پرچمدار محصولات سدان لوکس جگوار، مدل XJ در سال ۲۰۱۶ با فیسلیفت چهره، ارتقا و بهروزرسانی تجهیزات و ارائه یک نسخه کشیدهتر و لوکستر در میدان حاضر میشود.
در ابتدا مدتی طول میکشد تا بتوان تغییرات این مدل را از مدلهای قدیمیتر تشخیص داد. چراغهای جلو بهصورت کامل از نوع LED و با گرافیکی تازهتر طراحی شدهاند. چراغهای عقب نیز که امضای مدل XJ به نظر میرسند، از نوع LED میباشند. جلوپنجره مشبک آن نیز بزرگتر و عمیقتر شده و هماهنگی بیشتری برای مصرف هوای بیشتر موتور دارد. دو عدد خروجی اگزوز بیضیشکل نیز از موارد تجدیدنظر شده میباشد. در مجموع طراحی ظاهری با هدف ارائه تصویری اسپرت تر از این خودرو، به تکامل ظاهری آن انجامیده است. در حالی که داشبورد عملاً بدون تغییر به نظر میرسد، سیستم سرگرمی، از نظر نرمافزاری با بهروزرسانی بزرگی همراه شده است. پردازنده ۴ هسته ای اینتل، نمایشگر ۸ اینچی لمسی و ۶۰ گیگابایت حافظه داخلی همراه با امکان اتصال به گوشیهای هوشمند و تشخیص دستورات صوتی و رابط کاربری واضحتر، از بهبودهای این سیستم میباشند. از سویی استفاده از چرم مرغوبتر و روکش آبنوس نیز فضای اشرافیتری را مهیا ساختهاند. برای سیستم صوتی میتوان یکی از چهار گزینه قابل ارائه از جمله سیستم ۱۷ اسپیکره و یا ۲۷ بلندگویی با ۱۳۰۰ وات قدرت را انتخاب کرد. در حالی که پیش از این، عنوان اتوبیوگرافی برای مدلهای ردهبالای رنجروور بهکار میرفت، از این پس دیگر شریک این شرکت یعنی جگوار هم از عنوان اتوبیوگرافی برای گل سرسبد محصولات خود استفاده خواهد کرد. جگوار XJ مدل ۲۰۱۶ اتوبیوگرافی بهعنوان بالاترین و بهترین مدل سدان جگوار مبدل به یک سدان کامل و لوکس با طول کشیدهتر شده است. مهمترین تغییر در جگوار XJ اتوبیوگرافی، افزایش فضای داخلی از طریق کشیدگی بیشتر فاصله بین دو محور جلو تا عقب است. این افزایش فاصله باعث ایجاد فضای پایی فراخ برای سرنشینان عقب و استفاده از صندلیهای VIP شده است.چرخهای بزرگ ۲۰ اینچی آلیاژی , و استفاده گسترده از کروم در جلوپنجره و تزئینات، دیگر تغییر ظاهری این نسخه میباشند. روکشهای چرم مرغوب و چوب بلوط همراه با تزئینات با کیفیت به رنگ روشن، ماساژور صندلیها و سیستم سرگرمی برای سرنشینان عقب با دو نمایشگر ۱۰.۲ اینچی تاشو از تغییرات داخل کابین به شمار میآیند.
تغییرات در زیر هود منحصر به ارتقای موتور توربودیزل ۳.۰ لیتری میشود که قدرت آن از ۲۷۵ به ۳۰۰ اسب بخار و گشتاور آن از ۶۰۰ به ۷۰۰ نیوتن متر افزایش یافته است. شتاب صفر تا صد این سدان بزرگ دیزلی تنها ۶.۲ ثانیه است. برای گیربکس نیز از نمونه اتوماتیک ZF هشت سرعته استفاده شده است.گزینههای بنزینی همانند سابق باقی ماندهاند. موتور پایه چهار سیلندر ۲.۰ لیتری توربو با قدرت ۲۴۰ اسب بخار و گشتاور ۳۴۰ نیوتن متر و شتاب صفر تا صد ۷.۹ ثانیه و موتور ۶ سیلندر ۳.۰ لیتری با قدرت ۳۴۰ اسب بخار و گشتاور ۴۵۰ نیوتن متر و انتقال نیرو به هر چهار چرخ با شتاب صفر تا صد ۵.۹ ثانیه ای و در نهایت مدل هشت سیلندر سوپر شارژر در سه نسخه ۴۷۰ اسبی و ۵۷۵ نیوتن متری با شتاب ۵.۲ ثانیه، ۵۱۰ اسبی و ۶۲۵ نیوتن متری با شتاب ۴.۹ ثانیه و نهایتاً ۵۵۰ اسبی و ۶۸۰ نیوتن متری با شتاب ۴.۶ ثانیه در جگوار XJ انجام وظیفه میکنند. گیربکس نیز در مدلهای بنزینی از نوع هشت سرعته خودکار ZF میباشد.
مدل سال ۲۰۱۶ از یک فرمان الکتریکی با پاسخگویی بیشتر بهره میگیرد که با حذف هیدرولیک باعث کاهش مصرف سوخت نیز شده است.
برای رقابت با مدلهای M از باواریا و AMG از اشتوتگارت، جگوار نسخه R-Sport را معرفی میکند. در این مدل، شکافهای سه تکه در سپر جلو و جلوپنجره به رنگ مشکی درآمده اند. اسپویلر عقب و چرخهای بزرگ ۲۰ اینچی نیز دیگر تغییرات ظاهری این مدل میباشند. در داخل کابین این مدل هم از صندلیهای اسپرت ویژه، فرمان اسپرت و تزئینات متفاوت فیبر کربنی به رنگ مشکی پیانویی استفاده شده است.شروع قیمت جگوار XJ در بازار انگلستان از ۵۸ هزار پوند بوده و تا ۱۰۰ هزار پوند برای نسخه LWD اتوبیوگرافی نیز بالا میرود.
جگوار امید دارد تا بزرگترین عضو خانواده گربهسانان بریتانیایی بتواند در برابر رقبای تازهنفس و قدری چون بامو سری ۷ جدید و مرسدس کلاس اس، رقابتی آبرومندانه و پایاپای داشته باشد.
احسان(احسان سابق)
۲۶ خرداد ۱۳۹۴خدایا موتور 550 اسب بخاری رو ببینید.چقدر رانندگی با ماشین های قدرتمند لذت بخشه
Mostafa&S
۲۶ خرداد ۱۳۹۴یه انگلیس و یه جگوار خیلی دوست داشتنیه…
محمد
۲۷ خرداد ۱۳۹۴با اینکه ماشین خوبیه ولی من بی ام و سری 7 ومرسدس s کلاسو ترجیح میدم به این هرچند که اگه پول داشتم ومی خواستم یه خودروی لوکس بگیرم مطمئنا انتخابم یکی از ماشین های رولزرویس بود نه هیچ ماشین دیگه ای.
جواد
۲۶ خرداد ۱۳۹۴همه چیز عالیه فقط چرا صندلی عقب مثل کلاسsبنز نیست کمی ساده منظورم خوب نمیتونم برسونم اگه هر دو با هم ببینید متوجه میشید چی میگم
"Amir"
۲۶ خرداد ۱۳۹۴شاید یکم ایراد عجیبی باشه ، ولی این ماشین باید جزو ماشینایی باشه که به رفاه سرنشینای عقب اهمیت میده ولی سقف قسمت عقبو ببینید ، سانروفش اصن بی استفادس ؛ البته بقیه ی موارد خیلی عالیه ولی واقعا برام عجیب بود ، خیلی کوچیکه
Ariaz
۲۶ خرداد ۱۳۹۴جگوار بعد از اینکه مالکیت عوض شده یه استارت خوب زده.
پیشرفت قابل توجهی داشته. کلا اگه یادتون باشه یکی دو سال هیچ خبری ازش نبود.
الان اگه اشتباه نکنم تاتا مالکشه.
این مدلم خیلی زیباست مخصوصا طراحی داخلیش.
ali
۲۶ خرداد ۱۳۹۴دقیقا همینطوره
البته تو یه جای دیگه گفتم مازارتی هم تا الان جند تا شرکت مالکش بودن ولی این براشون سود هست، نه اینکه این شرکت مازاراتی مشکل داشته، یا … و هرموقع بخواد شرکت هلدینگ رو عوض میکنه یا پس میگیره و این برای هردو بازی برد برد هست
هزینه ها رو کاهشش میدن و بازارشون رو گسترش میدن، قیمت ها رو میارن پایین، و شرکت رشد میکنه
کلا نام برند مهم هست نه مالکیتش
mehdi
۲۶ خرداد ۱۳۹۴عقبش زشته
متین
۲۶ خرداد ۱۳۹۴سلام …
طراحی زیبا و پویایی داره اما از نظر من ماشین بیشتر اسپرت تره تا لوکس مخصوصا تو داشبوردش احساس نا هماهنگی میشه با لوکس بودنش (کاری به تجهیزات و ادوات استفاده شده که لوکسش کنن ندارم و فقط صحبت من سر موضوع لوکس بودن و طراحی داشبورده ) و بیشتر شبیه ماشین های فضایی شده (در قسمت جلویی کابین) !!! … اما از حق که نگذریم واقعا عقب کابین لوکسه و فوق العاده زیباست … مدل های مختلف موتوری باعث میشه که فروش بیشتری داشته باشه مخصوصا اینکه بین هر مدل حدودا 100 اسب یا بیشتر فاصله است … شاید با بودن فرمون الکتریکی یه کم رانندگی جالبی نداشته باشه (مطمعن نیستم اما معمولا جگوار توی فرمون هیدرولیک فوق العاده بوده ) ولی خوب مسلمن شما با این ماشین توی پیست که رانندگی نمیکنین !!! … اما واقعا سری 7 و اس کلاس یه سرو گردن از این ماشین بالاترن (چه از لحاظ تکنولوژی و تقریبا انجین ) … در کل ماشینیه که فقط ارزش فکر داره نه خرید!!! …
شب خوش …
edris
۲۶ خرداد ۱۳۹۴من عاشق ماشینهای انگلیسیم لندرور جگوار استون بنتلی رویزروز ولی از همه جگوار و لندرور بیشتر دوست دارم
مهراب
۲۶ خرداد ۱۳۹۴یه روحی توش هست که ماشینهای المانی ندارن
خاص بودنو تو وجود ادم بر می انگیززززززززززددددددد
شایان
۲۶ خرداد ۱۳۹۴اتفاقا ماشینهای آلمانی همشون روح یه اتومبیل و به آدم میدن دقیقا برعکس ماشینهای انگلیسی که دکورین
Erfan
۲۶ خرداد ۱۳۹۴زیبای اصیل انگلیسی….
جگوار عشقه عشق. باید از نزدیک دیده باشین تا بفهمین چی میگم. زیباییش و وحشی بودنش میخ کوبت میکنه.
مهراب
۲۶ خرداد ۱۳۹۴دقیقا
samurai
۲۶ خرداد ۱۳۹۴طراحی کابینش میارزه به کل صنعت خودروسازی المان
حس اشرافی بودن کیفیت و قدرت از این ماشین بریتانیایی میباره بنز و بی ام و کیلو چنده
شایان
۲۶ خرداد ۱۳۹۴طراحی کابینش میرزه به کل صنعت خودروسازی آلمان!!!!!! ههههه آلمانی ها اصلا انگلیسی ها رو در شان خودشون نمیدونن …اگه آلمانی ها نباشن باید دره این صنعت و گل گرفت…
رضا
۲۶ خرداد ۱۳۹۴اتفاقا کابین سنتی این ماشین یکی از ایراداتشه که در مقابل کابینهای فوق مدرن بنز ب ام و و آئودی کم میاره
ولی طراحی ظاهری فوق العاده زیبایی داره خصوصا نمای عقب خاص و متفاوتش
مهراب
۲۶ خرداد ۱۳۹۴ایول به کلام شما هم
مهراب
۲۶ خرداد ۱۳۹۴منظورم اقای سامورایی بود
AHMADREZA BMW
۲۶ خرداد ۱۳۹۴خییلی شیکه بهبه
sky watcher
۲۶ خرداد ۱۳۹۴از انگلیسی ها اصلا خوشم نمیاد
چینی هارو ترجی میدم …
P.G
۲۶ خرداد ۱۳۹۴پس به درد شما امثال همون گریت وال،چرى،لیفان،چانگ آن موتورز،نمى دونم چین چونگ موتورز،جومونگ موتورز و غیره میخوره،برو راجب تکنولوژى ها و کیفیت فضاییشون مطالعه کن کفت ببره!
شما رو چه به پیج جگوار؟!:)
sky watcher
۲۶ خرداد ۱۳۹۴شما هم برو راجع به تکنولوژی های فضاییشون مطالعه کن فقط … فقط کفت ببره
ولی آخرش باید بیای ،نمى دونم چین چونگ موتورز،جومونگ موتورز و غیره رو سوار شی یاشایدم مجبورشی سمند و پژو های ایران رو که صد رحمت به همون چینگ چونگ موتورز باشه سوار بشی …
شما مطالعه کن کف کن … برادر .. خوش باش
P.G
۲۷ خرداد ۱۳۹۴اصلاً حرف سر این نیست که چى سوار میشیم یا نمیشیم،حرف سر اینه که مدتیه بعضى از کامنتا من جمله همین کامنت حضرتتون اینقدر بچه گانه و بى محتوا شدن که دیگه شورشو درآورده!
بگو جگوار دوست ندارم،نمى دونم من چینو ترجیح میدم و این حرفا دیگه چیه؟!مصرف کننده هاى فهیمى امثال شما چینو ترجیح دادید که الان وضع مملکتمون اینقدر اصف باره دیگه،چند روز پیش آمار رسمى که منتشر شد نشون داد یک پنجم ماشیناى تولید چین رو مصرف کننده هاى ایرانى فهیم وبا بصیرتى امثال شما میخرن!
اما در مورد اینکه من چى سوار میشم و این حرفا،با اینکه اصلاً نیازى نیست به شما توضیح بدم اما خدا رو شکر تو تمام زندگیم حتى یک روز سوار ماشین ایرانى و کره اى و چینى و حتى فرانسوى نشدم،چون مثل امثال شما نیستم که ببینم خودروسازهاى دزدمون یا واردکننده هاى شکم پاره کشورمون چى عشقشون میکشه بدن به مردم و چى براشون بیشتر سود داره،من هم بدو بدو برم همونو بخرم،تا حالا تو زندگیم جز آمریکا،آلمان،ژاپن ماشین دیگه اى سوار نشدم و بهش افتخار میکنم!
سوال دیگه اى باشه؟!:)
sky watcher
۲۷ خرداد ۱۳۹۴خطاب به p.g عزیز
شما احتمالا مرفه بی دردی …
خوش باش
مرفهین بی درد ما تو مملکت کم نداریم یکیشم شما …
در ضمن در جریان باش که منم میتونم به فهم و شعور شما توهین کنم …
شعور هم خوب چیزیه …
تو کشور ما مد شده هرکسی که یک بحث رو باز میکنه یا باید با هم تفکر خودش بحث کنه یا اگه تفکر طرف مفابل با تفکر اون فرق داشت شروع میکنه به توهین به تفکرات فرد مقابل
این نشونه ی فهم و شعور نیست … این حتی نشون دهنده این که حق با شما هست هم نیست
این فقط بی ادبی و بی نذاکتی شما رو نشون میده
انسان با فهم و شعور کسیه که تو ی بحث با رعایت کامل ادب با طرف مقابلش بحث کنه
من که نمیدونم شما چه جور آدمی هستی …
شایان
۲۶ خرداد ۱۳۹۴خوشم میاد هر ماشینی درمیاد دارن با بی ام و بنز مقایسش میکنن این نشون میده این دوتا دو قطب این صنعتن بقیه هم موس موس کنان کنارشون
علي رضا
۲۶ خرداد ۱۳۹۴خیلی شیک و جالبه…طراحی عقب و جلوش جالبه ولی خیلی با هم هماهنگ نیست..
بنتلی
۲۶ خرداد ۱۳۹۴از نظرتکنولوژی و لوکس بودن سری هفت بالاتره ولی از نظرقدرت جگوار،طراحی نیز امری سلیقه ای و پسندیدن برعهده مشتری هس
داش شایان دیگه نظر ندی بهتره چون منطقی نیس حرفات،
skywatcherالان جگوار خیلی ناراحت شد،داداش گل من خدایی حرفت خنده داره
شایان
۲۶ خرداد ۱۳۹۴;کدوم نظر ؟! کدم حرفم خنده داره اینکه دارم میگم در ماشینهای آلمانی روح سواری وجود داره خنده داره یا یه کاربری که داره میگه طراحی این به کل صنعت خودروسازی آلمان میرزه !شما جوابه بنده و بده اگه منطقی بود من دیگه نظری نمیدم ضمنا فکر میکنی من الان میخوام جگوار بنتلی استون ناراحت بشن یا نه داداشه من این به اصطلاح برند ها سر جمع نمیتونن اندازه یه برند بی ام و ارزش و سود آوری داشته باشن اتفاقا این خنده داره
mahdi-GM
۲۶ خرداد ۱۳۹۴نمای داخلی و چراغ عقبش چنگی به دل نمیزنه .
XE و XF از این قشنگ ترن.
FcmZ
۲۶ خرداد ۱۳۹۴خیلی شیکه. ماشین خیلی خوبی هم هست ولی اینکه بخواد با سری 7 و اس کلاس وA8 مقایسه بشه بیشتر شبیه شوخیه تا یه تحدید!
به نظر من از لحاظ تکنولوزی و سرگرمی میتونه با سری 6 و CLS و َA7 مقایسه بشه. هر چند از نظر اندازه با اینا نمی خونه.
Ali.Q
۲۶ خرداد ۱۳۹۴یعنی اون ساعت وسط کابین با آدم حرف میزنه !!!!!!!!
نور پردازی داخل هم واقعا هم لوکسه هم مدرن و همون روحه عجیبه خودرو های انگیلیسی رو القا میکنه..در کل واقعا زیباست…
احمد باقری
۲۷ خرداد ۱۳۹۴معرکه است.
نوید جهرمی
۲۷ خرداد ۱۳۹۴جگوار هم خوبه هم خاص اما در بازار پشت سر آلمانی ها قرار داره.
شنتیا فراریه
۲۷ خرداد ۱۳۹۴جگوار عشقه
شنتیا فراریه
۲۷ خرداد ۱۳۹۴عقبش منو یادیکی از مدل های لینکن میندازه.
بنتلی
۲۷ خرداد ۱۳۹۴این نسلش قدیمی شده باید منتظر نسل جدید باشیم،نسل جدیدxfک خیلی داخلش لوکس و شیک تر شده
شنتیا فراریه
۲۷ خرداد ۱۳۹۴من کاملا از ماشین های لوکس خوشم میاد مخصوصا ب ام و.
walid
۲۸ خرداد ۱۳۹۴من که جگوار رو ترجیح میدم به دلایل زیر
1.بیرونش خوشگلتره و همینطور داخلش.2.داخلش از مواد با کیفیت تری استفاده شده.3نرم تره و لذت رانندگیش بیشتره.
حالا چندصدم شتاب کمتر برام اهمیتی نداره
fara
۲۸ خرداد ۱۳۹۴فکر میکنم قرار نیست چون ما از فوتبال یا سیاست یا فرهنگ یا هر چیز دیگه،یه کشوری خوشمون یا بدمون میاد اونو به همه چیز گسترش بدیم .
هم جگوار هم bmw هم بنز و یا هر ماشین دیگه قطعا سوپر خودرو هست که به این جایگاه جهانی رسیده .
یک ماشین فقط لو کس بودن و یا شتاب بیشتر نیست ، هممون میدونیم اینها تنها بخشی از یه خودرو هست
به امیده روزی که ما از دست این خودرو های دمده راحت شیم
بنتلی
۳۰ خرداد ۱۳۹۴داش شایان اول اینکه من حرف skywatch رو گفتم خنده داره و الان جگوار ناراحت شده.در ادامه حرفت باید بگم یعنی ماشینای انگلیسی دکورین!!!هه یعنی این حرفت منطفی هس؟!!!!؟؟؟؟؟؟؟یعنی صنعت خودرو فقط المان هس و بقیه کشورا هیچن؟!!!!!!حرفت خنده دار نیس؟؟؟!!!!!!!!!سود اوری چه ربطی داره ؟!!!!!!!یعنی مقدار تولید مهم نیس؟!!!!!!مثلا ی شرکت خاص مثل پاگانی یا بوگاتی با تولید محدود باید از بی ام دبلیو بیشتر سود داشته باشه؟!!!!!!!!!!البته حرف سامورایی هم خنده داره مثل حرفای تو.پس دیگه نظر نده
شایان
۱ تیر ۱۳۹۴آهان حالا شدی یه دسته گل شما یه کامنت از من بیار که گفته باشم فقط ماشینهایه آلمانی من فقط جوابه اونایی رو میدم که دارن خزعبلات سرهم میکنن //و جوابه شما سودآوری یکی از ارکانه یه برنده یه رکن دیگش ارزش اون برنده یکی دیگش محبوبیت یه برنده یکی دیگش کیفیت ساخت قطعات اون برنده یکی دیگش گستردگی و شناخت نسبت به اون برنده (مثلا لوکس بودن و شناخت عامه از اون برند)یکی دیگش قدرت فنی اون برنده طراحی برند و… به نظر شما این کمپانی هایه که شما اسم بردی میتونن تویه این جایگاهها قرار بگیرن شاید در یکی نهایت دو موارد بقیشو ندارن چون فقط میخوان یک موارد و رعایت کنن و هیچوقت هم بزرگ نمیشن برند رولزرویس مثل یه پولداری میمونه که نه حسابه بانکی داره نه تویه خونه لوکسی که داره لوازم فقط ظاهر داره در ارزش گذاری برند فولکس واگن که سودآورترین برند دنیاست به زور جز ده تا برند با ارزش قرار میگیره چرا چون اول میخواد فقط پول در بیاره عزیزم برندی مثل بنز سالهاست که یه راهی و داره میره میدونی الگویه چه برندهایه حتی غیر ماشینی بوده پس یه برندی مثل بنز تقریبا با رعایت همه اینا داره رشد میکنه تا جایی که در هه موارد بالا کامل بشه در این امر اوله برای همین در ارزش گذاری ها و شناخت همیشه بنز اول میشه واقعا شما فکر میکنی بنز نمیتونه ماشینه ابر لوکس تولید کنه یا ابر ماشینی مثل 918 لافراری یا مک لارن بزنه خیلی راحت این کار میتونه بکنه ولی کاراش حساب و کتاب داره کم کم میاد که یه روز نشه مثل همین کمپانی هایه که شما دوست داری و لوکس که در مرز برشکستگی قرار بگیرن و ارزششون نیست بشه
بنتلی
۱ تیر ۱۳۹۴پسر خوب شایان عزیز الان حرفات چ ربطی به حرف من داشت.جواب سوالاتی ک گفتمو بده.چرا میزنی جاده خاکی.انقد نرو اعصابم.
شایان
۲ تیر ۱۳۹۴شما حساس نشو سوالتو رک بگو عزیزه من
بنتلی
۳ تیر ۱۳۹۴داش شایان ب خاطر بی ادبی و کلام تندم منو ببخش،من هر خودرویی ک باعشق و برا آسایش خریدار ساخته میشه رو دوس دارم،از هرکشوری باشه،دارم صادقانه میگم،البته علاقه خاصی ب بنتلی دارم ولی تو نظراتم طرفداریشو نمیکنم،البته شایدحرفامو باورنکنی.سبک ها و سلیقه ها باهم فرق داره.ی خواهشی دارم ازت میخوام تو انتقاد کردن یکم دقت کنی و دلیل بیاری و ب هر شرکتی احترام بزاری.من تو نظراتم هیچ شرکتیو بالاترندونستم و خودرویی رو مسخره نکردم البته اگه بادقت بخونی،اگه حرفامو باور نداری ناراحت نمیشم بگو بهم