7 ) اما اینگونه نبود
با این حال امیدواریم روزی برسد که با قیمت مناسب در ایران پا بر روی پدال این خودرو بگذاریم
علی
۲۱ مهر ۱۳۹۲طراحیش خوبه و طراحی داخلیش هم نسبت به قبل بهتر شده اما بی ام و کی میخواد یه دستی به مجموعه آمپرها بکشه؟ طراحی آمپرها قدیمیه
رضا
۲۱ مهر ۱۳۹۲بابا دمش گرم ………
های تو
۲۱ مهر ۱۳۹۲واقعا خشگله :دی
HASSANBMW
۲۱ مهر ۱۳۹۲قیمتش هم خوبه می ارزه!!!
Alpacino
۲۱ مهر ۱۳۹۲طراحی داخل و بیرون زیبا
یه مدل متفاوت
خیلی راضییم مخصوصا” رنگ نوک مدادیش
Ha Di
۲۱ مهر ۱۳۹۲خداییش بنز یه چی دیگست!! ب ام و تو طراحی بدجوری داره کم میاره!
های تو
۲۱ مهر ۱۳۹۲از سری 3 و 4 خشگل تره
امین
۲۱ مهر ۱۳۹۲BMW اینقدر با دل من بازی نکن ……. یعنی حلیم شدما وقتی فهمیدم که سقفش از جنس بدنه هست!
_ این نوع سقف معمولا در ماشین های کوپه ای که 2 سرنشین دارن ( BMW Z4 و Benz SL ) استفاده میشه ولی این یه نوآوریه جدیدیه!
_ ولی این سیستم خنک کننده ی پشت گردن و صندلی های جدید جزو امکانات جدید BMW هستش . ( پدال اگه میشه یه توضیحی درباره ی این سیستم و کاربردش هم بده )
فقط 435i xDrive (ت این سیستم xDrive رو دست کم نگیری ، بد چیزیه . بازده و شتاب رو خیلی بالا میبره )
عشق است و آلمان و ماشیناش
امین
۲۱ مهر ۱۳۹۲جناب km :
ترتیب و نظم قرار گرفتن اگزوز ها در BMW به موتورشون بستگی داره و فقط در سری های 1 و 3 و 4 و 5 میتواند در یک طرف باشد . مثلا:
__ سری های BMW با پسوند 35i و 50i ( مثلا 335i یا 435i یا 550i ) اگزوز ها در طرفین سپر عقب هستش.
__ سری های BMW با پسوند 18i و 28i ( مثلا 318i یا 428i یا 528i ) اگزوز ها در یک طرف قرار داره.
__ سری 6 و 7 هم که کلا در طرفین هستن
slr722
۲۱ مهر ۱۳۹۲امین جان کمی اشتباه گفتی…
امین
۲۱ مهر ۱۳۹۲کجاش اشتباهه slr عزیز ؟؟؟
بگو تا بدونیم و اطلاعاتمون رو اصلاح کینم.
slr722
۲۱ مهر ۱۳۹۲داداش گلم امین عزیز…
اصولا موتور های 3 لیتری به بالا با اسب یالای 300 تا 2 اگزوز میشن…مثل(335 و 635)
اما هستن مدل های که حتی 3 لیتری هستن. اما تک اگزوز و سمت چپ هستش مثل (x3)
در مورد فرق موتور های 3 لیتری و 4.4 لیتری ها هم برای SUV باید گفت دهنه اگزوز به ترتیب دایره و لوزی شکلن…مثال(X6 X5(
و در اخر هم باید بگم هستن مدل های اتاق 7 که تک اگزوز و سمت چپ قرار دارن…(730 740)
من شاید کمی بد توضیح دادم…
اگه دوست داشتی ایمیلت بده تا برات با عکس دقیق دقیق بگم…
اینجوری هم بهتر متوجه میشی و هم بهتر منظور میرسونم…
قربانت ُSLR722
mehran911
۲۲ مهر ۱۳۹۲slr722 نظراتتو خوندم خیلی دقیق و کامل بود مرسی
sorena330
۲۲ مهر ۱۳۹۲207cc،307ccو کلا از این سی سی ها هم 10 12 ساله سقف هم جنس بدنه دارن…
خطاب به دوستم که گفت این نوآوریه…
امین
۲۲ مهر ۱۳۹۲ممنون slr جان . قانع شدم ولی من در مورد خانواده ی suv ها چیزی نگفتم …….. ولی تسلیم!
جلال
۲۳ مهر ۱۳۹۲سلام
مشکل ماشن های روباز اینه که وقتی سقفشون بسته باشه خیلی زشت میشن
ولی این یکی با سقف بسته هم قشنگه
slr722
۲۳ مهر ۱۳۹۲اقا ما تسلیم…:):):)
امیراتابک
۲۵ مهر ۱۳۹۲این نوآوری نیست (سقف)
خیلی از شرکتها قبلا از این سقف داشتن (هارد تاپ 4نفره)
ولوو ، اینفینیتی ، … مثل g کانورتیبل
Sina.fb
۲۶ مهر ۱۳۹۲عالیه فقط تکراریه ولی با این حال بازم بی نظیره.
سمانه
۲۷ مهر ۱۳۹۲ای جوووووووووونم چه نازه
میلاد. فقط المان.فقط بنز.
۳۰ مهر ۱۳۹۲درود.
یکی از مواردی که بی ام و در موتور های 6 سیلندرش که حجم 3000 سی سی دارد اینه که چون این موتور هارو خطی تولید میکنه از سیستم اگزوز دوتایی کنار هم استفاده میکنه.
((( ایران و المان )))
M_435
۱۱ آبان ۱۳۹۲الان یه c200 منبع اگزوزش یه صدایی میده مدلای 2013و14شم صدای بیس بیس توربواشو ادام از تو میشنوه حال میکنه این 328که هیچی 428ام لابد این شکلیه فقط خوب را میرن فقط 435 اینجوری نیسو حجمای بالاترش….