پرفروشترین تراک میان سایز آمریکا برای سال ۲۰۱۶ با تغییرات قابلتوجهی همراه شده است. ما با تاکوما به مدت یک هفته رانندگی کردیم و به آنچه این خودرو در برابر رقبای خود ارائه میدهد توجه کردیم.
بیش از دو سال قبل، ما مدتهای زیادی را با تراک های میان سایز جنرال موتورز یعنی شورلت کلرادو و جی ام سی کانیون سپری کردهایم. هردوی این خودروها بازخوردهای مثبتی را دریافت کردهاند زیرا که از مهندسی خوبی برخوردار بوده و جذاب هستند و همچنین به این دلیل که رقبای این دو پا به سن گذاشته بودند.
یکی از شانسهایی که به ما رو کرد آن بود که در زمان تست خودرو برف سنگینی بارید. تاکوما با سیستم چهارچرخ متحرک و با لاستیکهای میشلن، همانند بز نر از روی هر مانعی عبور میکند. همچنین ورود و خروج به داخل کابین هم بهآسانی صورت میگیرد.
به نظر میرسد که کابین خودرو بهگونهای طراحیشده که با پوشیدن دستکشهای ضخیم هم قابلاستفاده باشد. دکمهها، سوئیچها و دستگیرهها بسیار دلپذیر طراحیشدهاند. سیستم اطلاعات سرگرمی حالا قدرتمندتر از گذشته کار خود را انجام میدهد اما کنترلهای اضافی در کنسول و غربیلک فرمان انتخابهای بسیاری را پیشنهاد میکنند.
این مفهوم را فراموش کنید که نمیتوانید تراک کوچکتری با راحتی بیشتری نداشته باشید. این تاکوما به چرم قهوهای (بجای کیفیت پلاستیکی و واکسی)، استارت دکمهای و شارژ Qi بیسیم برای اندروید مجهز است.
ممکن است که نظرات دوقطبی باشد اما ما نمای خارجی اصلاحشدهی این خودرو را دوست داریم. مخصوصاً با رنگ آبی روشن، آینههای کرومی و چرخهای بزرگتر تاکوما بسیار جذابتر به نظر میرسد.
جنبههای منفی:
قیمت این تراک کمی زیاد به نظر میرسد. خب میتوانید به وبسایت تویوتا بروید و قیمت تاکوما را در حولوحوش ۲۰-۳۰ هزار دلار پیدا کنید اما با جابجا شدن از دوچرخ متحرک به چهارچرخ متحرک و سوئیچ کردن از پیشرانهی ۴ سیلندر به ۶ سیلندر، قیمت جهش زیادی پیدا میکند. در حقیقت خودروی مورد تست برای ما ۴۱۰۲۴ دلار آبخورده بود. این قیمتی گزاف برای تراکی خشن است. به نظر میرسد که مناسبترین تریم برای تاکوما، تریم SR5 باشد که با قیمتی ۳۰ هزارتایی به خریداران تجهیزاتی همچون سیستم اطلاعات سرگرمی و ناوبری، سیستم چهارچرخ متحرک و پیشرانهی ۶ سیلندری پیشنهاد میکند.
مطمئناً برای افراد ریزبین، ارتقای کیفیت کابین و رفع معایب آن قابل احساس است. اما برای مواردی همانند تست رانندگی، احساس میکنیم که تاکوما کمی از راحتیهای شهری و روزانه به دور است.
شورلت کلرادو
جی ام سی کانیون
نیسان فرونتیر
هوندا ریجلاین (قابلدسترس از بهار ۲۰۱۶)
پیشرانه: شش سیلندر ۳.۵ لیتری
قدرت خروجی: ۲۷۸ اسب بخار قدرت/۲۶۵ پاوند فیت گشتاور
مصرف سوخت (شهری/بزرگراهی/ترکیبی): ۱۳.۰۶/۱۰.۲۲/۱۱.۷۶ لیتر در هر صد کیلومتر
وزن: ۲۰۳۲ کیلوگرم
قیمت پایه: ۲۳۳۰۰ دلار
قیمت نسخه تست: ۴۱۰۲۴ دلار
(*مهرداد*)
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵نیسان فرونتیر و ریج لاین نمیتونن رقیب این باشن و همچنین کلرادو .نزدیکترین رقیبش فورد رنجر وایلدتراک لیمیتد با موتور ۳.۲ لیتریه
Mohammadreza4060
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵به این میگن تراک میان سایز !!!؟!
فک کنم به لند کروزر هم بگن suv سایز متوسط
ستیز متوسط های ما اسپرتیج و ix35 ان?
سعید
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵وانت ها و ون ها محدودیت واردات ندارن من نمیدونم ایرتویا چرا اینو وارد نمیکه اگه در حد300میلیون بدش کلی از این پولدارا میرن میخرنش برای اینکه یه ماشین همه چی تموم و خاصه
Zonda R
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵@.F
سعید عزیز
اینو از من نشنیده بگیر
اینجا لذت ممنوعه
انتخاب ممنوعه
پرفروش ترین پیکاپ میان سایز امریکا
با قیمت 23000 دلار
سعید
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵سلام فرزاد جان
لذت ممنوع نیست
حرامه
حرام :-)
حسین
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵مطمئنی وانت و ون محدودیت نداره؟
فک کنم همون ۲۵۰۰ باشه، فقط هایلوکس استثنا باشه ها!
سعید
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵وانت و ون ندارن محدودیتی چون بیشتر به عنوان خودروی حمل نقل عمومی و تجاری استفاده میشن
اکبر66
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵بله بی.ام.دبلیوx3هم موتور 2800 سی سی وارد میشه . هایلوکس 2700سی سی وانت و .ون خودروی کار هستند .خودروی لوکس بحساب نمیان .
احمد باقری
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵استایل باحالی داره.
بهنام طیبی
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵قدرت موتورش خوبه
Sina
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵جناب طیبی و باقری
احساس میشود شما دو عزیز با هم مسابقه کامنت گذاشتن گذاشتید
شاید با پدال قرارداد بستید یا کنترات برداشتید
زیر مقاله ای نیست که کامنت نذاشته باشید حتی شده یک کلمه باشه
جریان چیه؟؟؟!!!!
بهنام طیبی
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵سینا جان عزیزمی.من هیچی از اقای باقری عزیز نمیدونم ولی خودم خیلی علاقه به اخبار و دنیای خودرو دارم.شاید نظرات من مهندسی و تکنیکی نباشه ولی دوس دارم باشم.
Sina
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵خیلی هم خوب داداشم??
احسنت به پشتکار و علاقه شما
خوشم امد
با ارزوی موفقیت
بهنام طیبی
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵سینا جان عزیز شما هم موفق و پیروز باشید.
فقط با اسم و فامیلی کامنت و نظر بزار چون هم اسم شما درسایت زیاد هستن
حسین
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵کاشکی پلیس و… به جای هایلوکس از ایتا داشتن!
حداقل هر ۱۰تا هایلوکس ، یکی از اینا برای مقاماتشون داشتن ما میدیم تو خیابون اینا رو!
علیرضا4225
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵طراحی داخلی خوبی نداره به شخصه از طراحی داخلی جی ام سی بیشتر خوشم میاد
یاس ی
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵عید امسال یدونه تاندرا چابهار دیدم لعنتی لندکروزر استیشن در مقابلش کوچک بود، کنارش ایستاده بودم موتور هشتش انقدر بی صدا کار میکرد فکر میکردی خاموشه.
اکبر66
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵به چه درد می خوره ایران نمیاد .. بیادم انقدر قیمت بالایی داره کی میتونه بخره …
سید محمود کشمیری
۲۰ خرداد ۱۳۹۵بی خودی فکر تون رو درگیر این مسائل نکنید این اتومبیل های وارد ایران که نمی شه اگر هم بشه قیمتش چند برابر میشه برای اینکه برای ما ایرانی ها خوشی و خوشحالی و لذت از زندگی و طبیعت حرام است و باید به فکر دنیای آخرت باشیم!
AMIR
۱۱ آبان ۱۳۹۵شما میگید این ماشین فول اپشتش 41000 دلاره و هایلوکس 2016 فول اپشت تو امارات 34000 دلاره پس این اگه تو ایران هم بیاد نباید خیلی قیمت بالایی داشته باشه؟؟!!!
مجتبی
۱۱ شهریور ۱۳۹۶وارد کنندگان و تولید کنندگان محترم خودرو در ایران به دور از مصلحت اندیشی مردم ، به فکر پر کردن جیبهای بی سر و ته خودشون هستند .
موتور ۶۰ سال پیش با بدنه سرقتی میشه اریسان
یا پراید۱۵۱ با اون وضعیت افتضاحش.
پراید با موتور ۱۳۰۰ هر صد کیلومتر ۹لیتر مصرفشه با سرعت ۶۰