نقاط قوت: طراحی کابین پر زرق و برق؛ فضای کافی در ردیف عقب صندلیها؛ سواری خوب؛ طراحی خارجی جذاب؛ لیست تجهیزات خوب؛ گارانتی طولانی مدت
معایب: فرمان عجیب و غریب؛ چراغهای هشداردهندهٔ مزاحم هنگام رانندگی با سرعت بالا؛ عدم وجود نویگیشن ماهوارهای؛ مصرف سوخت نسبتاً بالا
امتیاز ما: ۷ از ۱۰
قیمت: ۳۱۹۹۰ تا ۳۴۹۹۰ دلار استرالیا
یک منتقد خودروی با تجربه به ندرت به مراسم معرفی یک مدل جدید بدون این که بداند دنبال چه چیزی است میرود. ولی این هفته یکی از آن روزهای خوب استثنا بود.
هاوال H۶ اولین خودرو از نسلی جدید از خودروهای این برند چینی میباشد که به طور مستمر رتبههای نخست فروش در سگمنت شاسی بلندهای بازار چین را به خود اختصاص داده است، ولی در مدت ۱۲ ماهی که از حضور آن در استرالیا میگذرد، کمتر کسی حتی نام آن را شنیده است.
این خودرو که از آن به عنوان رقیبی برای مزدا CX-۵، هیوندای توسان و تویوتا روفور و بسیاری مدلهای دیگر یاد میکنند، H۶ خودرویی برای جهش قابل ملاحظهٔ برند میباشد که در حال حاضر با سرعت بالا درسهای سنگینی دارد یاد میگیرد، موضوعی که قطعاً باید برخی از رقبای قدیمی از ژاپن، کره و حتی اروپا از آن بترسند.
هاوال H۶ معروفترین مدل این کمپانی در سراسر جهان است، و میزان تولید و فروش بسیار بالای آن در کشور چین، H۶ را به پنجمین خودروی شاسی بلند برتر دنیا از نظر میزان فروش تبدیل کرده است. قطعاً فروش این خودرو در استرالیا خیلی به این عدد اضافه نخواهد کرد، ولی قطعاً اگر H۶ بتواند عملکردی خوب در این کشور داشته باشد، میتواند برای تصویر این برند در ذهن مردم بسیار خوب باشد.
با اولین نگاه، هاوال H۶ اولین تأثیر خوب خود را روی من میگذارد. خودرو از یک طراحی بدنهٔ زیبا و اسپرت که توسط طراح اسبق بامو ایکس ۵، پیِر لکلرک انجام شده است بهره میبرد. طراحی آن نه خیلی خلاقانه و نو است، و نه از یک مدل کپی شده، ولی در کل تصویر و ابعاد این خودرو بسیار پر زرق و برق میباشد.
همینطور کابین امروزی آن با ظاهری آئودی مانند، دسته دنده و دکمههای مختلف روی تونل گیربکس، یک صفحه نمایش بزرگ، فرمان چرمی دوست داشتنی و صندلیهای با روکش زیبا. این خودرو اورجینال نیست، قبول داریم، ولی به حدی خوب است که تأثیر مثبت خود را میگذارد.
کمی بیشتر داخل کابین را بررسی کنید و خواهید توانست نشانههایی از کیفیت عالی را پیدا کنید، از دکمههای نرم، سوئیچهای دلپذیر و مواد اولیهٔ خوب، که تماماً به خوبی در کنار هم قرار گرفتهاند. البته باز هم برخی پلاستیکهای ارزان قیمت را نیز پیدا خواهید کرد، ولی در کل، فضای کابین به خوبی طراحی شده است.
خودرو در دو تریم عرضه میشود، مدل پایهٔ پریمیوم و مدل پرچمدار لوکس، که تا ماه دسامبر به صورت ویژه به ترتیب به قیمتهای ۲۹۹۹۰ دلار و ۳۱۹۹۰ دلار استرالیا به فروش میرسند. (قیمت اصلی خودروها به ترتیب ۳۱۹۹۰ و ۳۴۹۹۰ دلار میباشد.) هر دو تریم از تجهیزات خوبی برخوردار هستند.
از موارد قابل توجه در هاوال H۶ پریمیوم میتوانیم به رینگهای ۱۷ اینچی آلیاژی، سیستم تشخیص نقاط کور، دوربین دید عقب، استارت بدون کلید، صفحه نمایش ۷ اینچی، USB و بلوتوث، سیستم تهویه مطبوع، شیشهٔ ایمنی و دریچههای هوا برای صندلیهای عقب اشاره کنیم.
در تریم لوکس خودرو مواردی اضافی مانند رینگهای ۱۹ اینچ آلیاژی، سقف پانوراما، چرم خوب مصنوعی، سیستم صوتی قویتر، دوربینهای کناری و چراغهای با قابلیت تنظیم ارتفاع اتوماتیک وجود دارند. سیستم ناوبری ماهوارهای در ماه دسامبر ارائه خواهد شد و قرار است بر روی همهٔ خودروها نصب شود، هر چند در حال حاضر این موضوع یکی از نقاط ضعف اصلی خودرو به شمار میرود.
این را در نظر داشته باشید که موسسه ANCAP هنوز نمرات تست ایمنی خودرو را منتشر نکرده است، هرچند حداقل از نظر تجهیزات خودرو به آپشن های ایمنی زیادی مجهز شده است. امیدواریم هر چه زودتر یکی از اینها را در وضعیتی تصادفی داخل آزمایشگاه موسسه ایمنی ANCAP ببینیم.
همواره کمپانی هاوال به قیمت گذاریهای غیر واقعی برای خودروهای فعلی خود مانند H۲، H۸ و H۹ متهم شده است، ولی برای مدل H۶ سعی شده تا قیمتی واقعیتر تعیین شود. قیمت این خودرو در حال حاضر کمتر از رقبایی مانند توسان، تیگوان، اسپورتیج، CX-۵ و چند مدل دیگر تعیین شده است تا بتواند با اقبال خوبی در بازار مواجه شود.
هاوال H۶ همچنین صندلیهای عقب خوب با فضای مناسبتری در مقایسه با رقبای خود ارائه میدهد، از نکات قابل توجه ردیف عقب صندلیها میتوان به صندلیهای راحت خم شونده با ایزوفیکس، دریچههای سیستم تهویه، گرم کن صندلیها (درتریم لوکس) و مواد اولیهٔ با کیفیت درتریم دربها اشاره کرد. آرمهای خودرو اگر وجود نداشته باشند کسی باور نخواهد کرد که داخل یک خودروی چینی نشسته است.
با در نظر گرفتن این که ابعاد خودرو در این کلاس استاندارد میباشد، با داشتن طول ۴۵۴۹ میلی متر، عرض ۱۸۳۵ میلی متر و فاصلهٔ بین دو محور ۲۷۲۰ میلی متر، میتوان نمرهٔ قبولی به طراحی فضای داخلی خودرو داد.
در کل قبولی در این تستها امری آسان است، حتی مدلهای اولیهٔ هاوال هم کابین خوبی داشتند. مهم تجربهٔ رانندگی است، و هاوال در این بخش باید بتواند خودی نشان بدهد. مدل H۶ نشانههای مثبتی از عملکرد خوب در این قسمت از تست دارد.
زیر کاپوت این خودرو یک موتور بنزینی ۲.۰ لیتری توربو با ۱۹۴ اسب بخار نیرو در ۵۲۰۰ دور در دقیقه و ۳۱۵ نیوتن متر گشتاور در ۲۰۰۰ دور در دقیقه آرمیده است. مصرف سوخت ترکیبی این موتور ۹.۸ لیتر در هر صد کیلومتر ذکر شده است. (در تست سریع ما عدد ۱۱.۵ لیتر به ازای هر صد کیلومتر را به دست آوردیم که برای این کلاس زیاد میباشد.)
به صورت استاندارد یک گیربکس خودکار شش دندهٔ دو کلاچه ساخت کمپانی Getrag بر روی خودرو نصب شده است که نیروی موتور را به چرخهای جلو منتقل مینماید. همانند بسیاری از مدلهای پایه شاسی بلندهای میان رده، هاوال H۶ فعلاً فقط با سیستم دیفرانسیل جلو ارائه میگردد. نسخهٔ دو دیفرانسیل مختص بازار چین فقط با یک گیربکس دستی ارائه میشود، قطعاً این خودرو خریداری در استرالیا نخواهد داشت.
موتور هاوال H۶ قدرت نسبتاً مناسبی دارد، هر چند موتور تحت فشار زیاد کمی پر سر و صدا میشود، ولی هر چه که باشد وزن ۱۷۰۰ کیلوگرمی خودرو را نیز باید در نظر گرفت. گیربکس DCT خودرو عملکرد قابل قبولی دارد، هر چند انتظار داریم در ترافیک شهری این گیربکس کمی به زحمت بیفتد.
در میان ۳۳ هزار مهندس هاوال (بله، درست خواندهاید) به طور مشخص چند مهندسی وجود دارند که بدانند چگونه باید سیستم تعلیق را کالیبره کرد. H۶ ناهمواریهای جاده را به خوب جذب میکند و عملکرد خوبی در این بخش دارد، به لطف کمک فنرهای نرم خودرو سواری نرمی را تجربه میکنیم که برای چنین خودرویی بیش از حد انتظار میباشد.
کیفیت سواری و کنترل هر دو در بسیاری از شرایط رانندگی خوب و قابل قبول هستند، هر چند در مواقع بسیار اندک در دست اندازها تکانهایی را متوجه میشوید که در خودروهایی مانند توسان و تیگوان دیده نمیشوند. این امر با فرمان الکتریکی عجیب و غریب خودرو تشدید میشود. سیستم فرمان خودرو حس و حالی مصنوعی دارد و برای ذائقهٔ ما بیش از حد سفت و مقاوم است.
در حالی که در مورد ایرادات خودرو بحث میکنیم، باید به سیستم کنترل پایداری الکتریکی بسیار بد خودرو اشاره کنیم (پارامترهای تعریف شده در نرم افزار این سیستم باید تغییر پیدا کنند)، همچنین چراغهای هشداری که هنگام ترمزگیری شدید و همچنین در پیچهای شدید روشن میشوند نیز ما را بسیار اذیت میکند. یا حتی سر پیچهای معمولی! این یک آپشن ایمنی است که شاید در چین به آن نیاز داشته باشند، ولی اینجا در استرالیا چنین سیستمی لذت رانندگی را از بین میبرد.
میزان NVH (صدا، لرزش و سختی) خوب است (به جز در مواردی که موتور تحت فشار است)، صدای باد داخل کابین بسیار کم است، تقریباً صدای زوزهٔ تایرها نیز به سختی شنیده میشود، مخصوصاً در رینگهای کوچکتر تریم پریمیوم. تایرهای سفت ترکیبی کوپر نیز به نظر میرسد طول عمر بالایی داشته باشند.
هاوال H۶ با یک گارانتی ۵ ساله یا ۱۰۰ هزار کیلومتری در کنار ۵ سال خدمات امداد جادهای، در کنار سرویسهای دورهای با قیمت ارزان ارائه میشود. این موضوع شاید بتواند به افزایش فروش خودرو در استرالیا کمک زیادی بکند.
هاوال انتظارات زیادی از مدل H۶ دارد. به یاد داشته باشید، بازار شاسی بلندهای سایز متوسط مشابه زمینی کود دهی شده برای کاشت است، زیرا بیشترین حجم را در بازار دارد، نرخ رشدش فوق العاده بالا است و کمترین رقبا را دارد.
آیا هاوال H۶ کاملاً آمادهٔ رقابت با مدلهای مانند مزدا CX-۵، هیوندای توسان، کیا اسپورتیج و سایر مدلهای این سگمنت است؟ کاملاً نه. ولی چیزی که مبرهن است این است که این خودرو قدمی بزرگ رو به جلو برای هاوال محسوب میشود، و همین موضوع ممکن است بتواند این خودرو به تبع آن برند هاوال را در این سگمنت سر پا نگاه دارد. ما همواره در مورد نقد و بررسی خودروهایی که تازه معرفی شدهاند احتیاط میکنیم، ولی شاید در آینده این خودرو بتواند امتیاز ۷.۵ از ۱۰ را از ما بگیرد.
این تنها خودروی چینی است که من میتوانم آن را به عنوان خودرویی که ارزش یک رانندگی آزمایشی دارد را به کسی پیشنهاد نمایم. در واقع، معرفی برخی مدلهای جدید شاید بتواند شما را سورپرایز کنید…
عملکرد و میزان مصرف سوخت: ۶.۵
فضای کابین و راحتی و آسایش: ۸
تکنولوژی و تجهیزات ارتباطی: ۷
قیمت و تجهیزات: ۷.۵
سواری و هندلینگ: ۷
امتیاز کلی: ۷
منبع: caradvice
جواد
۲۹ شهریور ۱۳۹۵بعد اون سر و صدا اولیه خبری از هاوال نیست امار واردات که تو مجلات زده بود هم خبری از هاوال نیست چطوری قضیه
saeed
۳۱ شهریور ۱۳۹۵عقبش که شد همون جک اس فایو
MOHAMMAD-K-R
۸ مهر ۱۳۹۵جک s5 همون عقب audi Q5 هستش
امیر
۱۳ دی ۱۳۹۵عقب جک s5 ،جلو لیفان۸۲۰
حميد
۲۹ شهریور ۱۳۹۵این نشون میده اگه چینی ها هم بخواهند یک خودرو تقریبا با کیفیت بسازند گرون در میاد اون وقت ادم راحت میره یا تویوتا میخره یا هیوندا یا کیا یا رنو
سامان اذری
۲۹ شهریور ۱۳۹۵تویوتا جی تی 86 موتورش 2 لیتریه بدون توربو 205 اسب بیرون میکشه
این با توربو194 اونم تو دور موتور 5200 خسته نباشه اونم میخواد با بهترین این کلاس مزدا cx5 رقابت کنه :)
به نظر من یکم بزاری روش یه ماشین ژاپنی یا کره ای بگیری از این باصرفه تره
این حتی معلوم نیس اگه تو سازمان راه و ترافیک امریکا IIHS تست بشه چند ستاره دریافت میکنه مدل صفرش 11.5لیتر مصرفشه یه سال برونیش راحت صدی 13 میسوزونه
اسپورتیج با 7 سال گارانتی 2 سالم از این بیشتر گارانتی داره از هر لحاظ ازش سرتره
البته این نظر شخصی بنده بود
احمد
۲۹ شهریور ۱۳۹۵خوب کمری با موتور ۲.۴ لیتر حدود ۱۸۰ اسب قدرت داره، حالا یعنی بده
یعنی فکر می کنید تکنولوژی برتر یعنی به دست آوردن بالاترین نسبت قدرت به حجم؟
فقط همین مهمه؟! اگر این باشه که ژاپنی ها از همه عقبترند
سامان اذری
۳۰ شهریور ۱۳۹۵احمد جان کمری موتورش تنفس طبیعی هستش توربو نیست
اکثر ماشینهای تویوتا بیشترین قدرت و گشتاور رو تو دور موتور پایین میدن
واسه همینه که استهلاکشون کمتره
اقا من شرمندم من عذر میخوام
برو هاوالتو سوار شو
کامیاب
۳۰ شهریور ۱۳۹۵سامان موتور باکسری (تخت)با موتور خطی خیلی فرق داره.
البته قبول دارم این ماشین درخوری نیست.
علی
۳۰ شهریور ۱۳۹۵موتور GT86 باکستر هستش پس اصلا مقایسه اش با بقیه موتورا اشتباه.
رضا کیا
۳۰ شهریور ۱۳۹۵دادا ولی اسپورتیج 5 سال گارانتی داره هااا.
ولی بنده شخصاٌ چراغ اسپورتیج رو با این عوض نمی کنم .
حداقلش اسپورتیج یکی از suv های محبوب توی آمریکاست .
سامان اذری
۳۱ شهریور ۱۳۹۵اقای کیا
اسپورتیج جدید گارانتی 7 ساله داره
تو همین پدال هم.چندباری اعلام.شده
بگردی هست
Armin
۲۹ شهریور ۱۳۹۵کاملا درست گفتی
MATADOR
۲۹ شهریور ۱۳۹۵هیوندای و کیا رو خیلی به این ترجیح میدم.
حميد
۲۹ شهریور ۱۳۹۵من موندم برا چی دیس لایک دادید
uss zumwalt DDG-1000
۳۰ شهریور ۱۳۹۵هرکاری کنید دیسلاک هست
Ahmadreza
۲۹ شهریور ۱۳۹۵دوستان معذرت میخوام که یه سوال بی ربط میپرسم من ماشین قبلیم lexuse es بود که اون رو فروختم مدت هاست به دنبال ماشین جدیدم بین 300 تا 350 تومن اما عجیب رنو تالیسمان چشمم رو گرفته چون با امکاناتی مثل پارک خودکار و هد آپ و سرد کن و گرم کن صندلی ماساژور رادار های کامل و چراغ فول led و…
فقط 200 تومن قیمت داره امکانتی که خیلی از آنها حتی در ب ام و سری 4 هم پیدا نمیشه کرد اگر میشود اساتید پدال منو داهنمایی کنن
در آخر هم میخواستم بگم که جاداری و راحتی برای من مهم است نه شتاب و پرفورمنس و بازهم معذرت میخوام
REVENTоN ?
۲۹ شهریور ۱۳۹۵داداش بنظرم یه بی ام و سری 5 2014 بخری بهتره
حمیدرضا
۲۹ شهریور ۱۳۹۵با احترام به شما به نظر بنده سراغ همون لکسوس یا بی ام دبلیو یا بنز برید چون این خودروها تو کلاس همن ممکنه رنو تالیسمان یکم به خاطر موتور کم حجم و توربوش به شما هزینه زیادی وارد کنه و اینکه کاش نوشته بودید چه مدلی داشتید که می شدبهتر راجع به خریدتون قضاوت کرد
بهنام
۲۹ شهریور ۱۳۹۵دوست عزیز به نظر من از اونجایی که لکسوس سوار شدی رنو نمیتونه نیاز ها و توقعی که از ماشین داری رو براورده کنه هرچند که تالیسمن خودروی خوبیه اما بازم در حد و اندازه ی ای اس نیست
اگه به اپشن باشه که سری جدید اوپتیما و سانتافه و سورنتو همه ی این اپشن ها رو دارن (رادر جلو و بغل کروز کنترل طبیقی و اتوپارک و ….) اما کیفیت سواری که لکسوس یا بی ام و داره رو این ماشینا ندارن
به نظر من مدل های دیگه ی لکسوس مثل ان ایکس که کراس اوره یا ای اس جدید بگیری بهتره اگه هم تجربه جدید بخوای بی ام و سری 5 دست دوم هم گزینه خوبیه
سامان اذری
۲۹ شهریور ۱۳۹۵یعنی میخوای از لکسوس پیاده. سواررنو بشی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
با 350 میتونی لکسوس nx یا با 260 تومن is250
خوشبختانه ایرتویا نسبت به بقیه نمایندگی ها خدمات پس از فروش بهتری داره
و ضمنا اینو بدون بازار دست دوم لکسوس هر دو مدل از رنوتالیسمان بهتره
Ahmadreza
۲۹ شهریور ۱۳۹۵از همه دوستان ممنونم اما من در نظر دارم ماشین نو باشه البته سایز هم خیلی ممهمه مثلا لکسوس is کوچیکه
بهنام
۲۹ شهریور ۱۳۹۵بازم اگه نظرت ماشین صفره یه اشتباه بزرگه از لکسوس بیای سوار رنو بشی ! نمیدونم چه انتظاری از ماشین دارین ولی اگه کیفت اجزای داخلی ماشین برات خیلی مهمه مثل چرم و پلاستیک غیر که استفاده شده تو کاببین لکسوس اصن با رنو و هیوندایی و کیا و حتی تویوتا مقایسه نکن ! لکسوس با بنز و بی ام و مقایسه میشه
گزینه های صفر کیلومتر هم میتونی همون لکسوس es صفر بگیری نیو فیس ! یا بی ام و سری 3 یا بنز c کلاس جدید که یه مقدار گرون تره البته بنز و بی ام و از es کوچیک ترن ولی es خدایش ماشین خانوادگی و لوکسیه موتور 6 سیلندر 2,5 لیتری خیلی بهتره از 4 سیلندر توربو البته تو ایران و با این کیفیت بنزین
احمد
۳۰ شهریور ۱۳۹۵تالیسمان بخر امکاناتش بیشتر قیمت کمتر مصرف سوخت خیلی پایین برای تنوع ام بد نیست
عیسی
۲۹ شهریور ۱۳۹۵خیلی گرونه..هم قیمت کره ایا در میاد..30000 دلار استرالیا برا یه ماشین چینی با این مشخصات زیاده…هاوال کلا ماشیناش گرونن.
سامان اذری
۲۹ شهریور ۱۳۹۵دلار استرالیا الان 2300 تومن هست اگه تبدیل به دلار امریکا کنی حدودا میشه 19.700 که خیلی گرونه
فرامرز
۲۹ شهریور ۱۳۹۵البته تو استرالیا ماشین نسبت به آمریکا گرونتره و رقابت به اون داغی نیست.
یادش بخیر سال ۹۰ میخواستم برم ملبورن کنفرانس اون موقع دلار استرالیا ۱۲۶۰ تومن بود و دلار آمریکا زیر ۱۲۰۰.
uss zumwalt DDG-1000
۳۰ شهریور ۱۳۹۵سامان عزیز دلار استرلیا امروز 2697 تومن مبادله شد
Zonda R
۲۹ شهریور ۱۳۹۵@.F
خودروی مناسبی از نظر قیمت و کیفیت میتونست باشه در ایران اما بعد از 6 ماه میگن شماره گذاری نمیشه !!!!
اگر h2 با قیمت 72
H6 با قیمت 96
که اعلام شده با شرایط راحت مثل مدیران و در دسترس بودن برای خرید نقدی بود حداقل مردم طعم چینی با کیفیت رو میچشیدن
اما حالا که تیگو 5 رو 100 و جک s5 اتوماتیک رو 94 تومن قیمت گذاری کردن هاوال معلوم نیست در زمان عرضه چه قیمتی خواهد داشت
اونهایی که هاوال رو از نزدیک دیدن متوجه تفاوت کیفیتش شدند باید ببینید تا باور کنید
البته در ایران شرایط کمی عجیبه والا هاوال برای رسیدن به پارامترهای جهانی راه درازی رو در پیش داره این خودرو بارها در چین به علت مشکلات الکترونیکی مورد فراخوان قرار گرفته و بزرگترین پاشنه اشیلش هم همینه که در ایران بشدت مشکل ساز خواهد بود
رادین
۲۹ شهریور ۱۳۹۵داخل ماشین رگه های ماشین آمریکایی داره خوشمان آمد.
بیرونشم با اینکه مشخصه بی اصالت طراحی شده ولی رخ زیبا و قلدری داره.
عمده مشکل ماشینهای چینی عدم همخوان موتور و گیربکس هستش که فکر کنم اینم همین مشکل و داشته باشه.
موتورشم با توجه به حجمش قدرت مناسبی داره.
ولی قیمتش بالاس،شاید همین ماشین با برند کره ای تولید میشد ارزش خرید بالاتری داشت.
omid
۲۹ شهریور ۱۳۹۵دوستان از 18 اسفند 93 یکیشو ثبت نام کردیم(از شرکت دیار خودرو) و الانم 29 شهریور 95 هست هنوز به دستمون نرسیده
از نزدیک دیدم توی نمایندگیش و ماشین بسیار خوبیه.فقط تنها ایرادش در تحویل خودرو هست که هنوز منتظرشیم.
کلا از ذهنمون بیرون کردیم این ماشینو.کی به دستمون برسه خدا میدونه.
هدفم فقط اطلاع رسانی بود دوستان.پیشنهادم اینه اگه میخواین بخرینش از بازار ازاد اقدام به خریدش کنید.
مرسی
uss zumwalt DDG-1000
۳۰ شهریور ۱۳۹۵یعنی بعد از 18 ماه هم هنوز تحویل شما ندادن
خوب بیشتر پیگیری کن
omid
۳۰ شهریور ۱۳۹۵نه متاسفانه
پیگیری هم کردیم بارها ، ولی میگن اگه انصراف هم بدین موعد چکتون رو 3 ماهه مینویسیم براتون و پول نداره فعلا شرکتو اینجور چیزا
کامبیز
۲۹ شهریور ۱۳۹۵آقا خوشگله ! طراحیش خیلی خوبه !!
Radison
۳۰ شهریور ۱۳۹۵عقبش شبیه جک اس5 هستش….انگار ماشینا خودشونم کپی میکنن
امیر
۳۰ شهریور ۱۳۹۵زیباست ولی حیف….
Hamid
۳۰ شهریور ۱۳۹۵نمردیم و معنی کابین پر زرق و برق رو هم فهمیدیم. منظور نویسنده محترم از زرق و برق همین داشبوردی که با پلاستیک بازیافتی ساخته شده هست دیگه…
احمد باقری
۳۰ شهریور ۱۳۹۵این ماشین، هنوز خیلی جای کار داره.
مازیار
۳۱ شهریور ۱۳۹۵مدلی که بررسی شده در واقع HAVAL H6 COUPE اسمش هست که در نمای جلو و عقب با H6 متفاوت هست و احتمالا در بازار استرالیا H6 COUPE را به اسم H6 قصد دارن معرفی کنند
امیر
۱۳ دی ۱۳۹۵یک برند چینی به حداقل ۱۵ سال زمان نیاز داره که بیاد با برند های کره ای حالا ژاپنی به کنار،رقابت کنه،خرید ماشین چیزی نیس که بگی هر چه پیش اید خوش اید.پس اگه بهتر از اونا هم باشه،طول میکشه تا بازارش گرم شه،من خودم که حتی اسپورتیج یا توسان ۲۰۰۸ رو به این ترجیح میدم.
اصغر
۱۸ دی ۱۳۹۵من خودم از اون مدل جماعت به شدت مقاوم و منتقد در مقابل تولیدات چینی هستم ولی خودمون رو نباید گول بزنیم همین چینی ها با این حرص و ولعی که افتادن به جون بازار خودرو مطمئنم خیلی هارو در این بازار به چالش خواهند کشید! وقتی به رشد اقتصادی چین تو بیست سال اخیر نگاه کنید متوجه خواهید شد این جماعت اصلاً شوخی ندارند. همفکرای بنده نیز احتمالا مثل من چند سال آینده خیلی با پرستیژ چینی سوار خواهیم شد و کلاس هم خواهیم گذاشت…