جگوار در رقابت با مرسدس کلاس E، بامو سری ۵ و آئودی A6 سلاحی به نام XF دارد. اکنون نسخه کاملاً جدید XF برای سال ۲۰۱۶ معرفی شده است اما در کمال تعجب، این خودرو بیشتر یک نسخه فیس لیفت از نسل اول به نظر میرسد تا یک نسل تازه.
این مدل همچنین بسیار مشابه مدل کوچکتر XE است هرچند این سنت در خودروهای آلمانی هم دیده میشود و مثلاً انواع آئودی یا سریهای بامو بیشتر در ابعاد با هم تفاوت دارند تا طراحی و ظاهر. در مجموع طراحی جگوار XF جدید تفاوتهایی جزئی را در چراغهای جلو و گرافیک LED ها و همچنین هواکشهای بزرگتر روی سپر نشان میدهد. تغییر بزرگتر نیز در ستون C دیده میشود که پنجره مثلثی از روی دربها به روی ستون انتقال داده شده است. چراغهای عقب نیز باریکتر و با الهام از مدل اف تایپ طراحی شدهاند. درون کابین برخلاف بیرون آن، با تغییرات وسیعتری مواجه میشویم. در اینجا فرم و طراحی داشبورد و رودری ها بهطور کامل متحول شده است. چینش قسمتها با نظم بیشتری صورت گرفته است. دریچه های هواکش به بالای نمایشگر مرکزی منتقل شدهاند. نمایشگر لمسی ۱۰.۲ اینچی برای سیستم سرگرمی و ۱۲.۳ اینچی نمایشگرهای تمام دیجیتال داشبورد و غربیلک فرمان مشابه مدل F تایپ نشان از توجه بیشتر به ویژگیهای اسپرتی و مدرنتر شدن فضا دارند. زیربنای این مدل جگوار بهجای پلتفرم فورد از یک نسخه کاملاً جدید آلومینیومی مختص جگوار با نام IQ استفاده شده است. ۷۵ درصد این ساختار از آلومینیوم ساخته شده که باعث کاهش وزن ۱۹۰ کیلوگرمی شده است. این در حالی است که به گفته جگوار، مقاومت پیچشی تا ۲۸ درصد نیز افزایش یافته است. ابعاد خودرو اندکی کوتاهتر از مدل فعلی است. با این وجود، فاصله بین دو محور با ۵۱ میلیمتر افزایش به ۲۹۶۰ میلیمتر رسیده است که باعث افزایش فضای کابین مخصوصاً فضای زانو و پای سرنشینان عقب گشته است. توزیع وزن ۵۰/۵۰ روی محورهای جلو و عقب، تعلیق انتگرالی با بازوهای جناقی دوگانه، فرمان برقی و تنظیم دینامیک خودرو از طریق تنظیمات جداگانه کمکفنرها، فرمان، موتور و گیربکس برای شرایط رانندگی متفاوت، باعث بهبود عملکرد و دینامیک رانندگی و هندلینگ XF جدید شدهاند.۲۶ خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد
محمد
۸ فروردین ۱۳۹۴عقب خودرو جذاب تر به نظر میاد، پف روی کاپوت که روی چراغ هاست هم زیباست
سجاد
۹ فروردین ۱۳۹۴پُف رو خوب اومدی . . .
Ali mtr
۸ فروردین ۱۳۹۴اونجا نوشته که ایودی و بى ام و در مدلهاشون بسیار شباهت دارن به طورى که فقط در ابعاد متفاوت ان آیا بنز این شکلى نیست
سعید
۹ فروردین ۱۳۹۴بنز جدیدا داره اینجوری میشه
Pooya
۸ فروردین ۱۳۹۴سلام.
XF 2016 به شباهت به XFR-S 2014 نیست. در کل تغییر کمی در نمای جلوی خودرو صورت گرفته ولی طراحی داخلی و نمای عقب خودرو نسبت به نسل قبل اسپرت و لوکس تر شده.
شایان
۸ فروردین ۱۳۹۴این میخواد با سه تا غول آلمانی رقابت کنه من میگم از چهار تا پنجم میشه!
اهورا
۸ فروردین ۱۳۹۴بفرمایید مشکلش چیه که توان رقابت با آلمانیا رو نداره؟
شایان
۹ فروردین ۱۳۹۴کلا مشکل داره از ریخت و قیافه بگیر تا قدرت تا برند بودن تا کیفیت تا جذابیت تا انگلیسی بودن!
سعید
۹ فروردین ۱۳۹۴اتفاقا تو رتبه بندی سایت caranddriver هم رتبه پنجم رو داره!
البته مدل XFR / XFR-S رتبه سوم رو داره.
فرید
۸ فروردین ۱۳۹۴ب نظر من که در حد المانیا هست من اینو ب 520 ترجیه میدم ولی ب ایودی ن در موردe200نمیتونم چیزی بگم با هم برابرند
شایان
۸ فروردین ۱۳۹۴راحت دو سه لول ازشون پائینتره اینو میشه از کیفیت ساختش که تویه عکس داره داد میزنه از طراحی داخلی و خارجی حتی در جذبه شون نسبت به این دید حالا بماند برندشون
فرید
۹ فروردین ۱۳۹۴نظر شما کاملا متین ولی من تو عکس هر چی نگاه کردم چیزی ندیدم که کیفیت کمتری داشته باشه یکم طراحی داشبردش سبک خودشو داره ک منم خوشم نمیاد ولی جگوار وقتی از کنارش رد میشی ی حس متفاوت بهت دست میده
Erfan . McLaren Automotive
۸ فروردین ۱۳۹۴اصلا جگوار یه ابهت خاصی داره . کاملا توان رقابت با بنز و ب ام و و آئودی هم داره. عقب ماشین خشمگین تر از مدل قبلی شده. در کل ازش خوشم اومد.
مجتبی
۹ فروردین ۱۳۹۴باهات موافقم عرفان
منم کلا از جگوار خوشم میاد از بچه گی کنار سایر ماشینای مورد علاقم یه جگوار بود .
اگه یادت بیاد مدل 2002 چقدر حرفه ای و قدرتمند بود همونکه دو تا چراغ کوچیک کنار هم داشت یادم میاد تا 2008 اون مدل تولید می شد.اسمشم XJ 8 بود.
یادش بخیر….
شایان
۹ فروردین ۱۳۹۴مطمئنا نداره با حرف شما که عشقه ماشین انگلیسی هم چیزی عوض نمیشه خواهشا هم متعصبانه نظر ندید
سعید
۹ فروردین ۱۳۹۴از نظر ظاهری که خوب وقشنگه،بقیه چیزاش رو هم نمیدنم!!!
سجاد
۹ فروردین ۱۳۹۴جگوار عشقه … به نظرم اعتبار و احترامی داره که بی ادعا همیشه معتبره …
هنوزم وقتی به jaguar xj220 فکر می کنم ، احساس می کنم که جگوار اگه بخواد می تونه حتی درحد هایپرکار هایی مثل فراری یا مکلارن اقدام کنه ولی خودشو زحمت نمیده !!!
ممنونم
شایان
۹ فروردین ۱۳۹۴یعنی پورشه هایپر کار نداره این یعنی شما ضد آلمان هستی و این نظر و دادی که مطمئنا این کارو نمیتونه بکنه
SAEED
۹ فروردین ۱۳۹۴آقا شایان با اینکه بقول خودت ضد آلمانی نیستم از ماشین آلمانی هم خوشم میاد
ولی اینطور نیست که بگیم جگوار توانایی رقابت با آلمانی هارو نداره
بنظر من هم کاملا برعکس
با اینکه در یک کلاس هستند ولی سبک و هدف و شخصیت متفاوتی دارند
در کل هدفشون یکی نیست
آلمانی ها فاکتور هایی مثل تعادل و دقت در طرح — کیفیت بالا — و صد البته تولید محصولی برای عوام و … رو در نظر میگیرن
اما یک ماشین انگیلیسی سبک متفاوت بودن رو داره !
شایان
۹ فروردین ۱۳۹۴دفاع جالبی بود ماشینی برای عوام ماشینی برای خواص خیلی باحال بود(فکر کن بنز ماشینی برای عوام باشه) و البته خنده دار […] جگوار نمیتونه به اونا برسه چون قدرتشو نداره رولز رویس ماله بی ام وست چون توانشو نداره استون ماله بنز میشه چون نمیتونه با آلمانها رقابت کنه و خیلی راحت از دور خارج میشه در رقابت با غول های آلمانی واقعیت خیلی تلخه ولی خوبه شما هم زیاد جوش انگلیسی هارو نزن اونا خوب بلدن از کشورها بکشن تا گشنه نمونن! ولی این آرزو رو که یه روزی بتونن با آلمانها رقابت کنارهم داشته باشنو باید به گور ببرن چون اون فسفره مغزشون جز تخریب دیگران وبالا رفتن کار دیگه ای بلد نیست ولی آلمانی ها میگن بقیه باید پیشرفت کنن تا ماهم پیشرفت کنیم فکرشونم ازشون بالاتره وخوشکلتره
سجاد
۹ فروردین ۱۳۹۴مرسی آقا سعید .. دقیقاً آقا شایان منم با نظر اقا سعید موافقم ..
من از بچگی از ماشینای انگلیسی خیلی بیشتر خوشم میومد و یه جورایی نمی تونم بهشون فکر نکنم ….احتمال زیاد این مطلبو می دونید که شتاب گیری مکلارن F1 بعد از سرعت 230 کیلومتر ، از فرمول وان های فعلی هم سریع تره !!! این یعنی هنر طراحی اصیل..
اما بنده به هیچ وجه ضد آلمان نیستم ؛ من همیشه همه جا گفتم که آلمان قلب تپنده خودرو دنیاست….پورشه که جای خود دارد.چون یکی از آرزوهام خریدن پورشه پانامرا ـست که حتماً هم عملی خواد شد.
مرسی داداش گلم
SAEED
۹ فروردین ۱۳۹۴شایان جان زیاد جوش نخور اونی که تعصب داره خودتی چون (( فقط آلمانی )) شده ملکه ی ذهنت.
اینم که گفتم دفاع نیست , من خودم گفتم بازم میگم خودم از ماشین آلمانی خوشم میاد و بقول داداش سجاد گل , قلب تپنده ی خودرو سازیه حالا تو هر جوری برداشت میکنی بکن .
بعدش گفتم بنز ماشینی میسازه برای عوام , تو که آلمانی بازی و طرفدار پروپا قرص آلمانی پس باید اینو که گفتم گرفته بودی
این یعنی : مثلا S کلاس که ماشین لوکس و گرونیه و هر کسی توانایی خریدشو نداره
E کلاس هم لوکس متوسطه و خود مدیر عامل بنز گفته سعی داریم امکانات و … های خودرو های رده بالا رو با مدل های پایین تر یه جورایی وفق بدیم
و C کلاس یک مدل از E پایین تر و ارزون تر
این موضوع در طراحی بنز هم صدق میکنه و خودت داری میبینی که دارن کم و بیش شبیه به هم میشن که غیر قابل انکاره
پس همه ی خریدارایی که قصد خرید بنز دارند می تونن ماشینی دریافت کنن که هم شبیه مدل های گرون تر هستو هم امکاناتی هم داره که در مدل های گرونتر دیده میشه !
امیدوارم منظورمو خوب رسونده باشم و تو هم خوب گرفته باشی
ضمنا اصلا پدال جای این حرف و حدیثا نیست که نظر از روی تعصب داده بشه
اگه به چیزی تعصب داری , تعصبتو نگهدار و جو سایت رو بهم نزن .
سجاد
۹ فروردین ۱۳۹۴سعید جان اگه عضو سایت بودی حتما توضیحات مبسوط رو برات پیام خصوصی میفرستادم..
اگه ایشالا عضو شدی حتما بهم خبر بده عزیز.
مرسی
Nima eradat
۷ تیر ۱۳۹۴اصلا خوشم نمیاد از جگوار…یه ماشین بی ریخت!
ماشین در درجه اول لامبورگینی اونتادور، دوم هم لکسوس LFA و سوم کویینینگ زگ .بقیه ماشینا از نظر من فایده ندارن.
این ماشینایی که گفتم هم قیافه دارن هم قدرت و یه آیرودینامیک بسیار خاص و استثنایی، ولی ماشینایی مث جگوار چیز خاصی ندارن.
امير علي
۱۶ شهریور ۱۳۹۴این جوری که شما سر ماشینای انگلیسی و المانی دارید دعوا میکنید هر کی ندونه فکر میکنه صاحب این کارخونه ها اید ولی این رو بدونید دوران خدایی بنز و بی ام و داره تموم میشه الان همه ی کارخونه های خودرو سازی تو هر کشوری به جز ایران و چین دارن بهترین ماشینارو تولید میکنن و فقط سلیقه و پول افراد که متفاوته هر کی پول بیشتری بده ماشین بهتری میگیره در ضمن به نظر من از همشون بهتر الان پورشست
امير
۱۶ تیر ۱۳۹۶اتفاقا جگوار ابهت و راحتی که داره ماشین المانی تو عمرش نداره،،من خودم xf دارم و تو انگلیسم همه ماشینها را انتخاب کردم ولی جگوار یه چیز دیگه ست محشره