تسلا

تسلا S P85D با دو موتور، دو دیفرانسیل و رانندگی خودکار

تسلا مدل S یک خودروی الکتریکی لوکس پیشتاز در دنیاست که بسیاری از مرزها را پشت سر گذاشته است. اما حالا با جا افتادن و شناخته شدن این خودرو، وقت آن رسیده تا کم‌کم به بلوغ نیز برسد. مدل D که چند روزی تبلیغ آن شروع شده بود، می‌خواهد یک خودروی الکتریکی کامل باشد. یک خودروی سدان لوکس و مدرن با عملکردی در حد خودروهای سوپراسپرت.

2014 Tesla Model S P85
۲۰۱۴ Tesla Model S P85
اولین نکته در مورد خودروی P85D انتقال نیرو به هر چهار چرخ است. این ویژگی سال آینده باید در مدل کراس آور X نیز بکار گرفته شود و چه بهتر که روی مدل S امتحان خود را پس دهد. برای دستیابی به این منظور، روی محور جلو نیز یک موتور الکتریکی قرار گرفته است. نیروی تولیدی این موتور ۲۲۱ اسب بخار است. در حالی که موتور قرار گرفته روی محور عقب می‌تواند قدرتی برابر با ۴۷۰ اسب بخار تولید کند. مجموع خروجی حاصل از موتورهای محور جلو و عقب به ۶۹۱ اسب بخار و ۹۳۱ نیوتن متر می‌رسد. رقمی که آن را حتی از سوپراسپرتهایی مطرح بالاتر قرار می‌دهد.
2014 Tesla Model S P85
۲۰۱۴ Tesla Model S P85
از چنین خودرویی با این گشتاور بالا عملکردی تندوتیز نیز انتظار می‌رود. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت آن تنها ۳.۲ ثانیه است و مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۱.۸ ثانیه طی می‌کند که ۱۶.۱ کیلومتر کاهش یافته است. البته نهایت سرعت نیز بسته به مکان بین ۲۰۹ تا ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود گردیده است.
2014 Tesla Model S P85
۲۰۱۴ Tesla Model S P85
برد این خودرو با باتری‌های شارژ شده به ۴۴۳ کیلومتر می‌رسد. تجهیزات اضافی حدود ۱۳۲ کیلوگرم به وزن آن افزوده‌اند. وزن خودرو اکنون ۲۲۴۰ کیلوگرم می‌باشد. البته این جرم اضافی با قدرت و انرژی بیشتر به خوبی جبران شده است.
2014 Tesla Model S P85
۲۰۱۴ Tesla Model S P85
افزودن عبارت D به نام این مدل حدود ۱۴۶۰۰ دلار آب می‌خورد. علاوه بر پیشرانه از چرخ‌های ۲۱ اینچی اسپرت و سیستم تعلیق بادی نیز در این خودرو استفاده می‌شود. مدل S 85 و S 60 نیز از این پس گزینه انتقال نیروی چهار چرخ را به صورت سفارشی در اختیار خواهند داشت. با این تفاوت که موتور ضعیف تر ۱۸۸ اسبی برای آن‌ها در نظر گرفته شده که قدرت را در مدل ۶۰ و ۸۵ کیلووات ساعتی به ترتیب به ۳۷۶ و ۳۷۰ اسب بخار می‌رساند. این آپشن مستقل نیز ۴۰۰۰ دلار قیمت دارد.
2014 Tesla Model S P85
۲۰۱۴ Tesla Model S P85
مورد مهم دیگری که تسلا از آن رونمایی کرده، سیستم رانندگی خودکار است که در حال حاضر در پکیج تکنولوژی گنجانده شده است و شامل سیستم‌های هشدار برخورد، نمایش نقاط کور، هشدار خروج از خط، کروز کنترل دینامیک و کنترل سرعت خودکار می‌باشد. آلن ماسک اعتقاد دارد که ظرف ۵ تا ۶ سال آینده رانندگی خودکار و استقلال خودرو از راننده به بلوغ خواهد رسید.

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۶۸ دیدگاه‌ها

  1. erfan

    ۱۹ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (25 ديدگاه)

    اراده به تعریف تسلا…

    1. erfan

      ۱۹ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (25 ديدگاه)

      البته از همین تریبون از سر دبیر محترم مجله ، پدر و مادرم ، معلم پرورشی و همچنین معلم سوم دبستانم ، از تمامی دوستان پدالی که مشوق اصلی من بودن،از مخابرات ،معاونت فرهنگی دانشگاه ،منشی دفتر هواپیمایی هما شیفت صبح،الکتریکی سر کوچمون و کلیه دوستان و دست در کاران عزیز متشکرم و افتخار کامنت اولی شدنم رو به آقای DRAGONBORN عزیز که عرصه رو برای من باز گذاشتن تقدیم میکنم.با تشکر

    2. « رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »

      ۱۹ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      حوصله ندارم تو این پست کامنت بزارم….واگذار به شما!!!!!!!!

      1. erfan

        ۱۹ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (25 ديدگاه)

        حوصله که نمیخواد داداش گلم
        الان یکی میاد یجوری میبندش به پراید
        بعدی میاد میگه “ما کجاییم اونا کجا”
        بعضی از علما هم میان اینو با فراری F60 و … مقایسه میکنن
        البته من از همین تریبون از سر دبیر محترم مجله ، از تمام دوستان پدالی که مشوق اصلی من بودند ، از معلم پرورشی و همچنین معلم سوم دبستانم ، از شرکت مخابرات استان ، معاونت فرهنگی دانشگاه ، منشی شرکت هواپیمایی هما شیفت عصر ، اسنک فروشی سر کوچه ، الکتریکی علی و همچنین تمامی دوستانی که منو در رسیدن به “کامنت اولی “یاری کردن تشکر میکنم و این افتخارو تقدیم میکنم به آقای DRAGONBORN که عرصه رو برای من خالی گذاشتند.با تشکر

        1. ASTON MARTin

          ۱۹ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (1346 ديدگاه)

          همین که به صفحه ی اول پدال رسیدم و چشمم به جماله چشمای تسلا روشن شد یه صحنه کپ کردم گفتم jesus!! این دیگه چیه ! لاکردار چه سگیم داره چشاش

        2. M.P

          ۱۹ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (22 ديدگاه)

          این dragonborn رو خوب اومدی
          لایککککککککککککککککککککک

      2. فرامرز

        ۱۹ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (1597 ديدگاه)

        ببخشید که زیر پست اول نظر مینویسم. شخص خاصی رو هم مخاطب قرار نمیدم.
        واقعاْ بعضی رفتارهای ما نه تنها بچه گانه و احمقانه بلکه نمایانگر عقده های شخصیتی و فقر فرهنگی ماست. نمونش همین افرادی که میان زیر پست اول نظر میگذارن یا اون کامنت اولی ها یا افرادی که برای نشون دادن قدمتشون تو سایت تند و تند نظرات بی محتوا مینویسن! بیایم شروع کنیم خودمون رو اصلاح کنیم و به جای این کارا سعی کنیم دانش خودمون رو اینجا بالا ببریم و با دیگران شریک کنیم.

        و اما در مورد این مقاله یه سوال همیشه ذهن من رو مشغول کرده و اون این که باتری لپ تاپ و … که بالاترین تکنولوژی و قیمت رو داره بعد از یه سال درصد قابل توجهی از ظرفیت ذخیره سازیش رو از دست میده و چه ضمانتی هست خودروهای الکتریکی بتونن بیش از ۱۰ سال همون مسافت ادعا شده رو با یک بار شارژ طی کنن؟

        1. حسين

          ۱۹ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (1363 ديدگاه)

          درود. فرامرز جان باتری ماشینا تفاوت زیادی با باتری لپ تاپ داره. لطفا مقایسه شون نکن. قطعا هر باتری ای بعد از یه مدتی کاراییش کم میشه اما اولا گارانتی شرکت تسلا برای تعویض باتری تا 5 سال (اگه اشتباه نکنم) بعدم تکنولوژی بالای این باتری ها تا حدودی خیال آدمو راحت میکنه.

          “تعداد کامنت هیچ ارزشی به کسی نمیده” نشون دهنده با سابقه و کار بلد بودن هم نیست. اینو به کسایی میگم که توی یک روز 100 تا کامنت میذارن. نمونشو تو پدال داریم

        2. فرامرز

          ۱۹ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (1597 ديدگاه)

          ممنون حسین جان. آخه سوال اینجاست که اگه باتری خودرو از باتری لپ تاپ تکنولوژی بالاتری داشته باشه باید خیلی گرونتر از این حرفا باشه چون نزدیک ۱۰۰۰ برابر بیشتر برق ذخیره میکنه و باید حداقل ۱۰۰۰ برابر گرونتر باشه (که فقط خود باتری ها میشه مثلاْ ۵۰ هزار دلار)!!! البته تسلا تو این مورد از شرکت های دیگه جلوتره و میشه حدس زد که بالاترین تکنولوژی باتری رو استفاده کنه اما برای خودرویی مثل نیسان لیف بعید میدونم بیش از ۱۰۰۰۰ دلار هرینه کنن واسه باتری.

        3. erfan

          ۱۹ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (25 ديدگاه)

          با سلام و عرض ادب خدمت آقا فرامرز و بقیه دوستان
          من خودم لااقل دو الی دو سال و نیمه مجله پدال رو دنبال میکنم و اصولا از اون دسته از آدمایی هستم که نظر نمیذارم و فقط “مخالف و موافق” تیک میزنم.معمولا عادت به صحبت و تبادل نظر ندارم.منتهی یسری حرکات به قول شما لوز شده بود و من در غالب طنز بیان کردم مثلا همین بحث کامنت اولی یا پراید یا سایت تخصصی ماشین بر میدارن با آواتار لب و لنچه میان و …..
          مخصوصا رو بحث دوم واقعا شور از مزه رفته ، هرجا حرفی از خودروسازی قوی و هنر دست دیگران بجای تمجید میان به پراید نصبت میدن و حالا به قول خودشون شوخی میکنن.والا ماهم به اندازه همه شما از دستشون سیریم.
          یا اینکه طرف توی ی پست چندین نظر میده یکی از یکی بیهوده تر.دوستان پدالی این سایت در اختیار شماست که از اون استفاده کنی،اگه سوادشو داری مطلب آموزنده بذار،ماهم استفاده کنیم هم لایک میکنیم هم دعاتون ، شوخی هم خوبه اما به حد و اندازه خودش.
          امیدوارم منو بخشیده باشید از پر حرفی،پیشاپیش از همتون معذرت میخوام اگه سو تفاهم شد

        4. حسين

          ۲۰ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (1363 ديدگاه)

          فرامرز جان درسته که هزار برابر انرژی ذخیره میکنه ولی قیمتش که 1000 برابر نمیشه!!! بذار یه مثال بزنم:
          ببین باتری با خازن فرق داره. اما میشه خازنو مثال زد. مثلا اگر دی الکتریک خازن از یه نوع سرامیک خاص باشه ظرفیت خازن میشه مثلا مقدار A. اگر دی الکتریک از یه نوع سرامیک دیگه باشه ظرفیت خازن ده ها برابر افزایش پیدا میکنه اما قیمت سرامیک نوع دوم ده ها برابر نوع اول نیست. اما یه سوال اینجا مطرح میشه، اینکه چرا نوع دوم فراگیر نمیشه؟ به دو دلیل: یکی اینکه همه جا به اون همه انرژی نیاز نیست، و دیگر اینکه بالاخره قیمت هم مهمه و یه جاهایی نیاز نیست قیمت بالا بره.

    3. Alpha

      ۱۹ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (544 ديدگاه)

      در مورد این هیوندای AG جدید که قرار رقیب ب ام و سری 3 باشه ( مثلا ) مطلب بذارید

    4. DRAGONBORN

      ۱۹ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1884 ديدگاه)

      بهترین خودرو برقی

    5. علی

      ۱۹ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (255 ديدگاه)

      دوستان کسی از وضعیت جسمانی و…. شوماخر خبری تازه ای داره یا نه!؟

      1. ASTON MARTin

        ۱۹ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (1346 ديدگاه)

        سلام میرسونه

        1. Ahmad..F12

          ۲۰ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (2542 ديدگاه)

          ” البته نهایت سرعت نیز بسته به مکان بین 209 تا 250 کیلومتر بر ساعت محدود گردیده است.”

          قابل توجه شما ASTON MARTin جان

          که میگفتی محدودیت سرعت به خاطر اینه که خودرو براش ضرر داره و نمیتونه بیشتر بره

  2. ELDORADO

    ۱۹ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (14 ديدگاه)

    من یه فیلم از رونمایی تیبا جدید توشیراز دارم چجوری تو پدال به اشتراک بذارم

    1. حسین

      ۱۹ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      توی آپارات بزار لینکش رو بزار ببنیم

    2. ASTON MARTin

      ۱۹ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      ببر تو صفحه ی داعش اشتراک بزار
      زیرشم بنویس شیوه ی جدید بی پول کردن و کشتن مردم در ایران

      1. وحید

        ۱۹ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (398 ديدگاه)

        خخخخخخخخ استون مارتین خان لایک نه ببخشید لایـــــــــــــــــــــک گنــــــــــــــــــده

        1. ASTON MARTin

          ۲۰ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (1346 ديدگاه)

          فدا مدا وحید جوون :)

      2. DRAGONBORN

        ۱۹ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (1884 ديدگاه)

        آمریکایی ها گل کاشتن

  3. ELDORADO

    ۱۹ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (14 ديدگاه)

    امریکاییه دیگه

  4. Zonda R

    ۱۹ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    @.F
    تکنولوژیه امریکایی
    پاک
    زیبا
    با کیفیت
    سریع
    راحت

  5. amin77

    ۱۹ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (117 ديدگاه)

    الحق که آینده ی خودروسازی در دستان تسلاست !

  6. مصطفی

    ۱۹ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (226 ديدگاه)

    تسلا معرکه است

  7. M Power///

    ۱۹ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (415 ديدگاه)

    یک زمانی بود که آمریکا به ماشین های پرمصرف مشهور بود. ولی الان همه ای کمپانی های آمریکایی حداقل یک ماشین کم مصرف دارن. که تسلا در رأس همه اون کمپانی هاست. واقعا تسلا اگه همینجوری به پیشرفت ادامه بده بزودی در رأس تمام کمپانی های جهان قرار می گیره.

    1. فریا

      ۲۰ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (684 ديدگاه)

      جواب این حرف بی اساس رو هزاران بار دادم ، بازم تکرار می کنم
      ” یک زمانی ” حتما منظورتون سال هایی هست که آمریکایی ها حضور پر رنگی تو ایران داشتن . خب پس میشه سال های 55 تا 64
      دو ماشین اون زمان رو مثال میزنم
      1_ کادیلاک سویل ( کادیلاک ایران ) 1978 با موتور 5700 سی سی 8 سیلندر
      2_ مرسدس بنز 230E 1978 . با موتور 4 سیلندر که فوقش 2400 سی سی حجم داره
      با مقایسه ی وزن ماشین شروع کنم ؛ خب خب اگه یکم چشماتون باز باشــه قطعا دوتاشون رو از نزدیک دیدین . همین که یه بار دیده باشینشون معلومه که کادیلاک حداقل 500 کیلو گرم سنگین تر از مرسدس بنز مذکور هست . امکانات رو مقایسه نمیکنم چون اصلا مرسدس بنز یک صدم کادیلاک هم امکاناتش نیست .
      خب بحث مصرف . به فرض کاربرات بودن کادیلاک مصرفش داخل شهر چیزی حدود 16 لیتر هست .
      مرسدس بنز حدود 12 تا 13 تا مصرفشه
      اختلاف حجم موتور که کاملا مشهوده و به طبع آن شتاب و حداکثر سرعت و توانایی های فنی ایندو هم تفاوت فاحشی داره . البته نه فقط روی کاغذ بلکه در عمل و در خیابان های کشور خودمون ایران

      در اینجا به نظر شما کادیلاک حقش نیست که 3-4 لیتر بیشتر بسوزونه ؟! تو بحث شتاب که تقریبا از صفر تا صد 4 ثانیه جلوتره ، دنده اتومات هست ، وزنش حداقل 500 کیلوگرم بیشتره ! تازه این آمار مربوط به مدل کاربرات هست و در نمونه های انژکتور با موتور تنظیم تا 12 لیتر هم مصرف آن گزارش شده !
      اگه بازم اعتقاد دارید که آمریکایی ها پر مصرف بودن نسبت به دیگر خودرو ها ، پس حتما شما از اوندسته هستید که میگید لامبورگینی اونتادور خیلی پرمصرفه ! بدین دلیل که پراید صدی 9 تا میسوزونه ولی اون بالای 20 لیتر ! همونطور که عملکرد فنی اونتادور و پراید تفاوت داره ، عملکرد فنی کادیلاک و بنز با مدل سال ساخت مشابه هم تفاوت داره !

      ببخشید طولانی شـــد

      1. مرتضی

        ۲۰ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (849 ديدگاه)

        یه جای یه مثال بی خردانه مثال بهتری بزن کادیلاک رو با کلاس اس اون دوران مقایسه کن میبینی هم از نظر کیفیت هم از نظر ایمنی هم از نظر پرستیژ هم از نظر همین سوخت!! کادیلاک حرفی واسه گفتن نداره! 280 ای رو هم با آهن پاره های هم رده آمریکایی مقایسه کن میبینی امریکایی یعنی سوخت بالا کیفیت متوسط و البته ایمنی صفر!!!

  8. زیگما

    ۱۹ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    آیا کمپانی های نفتی بیکار میشینن و میذارن امثال خرده شرکت هایی مثل تسلا صنعت نفت و خودرو های با سوخت فسیلی رو به خطر بندازن؟
    جی ام ev1 تنها یک مورد بود که محکوم به شکست شد چون شرکتای نفتی نخواستن.
    اون جی ام بود و با اون عظمت این بلا سرش اومد
    حالا چه بلایی قراره سر این خرده شرکت کوچولو بیاد دیگه خدا داند…..

    1. حامد

      ۱۹ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (262 ديدگاه)

      امیدوارم شرکت های نفتی موفق به حذفش نشن چون دیگه این چی کم داره هم قوی هم سریع و هم زیبا و هم راحت و از همه ی مهم تر پاک باور کن هرکی جلوی یه همچین چیزهایی رو بخاطر سودش بگیره یه جنایتکار شیطان صفت بیشتر نیست.

      1. زیگما

        ۱۹ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (3072 ديدگاه)

        حامد خان متاسفانه در دنیا رقابت و اقتصاد رحمی وجود نداره و شرکت ها و در راس انها شرکت های نفتی همیشه برای حفظ قدرتشون دست به هر کاری میزنند…..

    2. حسين

      ۱۹ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1363 ديدگاه)

      مطمئن نیستم اما به نظر میاد تسلا پشتش به دست های پشت پرده قرصه. زیگما جان به نظرت همونطوری که الان نفت داره حکم رانی میکنه، در آینده تکنولوژی هایی شبیه اون چیزی که در تسلا میبینیم حکم رانی نخواهند کرد؟ از الان دارن روش کار میکنن و برنامه ریزی انجام میدن و گیگا فکتوری راه اندازی میکنن و … که در آینده پیشرو باشن.

      1. زیگما

        ۱۹ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (3072 ديدگاه)

        بله درسته آینده 100 درصد در دستان امثال تسلا خواهند بود
        ولی چیزی که هست اینه که با کشف منابع جدید نفت و روش استخراج های نوین استفاده از نفت رو بیش از پیش میکنه
        مثلا در کتاب های علمی دهه 40 خودمون نوشتن که نفت تا حداکثر 50 سال آینده برای بشر کافیه !(یعنی الان باید نفتی وجود نداشته برای ما در حال حاضر بر طبق نظریه های قبلی)
        ولی امروز با کشف منابع جدید و بالا بردن بهره وری میگن در بدترین شرایط تا 150 سال اینده نفت میتونه تامین کننده نیاز های انرژی بشر باشه
        و این امید به اینده نفت هست که شرکت های نفتی رو به چنین کارهای نادرستی ترغیب میکنه
        امیدوارم تونسته باشم منظورمو بفهمونم

        1. حسين

          ۱۹ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (1363 ديدگاه)

          خب نفت فقط برای سوخت استفاده نمیشه. این همه بحران و آلودگی حاصل از سوختن سوخت های فسیلی بالاخره باید کنترل بشه. شرکتهای نفتی هزارتا چیز دیگه میتونن بفروشن و سوخت هم به مرور جایگزین بشه. قطعا تا 150 سال آینده قرار نیست از بنزین و گازوئیل به عنوان سوخت استفاده بشه. به نظر میاد خودروهای هیبریدی نقش یک پل رو دارن، نه یک مسیر. یعنی کم کم برق جایگزین بنزین میشه و تسلا جزء بهترین ها خواهد بود

          شوخی: بچه ها زودتر برای ثبت نام توی گروه طرفدارای با سابقه ی تسلا اقدام کنن

        2. زیگما

          ۱۹ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          بله ولی سوختن در هر حال بخش اعظمی از مصرف نفت هست و شرکت های نفتی روش خیلی حساسن
          به خصوص برای اکسون موبیل و رویال داچ شل که پا به پا هم دارن پیش میرن برای کسب نام بزرگ ترین شرکت نفتی دنیا(و حتی بزرگترین کمپانی دنیا) و رقابت خیلی فشرده و سختی هست و قطعا کمپانی نمیخواد که از رقیبش عقب بیوفته و تحمل سنگ اندازی های این جوجه شرکت های نوپا براشون قطعا سخته

        3. حسين

          ۱۹ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (1363 ديدگاه)

          این جوجه شرکت ها نیستن فقط. استانداردهای جدید بین المللی همه خورو سازا رو به سمت الکتریسیته سوق میده. تشویق های مالیاتی برای خریداران و استانداردهای سخت گیرانه برای خودروسازان، استفاده از نفت به عنوان سوخت خودرو رو کم میکنه.

        4. زیگما

          ۱۹ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          این شرکت های لعنتیه نفتی حتی رو قوانین هم تاثیر میذارن
          لابی قدرتمند شرکت های نفتی تا کنون مانع اجرای بسیاری از قوانین زیست محیطی شده و این لابی پشتش یه انبوهی از پول وصله
          یه مثالی که همین چند وقت است بحثش مطرحه خط لوله کی استون هست
          چون کانادا زیرساخت های لازم و کافی برای پالایش نفت نداره قرار شده که نفت تولید شده در آلبرتای کانادا برای پالایش و تصفیه به تگزاس و جنوب امریکا منتقل بشه که محل بسیاری از پالایشگاه های بزرگ هست
          خطرات زیست محیطی این خط لوله بسیار بسیار زیاد هست
          بسیاری از زمین های سرخ پوستای امریکا آلوده میشه و مقدار زیادی جنگل از بین میره
          دولت امریکا با این خط لوله مخالفت کرد
          و اتفاقی که افتاد این بود که شرکت های نفتی از اهرم فشارشون استفاده کردن و الان صحبت از تصویب این طرح هست!
          خدا نخواد شرکتی در میان راه نفتیا قرار بگیره…..
          حالا نظر شما چیه؟
          سرنوشت این شرکت های عظیم نفتی و این تشکیلات و پول و نیروی کاری در نهایت چی میشه بنظرت؟

        5. Tesla ,Silicon Valley,

          ۱۹ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (176 ديدگاه)

          من خیلی وقته ثبت نام کردم!!!!!!!!!1

        6. حسين

          ۱۹ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (1363 ديدگاه)

          من حدس میزنم تسلا فقط یه شرکت خودرو سازی نیست. شرکتیه که قراره یه ارائه کننده بزرگ تکنولوژی باشه و الان داره تکنولوژیشو در قالب خودرو معرفی میکنه. بذار گیگافکتوری تاسیس شه تا ببینی چه تجارتی رو راه میندازه. اون لابی قدرتی رو که میگی رو کاملا قبول دارم اما یه همچین لابی ای برای تسلا هم میتونه در حال شکل گیری باشه. نه برای مقابله با شرکت های نفتی بلکه برای تسخیر آینده. شرکت های نفتی حالا حالاها به راحتی به کارشون ادامه میدن اما بالاخره یه روزی که زیادم دور نیست خوروهای الکتریکی فراگیر میشن. گیگافکتوری تسلا هم میشه تامین کننده بخش بزرگی از قطعات.

        7. زیگما

          ۱۹ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          درست میگین
          کمی زمان خیلی چیزارو مشخص میکنه
          تشکر و ارادت فراوان حسین جان به خاطر بحث

        8. حسين

          ۲۰ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (1363 ديدگاه)

          خواهش میکنم. بحث خوبی بود. به خیر گذشت

  9. amin

    ۱۹ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (77 ديدگاه)

    دنیا داره به سمت استفاده از انرژی های پاک میره چه غولهای نفتی بخوان و چه نخوان مجبورن دیر یا زود با بقیه همسو بشن
    فعلا فقط تو فکر به راه انداختن جنگ و خونریزی تو خاورمیانه هستن تا قیمت نفت رو بالا نگه دارن

  10. علی

    ۱۹ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (969 ديدگاه)

    تسلا رو بیشتر به عنوان ی خودروی مفهومی باید دید تا خودروی عمومی و جا افتاده. بیشتر ی های تکنولوژیه تا ی خودروی همه پسند. من میدونم که آمریکا هیا همون کاری که با شرکت اپل کردن با این شرکت هم میخوان انجام بدن و خوابهای طلایی براش دیدن . ولی به نظر من نمیتونن موفق بشن . البته نظر شخصیمه شایدم به موفقیتهای کوچیکی دست پیدا کنن ولی موقته. شاید اگر تکنولوژیه قلب تپندشو در خودروهای دیگه بصورت پلت فرم مشترک قرار بدن باعث پیشرفت و سود آوری این شرکت در آینده بشه ولی به صورت انفرادی نه .ضمنا ی فکری هم برای طراحیه اون داشبورده زشتش که شبیهه پلی استیشن میمونه و پدر چشم راننده رو در میاره بکنن چون دیر یا زود به عنوان نقطه ضعف مثل تناب دار براشون میشه. و شایدم محصولات آینده جنرال موتور که خیلی هم زیبا و عضلانی هستن با قلب تپنده التریکی تسلا به پیشرفتهای عجیبی دست پیدا کنن که رقیبای اروپاییشونو وادار به تصمیماته جدید کنند.

    1. زیگما

      ۱۹ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (3072 ديدگاه)

      در تایید حرف علی جان باید بگم که اوایل تابستانی که گذشت شایعاتی مبنی بر احتمال خرید تسلا به دست جی ام مطرح شد…..

  11. حسين

    ۱۹ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1363 ديدگاه)

    درود. واقعا عالیه. مهندسی پیشرفته ای داره. تسلا خیلی خوب خودشو بالا کشیده، الان امیدوارم ته مونده های اون تصویر «ضعیف بودن هیبریدی ها و برقی ها» از ذهن بعضیا پاک شده باشه (اشاره به شخص خاصی ندارم)

    یکم بی ربطه ولی میخوام بگم شایعاتی مبنی بر تولید ب ام و i9 به مناسبت صد سالگی ب ام و هم هست به عنوان یه سوپر اسپرت هیبریدی، خیلی بی ربط هم نبود

  12. reza

    ۱۹ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (145 ديدگاه)

    خیلی خوشکله
    چراغ های عقبش مثل جگوار نیست ؟

    1. DRAGONBORN

      ۱۹ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1884 ديدگاه)

      تسلا یه خودروی برقی بی نقصه

  13. Ilyar

    ۱۹ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (509 ديدگاه)

    بابا تسلا تو دیگه کی هستی!
    آینده فقط متعلق به خودرو های برقی خواهد بود.
    راستی این قرتی بازیا چیه که دراوردین. ! مثلاً کامنت اول شدین چی شد! بهتون مدال طلا میدن یا بوگاتی ویرون با قالپاق پراید.

  14. مرگ بر داعش

    ۱۹ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اقا ی سوال این جور ماشینا برای مصارف داخلی وپر مصرفی مثل کولر وبخاری چیکار میکنن؟اصلا کولر وبخاری داره؟؟؟؟؟؟؟

  15. DRAGONBORN

    ۱۹ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1884 ديدگاه)

    از ولت بهتره

  16. DRAGONBORN

    ۱۹ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1884 ديدگاه)

    از لیف هم همینطور

  17. امید

    ۱۹ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    این بی نظیره یه شاهکاره خدای من یک سدان با روح یک سوپر اسپرت اونم با این گشتاور باور نکردنی از یه خودرو کاملا الکتریکی این تسلا خیلی خوب و در مسیر درستی داره پیش میره امیدوارم روز به روز بهتر بشه و بالغ بشه
    گاری سازای ما که دیگه سالمند و بی خاصیت شدن باید برن قبر بکنن برا خودشون

  18. amir-bmw

    ۱۹ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (46 ديدگاه)

    زیگما و حسین عزیز :
    واقعن از بحث منطقیتون لذت بردم امیدوارم همیشه از این بحثای ” مفید ” در پدال اتفاق بیافته
    نه کل کلای بی سر و ته سره خودرو یا چیزای پیش افتاده
    موفق باشید .

    1. زیگما

      ۲۰ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (3072 ديدگاه)

      ممنونم امیر عزیز
      اگر خود شما و بقیه دوستان هم در بحث ها شرکت کنید بسیار عالی و پربار تر میشه صحبت هامون

    2. حسين

      ۲۰ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1363 ديدگاه)

      ممنونم امیر جان. منم باهات موافقم. اگر بحث ها علمی تر بشه واقعا بهتره. باید همه اعضا کمک کنن تا این اتفاق بیفته. شوخی های بیخودی و طولانی، کل کل سر عکس آواتار و چیزای بی ربط رو باید همه با هم کمشون کنیم. اینجوری اعضای جدید هم از راه به در نمیشن. دوستان اینجا با چت روم فرق داره.

      خیلی دلم پر بود :D

  19. parseh net30

    ۲۰ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (283 ديدگاه)

    خداییش تو طول زندگیم طراحی به این زیبایی ندیدم

  20. امیر

    ۲۰ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (95 ديدگاه)

    دوستان یه سوال دارم…
    به نظر شما تا زمانی که درصد زیادی از برق مصرفی در جهان از سوخت فسیلی تامین میشه این خودروهای برقی میتونن راهی برای جلوگیری از آلودگی باشن؟
    منظور اینه که برقی که باهاش این خودروها رو شارژ میکنیم خودش از سوخت فسیلی تولید شده و آلودگی ها رو در محل دیگه ای ایجاد کرده…
    حالا شاید بشه این توجیه رو اورد که اون مکان ها دور از شهرها هستن و باعث میشه حداقل شهرها آلوده نشن ولی به راستی این همه هزینه و سرمایه گذاری باید هدفی بزرگتر داشته باشه…

    ارادت

    1. زیگما

      ۲۰ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (3072 ديدگاه)

      بله درسته
      مقدار بسیار زیادی از انرژی برق از سوزاندن سوخت های فسیلی بدست میاد
      ولی مقدار سوختی که باید مصرف بشه تا بشه باتری یه ماشین با برد 400 کیلومتر رو شارژ کرد بسیار بسیار کمتر از مصرف مستقیم سوخت در موتور احتراق داخلیه
      مثلا اگر 1 لیتر مازوت برای شارژ اون ماشین با برد مثلا 400 کیلومتری در نیروگاه سوخته بشه
      برای یک ماشین معمولی که بتونه 400 کیلومتر بره لااقل لااقل 20 لیتر بنزین باید سوخته بشه
      این اعداد بالا فقط برای مثال هستن و دقیق نیستن
      فقط میخواستم میزان تفاوت رو بهتون نشون بدم
      میزان بهره وری در نیروگاه ها بسیار بالاتر از بهره وری در موتور هایی هست که سوخت رو مستقیم میسوزونن
      ضمنا
      همه انرژی الکتریکی از سوختن سوخت های فسیلی بدست نمیاد
      انرژی هسته، برق آبی، انرژی باد و …. در بسیاری از کشور های غربی تا حتی یک سوم برق کشور رو تولید میکنن.
      هم چنین
      در اینده ای نه چندان دور تولید برق با استفاده از همجوشی( و نه شکافت) انجام خواهد شد
      دانشمندان در حال کار روی این موضوع هستند
      در این روش پسماند خطرناکی باقی نخواهند ماند و خطر از کنترل خارج شدن نیروگاه هم وجود نخواهد داشت
      بهره وری بسیار بسیار بالا هست در این روش به طوری که تنها 1 گرم سوخت دوتریوم-تریتیوم می‌تواند انرژی معادل 7500 لیتر نفت رو تولید کنه(بدون الودگی)مقدار این سوخت هم از اورانیوم به مراتب بیشتره و میتونه برای هزاران سال انرژی آدمی رو تامیین کنه.
      پس سرمایه گذاشتن روی خودرو های الکتریکی چندان بی هدف نیست و این موضوعات که گفتم روی تصمیم مدیران شرکت های بزرگ تاثیر گذاشته که الان این مقدار پول در این راه دارن خرج میکنن.
      الکی که نیست

  21. خاوری

    ۲۰ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1102 ديدگاه)

    زیگماجان تناقض بزرگ اقتصادآزاد هم همینه که گرچه طرفدار بازار رقابت کامله اما در واقعیت به کارتل ها و کنسرسیوم هایی ختم میشه که اجازه عرض اندام به شرکتهای کوچک رو نمیده
    برای نمونه تو حوزه ITمیبینم فرط و فرط مایکروسافت و اپل شرکتهای خلاق کوچک رو میخرن تا از سود خرد انبوهی از این شرکت ها سودکلانی به جیب بزنن یا کارتلهای نفتی اجازه عرض اندام به گروههای کوچکی مث تسلا رو نمیدن

    دست اخر اینکه دموکراسی و حکومت قانون باید پاسدار تخریب خلاق و نوآوری و اقتصاد آزاد باشه و اقتصاد آزاد قلب تپنده دموکراسی و جامعه بازه

    1. زیگما

      ۲۰ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (3072 ديدگاه)

      صحبح میفرمایید
      در مورد it
      حدود 95 درصد سیستم عالم های کامپیوتر های دنیا ویندوزه!
      و ماکروسافت بار ها به این متحم شده که امکان رقابت رو از رقباش میگیره.

      1. خاوری

        ۲۰ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (1102 ديدگاه)

        این شورای رقابت که تو ایران درست شده کپی ناقص و ایرانی از شورای رقابت در آمریکاس …کار نمونه آمریکایی برخلاف نمونه ایرانی قیمت گذاری ودخالت در بازار نیست… فقط ضد تراست ها و کارتل ها و کنسرسیوم هایی که قصد انحصار دارن عمل میکنه ..بارها هم شرکت های بزرگ رو جریمه کرده… این =حرف زیگما که به شرکت های نفتی ربط داره کاملا درسته و گاها از زیر قوانین اقتصاد آزاد در میرن و دست به انحصار و تبانی میزنن منتهی چون برطبق نظریه هایک اقتصاددان مکتب اتریش نظم خودانگیخته بازارها ناشی از هوش بالای انسان ؛ نفع گزینی و تجربیات انباشته بشریه قطعا انحصار شکست میخوره..راز ماندگاری و قدرت ایالات متحده آمریکا هم همینه..امروز انجمن جهانی اقتصاد گزارششو درباره رقابت پذیری اقتصاددهای جهان اعلام کرد که آمریکا وضعیتش خیلی بهتر شده و جزو کشورهای برتر تو شاخص رقابت پذیری اقتصاده

        1. زیگما

          ۲۰ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          بدست اوردن این چنین رتبه ای برای کشوری با این وسعت و جمعیت قطعا کار بزرگی بوده
          داداش در مورد برکشایر هاتاوی که گفتم رفتی بخونی؟
          ابر شرکته لاکردار
          در ضمن داداش هروقت وقت داشتی بگو
          آخه سخت درگیر مسائل بیمه هستم و ذهنمو بدجور به خودش مشغول کرده

        2. خاوری

          ۲۰ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (1102 ديدگاه)

          نه متاسفانه زیگماجان..اصلن وقت نکردم..امروز تازه سرم خلوت شده حتمن میرم تو نخش
          تو حوزه بیمه خیلی چیزی نخوندم ولی کمکی باشه در خدمتم من بیشتر تو نخ اقتصادتوسعه م

        3. زیگما

          ۲۰ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          در مورد بیمه و رابطش با جمعیت نیروی کار و جمعیت بازنشسته و ایناس
          داداش بحث بیمه خیلی متفاوته با اقتصاد؟
          من فکر میکردم به هم مرتبطن

  22. DRAGONBORN

    ۲۰ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1884 ديدگاه)

    تسلا واقعا خودرو مورد علاقه منه

  23. DRAGONBORN

    ۲۰ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1884 ديدگاه)

    تسلا باید یه سوپراسپرت برقی هم بسازه

  24. یاسین

    ۷ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (279 ديدگاه)

    دوست داشتنیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا