گل سر سبد کامیونهای داف تحت مدیریت بارت فان لوترینگن، طراح ارشد این شرکت و تیم او سرانجام رونمایی شد. کامیونی که با مجموعه ای از چالشها مواجه شده بود.
یکی از این چالشهای جذاب قوانین سفت و سخت یورو ۶ بود. موتورهای یورو ۶ نیاز دارند که در حالتی بسیار خنک تر کار کنند. این به معنی هواکشهای بزرگتر و پنجره مشبک جلوی بزرگتر بود. در عین حال بزرگی بیش از حد جلوپنجره نباید به شکل یک نقص در می آمد و یا طراحی ظاهری را به هم می ریخت. لوترینگن در این باره می گوید که «ما شکل اساسی جلوپنجره داف را حفظ کردیم و با در نظر گرفتن خطوط سنتی داف، این پنجره ها را به سمت بالا گسترش دادیم» داف XF نهایی با وجود جلوپنجره کاملاً جدید خود، کاملا به عنوان یک DAF قابل تشخیص است. این پنجره مشبک، طراحی منسجمی را به کامیون بخشیده است. عناصر کرومی با کیفیت نیز، جزئیاتی ست که روی این جلوپنجره اعمال شده تا انتظار از یک خودروی مدل بالا را با توجه به جزئیات نشان دهد.
نشان داف نیز در یک پانل آلومینیومی پهن و بالای پنجره رادیاتور قرار گرفته و با وجود آرم بزرگ این شرکت، نشان از افتخار و اعتماد به نفس دارد. چراغهای LED هم به عنوان نسل نوی چراغها مورد استفاده قرار گرفته اند. نور مناسب و خوب برای کامیونها یکی از عناصر بسیار مهم و حیاتی محسوب می شوند. بنابراین بجای ساختار سنتی لنز و پروژکتور از چراغهای LED و تکنولوژی بازتاب استفاده شده است. مجموعه چراغها در یک محفظه یکپارچه قرار گرفته اند که کار شستشو و نگه داری آنها را آسانتر می کند.
طراحی داخلی این ماشین نیز از الگوهای طراحی بیرونی آن بهره جسته است. مثلاً طرح فریم جلوپنجره روی فرمان و همچنین دیواره عقب کابین به نحوی دیده می شود.
کابین پشتی با فضای بیشتری برای استراحت و ذخیره مواد طراحی شده و مجهز به امکاناتی برای شارژ لوازم الکترونیکی نیز می باشد. تخت خواب بسیار راحت ۲.۲ متری هم یکی از مواردیست که داف آن را تبدیل به استانداردی در این صنعت کرده است.
لوترینگن می گوید: «ما تنها شکل عناصر را تغییر ندادیم، بلکه با حفظ المانهای خوب، سعی کردیم که پیشرفت و بهبود را به خوبی به محصولمان بی افزاییم».
به نطر من سلطان کشنده ها دافه فکرشو بکن وقتی پشت یکی از اینا میشینی آنچنان حس قدرتی بهت میده که از هر سواری که سبقت میگیری با خودت میگی ریز میبینمت !!!! دوسش دارم!
عجب کابینی داره من خودم عاشق کشنده اسکانیا و رنالت هستم . ولی این دافه هم خیلی بی نظیره . خدایا کمکی کن این 911 رو عوض کنم بتونم یکی مثل اینو تو جاده برونم
اتفاقا به نظر من اصلا هم خوب نیست و داف تو این فیس لیفت پسرفت کرده… همه داف رو با اون طرح کامیونی تر بیشتر دوست داشتن داف با اون خطوط تیز و شارپ شناخته میشد و اونطوری کامیونی تر بود نه تنها داف از اصالتش دور شده بلکه ایجاد این همه خطوط و زوایای نرم و اریب روی طرحی که ذاتا مکعبی و شکسته هست کاری ناشیانه هستش انگار طرحو دادی دست یه نوجوون تازه به دوران رسیده و از داف بعید بود نظر من هم با دوستانی که میگن داف مقابل fh سری جدید و آکتروس mp4 حرفی برا گفتن نداره موافقه
دوست ما راس میگه آخه به نظر من هم اون داف 2008 خیلی شیک تر و جذاب تر بود این طرح منو یاد کامینهای چینی میندازه واقعا ولوو یه چیز دیگست ! مخصوصا اون طرح جدیدش…
اخه برادرانی که انتقاد میکنید از dafاگه همینی که میگید بچه گونست یا شبه چینیه همینو اگه بدن بهمون لاستیکاشم لیس میزنیم اونو بدن به ما ما قبول داریم……..دی
من موندم توی نظریه شما دوستان انتقاداتون جیگر آدمو آتیش میزنه آخه اینم نظریه بود که دادین هنوز سایپا دیزل و ایران خودرو دیزل نمیتونند کوچکترین قطعه ای را طراحی کنند بعدش این کمپانی وقتشو صرف طراحی محصولش کرده به گونه ای که هدف بزرگتری هم داره ومی خواد به روز باشه و با دیگر تولید کنندها رقابت تنگاتنگی داشته باشه و از نظر طرح میخواد به روز باشه ویک سر از چیزهاشو بخاطر تغییرات ظاهری از دست میده بدلیل اینکه دل مشتریهاشو بدست بیاره اون وقت شما نشستین اینجا کامنت میدین که فلان چیزش زشته اونش چرا اینطوری شده چراغاش چرا بزرگ شده سقفش زشته و و و و عامو برید خجالت بکشید که چیزی گیرتون نمیاد با این انتقاداتون من به عنوان یک ایران حسرت میخورم که چرا در ایران برند خاصی وجود نداره که با اینها رقابت کنیم وروز به روز پشیرفت کنیم در ایران سرمایه دار هست و لی عقل خوب نیست
باسلام من میخواستم ازدوستانى که نظرمیدن حداقل یه کم اطلاعاتشون رانسبت به کامیونها وکارایی انها ببرن بالا بعدنظربدن کامیون داف اولین کامیونى است که دردنیا براى راننده اطاق خواب ساخت داف۲۵۰۰ سال ۱۹۶۸میلادى وکامیون فوق بى دماغ یعنى fبودودرحال حاضرهم یکى از پیشرفته ترین کامیونهاى دنیاست فقط درایران این کامیون رانیاوردن ولى درخیلى ازکشورها مثل ترکیه حرف اول رومیزنه کامیون داف جدید کمترین سوخت روداره هرصد کیلومتر ۲۴لیترگازوئیل مصرف میکنه وسیستم ترمزان ازبهترین ترمزهاست و………
حسین
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲کامیون یا کشنده?
به هر صورت ممنون بعد از کلی روز درباره کشنده ها هم مطلب گذاشتید!!
خسته نباشید…
feri
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲” اگه یه دونه از این داف ها رو داشته باشی دیگه نیازی به داشتن داف نداری….!!! ”
هرکی نکته ی این جمله رو گرفت لایک کنه♥
مسی
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲آره واقعا … یه دونه از این دافها … به هزارتا از اون دافها میارزه
منصور
۹ شهریور ۱۳۹۲حرفت صحیح چون صاحب اول و اخرش خودنی
gg
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲امکانات این سلطان جاده خیلی زیاده
slr722
۱۰ شهریور ۱۳۹۲چقدر خوشرنگه…
masoud
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲یادش بخیر بابای منم یه داف داشت
ولی چقدر با این فرق میکرد
کیانوش
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲به نطر من سلطان کشنده ها دافه فکرشو بکن وقتی پشت یکی از اینا میشینی آنچنان حس قدرتی بهت میده که از هر سواری که سبقت میگیری با خودت میگی ریز میبینمت !!!!
دوسش دارم!
911
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲عجب کابینی داره من خودم عاشق کشنده اسکانیا و رنالت هستم . ولی این دافه هم خیلی بی نظیره . خدایا کمکی کن این 911 رو عوض کنم بتونم یکی مثل اینو تو جاده برونم
محمود
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲به نظر من قشنگه ولی در مقابل نسل جدید ولوو fh 2013 هیچ حرفی برای گفتن نداره.
چه از نظر ظاهر چه از نظر تکنولوژی….
ولوو سلطان جادهها……………
مجتبی
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲درسته ولی ظاهرش خوبه….
VAHID JINPACHI
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲چراغ های LED این تریلی منو کشته. بی نظیره.
مس
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲چراغ های جلوش رو از تیبا کوپ زدن ناممممرداااااا
رهام
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲اجب
مجتبی
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲مشدی رجب……
حسین
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲فقط یک راننده ی کهنه کار میدونه ولوو چیه…
reza volvo
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲کشنده ی خوبیه اما نمی تونه به پای actros mp4 باشه
یه نفر
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ولی درکل درمقابل کامیون های جدید ولوو و بنز حرفی واسه گفتن نداره
سعید
۲۱ خرداد ۱۳۹۲اتفاقا به نظر من اصلا هم خوب نیست و داف تو این فیس لیفت پسرفت کرده…
همه داف رو با اون طرح کامیونی تر بیشتر دوست داشتن
داف با اون خطوط تیز و شارپ شناخته میشد و اونطوری کامیونی تر بود
نه تنها داف از اصالتش دور شده بلکه ایجاد این همه خطوط و زوایای نرم و اریب روی طرحی که ذاتا مکعبی و شکسته هست کاری ناشیانه هستش
انگار طرحو دادی دست یه نوجوون تازه به دوران رسیده و از داف بعید بود
نظر من هم با دوستانی که میگن داف مقابل fh سری جدید و آکتروس mp4 حرفی برا گفتن نداره موافقه
آرمان
۱۲ تیر ۱۳۹۲دوست ما راس میگه آخه به نظر من هم اون داف 2008 خیلی شیک تر و جذاب تر بود
این طرح منو یاد کامینهای چینی میندازه
واقعا ولوو یه چیز دیگست ! مخصوصا اون طرح جدیدش…
علی
۱۳ تیر ۱۳۹۲اون سری 2008 نبود 2004 بود
البته من هم موافقم
چیه اون چراغهای گنده و بی ربط سقفش؟
کاملا راس میگه طرحش بچگونست
سری اول داف xf خیلی پخته تر بود
امین
۱۳ تیر ۱۳۹۲چراغها سقفش شبیه سواریه
وقتی از روبرو میاد انگار یه سواری هم رو سقفشه!!!!!!!
سیدمحمد
۱۴ مهر ۱۳۹۲اخه برادرانی که انتقاد میکنید از dafاگه همینی که میگید بچه گونست یا شبه چینیه همینو اگه بدن بهمون لاستیکاشم لیس میزنیم اونو بدن به ما ما قبول داریم……..دی
علی آکسور
۲۲ آبان ۱۳۹۲این کشنده داف خیلی شیک است . اما متاسفانه داف در ایران نیست . بنظر من بهترین کشنده ایران آکسور است
altima3600
۲۵ آبان ۱۳۹۲من موندم توی نظریه شما دوستان انتقاداتون جیگر آدمو آتیش میزنه آخه اینم نظریه بود که دادین هنوز سایپا دیزل و ایران خودرو دیزل نمیتونند کوچکترین قطعه ای را طراحی کنند بعدش این کمپانی وقتشو صرف طراحی محصولش کرده به گونه ای که هدف بزرگتری هم داره ومی خواد به روز باشه و با دیگر تولید کنندها رقابت تنگاتنگی داشته باشه و از نظر طرح میخواد به روز باشه ویک سر از چیزهاشو بخاطر تغییرات ظاهری از دست میده بدلیل اینکه دل مشتریهاشو بدست بیاره اون وقت شما نشستین اینجا کامنت میدین که فلان چیزش زشته اونش چرا اینطوری شده چراغاش چرا بزرگ شده سقفش زشته و و و و عامو برید خجالت بکشید که چیزی گیرتون نمیاد با این انتقاداتون من به عنوان یک ایران حسرت میخورم که چرا در ایران برند خاصی وجود نداره که با اینها رقابت کنیم وروز به روز پشیرفت کنیم در ایران سرمایه دار هست و لی عقل خوب نیست
محمد حسین
۲۵ آذر ۱۳۹۲از جلو خیلی شبیه اسکانیاست.
حمیدقاین
۷ اردیبهشت ۱۳۹۳فکرشو بکن ماباید 500میلیون بدیم تا اف هاش480 سواربشیم
اونوقت
هیچی بابا چی بگم ازاین اوضاع بهم ریخته خودرو های تجاری ایران
صدام به جایی نمیرسه
farzin
۱۴ تیر ۱۳۹۳کامیون فقط مان
just MAN JUST
قائم داف
۱۲ آذر ۱۳۹۴باسلام من میخواستم ازدوستانى که
نظرمیدن حداقل یه کم اطلاعاتشون
رانسبت به کامیونها وکارایی انها ببرن
بالا بعدنظربدن کامیون داف اولین
کامیونى است که دردنیا براى راننده
اطاق خواب ساخت داف۲۵۰۰ سال
۱۹۶۸میلادى وکامیون فوق بى دماغ
یعنى fبودودرحال حاضرهم یکى از
پیشرفته ترین کامیونهاى دنیاست
فقط درایران این کامیون رانیاوردن
ولى درخیلى ازکشورها مثل ترکیه
حرف اول رومیزنه کامیون داف جدید
کمترین سوخت روداره هرصد کیلومتر
۲۴لیترگازوئیل مصرف میکنه وسیستم
ترمزان ازبهترین ترمزهاست و………