تسلا

تسلای الکتریکی و رقابت با بزرگان

فراری ۵۵۰ یا لامبورگینی اونتادور می‌توانند از پس سدان لوکس الکتریکی تسلا مدل S P85D برآیند؟

2015 Tesla Model S P85d
۲۰۱۵ Tesla Model S P85d
مدل ارتقا یافته تسلا قدرتی به اندازه ۶۹۱ اسب بخار دارد که مشابه توان یک اونتادور است. نیروی موتورهای الکتریکی این خودرو هم به هر چهار چرخ منتقل می‌گردد. تشابهات لامبورگینی و تسلا در همین دو ویژگی به پایان می‌رسند.
Tesla Model S P85D vs Lambo Aventador
Tesla Model S P85D vs Lambo Aventador
Tesla P85D vs Lamborghini Aventador Drag Race
Tesla P85D vs Lamborghini Aventador Drag Race
تسلا ۲۲۳۹ کیلوگرم وزن دارد و یک سدان لوکس تلقی می‌شود. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسمی این خودرو هم ۳.۲ ثانیه است. در سوی دیگر، لامبورگینی اونتادور، یک سوپراسپرت کوپه ۱۸۵۳ کیلویی است. شتاب صفر تا ۹۶ رسمی این خودرو هم ۲.۹ ثانیه اعلام شده است.

[jwplayer mediaid=”۹۸۰۲۲″] [دانلود ویدئو]

در دومین آزمون هم فراری ۵۵۰ با سن ۲۰ سال و قدرت ناچیز ۴۵۸ اسب بخار که نیروی آن تنها به دیفرانسیل عقب منتقل می‌شود، برای رقابت با تسلا، پا پیش می‌گذارد. آیا این فراری شانسی خواهد داشت؟

Tesla Model S P85d vs Ferrari 550
Tesla Model S P85d vs Ferrari 550
جدا از نوع این رقابت‌ها و نتیجه آن‌ها، تسلا مدل اس P85D یک شاهکار در دنیای خودرو محسوب می‌شود. می‌توان گفت که چراغ راه برای آینده دنیای خودرو روشن شده است. [jwplayer mediaid=”۹۸۰۲۳″] [دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۳۳ دیدگاه‌ها

  1. AliZeus

    ۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (419 ديدگاه)

    طراحی بیست!
    شتاب بیست!
    قدرت بیست!
    آمریکایی بیست!
    :)

    1. NCR

      ۸ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (135 ديدگاه)

      تنها مشکلی که داره فقط صداشه که اونم اصلا مشکل به حساب نمی آد. اونم بیست

    2. MAFIA

      ۸ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (435 ديدگاه)

      فقط حیف که نمی تونم پریزشو به پریز جایی که موبایلمو شارژ میکنم بزنم.

      هیبرید فوق العادست ولی کلا برقی خیلی ضایع هست لیف و ولت و تسلا زیاد ماشینای باحالی نیستن حتی خود اوباما تو نمایشگاه خودرو رفت و پشت فرمون شلبی نشست نه ولت و مدیر عامل شورلت گلایه کرد که چرا رفت پشت یه خودروی آلوده کننده محیط زیست نشست و ولت رو به […] هم نشمرد

      1. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

        ۸ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (810 ديدگاه)

        مافیا جان شما هم اگه بهت تسلا و ولت دادن سوارش نشو.شما فقط به این اهمیت میدی که کی به چه ماشینی نگاه و میکنه و سوارش میشه.
        وایسا ببین اوباما و باقی افراد بهش نگاه میکنن و سوارش میشن اگه دیدن مشکلی نداره جناب عالی بشین پشت فرمونش.

    3. علی

      ۸ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (969 ديدگاه)

      همچی به نظر من شتاب نیست بلکه دوام و استقامت برد استفاده باطری و بهینه نگهداشتن و استفاده کردن تیروی باطری به بهترین نحو . گستردگی خدمات پس از فروش در سراسر دنیا به مانند برندهای با سابقه ، قیمت خودرو ، کیفیت ساخت ، پیشینه سابقه استفاده از خودرو در بین مردم و طراحی دلنواز و بدون اذیت داشبورد و تمامیه تجهیزاته نورانیه داخل ماشین که موجب حواس پرتی و اذیت چشم نشود که این مهم نقطه ضعف واقعیه تسلا هستش از نظر بنده .

  2. سپهر

    ۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (174 ديدگاه)

    تسلا-لامبورگینی وفراری هر3 خودروهای پرقدرت وباطراحی های بسیارزیبایی هستندولی من باوجوداین که ازهر3تاشون خوشم میادولی طراحی تسلاروبیشترمیپسندم.

    1. Elring-aventador

      ۸ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (331 ديدگاه)

      خیلی جرعتی میخواد که با اونتادور درگ کنه واعقا تحسینش میکنم

      شتاب اولیش فوق العادس ولی دقت کنید اونتادور با دنده ی سه ازش میزنه جلو

      1. MAFIA

        ۸ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (435 ديدگاه)

        الرینگ جرعت نه و جرات فقط بالای الف یه همزه هست

    2. Carbonado Aventador

      ۸ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (4514 ديدگاه)

      تسلا رو خیلی دوست دارم…!
      ولی با توجه به اینکه هردو awd هستن ، هیچ کدوم لانچ نمی کنن…
      یعنی قطعا میتونم بگم دوتاییشون بالای 3.5 به 100 کیلومتر رسیدن…
      لانچ تسلا وحشتناکه و برای آونتادور وحشتناکتر….

  3. مجتبی

    ۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (217 ديدگاه)

    میگن موتور برقی سریعترین روش رساندن گشتاور به چرخ هاست

  4. M Power///

    ۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (415 ديدگاه)

    کمپانی تسلا نمونه ی کامل از یک اتوموبیل ساز الکتریکی موفق است.
    دربرابر اونتادور باخت ولی سه چیز رو نشان داد. ۱- شتاب گیری انجین الکتریکی بهتر از انجین بنزینی است. ۲- آینده ای روشن برای قرار گیری انجین الکتریکی در سوپرکار ها. ۳- این که ماشین باتری دار اونقدرها هم سالم نیست.

    1. Carbonado Aventador

      ۸ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (4514 ديدگاه)

      ام پاور جان یه نکته رو دقت نکردی…
      اولا بگم فکر نکنی من میخوام متعصبی نظر بدم…
      ولی تمامی نکته هارو می سنجم…
      فکر کنم دیگه انقدر صدای موتور اونتادور شنیدم که بدونم ماشین تخته گاز هست یا نه…
      تسلا زودتر شردع کرد اون به کنار ، آونتادور دنده ی یک و دورو شل عوض کرد…
      وای حالا یکم در مورد تسلا بگم…
      آگه بیشتر از آونتادور دوستش نداشته باشم ، کمتر هم دوستش ندارم…
      واقعا محشره این ماشین…
      با این وزن و این ایرودینامیک اعداد و ارقامش خیره کنندست

      1. M Power///

        ۸ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (415 ديدگاه)

        سلام. حرف شما رو قبول دارم، آونتادور خوب شروع نکرد. و تعویض دنده اول رو شل انجام داد. ( فکر کنم اینقدر اطمینان داشت که فکر کرد راحت شکستش میده. ) ولی تعویض های دیگر رو خوب و نرم انجام داد.

    2. فریا

      ۸ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (684 ديدگاه)

      چـــرا با بهانه های واهی و ساختگی میخوای شکست اونــتادور رو توجیه کنی ؟

      یه بار دیگه ویدئو رو نــگاه کن ببین واقعا تسلا زودتر لانچ کرد ؟؟؟؟! دنده

      1 و 2 رو شـل عوض کرد ؟!! الله وکیلی به چیزی که گفتی ایمان داری ؟؟

      هر کدوم از راننده ها ماشین مال خودشون بــود ، مگه با خــودشون دشمنی دارن

      که دنده رو شل عوض کنن واسه اینکه رقیب ببره ؟؟!!

      1. Elring-aventador

        ۸ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (331 ديدگاه)

        فریا جان خودت می دونی که نمی تونی به شتاب گیری اونتادور ایراد بگیری
        1.اون کسی که پشت اونتادور نشسته بود یا تا حالا درگ نکرده بود یا بلد نبود چون خیلی افتضاح شروع کرد
        2.اگه شما درگ اونتادور با p1 که از کله گنده های هیبریدی هست رو ببینی با این که تو شتاب اولیه با اونتادور مساوی بود ولی برد و اونتادور هم با فاصله ی کم ازش باخت
        3.تسلا زودتر راه افتاد

        منم تو نظر های قبلیم گفتم که واقعا تسلا عالی عمل کرد

      2. فریا

        ۸ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (684 ديدگاه)

        مگه من از اونتادو ایراد گرفتم ؟؟ من به ایراد هایی که ایشون

        از راننده ی تسلا و اونتادور گرفتن اعتراض کردم . به هرحال اول

        ویدئو نوشــه که این مسابقه خیابانی (street race) نیست و توسط

        رانندگان حرفه ای انجام شــده . خود راننده ها و تیم هم اینو قبول

        دارن برای همین این راننده ها رو گذاشتن پشت این ماشین هــا .

        یه سدان 691 اسبی با اون وزنش توی دنده یک و دو یه سوپر اسپرت

        691 اسبی سبک رو بگــیره خیلی حرفــه !

  5. امیدبرتر

    ۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (108 ديدگاه)

    هرکی دانلود کرد بگه نتیجه چی شده…

    1. saeid

      ۸ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (188 ديدگاه)

      بسم حق

      نوشتم واست
      باز قانع نشدی و کامل تر خواستی بهم بگو زیر همین سوالت کامل ترشو بنویسم
      فقط بذار تا شب که بچه ها خواستن ببینن

      راستی من از اون که بهت منفی داده خیلی خوشم اومده
      : ))))
      هرکی هست زیر همین مطلب بیاد بگه چرا : )))

  6. 4MATIC

    ۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1051 ديدگاه)

    تسلا مدل اس روخیلی دوست دارم ولی نه مدل هیبریدشو

  7. 4MATIC

    ۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1051 ديدگاه)

    خداکنه توایرانم بیاد

  8. سجاد

    ۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (203 ديدگاه)

    شتابش فوق العاده بود !!! با وجود وزن 2تنی و انجین الکتریکی ، خیلی عالی شتاب گرفت ..
    راستی شنیدم که دارند صحبت می کنند تا با تسلا قرارداد ببندند و ماشینای برقی و مراکز شارژ اونا رو وارد کنند ..
    البته معلوم نیست و فقط در حد احتمال مطرح شده _( ولی مستنده و شایعه نیست )

  9. saeid

    ۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (188 ديدگاه)

    بسم حق

    یه سلام سرد و زمستونی به امید جان
    و همه رفقای پدالی خودم
    کلیت نتایجو بگم کیف دیدنش از دست میره
    فقط بدون دو دنده اول ماشین فوق العادست !
    راهنما هاشم خیلی خوشکل و بامزه بودن
    فقط یه نکته اعصاب خورد کنم داشت
    صدا سرنشینا میومد طوری که میتونستین صداها رو تفکیکم کنین
    ولی موتووووووور ؟ نه !
    من نمیدونم جدا پشت یه خودرو الکتریکی نشستن اصلا پروازم کنه
    وقتی بی صدا باشه جذابیت داره یا نه
    واسه من که فک کنم قابل هضم نیست !!!

    ولی در کل عملکردش زیبا و دلنشین بود
    دست طراحاشم درد نکنه فقط اگه میشه صدا موتور شو بیشتر کنین : )))

  10. سام سامی

    ۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (74 ديدگاه)

    واقها این تسلا شاهکاریه واسه خودش…حسن موتور الکریکی این هست که از سرعت صفر تمام اسب بخار زیر پایه راننده هست(یعنی دیگه احتیاج نیست دور موتور بالا بره تا از حداکثر قدرت موتور استفاده بشه)…
    بنظرم تنها نقطه ضعف موتورهای الکتریکی بی صدا بودنشه که هیجان رانندگی رو از بین می بره(البته شاید از نظر بعضی دوستان بی صدایی حسن باشه که احترام می ذارم)..
    در کل چیزی که مشخصه آینده خودرو سازی دنیا از برای موتورهای الکتریکی هستش
    درود بر عاشقان خودرو

  11. یه پسر

    ۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1134 ديدگاه)

    آینده از آن تسلا ست

  12. mehdi

    ۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (14 ديدگاه)

    اره موتور های الکتری دارن جون میگیرن
    به این میگن ماشین

  13. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

    ۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (810 ديدگاه)

    عالی بسیار عالی.میدونستم تسلا به این جا ها میرسه.فقط دوستان فکر نمیکنم اونتادور 1853 کیلوگرم باشه باید تو رنج 1500 کیلو به بالا باشه.فکر کنم وزنش رو زیاد نوشتی پدال جان.

    1. Carbonado Aventador

      ۸ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (4514 ديدگاه)

      1575 کیلو باربد جان…
      اگه 100 کیلو هم وزن روغن و مایعاتش باشه…
      فوقش 1700…
      دیگه 1850 کیلو از کجا اومده…
      فکن کنم با دوتا سرنشینش حساب کردن…!

  14. amir

    ۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (50 ديدگاه)

    اه‌ه‌ه‌ه‌ه‌ه‌……دنده یک اونتادور معروفه…..چجوری اولش لامبورگینی رو گرفت؟؟؟؟؟؟

    1. حسین

      ۸ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1363 ديدگاه)

      درود. احساس کردم لامبو تو تعویض 1 به 2 کند عمل کرد. سرعت تغییر دور موتور و صدای ماشینو دقت کنید. نسبت به تعویضای بعدی کندتره

      1. amir

        ۸ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (50 ديدگاه)

        اره الان دقت کردم متوجه شدم

  15. احسان(احسان سابق)

    ۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    جدا از اینکه تسلا مدل S ماشین فوق العاده ای هست و میشه گفت بی رقیبه(جز بی ام و i8) اما باید گفت که این شرکت بیشتر مثل یک شرکت hithech هست و سیاست هایی که داره مثل سیاست شرکت هایی مثل اپل یا سامسونگ هست.گارانتی مادام العمر و خدماتی مثل ایستگاه شارژ رایگان و تعویض سریع باطری و فروش مستقیم و بدون واسطه و خرید اینترنتی و سفارش اپشن هایی که بیشتر مثل خرید گوشی موبایل میمونه تا ماشین همینطور تمرکز شدید این شرکت روی ساخت باطری های جدید.بعضی وقتا فکر میکنم تسلا یه شرکت در زمینه فناوری هست که ماشین میسازه.
    الون ماسک مرد فوق العاده ای هست و در کنار ادیسون و استیو جابز قرار میگیره.حتمن روزی میرسه که این ادم باارزشترین شرکت دنیا رو داشته باشه

  16. 4MATIC

    ۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1051 ديدگاه)

    اره سجاد حدود یه ماه قبل مذاکرات مقامات ایران باتسلا شروع شد ولی هنوز هیچی معلو نیست
    باهات شرط می بندم که تسلا وارد ایران نمی شه چون ایران وامریکا امکان نداره با هم به نتیجه برسن

  17. bardia

    ۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (181 ديدگاه)

    روند احتمالی خودروهای آینده احتمالا اینطوری خواهد بود

    یه چند سال بعد که خیلی نزدیکه هایبرید ها تعدادشون از بقیه بیشتر میشه
    چند سال بعدش میرن سراغ ماشین های مثل این که الکتریکی کامل هستن
    .
    .
    .
    در ادامه به احتمال زیاد میرن سراغ هایبریدهایی که از سوخت های هیدورژنی استفاده میکنن

    باید بگم در حال حاضر جنرال موتورز چند سالی میشه که روی هیدروژنی ها داره کار میکنه و حتی 10 سال پیش یکی دوتایی ازش ساخته بودن به قیمت 5 میلیون دلار

    جالبه انگار امریکایی ها خیلی خودشون رو بیشتر از بقیه دارن برای اینده اماده میکنن
    این از تسلا
    اونم از جنرال موتورز با اون تحقیقات پرخرجش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا