تویوتا با معرفی کانسپت FCV پلاس جهشی نسبتاً بزرگی بهسوی آینده برداشت. آیندهای که خودروهای با سلولهای سوختی هیدروژنی بهاندازهی خودروهای با موتور احتراق داخلی امروزی متداول هستند.
طبق برنامهریزیهای تویوتا این خودرو در نمایشگاه خودروی توکیو بهصورت جهانی به نمایش در میآید. پروژه تویوتا FCV پلاس با تجسم جامعهی آیندهای به وجود آمده که انرژی هیدروژنی گسترش پیداکرده و نقش خودروهای الکتریکی بهمراتب بیشتر از سفر بین دو نقطه شده است. تویوتا دراینباره میگوید نسل سوخت پاک هیدروژنی میتواند از منابع اولیه انرژی محلی باشد، تولید برق کافی را واقعیت میبخشد و نقش خودروهای سلولهای سوختی را بهعنوان منبعی از انرژی در جامعهی خود بهبود میبخشد. هدف خودروسازان در بخش خودروهای سلول سوختی تبدیل خودروهای اقتصادی به خودروهای تولیدکنندهی انرژی است. FCV پلاس اولین نمونهی این طرح است. این خودرو میتواند هیدروژن موجود در مخزنش را مستقیماً به الکتریسیته تبدیل کند. مخزن جداشدنی FCV پلاس باعث میشود که این خودرو بهعنوان یک منبع انرژی الکتریکی ثابت شناخته شود. منبعی که میتواند انرژی الکتریکی یک خانه را تأمین کند؛ بنابراین حتی زمانی که از این خودرو بهعنوان یک وسیله نقلیه استفاده نشود FCV پلاس میتواند با همگام شدن با زیرساختهای محلی قابلیت تولید برق خود را با جامعه به اشتراک بگذارد. سلولهای سوختی کانسپت FCV پلاس بین لاستیکهای جلو و مخزن هیدروژنی در پشت صندلیهای عقب قرار گرفته است. سیستم مستقل قدرت در هر چهار چرخ باعث شده که کابین این خودروی کوچک جادارتر از چیزی باشد که به نظر میرسد.به لطف قرار گرفتن قطعات عملکردی در قسمت جلو و عقب، توزیع وزن در این خودرو بسیار متوازن است. تویوتا FCV پلاس کانسپت با طراحی هوشمند، فضای جادار، چرخهای عقب پوشیده و طراحی کابین با تکنولوژی پیشرو آینده خودروها را نشان میدهد.
امير علي
۱۸ مهر ۱۳۹۴خداوکیلی ببین اونا به فکر چی هستن ما چی اونا دارن خودشونو برای تولید همچین ماشینایی اماده میکنن بعد خودروسازای ما به فکر چپوندن زوریه پراید به مردمن
Muhamatreza
۱۸ مهر ۱۳۹۴اینجاش جالبه نه تنها ماشین خودش برق خودشو تولید میکنه از هیدروژن قابلیت اینو داره ک به عنوان تولید کننده برق ب خونه هم وصل شه
خدایی اونا کجان ما کجاییم
اونا بفکر اینه از یک وسیله چند کار مختلف بکشن
ما بفکر اینکه یه پراید چیکارش کنیم دوباره به ملت بندازیم
حتما فردا هم پراید هیبریدی و هیدروژنی میسازن
ارشیا
۱۸ مهر ۱۳۹۴تویوتا چه کار میکنه.
سامان اذری
۱۸ مهر ۱۳۹۴کارش خیلی درسته
نوید جهرمی
۱۸ مهر ۱۳۹۴هر چند به نظرم خدروی زیبایی نیست اما محو طراحی آیرودینامیکش شدم. خیلی استادانه انجام شده که هم آیرودینامیک عالی ی داره و هم فضای جادار.
MohseN
۱۸ مهر ۱۳۹۴بچه ها اینو ببینین:
مقایسه سه ابرخودروی لافراری، P1 و ۹۱۸ برای اولین بار!!!
پس از منتشر شدن اخباری مبنی بر مقایسه ابرخودروهای هیبریدی فراری لافراری، مکلارن P1 و پورشه ۹۱۸ توسط جرمی کلارکسون و همکاران وی در برنامه جدید خود در آمازون، اما اولین مقایسه رسمی این ابرخودروها توسط گروه دیگری انجام شده است.
http://www.zoomit.ir/articles/car/24916-laferrari-porsche-918-mclaren-p1-track-times
علی
۱۸ مهر ۱۳۹۴ما متاسفانه بینهایت عقب افتاده ایم
جاوید
۲۶ مهر ۱۳۹۴خیلی خیلی
mohammad_boss429
۱۸ مهر ۱۳۹۴دوستان خبری از خودروسازان وطنی نیس؟؟؟
datsun
۱۸ مهر ۱۳۹۴پاترول توسط نیسمو تیون شد
http://www.carscoops.com/2015/10/nissans-patrol-suv-gets-nismo-treatment.html?m=1
دوستان ببخشید که به موضوع مرتبط نبود
احمد باقری
۱۸ مهر ۱۳۹۴هر روز یه ایده و فکر جدید، هر روز یه فناوری جدید، واقعا احسنت.
great britain
۱۸ مهر ۱۳۹۴این ماشین فکر کنم مشتریاش فضایی ها باشن!!!!!!!!!!!
P.G
۱۹ مهر ۱۳۹۴دوست من این عکس پروفایلتو عوض کن خوبیت نداره عکس یه آدم کثیف که به کشورت خیلى بد کرده رو پروفایلت باشه
vincent price
۱۸ مهر ۱۳۹۴ایول به تویوتا
کانسپت جالبی هست و امیدوارم در آینده به تولید برسه
محمدبراندو
۱۸ مهر ۱۳۹۴بنظرم دیگه طراحی ها روز بروز ظرافتشو داره از دست میده اینا دیگه چی هستن درسته کانسپه ولی واقعا تو ذوق هستن البته نظر شخصی هستا
حميد
۱۸ مهر ۱۳۹۴چقدر خوب بود خودرو سازان وطنی هم تحقیق و توسعه داشتند
نه اینکه فقط ماشین هاشون رو گرون کنند
دانیال
۱۹ مهر ۱۳۹۴ما اگه تا چند سال پیش 50 سال عقب بودیم الان 150 سال عقب افتادیم ای
سروش
۱۹ مهر ۱۳۹۴http://r.search.yahoo.com/_ylt=AwrBTzwIpRlWPOAAPxpx.9w4;_ylu=X3oDMTBybGY3bmpvBGNvbG8DYmYxBHBvcwMyBHZ0aWQDBHNlYwNzcg–/RV=2/RE=1444550024/RO=10/RU=http%3a%2f%2fwww.superstreetonline.com%2ffeatures%2fhtup-1009-1989-crx-ef7%2f/RK=0/RS=v9WgDShmJzi2YPLddBfu9vRQwLw-
دوستان تو یاهو Honda crx ef7 که سال 1989تولید شده انجین ef7
آیا بازم سرمون کلاه رفته یا انجین سمند با این هوندا فرق داره
luis
۱۹ مهر ۱۳۹۴اصلا یه انقلاب یه سیستم جدید در خودرو یک موتور جدید نه اینکه بیاد سیستم تزریق اب مستقیم به خودرو بزنه بعد طرف داراش بیان صوت و کف بزنن که برند مورد علاقه ما خیلی خفنه هاااا نه تویوتا یه انقلاب انجام داده یک بنیان جدید کاری که همیشه میکرده و میکنه ولی چون اهل لاف نیست چون اهل ادعا نیست چون اهل کلاس گذاشتن نیست همه خاموش موندن نه کیارشی پیداست نه رهگذری نه هیچچچچچچ کامنت نویس متعصبی
تویوتا رهرو ای نیست که گه تند و گهی خسته رود تویوتا رهرو ایست که اهسته و پیوسته رود چشمااااااا باز
اینده ی جهان اینه اینده بشریت حال بنز ماشی بزنه با 8 تا چرخ یا 6 تا چرخ بوگاتی ماشین بزنه 800 کیلومتر سرعت بره فولکس برند های تو کوچه مارو بخره تا پر فروش ترین شه اخرشم با یه افتضاح تاریخی و تغلب شرمسار شه پورشه بره 100 سال یه طراحیو برا 911 بزنه و…… این مهمه اختراع انقلابی جدییییییییییییید در صنعت خودرو و در ساخت موتور این اصله این ایندست این کاربردیه این مورد نیازه این درد مردم جهانو در عصر بدون سوخت فسیلی دوا میکنه نه جلو پنجره بی ام و نه چراغ 911 نه سرعت و شتاب بوگاتی نه 6 چرخ زیر ماشین 700 هزار دلاری نه خرید برند خای دنیا و دروغ گفت به جهانیان.
vincent price
۱۹ مهر ۱۳۹۴جناب آقای لوئیس
لطفا و خواهشا به آلمان توهین نکن چون آلمانی بازها هم ترغیب میشوند که به تویوتا و ژاپن تهمت بزنن و برچسبهای مختلفی به این کشور بچسبانند
این تویوتای کانسپت عالیه و زیباست
نوآوریش هم آینده نگرانه هست
نمیخوام با حرفهایی که در ادامه میزنم تویوتا رو ببرم زیر سوال
ولی باور کن تعلق داشتن این کانسپت به آینده و هیدورژنی بودنش انقدر نمی ارزه که به خاطرش بگی آلمان فلانه و …
شاید زدن این حرفها کار اشتباهی بوده و نباید این نظر رو تایید میکردم
محمد
۲۰ مهر ۱۳۹۴تویوتاس دیگه…مثل همیشه…محشره پسر…..
Ali Reza
۲۱ مهر ۱۳۹۴حالا جدا از کانسپت بودنش خیلی زشته