چری تیگو ۳ که با نام MVM X33 در کشور ما تولید میشود، یکی از پرفروشترین مدلهای خودروسازی چری چین است. با وجود اینکه مدتی است که نسل جدیدی از چری تیگو ۳ با زبان طراحی جدید چری در چین معرفی و عرضه شده است، اما همچنان نسخه فیسلیفت نسل قبلی این خودرو در کشور ما به تولید میرسد.
اخیراً در نمایشگاه خودروی پکن، چری از نسخه اسپرت تیگو ۳ با نام چری تیگو 3X رونمایی کرده است تا جوانان علاقهمند به شاسیبلند که در شهرهای بزرگ زندگی میکنند را هدف قرار دهد.
ازنظر ظاهری، چری تیگو 3X با کاپوت و صندوقعقب کوچک، کاورهای گلگیر مشکی رنگ و ریلهای سقفی کوچک جلب توجه میکند. اندازه چرخها به نظر اندکی کوچک میآید اما رینگهای آلومینیومی از طراحی اسپرت خوبی بهره میبرند.
چری تیگو 3X در ابتدا تنها با یک پیشرانه ۱.۶ لیتری ۱۰۶ اسب بخاری بنزینی در دسترس خواهد بود که اصلاً برای این خودرو کافی نخواهد بود. این پیشرانه با یک جعبهدنده ۶ دنده دستی یا CVT همراه خواهد شد. خوشبختانه یک پیشرانه ۱.۲ لیتری توربو در اوایل سال ۲۰۱۷ برای این خودرو در دسترس خواهد بود که میتواند قدرت مناسب ۱۵۰ اسب بخار را برای این کراس اور کوچک فراهم کند. ابعاد این خودرو ۱۵۷۰/۱۷۶۰/۴۲۰۰ و فاصله محوری آن ۲۵۵۵ میلیمتر است.
در کابین خودرو میتوان ترکیب جذاب دو رنگ مشکی و نارنجی را مشاهده کرد. در مرکز کنسول نهچندان شلوغ این خودرو، یک صفحه نمایش لمسی پنج اینچی قرار دارد. صندلیهای چرمی مشکی رنگ که در آنها نیز رگههایی از رنگ نارنجی بهکاررفته است و فرمان خوشفرم این خودرو مجموعاً طرحی اسپرت تر را نسبت به نسخه معمولی تیگو ۳ به آن دادهاند.
در عقب تیگو 3X شاهد شباهتهای فراوانی بین این خودرو و سایر محصولات نسل جدید چری هستیم. چراغهای عقب شباهت زیادی به چراغهای چری فالوین جدید (ام ویام ۳۱۵) داشته و انحناهای روی در عقب نیز بسیار شبیه به تیگو ۵ میباشند.
شیشه عقب کمی از آنچه که باید باشد کوچکتر به نظر میرسد و درنتیجه نخواهد توانست دید مناسبی را برای راننده فراهم سازد. در پایین این شیشه نیز آرم چری در وسط نوار کرومی عریضی قرار گرفته است.
درمجموع میتواند گفت که چری تیگو 3X نسبت به نسخه معمولی آن کمی اسپرت تر و جوانپسندتر شده است. هرچند که قطعاً موتور ۱.۵ نسخه پایه آن نخواهد توانست نیازهای جوانان عشق سرعت را ارضا کند، اما شاید موتور ۱.۲ لیتری توربوشارژ آن بتواند کمی شرایط را تغییر داده و جوانان را بیشتر به این خودرو علاقهمند سازد.
خودروی قشنگیه،ولی جنس پلاستیک ب کار رفته یکم بده،تقریبا میشه گف چری هم داره ب یک زبان طراحی ثابت میرسه،البته خودرویی ک توی ایران ب عنوان فیس لیفت شناخته میشه بعدش ی فیس لیفت دیگه انجام شده و حالا این خودرو تولید شده،تیگو پنج هم مدتیه فیس لیفت شده،ی خبر مثبت تولید آریزو پنج توی ایرانه ک کیفیت و طراحی خوبی داره و احتمالا قیمتش مناسبه،گفتم خبر مثبت ب خاطر اینکه توی این بازار انحصاری ک پراز چینیه حداقل کیفیت و طراحی مناسبی داره
دقیقا سیاست چینی ها مثل شرکت های مونتاژ کار داخلی هست هر قطعه ای اضافه میاد جمع میکنن توی انبار بصورت دپو بعد یه هفته پول میدن به طراح یه مقدار کش و قوس و چراغ و موتور و رینگ و خلاصه هرچی اضافه اومده میندازن روی خودرو به اصطلاح جدید و برای خالی نبودن عریضه اسم خودرو پس و پیش میکنن مثلا ایکس 3 تبدیل میشه به 3 ایکس و غیره و ذالک چین بجای معرفی کانسپت که طراحان اروپایی واسشون قلم زدن و استفاده از موتور های قدیمی میتسو با مهندسی معکوس و عوام فریبی بهتره یک هزارم این وقت برای ارتقا کیفیت محصولات نچندان دلچسب خود اختصاص بده واقعا گندش درآوردن چینی ها شیور رمینگتون 400 هزاری خریدم 2 هفته بیشتر کار نکرد و دفورمه شد و باطریش کاملا از بین رفت درحالیکه فیلیپس اصلیم الان 17 ساله با همون باطری داره کار میکنه بردم نمایندگی واسه گارانتی میگه چینیه دیگه اگه میخوای شرکت طرح فروش واسه تعمیری ها زده 25%تخفیف که یکی دیگه بخری کلا جنس چینی چه درجه یک و الی آخر هیچکدوم کیفیت ندارن و این شایعه رو ساختن تا عوام فریبی کنن عنصر غایب در محصولات چینی =دوام و کیفیت
سیاست ما ایرانیها چیه اونوخ؟ که یه ماشین پسمانده کره ای ( پراید ) رو 20 ساله داریم هر سال با وقاحت تمام مونتاژ میکنیم و هر سال به جای بهتر شدن کیفیت اولیه کیفیت میاد پایین، خواهشا بزار اون کسی از ماشین چینی انتقاد کنه که خودش توانایی طراحی و ساختن یه موتور سیکلتو از خودش داشته باشه، ماشین که جای خود دارد، تو خودتو بزن به خواب ام وی ام هرسال داره کیفیت محصولاتشو یه پله میبره بالا ت و بشبن از پشت پراید مونتاژ ی نظر بده
سلام، ایرانی جماعت عادت داره بدون اینکه تلاشی برای پیشرفت در کاری بکنه با قدرت خارق العادش دم به دم همه پیز رو به باد انتقاد بگیره حتی مرسدس بنز و بی ام وی رو به لحاظ کیفیت و کمیت طراحی آنالیز بکنه و گیر بده. کی میخوایم از خواب غفلت بیدار بشیم. همه دنیا پیشرفت کردن. به امید خدا یه کم دیگه صبر کنیم با اقتدار کامل رتبه از اخر اول مال خودمون میشیم. مرحبا به این غیرت ایرونـــــــــــــــــــــــــــــــی!!!
الان براتون میگم چجوری قیمت خودروهای چینی به کره ای ها میرسه x33 قیمت 60 تومن طراحی تهوه آور دوسال بعد x33جدید نمیشه به همون قیمت بدن که به هر حال چراغهاش کمی تغییر داشته دیگه 10 تومن میان روش قیمت 70 تومن چون پول اسپورتیج رو نداری و از طرفی عقده شاسی بلند هم دار میکشتت باید تحمل کنی سال بعد تیگو 5 میاد قیافش باز از قبلی قابل تحمل تره 80 تومن باید بدی دیگه نمیشه که… همینطور 10 تومن 15 تومن میرن روقیمت تا 5 سال دیگه میبینی این چینی های بزک کرده رو باید به قیمت کره ای ها باید بخری تا اون موقه میبینه پاکستانی ها اومدن با پیروی از همین مسیری که کشور برادر دوست و مسلمان چین پیموده دارن ما رو مورد عنایت قرار میدن و این قصه سر دراز دارد تا ما تمام کشورهای بدبخت دنیا رو به خوشبختی برسونیم به قیمت بدبختی مردم کشور خودمون و …
متاسفم برای پدال که اخیرا کامنت های من انتشار نمیده چون حرف حساب بود پدال محلی شده برای تبلیغ خودروهای بنجل و یکبار مصرف چینی و اگه صدایی مخالف شنیده بشه در نطفه خفه ش میکنن البته با این اوضاع بزرگ شدیم و زندگی کردیم
باید به کامنت “aston” کامل ترین صحبتی که تابحال شنیدم گفت بنده مدتها فکر میکردم که چرا خریدارن خودروهای چینی پس از 6 ماه الی یکسال با ضرر و زیان فراوانی مواجه میشوند درحالیکه خودروی مورد نظر خود را نیز خریداری نکرده و برای انگیزه بیشتر به سمت چینی ها گرایش پیدا کردند موردی که بنده یکسال پیش با خرید یکدستگاه جک جی 5 که تقریبا بی اشکال ترین خودروی چینی است با آن عجین شدم با ضرر فراوان و بدلیل مشکلات کوچکی که داشت از شرش خلاص شدم بدلیل بازهم توانایی مالی اندک به سراغ محصول اصلی رفتم که مد نظرم بود و متاسفانه تنها توانستم نوع دنده ای را برای خود خدیداری کنم
من هفته پیش این ماشینو تو پمپ بنزین نیایش دیدم . همه نگاش میکردن چون دقیقن مردم ایران ظاهر پسندن و چینی هام میدونن کجارو حدف بگیرن . رانندش یه پسر جوون ایران بود با 3 نفر چینی .. خودرو در جای پلاک مثلث احتیاط در حال تست فنی زده بودن .. از رانندش پرسیدم مشخصات ماشینو گفت یه وقت نری بخریاااا الان 1 هفته هست که این ماشین رو داریم تست میکنیم .. اهواز. بندرعباس . یزد . کرمان .. مفت نمی ارزه می گفت راه نمیره اصلا” .. یه عکس ازش گرفتم در حال حرکت و همون موقع به نمایندگی مدیران خودرو رفتم که اطلاعات فروشش رو بگیرم اما پرسنل اونجا اصلا” تاحالا اسم tigo3 هم نشنیده بودن چه برسه به فروشش .. برام جالب بود …شاید تازه بعد از تست فنی به نمایندگی ها معرفیش می کنن..
سلام به همگی نظرشخصی من اینه که ایرانی ها تجربه یه چیزی رو که ندارن هم، درموردش نظر میدن.. آقا مثلا شما خدمت سربازی نرفتی بعد به کسی پیشنهاد بدی باید تو خدمت این کار رو بکنی ویا اون کار رو نکنی آقا دوستانمون که نظر دادن آیا تجربه این ماشینو دارن؟ من که تا حالا نداشتم الانم پولم نمیرسه بخرم حتی برام افتخاره داشته باشم چه نظری بدم؟ هر ماشینی من خریدم یکی گفته چرا اینو خریدی فلان ماشین مثلا 1800هست این خوب نیست،، همیشه بهم منفی دادن دوستان البته لطف دارن چون همه یه ایرونی هستیم علکی تجربه میدیم
هر چند از ماشین چینی هیچوقت خوشم نیامده و نمیاد، اما جدیت و دستاوردهای خودروسازی چین دست کم تو طرح بدنه و آپشن بسیار عالی بوده و خودروسازی ایران حتی نمیتونه ادعای همکاری با برند های با کیفیت چین بکنه.
سلام به جرات می توان گفت که چند سر وگرنه از محصولات داخلی سرتره . بعضا بعضی از دوستان کم لطفی میکنند این آپشنها رو ماشینهای کرهای و یا اروپایی با این طراحی باشه چه قیمتی میتونه داشته باشه .؟ به نظر بنده هر چیز به قیمتش .
سلام من از ابتدای اسفند دارم MVM X22 3AT رو سوار میشم، طراحی داخل و بیرونش بسیار عالیست و راحتی رانندگی باهاش در حد خوب هست، موتورش با حجم 1500 سی سی که داره بدک نیست و فعلن که تو شهر با سیستم eco مصرفش تو ترافیک تهران بدک نیست، درسته سواریش مثل شاسی بلندهای بالای 100 میلیون نیست ولی تو ذوق نمیزنه تو سربالایی های شهری کم نمیاره و رانندگیش خسته کنندخ نیست و حس خوبی باهاش دارم، فعلن که ازش راضیم.
بنتلی
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵خودروی قشنگیه،ولی جنس پلاستیک ب کار رفته یکم بده،تقریبا میشه گف چری هم داره ب یک زبان طراحی ثابت میرسه،البته خودرویی ک توی ایران ب عنوان فیس لیفت شناخته میشه بعدش ی فیس لیفت دیگه انجام شده و حالا این خودرو تولید شده،تیگو پنج هم مدتیه فیس لیفت شده،ی خبر مثبت تولید آریزو پنج توی ایرانه ک کیفیت و طراحی خوبی داره و احتمالا قیمتش مناسبه،گفتم خبر مثبت ب خاطر اینکه توی این بازار انحصاری ک پراز چینیه حداقل کیفیت و طراحی مناسبی داره
احمد باقری
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵کلا با استانداردهای یک ماشین خوب خیلی فاصله داره، ولی دارن تلاششون رو می کنن و کم کم محصولاتشون رو ارتقا می دن.
sunmartin
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵دقیقا سیاست چینی ها مثل شرکت های مونتاژ کار داخلی هست هر قطعه ای اضافه میاد جمع میکنن توی انبار بصورت دپو بعد یه هفته پول میدن به طراح یه مقدار کش و قوس و چراغ و موتور و رینگ و خلاصه هرچی اضافه اومده میندازن روی خودرو به اصطلاح جدید و برای خالی نبودن عریضه اسم خودرو پس و پیش میکنن مثلا ایکس 3 تبدیل میشه به 3 ایکس و غیره و ذالک چین بجای معرفی کانسپت که طراحان اروپایی واسشون قلم زدن و استفاده از موتور های قدیمی میتسو با مهندسی معکوس و عوام فریبی بهتره یک هزارم این وقت برای ارتقا کیفیت محصولات نچندان دلچسب خود اختصاص بده واقعا گندش درآوردن چینی ها شیور رمینگتون 400 هزاری خریدم 2 هفته بیشتر کار نکرد و دفورمه شد و باطریش کاملا از بین رفت درحالیکه فیلیپس اصلیم الان 17 ساله با همون باطری داره کار میکنه بردم نمایندگی واسه گارانتی میگه چینیه دیگه اگه میخوای شرکت طرح فروش واسه تعمیری ها زده 25%تخفیف که یکی دیگه بخری کلا جنس چینی چه درجه یک و الی آخر هیچکدوم کیفیت ندارن و این شایعه رو ساختن تا عوام فریبی کنن عنصر غایب در محصولات چینی =دوام و کیفیت
تبریزلی
۳۰ خرداد ۱۳۹۵سیاست ما ایرانیها چیه اونوخ؟ که یه ماشین پسمانده کره ای ( پراید ) رو 20 ساله داریم هر سال با وقاحت تمام مونتاژ میکنیم و هر سال به جای بهتر شدن کیفیت اولیه کیفیت میاد پایین، خواهشا بزار اون کسی از ماشین چینی انتقاد کنه که خودش توانایی طراحی و ساختن یه موتور سیکلتو از خودش داشته باشه، ماشین که جای خود دارد، تو خودتو بزن به خواب ام وی ام هرسال داره کیفیت محصولاتشو یه پله میبره بالا ت و بشبن از پشت پراید مونتاژ ی نظر بده
بهنام طیبی
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵عجب انگیزه ای داره خودروسازان چینی
ehsan
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵سلام، ایرانی جماعت عادت داره بدون اینکه تلاشی برای پیشرفت در کاری بکنه با قدرت خارق العادش دم به دم همه پیز رو به باد انتقاد بگیره حتی مرسدس بنز و بی ام وی رو به لحاظ کیفیت و کمیت طراحی آنالیز بکنه و گیر بده.
کی میخوایم از خواب غفلت بیدار بشیم. همه دنیا پیشرفت کردن. به امید خدا یه کم دیگه صبر کنیم با اقتدار کامل رتبه از اخر اول مال خودمون میشیم.
مرحبا به این غیرت ایرونـــــــــــــــــــــــــــــــی!!!
aston
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵الان براتون میگم چجوری قیمت خودروهای چینی به کره ای ها میرسه
x33 قیمت 60 تومن طراحی تهوه آور
دوسال بعد x33جدید نمیشه به همون قیمت بدن که به هر حال چراغهاش کمی تغییر داشته دیگه 10 تومن میان روش قیمت 70 تومن چون پول اسپورتیج رو نداری و از طرفی عقده شاسی بلند هم دار میکشتت باید تحمل کنی
سال بعد تیگو 5 میاد قیافش باز از قبلی قابل تحمل تره 80 تومن باید بدی دیگه نمیشه که…
همینطور 10 تومن 15 تومن میرن روقیمت تا 5 سال دیگه میبینی این چینی های بزک کرده رو باید به قیمت کره ای ها باید بخری تا اون موقه میبینه پاکستانی ها اومدن با پیروی از همین مسیری که کشور برادر دوست و مسلمان چین پیموده دارن ما رو مورد عنایت قرار میدن و این قصه سر دراز دارد تا ما تمام کشورهای بدبخت دنیا رو به خوشبختی برسونیم به قیمت بدبختی مردم کشور خودمون و …
محمد
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵راست می گه. چند سال دیگه چینی آرزومون میشه . مثل الان که کره ای آرزومونه. ژاپنیم که اصلا از آرزو اونورتره. عیب نداره 100 سال اولش سخته
sunmartin
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵متاسفم برای پدال که اخیرا کامنت های من انتشار نمیده چون حرف حساب بود
پدال محلی شده برای تبلیغ خودروهای بنجل و یکبار مصرف چینی و اگه صدایی مخالف شنیده بشه در نطفه خفه ش میکنن البته با این اوضاع بزرگ شدیم و زندگی کردیم
سردبیر
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵سلام. دوست گرامی، تنها یک دیدگاه شما در پوشه اسپم وارد شده بود که بعد از کنترل انسانی، منتشر شده. قضاوت سریع شما هم جالب بود.
sunmartin
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵با تشکر از واکنش سریع شما اگر قصوری شده مراتب عذر خواهی بنده را پذیرا باشید همیشه به پدال عشق میورزم و ارزوی موفقیت شما را از ایزد منان مسئلت دارم
sunmartin
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵باید به کامنت “aston” کامل ترین صحبتی که تابحال شنیدم گفت بنده مدتها فکر میکردم که چرا خریدارن خودروهای چینی پس از 6 ماه الی یکسال با ضرر و زیان فراوانی مواجه میشوند درحالیکه خودروی مورد نظر خود را نیز خریداری نکرده و برای انگیزه بیشتر به سمت چینی ها گرایش پیدا کردند موردی که بنده یکسال پیش با خرید یکدستگاه جک جی 5 که تقریبا بی اشکال ترین خودروی چینی است با آن عجین شدم با ضرر فراوان و بدلیل مشکلات کوچکی که داشت از شرش خلاص شدم بدلیل بازهم توانایی مالی اندک به سراغ محصول اصلی رفتم که مد نظرم بود و متاسفانه تنها توانستم نوع دنده ای را برای خود خدیداری کنم
ehsan
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵از جلو خیلی کوچیک شبیه کاپتیواست
بینام
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵پدال از شما بعیده …این خودرو کراس همون mvm 315 که فیس لیفت شده نه x33 خیلی معلومه
محسن
۱۵ خرداد ۱۳۹۵مگه اسمشو پشت ماشین نمیبینی؟؟
خود چینیا گفتن تیگو 3 اونوقت ما بگیم 315
محمد
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵نگاهم با نگاهش کرد برخورد…وای حالم بهم خورد…خخخ
حمیدرضا
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵به مناسب ماه رمضان در امارات با قیمت 750 درهم در ماه داره پیش فروش میره
امير
۳۰ تیر ۱۳۹۵من هفته پیش این ماشینو تو پمپ بنزین نیایش دیدم . همه نگاش میکردن چون دقیقن مردم ایران ظاهر پسندن و چینی هام میدونن کجارو حدف بگیرن . رانندش یه پسر جوون ایران بود با 3 نفر چینی .. خودرو در جای پلاک مثلث احتیاط در حال تست فنی زده بودن ..
از رانندش پرسیدم مشخصات ماشینو گفت یه وقت نری بخریاااا الان 1 هفته هست که این ماشین رو داریم تست میکنیم .. اهواز. بندرعباس . یزد . کرمان .. مفت نمی ارزه می گفت راه نمیره اصلا” .. یه عکس ازش گرفتم در حال حرکت و همون موقع به نمایندگی مدیران خودرو رفتم که اطلاعات فروشش رو بگیرم اما پرسنل اونجا اصلا” تاحالا اسم tigo3 هم نشنیده بودن چه برسه به فروشش ..
برام جالب بود …شاید تازه بعد از تست فنی به نمایندگی ها معرفیش می کنن..
امير
۳۰ تیر ۱۳۹۵به نظر من از نظر قیافه خوب بود و نسبت به لیفان x50 بهتر بود
Ali
۲۸ مهر ۱۳۹۵سلام به همگی
نظرشخصی من اینه که ایرانی ها تجربه یه چیزی رو که ندارن هم، درموردش نظر میدن.. آقا مثلا شما خدمت سربازی نرفتی بعد به کسی پیشنهاد بدی باید تو خدمت این کار رو بکنی ویا اون کار رو نکنی
آقا دوستانمون که نظر دادن آیا تجربه این ماشینو دارن؟
من که تا حالا نداشتم الانم پولم نمیرسه بخرم حتی برام افتخاره داشته باشم چه نظری بدم؟
هر ماشینی من خریدم یکی گفته چرا اینو خریدی فلان ماشین مثلا 1800هست این خوب نیست،، همیشه بهم منفی دادن دوستان البته لطف دارن چون همه یه ایرونی هستیم علکی تجربه میدیم
کوروش
۲۹ آبان ۱۳۹۵هر چند از ماشین چینی هیچوقت خوشم نیامده و نمیاد، اما جدیت و دستاوردهای خودروسازی چین دست کم تو طرح بدنه و آپشن بسیار عالی بوده و خودروسازی ایران حتی نمیتونه ادعای همکاری با برند های با کیفیت چین بکنه.
علی
۲ اسفند ۱۳۹۵سلام
به جرات می توان گفت که چند سر وگرنه از محصولات داخلی سرتره .
بعضا بعضی از دوستان کم لطفی میکنند این آپشنها رو ماشینهای کرهای و یا اروپایی با این طراحی باشه چه قیمتی میتونه داشته باشه .؟
به نظر بنده هر چیز به قیمتش .
امیر
۱۴ اسفند ۱۳۹۵سلام
من از ابتدای اسفند دارم MVM X22 3AT رو سوار میشم، طراحی داخل و بیرونش بسیار عالیست و راحتی رانندگی باهاش در حد خوب هست، موتورش با حجم 1500 سی سی که داره بدک نیست و فعلن که تو شهر با سیستم eco مصرفش تو ترافیک تهران بدک نیست، درسته سواریش مثل شاسی بلندهای بالای 100 میلیون نیست ولی تو ذوق نمیزنه تو سربالایی های شهری کم نمیاره و رانندگیش خسته کنندخ نیست و حس خوبی باهاش دارم، فعلن که ازش راضیم.
احمد کوهستانی
۳ آذر ۱۴۰۲سلام من ۴۵۰ ملیون پول دارم بنظرتون رانا پلاس بخرم یا بزارم پول پیش یک ماشین چینی بقیه شو قسط بدم لطفا راهنمایی کنید تشکر