تویوتا

جزئیات تویوتا میرای ۲۰۱۶

سال گذشته، با معرفی خودروهای جدید هیدروژنی از سه خودروساز، تویوتا، هوندا و هیوندای همراه بود. شاید مهم‌ترین آنها تویوتا میرای ۲۰۱۶ باشد که قرار است در پاییز سال جاری به خیابان‌های امریکا قدم بگذارد. خودروهای سلول سوختی یا FCV ها برای سال‌ها یکی از موضوعات چالش‌برانگیز برای بین خودروهای پاک بوده‌اند. خروجی این خودروها فقط «آب» است و می‌توانند تنها در عرض سه دقیقه مخزن خود را پُر کنند. این در حالی است که شارژ دوباره یک خودروی الکتریکی معمولی می‌تواند چندین ساعت طول بکشد. همچنین دامنه مسافت آنها با خودروهای بنزینی قابل‌مقایسه است و آنها می‌توانند مسافتی حدود ۴۸۰ کیلومتر را طی کنند. ولی در همین حال، خودروسازان به دلایل مختلف، مخصوصاً زیرساخت‌ها، کمتر به سراغ آنها رفته‌اند. در حال حاضر، در کشوری مانند امریکا تنها ۱۲ ایستگاه سوخت‌گیری هیدروژنی وجود دارد که بیشتر آنها در کالیفرنیای جنوبی قرار گرفته‌اند. البته این روند نیز در حال تغییر است. سال گذشته، این ایالت هزینه‌ای برابر ۲۰۰ میلیون دلار را برای ساخت ۱۰۰ ایستگاه جدید سوخت‌گیری هیدروژنی تا سال ۲۰۲۰ میلادی تصویب کرد. شاید همین موضوع باعث شود که جاهای دیگر نیز به فکر چنین برنامه‌هایی بیفتند.

2016 Toyota Mirai
۲۰۱۶ Toyota Mirai
روند کار در تویوتا میرای

۱) مخزن هیدروژن

دو مخزن فیبرکربنی ۵ کیلوگرم سوخت هیدروژن در فشاری بسیار بالا (۱۰,۰۰۰ psi) در خود جای می‌دهند. در شرایط اضطراری مانند زمان وقوع یک تصادف، حسگرها، شیرهای مسدودکننده را به کار می‌اندازند تا جلوی خروج هیدروژن از مخزن گرفته شود.

2016 Toyota Mirai
Toyota Mirai Hydrogen Tank
۲) جریان هوا

دریچه مکش، «اکسیژن» که یک ماده حیاتی است، به محفظه سلول سوختی انتقال می‌دهد.

2016 Toyota Mirai
۲۰۱۶ Toyota Mirai
۳) واحد کنترل قدرت

این قسمت به‌عنوان مغز متفکر و مدیریت مصرف انرژی خودرو عمل می‌کند و الکتریسیته را از سلول سوختی گرفته و به موتور انتقال می‌دهد. در زمان شتاب‌گیری، «واحد کنترل قدرت» انرژی ذخیره‌شده در باتری را برای رسیدن به شتاب بیشتر، آزاد می‌کند.

2016 Toyota Mirai
۲۰۱۶ Toyota Mirai
۴) باتری

برخلاف باتری‌های معمول در خودروهای الکتریکی، باتری نیکل هیدرید در «میرای» تنها انرژی اضافی موردنیاز در طول احتراق و شتاب‌گیری را در خود ذخیره می‌کند.

2016 Toyota Mirai
۲۰۱۶ Toyota Mirai
۵) موتور الکتریکی

وقتی الکتریسیته وارد موتور می‌شود، باعث قطبی شدن استاتور آن می‌شود. استاتور قطعه‌ای حلقه‌مانند در اطراف روتور است. این قطبی‌شدن، باعث ایجاد یک میدان چرخشی مغناطیسی می‌شود. آهنرباهایی که بر روی روتور سوار شده‌اند، با میدان مغناطیسی هم‌جهت شده و با همین نرخ شروع به گردش می‌کنند و حرکت رو به جلوی خودرو را تأمین می‌کنند. هر چه الکتریسیته بیشتری به موتور فرستاده شود، چرخش میدانی سریع‌تر شده و خودرو با سرعت بیشتری حرکت خواهد کرد. هنگامی‌که توقف کرده و یا سرعت خود را کم می‌کنید، موتور الکتریسیته اضافی برای باتری تولید خواهد کرد.

2016 Toyota Mirai
۲۰۱۶ Toyota Mirai
۶) سلول سوختی

در ساده‌ترین حالت، یک سلول سوختی متشکل از یک آند، یک کاتد و یک غشای الکترولیت پلیمر (PEM) است. هرکدام از سلول‌ها به‌تنهایی مقدار اندکی ولتاژ تولید می‌کند و به همین دلیل، مهندسان زنجیره‌ای از آنها را به‌صورت یک سری جمع‌آوری می‌کنند. بسته مورد استفاده در میرای دارای ۳۷۰ سلول سوختی است که هرکدام از آنها انرژی شیمیایی ذخیره‌شده در خود را به الکتریسیته تبدیل می‌کنند.

در هرکدام از سلول‌ها، هیدروژن در یک صفحه میدان به سمت آند جریان می‌یابد. در اینجا، یک کاتالیست «پلاتینیوم-کبالت» مولکول‌های هیدروژن را به یون‌های با بار مثبت و الکترون‌های با بار منفی تبدیل می‌کند. سپس PEM، یون‌های هیدروژن را به سمت کاتد هدایت می‌کند و در همین حال، جلوی الکترون‌ها می‌گیرد. الکترون‌ها مجبور می‌شود که در یک مدار خارجی حرکت کنند به این ترتیب جریان الکتریکی ایجاد می‌شود.
2016 Toyota Mirai interior
۲۰۱۶ Toyota Mirai interior
در نهایت الکترون‌ها و یون‌ها همراه با اکسیژن در کاتد، یکدیگر را ملاقات می‌کنند و آب را تشکیل می‌دهند. این آب را به صورت بخار از خودرو خارج می‌شود. [jwplayer mediaid=”۱۰۷۸۰۹″] [دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۴۲ دیدگاه‌ها

  1. سجاد

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (64 ديدگاه)

    کاریکاتور غیرکابردی و مثلاً پیشرفته تر BMW i8

    1. سامورایی

      ۱۹ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (182 ديدگاه)

      خواهش میکن دیگه نمیخواد از تویوتا بزرگ ایراد بگیری

      1. سجاد

        ۱۹ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (1 ديدگاه)

        بنظرم تعصب روی برند ، اونهم برند خارجی واقعاً بی معناست . . .
        اینا همه تبلیغاته!
        تویوتا یا BMW اگه دلش برای محیط زیست میسوزه ، تولید خودروهای پرمصرفی مثل Fj و وانت های مختص بازار امریکای خودش رو متوقف بکنه که بالای 12 لیتر بنزین میسوزونن . . .
        خودروهایی که به اسم آفرود ساخته میشن اما در عمل کمتر از 5% عمر خودشون رو در خارج از جاده صرف میکنن .
        آیا دیدید هیچ خودروسازی در راه اصلاح فرهنگ استفاده از اتومبیلها گام برداره؟
        برای مثال بیاد بگه دلیلی نداره یک آقای دکتر برای طی فاصله بین محل کار و محل زندگیش بجای استفاده از یک اتومبیل 6 سیلندر 4WD با مصرف سوخت بالای 10 لیتر میتونه از دوچرخه یا سیستم حمل ونقل عمومی استفاده بکنه؟
        مسلمه که نه!
        چون سود این شرکتها در چیز دیگه ایه!
        محیط زیست و خودروی پاک هم بهانه ست برای پول در آوردن . . .

        1. نخود آش

          ۲۰ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (294 ديدگاه)

          من با آقا سجاد خیلی موافقم!!!! باید روی خودروساز داخلی که خودروهای چند دهه قبل فرانسه و کره رو مونتاژ میکنن و روز به روز ازش میدزدن تعصب داشت. تازه خودروسازهای داخلی خیلی مصرف و آلایندگی کمی دارند با این حال میگن از پژو و پراید استفاده نکنین و از اتوبوس و دوچرخه استفاده کنین.

        2. سجاد

          ۲۰ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (1 ديدگاه)

          اگر با تعریف برند آشنایی داشته باشید ، متوجه میشید که ما هیچ برندی در کشور نداریم . . .
          البته به اشتباه به برخی “مارکها” و نشانهای تجاری میگیم “برند” ، در حالی که از خصوصیات برند نفوذ بین المللیه .
          در حال حاضر هیچ خودرو یا محصول الکترونیک یا هرچیز دیگه ای در ایران تولید نمیشه که به اعتبار نامش در سطح بین الملل بفروش برسه . . .
          اما برای مثال تویوتا یا فورد یا اپل (آیفون) برند هستن . یعنی محصولاتی میدن که بخش عمده ای از اون به اعتبار نامشون بفروش میرسه و نه صرفاً مشخصات و کارایی .

        3. احمد

          ۲۰ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (381 ديدگاه)

          چه کامنت های ساده لوحانه و کودکانه ای
          والا برا همینه تو دنیا تو همه چیز از اول اخریم
          ۲ زار اطلاعات نداریم ادعامون هم گوش فلک رو کر کرده

    2. حامد قدسی

      ۱۹ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (262 ديدگاه)

      بهتره به جای دادن نظرات غیر منطقی و بدون فکر روش دیگری را برای جلب توجه پیدا کنید!!!!

    3. مک میسل

      ۱۹ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (2706 ديدگاه)

      تویوتا گند ترین مارکی که من تاحالا دیدم کپنی ماشیناش از پایه مشکل دارن و کپی کارم هستش در کل میخواستن بگن مامیتونیم بی ام و ای 8 تولید کنیم که اخرم نتونستن.
      بی مصرفای بی امکانات
      صد رحمت به دنا!
      اپشناش از تویوتا کرولا بیشتره!

      1. فرید

        ۲۰ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (787 ديدگاه)

        تو خوبی بابا!!!!!…بعدشم باشه تویوتا گندترین مارک دنیا…شمایی که ادعاتون […]چرا تو جی دی پاور ۸ امین :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D توی کانسومر ریپورت بگم چندمین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ها ها ها ها ها ها…

        1. hamid reza

          ۲۰ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (381 ديدگاه)

          سلام فرید خوبی داداش؟
          بابا به قول خودت واسه چی وقت خودتو هدر میدی واسه جواب دادن به همچین نظرات بیهوده و سطحی؟ بذار دوستمون خوش باشه واسه خودش :)

        2. فرید

          ۲۰ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (787 ديدگاه)

          نوکرتم داش حمیدرضا…
          آره والا راست میگی…آخه خیلی خوشن اینا واسه خودشون…بعد جالبه دیگرانو هم مسخره میکنن…اینا دیگه چه (سه نقطه ای ) هستند بابا…کلا از این دوستان میشه تو بعضی جاها استفاده کرد :-D
          شما دستور بده قربان به روی چشم.

        3. hamid reza

          ۲۰ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (381 ديدگاه)

          کوچیکم فرید اقو :D

      2. hero

        ۲۰ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (78 ديدگاه)

        مک میسل جان
        راستشو بگو
        تو چند روز گذشته یه تویوتا زیرت نگرفته؟! (احتمالا کرولا)!
        اشکال نداره عزیزم. ایشالا هر چه سریعتر دردش کمتر شه!

      3. honda nsx rr mugen { سی بی آر 400 سابق }

        ۲۰ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (578 ديدگاه)

        فولکس واگن { منظورم همون لوگویی هست که برای آواتارت گذاشتی } هم گندترین و بدردنخورترین مارکیه که توی این بیست و چند سال که از عمرم میگذره دیدم . اتفاقا این کپی کاری که در مورد تویوتا میگی در مورد vw هم کاملا صدق میکنه . با زدن حرف – در کل میخواستن بگن مامیتونیم بی ام و ای 8 تولید کنیم که اخرم نتونستن – ثابت کردی به اندازه سر سوزن اطلاعات در مورد ماشین نداری . چون bmw i8 هیبرید { یا هایبرید } هست و تویوتا میرای هیدروژنی . آی8 با میرای از هیچ نظر قابل برابری یا مقایسه و … نیستن .هم بی مصرف و بی امکانات خودتی و هم اون فولکس واگن جونت . از نظر آپشنها و قیمت و کیفیت ساخت و قطعات و خیلی از موارد قابل ذکر دیگه فولکس واگن برتری چشمگیری در مقابل تویوتا نداره . هر وقت طرز صحبت کردن صحیح با برند تویوتا رو یاد گرفتی و احترامش رو نگه داشتی دقیقا مثل تاکسیهای عتیقه کوبا دربست و با حداکثر سرعت در خدمتم . و تا اون زمان از این خبرا نیست .

    4. hero

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (78 ديدگاه)

      سلام سجاد خان
      آخه تویوتا میاد از زیر دست خودش تقلید میکنه؟
      فکر کنم همین آی8 که شما میفرمایید هم با همکاری تویوتا ساخته شده
      تویوتا سه ساله که در زمینه ساخت پیشرانه های کم مصرف داره به باواریا مشاوره میده

      1. سعید

        ۲۰ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (1483 ديدگاه)

        حالا دیگه i8 شده زیر دست تویوتا !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        1. حالا

          ۲۰ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (1 ديدگاه)

          حالا راستشو بگین تویوتا مال بابای کیه ولکس مال کی راستی تایتانیک دختره بود یا پسره اخه این چه بح۳یه هر دو قابل مقایسه با ما نیستن و دو برند جهانیه

    5. honda nsx rr mugen { سی بی آر 400 سابق }

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (578 ديدگاه)

      آقا سجاد اتفاقا این تویوتا پیشرفته است و تکنولوژیهایی داره که هیچکدومش توی آی8 پیدا نمیشه . چون از تکنولوژیهایی بهره میبره که تابحال نه تنها bmw بلکه هیچ خودروساز آلمانی توی ماشیناشون از اونا استفاده نکرده و این نوآوریها در انحصار تویوتا و هوندا { و این اواخر هیوندای } است . خودروهای جدید هیدروژنی هیوندای و تویوتا و هوندا بزرگترین ناقض این عقیده هستند که میگه تکنولوژی و نوآوری منحصر و محدود به خودروسازان آلمانیه . من مطمئنم زمانی که داشتی این مقاله را میخوندی به این تویوتا حسادت کردی که گفتی – کاریکاتور غیرکابردی و مثلاً پیشرفته تر BMW i8 – . حاضرم باهات شرط ببندم طی سالهای آینده که این خودروها به موفقیت برسند و خودروسازان آلمانی این موفقیت هیدروژنیهای شرقی رو ببینن یا با این خودروسازان قراردادهای همکاری میبندن . فقط روزی را تجسم کن که یک خودروساز آلمانی با مثلا هیوندای یا هوندا برای تولید اتومبیلهای هیدروژنی قرارداد همکاری ببنده . امیدوارم تا اون زمان زنده باشم و بتونم با چشمهای خودم این واقعه تکرار نشدنی رو ببینم .

  2. ali

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (14 ديدگاه)

    عالیههههه این نمونه ای از آینده هست حالا دیگه تویوتا کمری مصرف ترین خودرو سازه بدون نقص

  3. sjs

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (58 ديدگاه)

    نمای عقب زیباست.طراحی متفاوتی داره…تفاوتی زیبا…

  4. ebi

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (22 ديدگاه)

    طراحی کابینش دیگه غیر قابل قبوله

  5. SAEED

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (480 ديدگاه)

    اگه سرمایه گذاری بشه , ایده ی فوق العاده مفیدی هست
    با این که زیر ساختش نه چندان قویه ولی تا اندازه ای مدرن هست که ازش حمایت بشه
    مخصوصا ازطرف سازمان EURO NCAP
    امیدوارم بزودی در سراسر جهان عملی بشه .
    .
    درمورد داخل ماشین هم کمی تویوتا سنت شکنی کرده
    شبیه ماشین کانسپت هست ولی روی هم رفته عالیه …

  6. هژبر

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (75 ديدگاه)

    راستی راستی پاکه

  7. ali

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (14 ديدگاه)

    طراحیش انگار تو مریخ انجام شده ازش خوشم میاد چون شبیه به ماشین های دیگه نیس

  8. میثم

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (59 ديدگاه)

    من از طرفدارای سرسخت خودروهای ژاپن بودم و هستم. ولی نمیفهمم چرا ژاپنیها نمیتونن توی طراحی ظاهری خوب عمل کنن. به نظرم نیسان و مزدا رو غلتک افتادن ولی تویوتا و میتسوبیشی هنوز نمیتونن نظر مثبت اکثریت رو جذب کنن. البته توی کیفیت هیچ کدومشون حرفی نیست.

    1. مک میسل

      ۱۹ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (2706 ديدگاه)

      برای اینکه کلا ناشین و فقط بلدن پیچارو محکم سفت کنن…

      1. honda nsx rr mugen { سی بی آر 400 سابق }

        ۲۰ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (578 ديدگاه)

        آقای مک میسل کی گفته ژاپنیها کلا ناشین و فقط بلدن پیچارو محکم سفت کنن ؟ حرفهایی که میزنی روزی رکورد دیسلایک پدال رو میزنه .

  9. milad

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (209 ديدگاه)

    خیلی طراحیش خاصه…باید مشتری هاش هم خاص باشه..

  10. احسان(احسان سابق)

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    این ماشین تکنولوژی پیشرفته ای داره اما قطعا ظاهر خوبی نداره

  11. شهریار

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (176 ديدگاه)

    شاید پاک باشه..شاید تویوتا باشه….ولی اصلا خوشگل نیست..نمیدونم چه بلایی سر طراحی تویوتا اومده …تازگیها خیلی بد شده…آخه یعنی چی …خطوط بی هدف هم بیرون خودرو هم داخل کابین خیلی تو ذوق میزنه..ای ی ی ی
    طراحی زیر 0000

  12. ارش

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (122 ديدگاه)

    آینده در دستان شماست

  13. TOYOTA

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اونایی که از تویوتا ایراد میگیرن همونایین که هیچی از فنی ماشین حالیشون نیست!!!
    آخه چمیدونید متفاوت ترین سرسیلندر دنیا که فقط مختص تویوتاست یعنی چی؟!
    تویوتا همونه ی که تو جاده تحت هیچ شرایطی قالت نمیزاره!!
    تویوتا همونه ی که بهش میگن سلطان آفرود!!
    تویوتا همونه ی که با حجم موتور 5700 سی سی 8 سیلندرصدی 12 میسوزونه!!
    تویوتا لندکروز همونه ی که بدون آب رادیات وسط بیابون منو 50 کیلومتر برد آخ نگفت!!
    تویوتا همونه ی که آب از کاپوت زده بالا هنوز داره میره!!
    ای بابا تو رو خدا برید همون پرایدتونو سوار شید درمورد تویوتا نظر ندید!! خخخخخخخخ
    زنده باد ساکاچی تویوتا

    1. سعید

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (1483 ديدگاه)

      تویوتا از کی تاحالا شده سلطان آفرود؟! سلطان آفرود لقب یونیماگه که در بیشتر سایتها و نشریات خودرویی به عنوان بهترین خودوری آفرود همیشه انتخاب میشه
      بنز اس کلاس هم با حجم 4700 سی سی و 8 سیلندر صدی 8 تا میسوزونه که به نسبت خیلی کمتر از همین تویوتای شما میشه
      ایراد گرفتن از ظاهر ماشین چه ربطی به مباحث فنی و سرسیلندر و آفرود و آب رادیاتور داره؟

  14. TOYOTA

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    مرد حساب تویوتا اومده آب رو تبدیل کرده به سوخت خودرو اونوقت تو از ظاهرش ایراد میگیری؟؟؟؟!!
    ایول بابا!!
    ما هنوز تو HP مثبت گیر کردیم!

  15. saeed

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    اگر کسی از بغل به ماشین بزنه به نظر خیلی خطرناک میاد.

  16. s.class

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (99 ديدگاه)

    اینکه بخار اب تولید میکنه خودش جای بحث داره و باید بررسی بشه
    اول اینکه اگه تعداد این خودرو ها زیاد بشه و بخار اب تولید بکنن بعد یه مدت کوتاهی هوای همه شهر ها مثل شمال شرجی میشه اگه گرمم بشه تو تابستون و این برای اکثر مردم ایران غیر قابل تحمله
    اما دوم اینکه از نظر بعضیا هم این طوری خوبه چون با افزایش بخار هوا بارندگی ها شاید به حالت نرمال برگرده و خشکسالی به پایان برسه
    ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه

    1. فرید

      ۲۶ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (787 ديدگاه)

      اینو ببین توروخد…داداش شما با کی کار داری؟؟؟؟؟بگو اگه کسی هست…واقعا با خودت چند چندی؟؟؟؟چند تا از خودت جلوتری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      میگه(اینکه بخار اب تولید میکنه خودش جای بحث داره و باید بررسی بشه) :-D :-D :-D :-D :-D :-D چی میزنی برادر؟؟؟؟؟ شما زحمت بررسی به خودت نده باهاش حال کن جنسش خیلی خوب بوده انگار…

  17. احمدرضا

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    پیشرفته بزرگیه و از نظرظاهری هم جلوش و داخلش قشنگن عقبش هم بد نیست

  18. hero

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (78 ديدگاه)

    ایول!
    ماشین که نیست!
    بانک فن آوریه!
    تویوتا داره به همه دنیا درس میده
    پرچم ژاپن بالاتره!

  19. سعید

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1483 ديدگاه)

    مباحث فنی و تکنولوژی این ماشین فوق العاده عالیه و پیشرفت بزرگی تو خودروسازی محسوب میشه،
    ولی اینا دلیل نمیشه که ظاهر ماشین بی اهمیت باشه،ظاهرش به شدت زشت و ناهماهنگه،مخصوصا داخلش که اصلا معلوم نیست طبق چه معیاری ساخته شده،شاید من دارم اشتباه میبینم که صفحه کیلومترش وسطه!!!

  20. mamad

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (31 ديدگاه)

    متفاوته-تویوتا داره دیگه به همه سلیقه ها نگاه میکنه

  21. Ali

    ۲۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (23 ديدگاه)

    طراحای تویوتا دور هم جمع میشن یه طرح میدن میگن نه این زشت نشد باید یه مقدار زشت ترش کنیم
    بنظرم از نظر فنی تویوتا از بهترینای جهانه ولی طراحی افتضاحی داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا