وانت های اندازه متوسط بسیاری را می توان در بازار آمریکا یافت اما تعداد اندکی از آنها قادرند، سلیقه و نیازهای مشتریان را به خوبی پوشش دهند. در کنار وانت های معروف جنرال موتورز نظیر شورولت کلرادو، می توان انتخاب های دیگری هم داشت. با اینکه فورد و تویوتا در نگاه اول تنها انتخاب های جایگزین هستند، اما می توان نیم نگاهی هم به سایر وانت ها انداخت.
فورد رنجر
کمپانی فورد در سال ۲۰۱۱ تولید رنجر قدیمی خود را متوقف کرد؛ امّا به جای آن یک پیکاپ جدید با طراحی مدرن، روانه بازار کرد. طراحی داخلی شبیه به فوکوس و موتور دیزل پنج سیلندر از جمله ویژگیهای برجسته این خودرو هستند. در واقع، این خودرو، مدلی پیشرفته از نسل قبلی خود است.
فروش سالانه در سال ۲۰۱۲: ۱۳۷۴۳۷ عدد
ابعاد:
- فاصله محور چرخها: ۳/۲۲ متر. طول: ۵/۲۷ تا ۵/۳۶ متر. عرض: ۱/۸۵ متر. ارتفاع: ۱/۷ تا ۱/۸۲ متر.
موتورها:
- چهار سیلندر خطی با گنجایش ۲/۵ لیتر، قدرت ۱۶۴ اسببخار و گشتاور ۲۲۶/۴ نیوتنمتر.
- چهار سیلندر خطی توربودیزل ۲/۲ لیتری با قدرت ۱۴۸ اسببخار و گشتاور تولیدی ۳۷۵/۵۶ نیوتنمتر.
- پنج سیلندر خطی توربودیزل ۳/۲ لیتری با قدرت ۱۹۷ اسببخار و گشتاور تولیدی ۴۷۰/۵ نیوتنمتر.
سیستمهای گیربکس: ۵ یا ۶ دنده دستی، ۶ دنده اتوماتیک.
میتسوبیشی تریتون L200
سال ۲۰۰۹، پیکاپ رایدر میتسوبیشی، با عوض کردن نام داج داکوتا، وارد بازار شد؛ امّا در مدل تریتون، میتسوبیشی تصمیم گرفت تا این پیکاپ، دارای شناسنامه از کمپانی میتسوبیشی باشد. چرخهای مخصوص ۲۰ اینچی و البته طراحی داخلی خاص میتسوبیشی، که همان جنس پلاستیک خاکستری ناامید کننده را دارد. در عینحال، این طراحی باعث شده تا این خودرو، قیمت بالایی نداشته باشد و خریداران کشورهایی مانند تایلند، استرالیا و دیگر کشورهای متقاضی این کشندهها، علاقه زیادی برای آن داشته باشند.
فروش سالانه در سال ۲۰۱۲: ۱۳۸۷۶۲ عدد
ابعاد:
- فاصله محور چرخها: ۳ متر. طول: ۵/۰۴ تا ۵/۲۲ متر. عرض: ۱/۷۵ تا ۱/۸۲ متر. ارتفاع: ۱/۶۵ تا ۱/۷۸ متر.
موتورها:
- چهار سیلندر خطی با گنجایش ۲/۴ لیتر، قدرت ۱۳۰ اسببخار و گشتاور ۲۰۲ نیوتنمتر.
- ۲/۵ لیتری دیزل چهار سیلندر با قدرت ۷۴ اسببخار و گشتاور تولیدی ۱۴۹/۱ نیوتنمتر.
- ۲/۵ لیتری توربودیزل چهار سیلندر با هشت سوپاپ، با قدرت ۸۹ اسببخار و گشتاور تولیدی ۱۹۶/۶ نیوتنمتر.
- دیزل چهار سیلندر ۲/۸ لیتری با قدرت ۹۵ اسببخار و ۱۹۷/۹ نیوتنمتر گشتاور.
- ۲/۵ لیتری توربودیزل چهار سیلندر با ۱۶ سوپاپ، قدرت ۱۳۴ یا ۱۷۶ اسببخار و گشتاور ۳۱۴/۵ یا ۳۴۹/۸ نیوتنمتر.
- ۳/۵ لیتری V6 با قدرت ۱۸۳ اسببخار و گشتاور ۳۰۲/۳ نیوتنمتر.
سیستمهای گیربکس: ۵ دنده دستی، ۵ دنده اتوماتیک.
تویوتا هایلوکس
تویوتا هایلوکس، گزینهی مناسب برای آنهایی است که در شرایط سخت آب وهوایی میخواهند از یک پیکاپ استفاده کنند. شاید به همین دلیل است که یک تریم با عنوان «شکستناپذیر» از تویوتا هایلوکس در بریتانیا به فروش میرسد. این مدل تا سال ۱۹۹۵ در امریکا، با عنوان هایی مانند تویوتا تراک یا تویوتا پیکاپ عرضه میشد و وقتی به نام هایلوکس تغییر نام داد، با این اسم جدید و جذاب توانست مدل تاکوما را پشتسر بگذارد؛ با اینکه از بسیاری جهات، فرق چندانی با آن نداشت.
فروش سالانه در سال ۲۰۱۲: ۶۳۷۷۰۶ عدد
ابعاد:
- فاصله محور چرخها: ۳/۰۹ متر. طول: ۵/۲۶ متر. عرض: ۱/۸۳ متر. ارتفاع: ۱/۸۶متر.
موتورها:
- چهار سیلندر خطی با حجم ۲ لیتر، قدرت ۱۳۴ اسببخار و گشتاور ۲۰۲ نیوتنمتر.
- ۲/۵ لیتری توربودیزل inline-4 با قدرت ۱۱۸ یا ۱۴۲ اسببخار و گشتاور تولیدی ۳۲۵/۴ یا ۳۴۳ نیوتنمتر.
- ۲/۷ لیتری inline-4 با قدرت ۱۵۶ اسببخار و گشتاور تولیدی ۲۴۰ نیوتنمتر.
- ۳لیتری توربودیزل inline-4 با قدرت ۱۶۹ اسببخار و ۳۴۳ یا ۳۶۰/۶ نیوتنمتر گشتاور.
- ۴ لیتری V6 با قدرت ۲۳۵ اسببخار و گشتاور ۳۷۵/۶ نیوتنمتر.
سیستمهای گیربکس: ۵ دنده دستی، ۵ دنده اتوماتیک.
فولکسواگن آماروک
شرایط فولکسواگن آماروک برای بسیاری از آنهایی که با گلف TDI آشنایی دارند، شرایط آشنایی است. آماروک مصرف سوخت نسبتاً پایینی دارد؛ امّا به این دلیل که ظرفیت حمل بار آن اندکی کمتر است، با سرعت بیشتری میتواند در جاده حرکت کند. مانند تمام خودروهای ساخت فولکسواگن، آماروک نیزطراحی کمنقصی دارد. این خودرو هنوز راهی به تولید در امریکا پیدا نکرده است.
فروش سالانه در سال ۲۰۱۲: ۸۴۱۰۰ عدد
ابعاد:
- فاصله محور چرخها: ۳/۱ متر. طول: ۵/۲۵ متر. عرض: ۱/۹۴ متر. ارتفاع: ۱/۸۳ متر.
موتورها:
- ۲ لیتری inline-4 با قدرت ۱۵۸ اسببخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتنمتر
- . ۲ لیتری توربودیزل inline-4 با قدرت ۱۳۸ اسببخار و گشتاور تولیدی ۳۴۰/۳ نیوتنمتر.
- ۲ لیتری دیزل با توربوشارژ، قدرت ۱۶۱ یا ۱۷۷ اسببخار و گشتاور تولیدی۴۰۰ یا ۴۲۰/۳ نیوتنمتر.
سیستمهای گیربکس: ۶ دنده دستی، ۸ دنده اتوماتیک.
محمدرضا
۲۹ آذر ۱۳۹۲به نــظر من هیــچکدوم از اینا نمی تـونن به پای سیلورادو و کلرادو و جی ام موتورزا برسن
البته طراحی تویوتا هایلوکس تو دل برو هست و میتسوبیشی هم خوبه
ولی بازم می گم هیچکدوم سیلورادو نمی شه
زیگما
۲۹ آذر ۱۳۹۲سیلورادو اصلا در این کلاس نیست و قابل مقایسه با این ها نیست.اون سنگین وزن هست.اینا متوسط.اون میتونه تا 13 تن بار بکشه.اینا تا حداکثر 3 تن
محمدرضا
۲۹ آذر ۱۳۹۲منظورم تو کل وانت باراس نه تو کلاس سبک وزنا
سامان از تبریز
۱ آذر ۱۳۹۳داش به نظر من بهترین پیکاپ تویوتا توندرا هست
الان همه پیکاپهای معروف دنیا تو تبریز هست از داج رم گرفته تا فورد رابتر همشونو از نزدیک دیدم ولی لامصب تویوتا توندا غول به تمام معناست
بخدا اولین باری که دیدم نفسم بند اومد کاپوتش قد من بود
خودشم که ساخت تویوتاست پس از نظر کیفیت از امریکایی ها جلوتره
sorena330تحریم گیرندگان جان مردم تاپیروزی
۲۹ آذر ۱۳۹۲آماروک:شیک ترین
هایلوکس:سر سخت ترین(در افغانستان از بالای ساختمان 4 طبقه به پایین پرت شد ولی هنوز راه میرفت!)
تریتون:زشت ترین و البته ارزانترین
فورد رنجر:با اصالت ترین از بزرگ ترین پیک آپ ساز های دنیا
زیگما
۳۰ آذر ۱۳۹۲چون هایلوکس چیزی نداره که خراب بشه!
راستی هایلوکس طبقه چهارم چیکار داشته؟ :)
meysam
۲۵ بهمن ۱۳۹۲یه کلیپ از قابلیتهای آماروک تو آفرود دیدم (یادم نیست کجا تو چه سایتی دیدم)که شبیه ماشینای نظامی آلمان بود و واقعا کف بر شدم. فکر نمیکردم اینقدر آفرودش قوی باشه.تویوتا و فورد هم امتحانشون رو پس دادن. ولی کلبپ آماروک منو بدجور شوکه کرد.
پیکان جوانان
۹ آبان ۱۳۹۳داداش مقایسه ات غیر منصفانس
داوود
۲۹ آذر ۱۳۹۲ابهت خاص فرد
طراحی دوست داشتنی میتسوبیشی
استقامت و کیفیت تویوتا
ابداعات و امکانات فولکس واگن
انتخاب سختیه بین این همه خوب
carbonado aventador
۲۹ آذر ۱۳۹۲انتخاب سختیه همشون عالی هستند!!!!!!
علی
۲۹ آذر ۱۳۹۲طراحی آماروک عالیه
توی اینا من اول آماروک رو میپسندم و بعدش هایلوکس جان سختو
ali97
۲۹ آذر ۱۳۹۲هایلوکس رو باش
چه از لحاظ طراحی
چه از لحاظ فنی
چه از لحاظ فروش
چه از هر لحاظ دیگه
(بازم پرچم تویوتا بالاست)
اما تو فول سایز امریکایی ها بی رقیبند
جلال
۲۹ آذر ۱۳۹۲سلام
وانت متوسط فقط تویوتا هایلوکس
بقیه شون هم خوبن ولی هایلوکس یه چیز دیگس
خیلی هاشونو ما سوار نشدیم فکر میکنیم چه اعجوبه هایی هستن……
دوستان از قدیم گفتن :
“صدای دوهول از دور خوش است”
جهانگير
۲۹ آذر ۱۳۹۲من خودم به شخصه عاشق تویوتا هستم ولی انصافأ فولکس واگن آماروک واقعأ زیباست
زیگما
۲۹ آذر ۱۳۹۲ببخشیددددددددددددددد؟در امریکا وانت سایز متوسط زیاد هست؟به غیر از کلرادو و تاکوما هیییییچ وانت سایز متوسطی نیست در امریکا.واقعا که.اون وانت ها وانت های فول سایز هستن که تنوع زیادی دارند.سریعا اصلاح شود
جلال
۲۹ آذر ۱۳۹۲سلام
راستی دوستان یادم رفت بگم
یه بار دیگه به فروششون دقت کنید
فوروش هایلوکس 6تا 7برابر بقیه شونه
اینه دگه!!!!
عشق من حریف میطلبد….
زیگما
۲۹ آذر ۱۳۹۲فروشش زیده تو در تک تک کشور های آفریقا و در تمام آسیا بفروش میرسه!ولی میتسوبیشی و فولکس واگن به بازار استرالیا و اروپا محدود شدن!همین جور فورد!اگه اینا هم تو هر کشور مزخرفی ماشیناشون رو میفروختن آمار فروششون 10 برابر هایلوکس میشد!!
محمدرضا
۲۹ آذر ۱۳۹۲چون کارخونه ی تویوتا به سود بیشتر اهمیت میده دلیل نیست که کم کیفیت تر از شورولت باشه
البته باهاهت موافقم شورولت خداس تو این سبک
جلال
۲۹ آذر ۱۳۹۲سلام
خب اینی که گفتی یعنی چی؟
یعنی چون تویوتا همه جا عرضه بده؟
در ضمن عزیز من هایلوکس تو آمریکا که بیشترین فروش وانت اونجاس فروخته نمیشه
اونهای دیگه هم اگه توان رقابت داشتن هیچوقت تولیداتشونو محدود نمی کردن…
زیگما
۲۹ آذر ۱۳۹۲هیچ چیز هایلوکس با سلیقه امریکایی ها جور در نمیاد.برا همین اومدن اسمش و طراحیشو عوض کردن و با همون سیستم تعلیق و موتور و گیریبکس با اسم تاکوما عرضش کرد.یا شما واقعا از عشقت تویوتا چیزی نمیدونی یا اینکه خودتو به […] زدی
جلال
۲۹ آذر ۱۳۹۲سلام
پسر خوب تاکوما کجاش با هایلوکس یکیه؟
نه موتورش
نه طراحیش
نه اسمش
برو سایت TOYOTA.COM روببین عزیزم
ما از عشقمونن خوب میدونیم
شمایی که خبر نداری عزیزم
اگه جوابی نداری خاهشا بحث رو عوض نکن
زیگما
۲۹ آذر ۱۳۹۲بسم الله.باز یک بحث دیگه شروع شد.
تاکوما از دو موتور بهره میبره.یکی سیلندر با 159 اسب و شش سیلندر با 236 اسب.هایلوکس هم علاوه بر موتور های دیگه از این دوتا هم بهره میبره !پلتفورم این دو خودرو یکسانه.سیستم تعلیق ترمز همگی یسکان هست.هایلوکس روی پلتفورم N هست.تاکوما هم همین طور.تاکوما از گیربکس 4 و 5 سرعته اتوماتیک استفاده میکنه.دقیقا همون هایی برای هایلوکس هم هست.بازم بگم؟طراحیش متفاوته و بر اساس سلیقه امریکایی هست.باااااااازم بگم؟؟؟
زیگما
۲۹ آذر ۱۳۹۲4 سیلندر. 4 جا افتاد.
جلال
۲۹ آذر ۱۳۹۲سلام
این هایی که گفتی درست
ولی این آمار مال فروش هایلوکسه نه تاکوما
اینی که میگم بحث رو عوض نکن یعنی چیزهایی که ااینجا گفته شد مربوط به تاکوما نیست و بحث سر هایلوکسه
من که چیز دیگه ای ندارم بگم
تو هرجوری دوست داری فکر کن
زیگما
۲۹ آذر ۱۳۹۲متشکرم که اشتباهتو قبول کردی….
احسان(احسان سابق)
۲۹ آذر ۱۳۹۲رنجر رو بیشتر از بقیه دوست دارم.کلا هر4تا رو دوست دارم اما چرا خروجی موتورهای میتسوبیشی انقدر کمه؟
Mohammad
۲۹ آذر ۱۳۹۲فولکس واگن سرتر از بقیه است …
لامبوی کرد
۲۹ آذر ۱۳۹۲یه کلیپ 23 ثانیه ای از هوراکان(کابررا) پخش شده که اگه لینکشو بزارم پدال
می پاکونه!
carbonado aventador
۲۹ آذر ۱۳۹۲لطفا بزار!!!!!!!!
زیگما
۲۹ آذر ۱۳۹۲اون عکس وسطی فولکسواگن آماروک ، توی قسمت بار اون چیه؟تابوته؟پناه بر خدا!!!
علی ...
۲۹ آذر ۱۳۹۲فقط کیفیت داشبورد فورد و فولکس واگن رو با تویوتا و میتسوبیشی مقایسه کنید زمین تا اسمون فرق میکنن
من خودم تویوتا هایلوکس 2008 داشتم به غیر از موتور قدرتمند هیچ چیزه خاصی نداره والا کیفیت تویوتا هایلوکس 2005 از 2012 هم بهتره از زمانی که هایلوکس تایلندی شد دیگه بدرد نخوره مصرف سوختش هم خیلی خیلی زیاده خیلی زود هم ماشین لش میشه بخصوص اگر شاسی کوتاه باشه
فرهاد
۲۹ آذر ۱۳۹۲نمیدونم چی بهت بگم ولی کمتر خالی ببندی اتفاقی نمیفته
زیگما
۲۹ آذر ۱۳۹۲خیلی متشکرم
دوستان تحویل بگیرید!همون حرفایی که من میزدم و باور نمیکردید.
سام
۳۰ آذر ۱۳۹۲کاملا درسته حرفهایی که خودت میزدی با یه اسم دیگه اومدی نوشتی.
زیگما
۳۰ آذر ۱۳۹۲اگه این کارو بکنم پدال Ip من رو مسدود میکنه!
hero
۲۹ آذر ۱۳۹۲زندگی بدون تویوتا معنی نداره
محسن.د
۲۹ آذر ۱۳۹۲بین اینها فکر میکنم هایلوکس بهترین انتخابه.
آقای حسینی عزیز چقد خوب میشد قیمت هارو هم ذکر میکردین! خیلی مهمه(البته بجز واسه افرادی که پولشون نامحدوده!)
sorena330تحریم گیرندگان جان مردم تاپیروزی
۲۹ آذر ۱۳۹۲پیک آپ میتوبیشی با 74 اسب به درد کی میخوره؟چی رو باهاش میشه تریلر کرد؟
sina
۲۹ آذر ۱۳۹۲ایول بالاخره بحث هایلوکس باز شد …
من خودم هایلوکس 2011 دارم در جواب به اون دوستی که درمورد کیفیت داشبورد و کابین می گفت مخالفم تویوتا طرح های مختلفی برای داشبورد داره (حتی در ایران) با چرم با جیر با …
برای خودم با جیره خیلی هم عالیه ولی اگه به این هایلوکس های پاسگاه ها یا پلیس نگاه کنید همش از پلاستیکه.
زیگما
۳۰ آذر ۱۳۹۲امیدوارم دروغ نگفته باشی :)
علیزاده
۳۰ آذر ۱۳۹۲کافران همه را به کیش خود میخوانند
زیگما
۷ دی ۱۳۹۲دروغه این حرف.تویوتا هیچ داشبورد بغیر از داشبورد پلاستیکی برای هایلوکس در نظر نگرفته.شما هم نمیخواد ضرب المثل و شعر بگی.
کافر مقدس
۲۹ آذر ۱۳۹۲پیکاپ ـــــه آلمانی LOL…..
کلرادو و آوالانش بهترین پیکاب ـه متوسط ــه
هارد هم که سیلورادو هست داج هست فورد هست GMC هست چی بگم جز این که :
خودایا از خلقت عَمریکا ممنونم ازت
sina
۱ دی ۱۳۹۲در ادامه به صحبت بالا (از خودم) بگم که فروش زیاد این محصول تویوتا به خاطر اینه که کشور های شمال آفریقا و علاقه مردم خاور میانه و البته استفاده گروه های تروریستی از این وسیله موجب فروش بالا و محبوبیتش شده.
موفق باشید
911
۱۳ فروردین ۱۳۹۳یعنی بلانسبت خاکتوسر صنعت خودرو مون کنن
interceptor
۱۶ فروردین ۱۳۹۳مژده به طرفدارای میتسو
امروز16فروردین93 یه تریلی دیدم که برا اولین بار یه پیکاپ ال200 رو از سلفچگان به تهران می برد. بهطودی باید شاهد خودنمایی اینمحصول تویخیابونای ایران باشیم.
حامد
۳۰ فروردین ۱۳۹۳من خودم هایلوکس داشتم.ولی اصلا ازش راضی نیستم.فقط تیپش خوبه.سوارش بشی خیلی تکون میده.بعد از 3 سال ژند میشه.
ولی تویوتا هایلوکس ژاپن هزار برابر سرتر از تایلندی هاست.
Rouzbeh
۱۷ شهریور ۱۳۹۴ما یه هایلوکس 2014 داشتیم . درسته که تایلندی بهش میگن ولی قطعاتش ژاپن و مونتاژ تایلند . در کل بگم حرف نداره ما زیرش رینگای پرادو رو انداخیم شده بود عینو ماه . خیلی ماشینه ردیفیه هم بره افرود خوبه هم بره انرود منکه به هزارتا از این کره ای ها مث توسان و اسپورتیج … نمیدمش