تسلا مدل S یک خودروی الکتریکی لوکس پیشتاز در دنیاست که بسیاری از مرزها را پشت سر گذاشته است. اما حالا با جا افتادن و شناخته شدن این خودرو، وقت آن رسیده تا کمکم به بلوغ نیز برسد. مدل D که چند روزی تبلیغ آن شروع شده بود، میخواهد یک خودروی الکتریکی کامل باشد. یک خودروی سدان لوکس و مدرن با عملکردی در حد خودروهای سوپراسپرت.
اولین نکته در مورد خودروی P85D انتقال نیرو به هر چهار چرخ است. این ویژگی سال آینده باید در مدل کراس آور X نیز بکار گرفته شود و چه بهتر که روی مدل S امتحان خود را پس دهد. برای دستیابی به این منظور، روی محور جلو نیز یک موتور الکتریکی قرار گرفته است. نیروی تولیدی این موتور ۲۲۱ اسب بخار است. در حالی که موتور قرار گرفته روی محور عقب میتواند قدرتی برابر با ۴۷۰ اسب بخار تولید کند. مجموع خروجی حاصل از موتورهای محور جلو و عقب به ۶۹۱ اسب بخار و ۹۳۱ نیوتن متر میرسد. رقمی که آن را حتی از سوپراسپرتهایی مطرح بالاتر قرار میدهد. از چنین خودرویی با این گشتاور بالا عملکردی تندوتیز نیز انتظار میرود. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت آن تنها ۳.۲ ثانیه است و مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۱.۸ ثانیه طی میکند که ۱۶.۱ کیلومتر کاهش یافته است. البته نهایت سرعت نیز بسته به مکان بین ۲۰۹ تا ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود گردیده است. برد این خودرو با باتریهای شارژ شده به ۴۴۳ کیلومتر میرسد. تجهیزات اضافی حدود ۱۳۲ کیلوگرم به وزن آن افزودهاند. وزن خودرو اکنون ۲۲۴۰ کیلوگرم میباشد. البته این جرم اضافی با قدرت و انرژی بیشتر به خوبی جبران شده است. افزودن عبارت D به نام این مدل حدود ۱۴۶۰۰ دلار آب میخورد. علاوه بر پیشرانه از چرخهای ۲۱ اینچی اسپرت و سیستم تعلیق بادی نیز در این خودرو استفاده میشود. مدل S 85 و S 60 نیز از این پس گزینه انتقال نیروی چهار چرخ را به صورت سفارشی در اختیار خواهند داشت. با این تفاوت که موتور ضعیف تر ۱۸۸ اسبی برای آنها در نظر گرفته شده که قدرت را در مدل ۶۰ و ۸۵ کیلووات ساعتی به ترتیب به ۳۷۶ و ۳۷۰ اسب بخار میرساند. این آپشن مستقل نیز ۴۰۰۰ دلار قیمت دارد. مورد مهم دیگری که تسلا از آن رونمایی کرده، سیستم رانندگی خودکار است که در حال حاضر در پکیج تکنولوژی گنجانده شده است و شامل سیستمهای هشدار برخورد، نمایش نقاط کور، هشدار خروج از خط، کروز کنترل دینامیک و کنترل سرعت خودکار میباشد. آلن ماسک اعتقاد دارد که ظرف ۵ تا ۶ سال آینده رانندگی خودکار و استقلال خودرو از راننده به بلوغ خواهد رسید.۶۸ خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد
erfan
۱۹ مهر ۱۳۹۳اراده به تعریف تسلا…
erfan
۱۹ مهر ۱۳۹۳البته از همین تریبون از سر دبیر محترم مجله ، پدر و مادرم ، معلم پرورشی و همچنین معلم سوم دبستانم ، از تمامی دوستان پدالی که مشوق اصلی من بودن،از مخابرات ،معاونت فرهنگی دانشگاه ،منشی دفتر هواپیمایی هما شیفت صبح،الکتریکی سر کوچمون و کلیه دوستان و دست در کاران عزیز متشکرم و افتخار کامنت اولی شدنم رو به آقای DRAGONBORN عزیز که عرصه رو برای من باز گذاشتن تقدیم میکنم.با تشکر
« رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »
۱۹ مهر ۱۳۹۳حوصله ندارم تو این پست کامنت بزارم….واگذار به شما!!!!!!!!
erfan
۱۹ مهر ۱۳۹۳حوصله که نمیخواد داداش گلم
الان یکی میاد یجوری میبندش به پراید
بعدی میاد میگه “ما کجاییم اونا کجا”
بعضی از علما هم میان اینو با فراری F60 و … مقایسه میکنن
البته من از همین تریبون از سر دبیر محترم مجله ، از تمام دوستان پدالی که مشوق اصلی من بودند ، از معلم پرورشی و همچنین معلم سوم دبستانم ، از شرکت مخابرات استان ، معاونت فرهنگی دانشگاه ، منشی شرکت هواپیمایی هما شیفت عصر ، اسنک فروشی سر کوچه ، الکتریکی علی و همچنین تمامی دوستانی که منو در رسیدن به “کامنت اولی “یاری کردن تشکر میکنم و این افتخارو تقدیم میکنم به آقای DRAGONBORN که عرصه رو برای من خالی گذاشتند.با تشکر
ASTON MARTin
۱۹ مهر ۱۳۹۳همین که به صفحه ی اول پدال رسیدم و چشمم به جماله چشمای تسلا روشن شد یه صحنه کپ کردم گفتم jesus!! این دیگه چیه ! لاکردار چه سگیم داره چشاش
M.P
۱۹ مهر ۱۳۹۳این dragonborn رو خوب اومدی
لایککککککککککککککککککککک
فرامرز
۱۹ مهر ۱۳۹۳ببخشید که زیر پست اول نظر مینویسم. شخص خاصی رو هم مخاطب قرار نمیدم.
واقعاْ بعضی رفتارهای ما نه تنها بچه گانه و احمقانه بلکه نمایانگر عقده های شخصیتی و فقر فرهنگی ماست. نمونش همین افرادی که میان زیر پست اول نظر میگذارن یا اون کامنت اولی ها یا افرادی که برای نشون دادن قدمتشون تو سایت تند و تند نظرات بی محتوا مینویسن! بیایم شروع کنیم خودمون رو اصلاح کنیم و به جای این کارا سعی کنیم دانش خودمون رو اینجا بالا ببریم و با دیگران شریک کنیم.
و اما در مورد این مقاله یه سوال همیشه ذهن من رو مشغول کرده و اون این که باتری لپ تاپ و … که بالاترین تکنولوژی و قیمت رو داره بعد از یه سال درصد قابل توجهی از ظرفیت ذخیره سازیش رو از دست میده و چه ضمانتی هست خودروهای الکتریکی بتونن بیش از ۱۰ سال همون مسافت ادعا شده رو با یک بار شارژ طی کنن؟
حسين
۱۹ مهر ۱۳۹۳درود. فرامرز جان باتری ماشینا تفاوت زیادی با باتری لپ تاپ داره. لطفا مقایسه شون نکن. قطعا هر باتری ای بعد از یه مدتی کاراییش کم میشه اما اولا گارانتی شرکت تسلا برای تعویض باتری تا 5 سال (اگه اشتباه نکنم) بعدم تکنولوژی بالای این باتری ها تا حدودی خیال آدمو راحت میکنه.
“تعداد کامنت هیچ ارزشی به کسی نمیده” نشون دهنده با سابقه و کار بلد بودن هم نیست. اینو به کسایی میگم که توی یک روز 100 تا کامنت میذارن. نمونشو تو پدال داریم
فرامرز
۱۹ مهر ۱۳۹۳ممنون حسین جان. آخه سوال اینجاست که اگه باتری خودرو از باتری لپ تاپ تکنولوژی بالاتری داشته باشه باید خیلی گرونتر از این حرفا باشه چون نزدیک ۱۰۰۰ برابر بیشتر برق ذخیره میکنه و باید حداقل ۱۰۰۰ برابر گرونتر باشه (که فقط خود باتری ها میشه مثلاْ ۵۰ هزار دلار)!!! البته تسلا تو این مورد از شرکت های دیگه جلوتره و میشه حدس زد که بالاترین تکنولوژی باتری رو استفاده کنه اما برای خودرویی مثل نیسان لیف بعید میدونم بیش از ۱۰۰۰۰ دلار هرینه کنن واسه باتری.
erfan
۱۹ مهر ۱۳۹۳با سلام و عرض ادب خدمت آقا فرامرز و بقیه دوستان
من خودم لااقل دو الی دو سال و نیمه مجله پدال رو دنبال میکنم و اصولا از اون دسته از آدمایی هستم که نظر نمیذارم و فقط “مخالف و موافق” تیک میزنم.معمولا عادت به صحبت و تبادل نظر ندارم.منتهی یسری حرکات به قول شما لوز شده بود و من در غالب طنز بیان کردم مثلا همین بحث کامنت اولی یا پراید یا سایت تخصصی ماشین بر میدارن با آواتار لب و لنچه میان و …..
مخصوصا رو بحث دوم واقعا شور از مزه رفته ، هرجا حرفی از خودروسازی قوی و هنر دست دیگران بجای تمجید میان به پراید نصبت میدن و حالا به قول خودشون شوخی میکنن.والا ماهم به اندازه همه شما از دستشون سیریم.
یا اینکه طرف توی ی پست چندین نظر میده یکی از یکی بیهوده تر.دوستان پدالی این سایت در اختیار شماست که از اون استفاده کنی،اگه سوادشو داری مطلب آموزنده بذار،ماهم استفاده کنیم هم لایک میکنیم هم دعاتون ، شوخی هم خوبه اما به حد و اندازه خودش.
امیدوارم منو بخشیده باشید از پر حرفی،پیشاپیش از همتون معذرت میخوام اگه سو تفاهم شد
حسين
۲۰ مهر ۱۳۹۳فرامرز جان درسته که هزار برابر انرژی ذخیره میکنه ولی قیمتش که 1000 برابر نمیشه!!! بذار یه مثال بزنم:
ببین باتری با خازن فرق داره. اما میشه خازنو مثال زد. مثلا اگر دی الکتریک خازن از یه نوع سرامیک خاص باشه ظرفیت خازن میشه مثلا مقدار A. اگر دی الکتریک از یه نوع سرامیک دیگه باشه ظرفیت خازن ده ها برابر افزایش پیدا میکنه اما قیمت سرامیک نوع دوم ده ها برابر نوع اول نیست. اما یه سوال اینجا مطرح میشه، اینکه چرا نوع دوم فراگیر نمیشه؟ به دو دلیل: یکی اینکه همه جا به اون همه انرژی نیاز نیست، و دیگر اینکه بالاخره قیمت هم مهمه و یه جاهایی نیاز نیست قیمت بالا بره.
Alpha
۱۹ مهر ۱۳۹۳در مورد این هیوندای AG جدید که قرار رقیب ب ام و سری 3 باشه ( مثلا ) مطلب بذارید
DRAGONBORN
۱۹ مهر ۱۳۹۳بهترین خودرو برقی
علی
۱۹ مهر ۱۳۹۳دوستان کسی از وضعیت جسمانی و…. شوماخر خبری تازه ای داره یا نه!؟
ASTON MARTin
۱۹ مهر ۱۳۹۳سلام میرسونه
Ahmad..F12
۲۰ مهر ۱۳۹۳” البته نهایت سرعت نیز بسته به مکان بین 209 تا 250 کیلومتر بر ساعت محدود گردیده است.”
قابل توجه شما ASTON MARTin جان
که میگفتی محدودیت سرعت به خاطر اینه که خودرو براش ضرر داره و نمیتونه بیشتر بره
ELDORADO
۱۹ مهر ۱۳۹۳من یه فیلم از رونمایی تیبا جدید توشیراز دارم چجوری تو پدال به اشتراک بذارم
حسین
۱۹ مهر ۱۳۹۳توی آپارات بزار لینکش رو بزار ببنیم
ASTON MARTin
۱۹ مهر ۱۳۹۳ببر تو صفحه ی داعش اشتراک بزار
زیرشم بنویس شیوه ی جدید بی پول کردن و کشتن مردم در ایران
وحید
۱۹ مهر ۱۳۹۳خخخخخخخخ استون مارتین خان لایک نه ببخشید لایـــــــــــــــــــــک گنــــــــــــــــــده
ASTON MARTin
۲۰ مهر ۱۳۹۳فدا مدا وحید جوون :)
DRAGONBORN
۱۹ مهر ۱۳۹۳آمریکایی ها گل کاشتن
ELDORADO
۱۹ مهر ۱۳۹۳امریکاییه دیگه
Zonda R
۱۹ مهر ۱۳۹۳@.F
تکنولوژیه امریکایی
پاک
زیبا
با کیفیت
سریع
راحت
amin77
۱۹ مهر ۱۳۹۳الحق که آینده ی خودروسازی در دستان تسلاست !
مصطفی
۱۹ مهر ۱۳۹۳تسلا معرکه است
M Power///
۱۹ مهر ۱۳۹۳یک زمانی بود که آمریکا به ماشین های پرمصرف مشهور بود. ولی الان همه ای کمپانی های آمریکایی حداقل یک ماشین کم مصرف دارن. که تسلا در رأس همه اون کمپانی هاست. واقعا تسلا اگه همینجوری به پیشرفت ادامه بده بزودی در رأس تمام کمپانی های جهان قرار می گیره.
فریا
۲۰ مهر ۱۳۹۳جواب این حرف بی اساس رو هزاران بار دادم ، بازم تکرار می کنم
” یک زمانی ” حتما منظورتون سال هایی هست که آمریکایی ها حضور پر رنگی تو ایران داشتن . خب پس میشه سال های 55 تا 64
دو ماشین اون زمان رو مثال میزنم
1_ کادیلاک سویل ( کادیلاک ایران ) 1978 با موتور 5700 سی سی 8 سیلندر
2_ مرسدس بنز 230E 1978 . با موتور 4 سیلندر که فوقش 2400 سی سی حجم داره
با مقایسه ی وزن ماشین شروع کنم ؛ خب خب اگه یکم چشماتون باز باشــه قطعا دوتاشون رو از نزدیک دیدین . همین که یه بار دیده باشینشون معلومه که کادیلاک حداقل 500 کیلو گرم سنگین تر از مرسدس بنز مذکور هست . امکانات رو مقایسه نمیکنم چون اصلا مرسدس بنز یک صدم کادیلاک هم امکاناتش نیست .
خب بحث مصرف . به فرض کاربرات بودن کادیلاک مصرفش داخل شهر چیزی حدود 16 لیتر هست .
مرسدس بنز حدود 12 تا 13 تا مصرفشه
اختلاف حجم موتور که کاملا مشهوده و به طبع آن شتاب و حداکثر سرعت و توانایی های فنی ایندو هم تفاوت فاحشی داره . البته نه فقط روی کاغذ بلکه در عمل و در خیابان های کشور خودمون ایران
در اینجا به نظر شما کادیلاک حقش نیست که 3-4 لیتر بیشتر بسوزونه ؟! تو بحث شتاب که تقریبا از صفر تا صد 4 ثانیه جلوتره ، دنده اتومات هست ، وزنش حداقل 500 کیلوگرم بیشتره ! تازه این آمار مربوط به مدل کاربرات هست و در نمونه های انژکتور با موتور تنظیم تا 12 لیتر هم مصرف آن گزارش شده !
اگه بازم اعتقاد دارید که آمریکایی ها پر مصرف بودن نسبت به دیگر خودرو ها ، پس حتما شما از اوندسته هستید که میگید لامبورگینی اونتادور خیلی پرمصرفه ! بدین دلیل که پراید صدی 9 تا میسوزونه ولی اون بالای 20 لیتر ! همونطور که عملکرد فنی اونتادور و پراید تفاوت داره ، عملکرد فنی کادیلاک و بنز با مدل سال ساخت مشابه هم تفاوت داره !
ببخشید طولانی شـــد
مرتضی
۲۰ مهر ۱۳۹۳یه جای یه مثال بی خردانه مثال بهتری بزن کادیلاک رو با کلاس اس اون دوران مقایسه کن میبینی هم از نظر کیفیت هم از نظر ایمنی هم از نظر پرستیژ هم از نظر همین سوخت!! کادیلاک حرفی واسه گفتن نداره! 280 ای رو هم با آهن پاره های هم رده آمریکایی مقایسه کن میبینی امریکایی یعنی سوخت بالا کیفیت متوسط و البته ایمنی صفر!!!
زیگما
۱۹ مهر ۱۳۹۳آیا کمپانی های نفتی بیکار میشینن و میذارن امثال خرده شرکت هایی مثل تسلا صنعت نفت و خودرو های با سوخت فسیلی رو به خطر بندازن؟
جی ام ev1 تنها یک مورد بود که محکوم به شکست شد چون شرکتای نفتی نخواستن.
اون جی ام بود و با اون عظمت این بلا سرش اومد
حالا چه بلایی قراره سر این خرده شرکت کوچولو بیاد دیگه خدا داند…..
حامد
۱۹ مهر ۱۳۹۳امیدوارم شرکت های نفتی موفق به حذفش نشن چون دیگه این چی کم داره هم قوی هم سریع و هم زیبا و هم راحت و از همه ی مهم تر پاک باور کن هرکی جلوی یه همچین چیزهایی رو بخاطر سودش بگیره یه جنایتکار شیطان صفت بیشتر نیست.
زیگما
۱۹ مهر ۱۳۹۳حامد خان متاسفانه در دنیا رقابت و اقتصاد رحمی وجود نداره و شرکت ها و در راس انها شرکت های نفتی همیشه برای حفظ قدرتشون دست به هر کاری میزنند…..
حسين
۱۹ مهر ۱۳۹۳مطمئن نیستم اما به نظر میاد تسلا پشتش به دست های پشت پرده قرصه. زیگما جان به نظرت همونطوری که الان نفت داره حکم رانی میکنه، در آینده تکنولوژی هایی شبیه اون چیزی که در تسلا میبینیم حکم رانی نخواهند کرد؟ از الان دارن روش کار میکنن و برنامه ریزی انجام میدن و گیگا فکتوری راه اندازی میکنن و … که در آینده پیشرو باشن.
زیگما
۱۹ مهر ۱۳۹۳بله درسته آینده 100 درصد در دستان امثال تسلا خواهند بود
ولی چیزی که هست اینه که با کشف منابع جدید نفت و روش استخراج های نوین استفاده از نفت رو بیش از پیش میکنه
مثلا در کتاب های علمی دهه 40 خودمون نوشتن که نفت تا حداکثر 50 سال آینده برای بشر کافیه !(یعنی الان باید نفتی وجود نداشته برای ما در حال حاضر بر طبق نظریه های قبلی)
ولی امروز با کشف منابع جدید و بالا بردن بهره وری میگن در بدترین شرایط تا 150 سال اینده نفت میتونه تامین کننده نیاز های انرژی بشر باشه
و این امید به اینده نفت هست که شرکت های نفتی رو به چنین کارهای نادرستی ترغیب میکنه
امیدوارم تونسته باشم منظورمو بفهمونم
حسين
۱۹ مهر ۱۳۹۳خب نفت فقط برای سوخت استفاده نمیشه. این همه بحران و آلودگی حاصل از سوختن سوخت های فسیلی بالاخره باید کنترل بشه. شرکتهای نفتی هزارتا چیز دیگه میتونن بفروشن و سوخت هم به مرور جایگزین بشه. قطعا تا 150 سال آینده قرار نیست از بنزین و گازوئیل به عنوان سوخت استفاده بشه. به نظر میاد خودروهای هیبریدی نقش یک پل رو دارن، نه یک مسیر. یعنی کم کم برق جایگزین بنزین میشه و تسلا جزء بهترین ها خواهد بود
شوخی: بچه ها زودتر برای ثبت نام توی گروه طرفدارای با سابقه ی تسلا اقدام کنن
زیگما
۱۹ مهر ۱۳۹۳بله ولی سوختن در هر حال بخش اعظمی از مصرف نفت هست و شرکت های نفتی روش خیلی حساسن
به خصوص برای اکسون موبیل و رویال داچ شل که پا به پا هم دارن پیش میرن برای کسب نام بزرگ ترین شرکت نفتی دنیا(و حتی بزرگترین کمپانی دنیا) و رقابت خیلی فشرده و سختی هست و قطعا کمپانی نمیخواد که از رقیبش عقب بیوفته و تحمل سنگ اندازی های این جوجه شرکت های نوپا براشون قطعا سخته
حسين
۱۹ مهر ۱۳۹۳این جوجه شرکت ها نیستن فقط. استانداردهای جدید بین المللی همه خورو سازا رو به سمت الکتریسیته سوق میده. تشویق های مالیاتی برای خریداران و استانداردهای سخت گیرانه برای خودروسازان، استفاده از نفت به عنوان سوخت خودرو رو کم میکنه.
زیگما
۱۹ مهر ۱۳۹۳این شرکت های لعنتیه نفتی حتی رو قوانین هم تاثیر میذارن
لابی قدرتمند شرکت های نفتی تا کنون مانع اجرای بسیاری از قوانین زیست محیطی شده و این لابی پشتش یه انبوهی از پول وصله
یه مثالی که همین چند وقت است بحثش مطرحه خط لوله کی استون هست
چون کانادا زیرساخت های لازم و کافی برای پالایش نفت نداره قرار شده که نفت تولید شده در آلبرتای کانادا برای پالایش و تصفیه به تگزاس و جنوب امریکا منتقل بشه که محل بسیاری از پالایشگاه های بزرگ هست
خطرات زیست محیطی این خط لوله بسیار بسیار زیاد هست
بسیاری از زمین های سرخ پوستای امریکا آلوده میشه و مقدار زیادی جنگل از بین میره
دولت امریکا با این خط لوله مخالفت کرد
و اتفاقی که افتاد این بود که شرکت های نفتی از اهرم فشارشون استفاده کردن و الان صحبت از تصویب این طرح هست!
خدا نخواد شرکتی در میان راه نفتیا قرار بگیره…..
حالا نظر شما چیه؟
سرنوشت این شرکت های عظیم نفتی و این تشکیلات و پول و نیروی کاری در نهایت چی میشه بنظرت؟
Tesla ,Silicon Valley,
۱۹ مهر ۱۳۹۳من خیلی وقته ثبت نام کردم!!!!!!!!!1
حسين
۱۹ مهر ۱۳۹۳من حدس میزنم تسلا فقط یه شرکت خودرو سازی نیست. شرکتیه که قراره یه ارائه کننده بزرگ تکنولوژی باشه و الان داره تکنولوژیشو در قالب خودرو معرفی میکنه. بذار گیگافکتوری تاسیس شه تا ببینی چه تجارتی رو راه میندازه. اون لابی قدرتی رو که میگی رو کاملا قبول دارم اما یه همچین لابی ای برای تسلا هم میتونه در حال شکل گیری باشه. نه برای مقابله با شرکت های نفتی بلکه برای تسخیر آینده. شرکت های نفتی حالا حالاها به راحتی به کارشون ادامه میدن اما بالاخره یه روزی که زیادم دور نیست خوروهای الکتریکی فراگیر میشن. گیگافکتوری تسلا هم میشه تامین کننده بخش بزرگی از قطعات.
زیگما
۱۹ مهر ۱۳۹۳درست میگین
کمی زمان خیلی چیزارو مشخص میکنه
تشکر و ارادت فراوان حسین جان به خاطر بحث
حسين
۲۰ مهر ۱۳۹۳خواهش میکنم. بحث خوبی بود. به خیر گذشت
amin
۱۹ مهر ۱۳۹۳دنیا داره به سمت استفاده از انرژی های پاک میره چه غولهای نفتی بخوان و چه نخوان مجبورن دیر یا زود با بقیه همسو بشن
فعلا فقط تو فکر به راه انداختن جنگ و خونریزی تو خاورمیانه هستن تا قیمت نفت رو بالا نگه دارن
علی
۱۹ مهر ۱۳۹۳تسلا رو بیشتر به عنوان ی خودروی مفهومی باید دید تا خودروی عمومی و جا افتاده. بیشتر ی های تکنولوژیه تا ی خودروی همه پسند. من میدونم که آمریکا هیا همون کاری که با شرکت اپل کردن با این شرکت هم میخوان انجام بدن و خوابهای طلایی براش دیدن . ولی به نظر من نمیتونن موفق بشن . البته نظر شخصیمه شایدم به موفقیتهای کوچیکی دست پیدا کنن ولی موقته. شاید اگر تکنولوژیه قلب تپندشو در خودروهای دیگه بصورت پلت فرم مشترک قرار بدن باعث پیشرفت و سود آوری این شرکت در آینده بشه ولی به صورت انفرادی نه .ضمنا ی فکری هم برای طراحیه اون داشبورده زشتش که شبیهه پلی استیشن میمونه و پدر چشم راننده رو در میاره بکنن چون دیر یا زود به عنوان نقطه ضعف مثل تناب دار براشون میشه. و شایدم محصولات آینده جنرال موتور که خیلی هم زیبا و عضلانی هستن با قلب تپنده التریکی تسلا به پیشرفتهای عجیبی دست پیدا کنن که رقیبای اروپاییشونو وادار به تصمیماته جدید کنند.
زیگما
۱۹ مهر ۱۳۹۳در تایید حرف علی جان باید بگم که اوایل تابستانی که گذشت شایعاتی مبنی بر احتمال خرید تسلا به دست جی ام مطرح شد…..
حسين
۱۹ مهر ۱۳۹۳درود. واقعا عالیه. مهندسی پیشرفته ای داره. تسلا خیلی خوب خودشو بالا کشیده، الان امیدوارم ته مونده های اون تصویر «ضعیف بودن هیبریدی ها و برقی ها» از ذهن بعضیا پاک شده باشه (اشاره به شخص خاصی ندارم)
یکم بی ربطه ولی میخوام بگم شایعاتی مبنی بر تولید ب ام و i9 به مناسبت صد سالگی ب ام و هم هست به عنوان یه سوپر اسپرت هیبریدی، خیلی بی ربط هم نبود
reza
۱۹ مهر ۱۳۹۳خیلی خوشکله
چراغ های عقبش مثل جگوار نیست ؟
DRAGONBORN
۱۹ مهر ۱۳۹۳تسلا یه خودروی برقی بی نقصه
Ilyar
۱۹ مهر ۱۳۹۳بابا تسلا تو دیگه کی هستی!
آینده فقط متعلق به خودرو های برقی خواهد بود.
راستی این قرتی بازیا چیه که دراوردین. ! مثلاً کامنت اول شدین چی شد! بهتون مدال طلا میدن یا بوگاتی ویرون با قالپاق پراید.
مرگ بر داعش
۱۹ مهر ۱۳۹۳اقا ی سوال این جور ماشینا برای مصارف داخلی وپر مصرفی مثل کولر وبخاری چیکار میکنن؟اصلا کولر وبخاری داره؟؟؟؟؟؟؟
DRAGONBORN
۱۹ مهر ۱۳۹۳از ولت بهتره
DRAGONBORN
۱۹ مهر ۱۳۹۳از لیف هم همینطور
امید
۱۹ مهر ۱۳۹۳این بی نظیره یه شاهکاره خدای من یک سدان با روح یک سوپر اسپرت اونم با این گشتاور باور نکردنی از یه خودرو کاملا الکتریکی این تسلا خیلی خوب و در مسیر درستی داره پیش میره امیدوارم روز به روز بهتر بشه و بالغ بشه
گاری سازای ما که دیگه سالمند و بی خاصیت شدن باید برن قبر بکنن برا خودشون
amir-bmw
۱۹ مهر ۱۳۹۳زیگما و حسین عزیز :
واقعن از بحث منطقیتون لذت بردم امیدوارم همیشه از این بحثای ” مفید ” در پدال اتفاق بیافته
نه کل کلای بی سر و ته سره خودرو یا چیزای پیش افتاده
موفق باشید .
زیگما
۲۰ مهر ۱۳۹۳ممنونم امیر عزیز
اگر خود شما و بقیه دوستان هم در بحث ها شرکت کنید بسیار عالی و پربار تر میشه صحبت هامون
حسين
۲۰ مهر ۱۳۹۳ممنونم امیر جان. منم باهات موافقم. اگر بحث ها علمی تر بشه واقعا بهتره. باید همه اعضا کمک کنن تا این اتفاق بیفته. شوخی های بیخودی و طولانی، کل کل سر عکس آواتار و چیزای بی ربط رو باید همه با هم کمشون کنیم. اینجوری اعضای جدید هم از راه به در نمیشن. دوستان اینجا با چت روم فرق داره.
خیلی دلم پر بود :D
parseh net30
۲۰ مهر ۱۳۹۳خداییش تو طول زندگیم طراحی به این زیبایی ندیدم
امیر
۲۰ مهر ۱۳۹۳دوستان یه سوال دارم…
به نظر شما تا زمانی که درصد زیادی از برق مصرفی در جهان از سوخت فسیلی تامین میشه این خودروهای برقی میتونن راهی برای جلوگیری از آلودگی باشن؟
منظور اینه که برقی که باهاش این خودروها رو شارژ میکنیم خودش از سوخت فسیلی تولید شده و آلودگی ها رو در محل دیگه ای ایجاد کرده…
حالا شاید بشه این توجیه رو اورد که اون مکان ها دور از شهرها هستن و باعث میشه حداقل شهرها آلوده نشن ولی به راستی این همه هزینه و سرمایه گذاری باید هدفی بزرگتر داشته باشه…
ارادت
زیگما
۲۰ مهر ۱۳۹۳بله درسته
مقدار بسیار زیادی از انرژی برق از سوزاندن سوخت های فسیلی بدست میاد
ولی مقدار سوختی که باید مصرف بشه تا بشه باتری یه ماشین با برد 400 کیلومتر رو شارژ کرد بسیار بسیار کمتر از مصرف مستقیم سوخت در موتور احتراق داخلیه
مثلا اگر 1 لیتر مازوت برای شارژ اون ماشین با برد مثلا 400 کیلومتری در نیروگاه سوخته بشه
برای یک ماشین معمولی که بتونه 400 کیلومتر بره لااقل لااقل 20 لیتر بنزین باید سوخته بشه
این اعداد بالا فقط برای مثال هستن و دقیق نیستن
فقط میخواستم میزان تفاوت رو بهتون نشون بدم
میزان بهره وری در نیروگاه ها بسیار بالاتر از بهره وری در موتور هایی هست که سوخت رو مستقیم میسوزونن
ضمنا
همه انرژی الکتریکی از سوختن سوخت های فسیلی بدست نمیاد
انرژی هسته، برق آبی، انرژی باد و …. در بسیاری از کشور های غربی تا حتی یک سوم برق کشور رو تولید میکنن.
هم چنین
در اینده ای نه چندان دور تولید برق با استفاده از همجوشی( و نه شکافت) انجام خواهد شد
دانشمندان در حال کار روی این موضوع هستند
در این روش پسماند خطرناکی باقی نخواهند ماند و خطر از کنترل خارج شدن نیروگاه هم وجود نخواهد داشت
بهره وری بسیار بسیار بالا هست در این روش به طوری که تنها 1 گرم سوخت دوتریوم-تریتیوم میتواند انرژی معادل 7500 لیتر نفت رو تولید کنه(بدون الودگی)مقدار این سوخت هم از اورانیوم به مراتب بیشتره و میتونه برای هزاران سال انرژی آدمی رو تامیین کنه.
پس سرمایه گذاشتن روی خودرو های الکتریکی چندان بی هدف نیست و این موضوعات که گفتم روی تصمیم مدیران شرکت های بزرگ تاثیر گذاشته که الان این مقدار پول در این راه دارن خرج میکنن.
الکی که نیست
خاوری
۲۰ مهر ۱۳۹۳زیگماجان تناقض بزرگ اقتصادآزاد هم همینه که گرچه طرفدار بازار رقابت کامله اما در واقعیت به کارتل ها و کنسرسیوم هایی ختم میشه که اجازه عرض اندام به شرکتهای کوچک رو نمیده
برای نمونه تو حوزه ITمیبینم فرط و فرط مایکروسافت و اپل شرکتهای خلاق کوچک رو میخرن تا از سود خرد انبوهی از این شرکت ها سودکلانی به جیب بزنن یا کارتلهای نفتی اجازه عرض اندام به گروههای کوچکی مث تسلا رو نمیدن
دست اخر اینکه دموکراسی و حکومت قانون باید پاسدار تخریب خلاق و نوآوری و اقتصاد آزاد باشه و اقتصاد آزاد قلب تپنده دموکراسی و جامعه بازه
زیگما
۲۰ مهر ۱۳۹۳صحبح میفرمایید
در مورد it
حدود 95 درصد سیستم عالم های کامپیوتر های دنیا ویندوزه!
و ماکروسافت بار ها به این متحم شده که امکان رقابت رو از رقباش میگیره.
خاوری
۲۰ مهر ۱۳۹۳این شورای رقابت که تو ایران درست شده کپی ناقص و ایرانی از شورای رقابت در آمریکاس …کار نمونه آمریکایی برخلاف نمونه ایرانی قیمت گذاری ودخالت در بازار نیست… فقط ضد تراست ها و کارتل ها و کنسرسیوم هایی که قصد انحصار دارن عمل میکنه ..بارها هم شرکت های بزرگ رو جریمه کرده… این =حرف زیگما که به شرکت های نفتی ربط داره کاملا درسته و گاها از زیر قوانین اقتصاد آزاد در میرن و دست به انحصار و تبانی میزنن منتهی چون برطبق نظریه هایک اقتصاددان مکتب اتریش نظم خودانگیخته بازارها ناشی از هوش بالای انسان ؛ نفع گزینی و تجربیات انباشته بشریه قطعا انحصار شکست میخوره..راز ماندگاری و قدرت ایالات متحده آمریکا هم همینه..امروز انجمن جهانی اقتصاد گزارششو درباره رقابت پذیری اقتصاددهای جهان اعلام کرد که آمریکا وضعیتش خیلی بهتر شده و جزو کشورهای برتر تو شاخص رقابت پذیری اقتصاده
زیگما
۲۰ مهر ۱۳۹۳بدست اوردن این چنین رتبه ای برای کشوری با این وسعت و جمعیت قطعا کار بزرگی بوده
داداش در مورد برکشایر هاتاوی که گفتم رفتی بخونی؟
ابر شرکته لاکردار
در ضمن داداش هروقت وقت داشتی بگو
آخه سخت درگیر مسائل بیمه هستم و ذهنمو بدجور به خودش مشغول کرده
خاوری
۲۰ مهر ۱۳۹۳نه متاسفانه زیگماجان..اصلن وقت نکردم..امروز تازه سرم خلوت شده حتمن میرم تو نخش
تو حوزه بیمه خیلی چیزی نخوندم ولی کمکی باشه در خدمتم من بیشتر تو نخ اقتصادتوسعه م
زیگما
۲۰ مهر ۱۳۹۳در مورد بیمه و رابطش با جمعیت نیروی کار و جمعیت بازنشسته و ایناس
داداش بحث بیمه خیلی متفاوته با اقتصاد؟
من فکر میکردم به هم مرتبطن
DRAGONBORN
۲۰ مهر ۱۳۹۳تسلا واقعا خودرو مورد علاقه منه
DRAGONBORN
۲۰ مهر ۱۳۹۳تسلا باید یه سوپراسپرت برقی هم بسازه
یاسین
۷ آبان ۱۳۹۳دوست داشتنیه