ام وی ام MVMخودروهای چینی

ام‌وی‌ام X33 جدید در سواحل خلیج فارس

شاید این پندار بسی وهم‌آلود به نظر آید که جماعت زردها را رقیبی قدر برای نامداران عرصه صنعت فرض نماییم؛ به‌خصوص قلمرو رازآلودی چون خودرو که هزاران معما و اما و اگر در خود نهفته دارد و شمارگان وارثان حقیقی‌اش نیز از انگشتان دست فراتر نمی‌رود. اگر به چیستی این کارزار غریب واقع‌بینانه بنگریم، تنها ممالکی همچون آمریکا، ژاپن، آلمان، فرانسه، ایتالیا، کره و چند اقلیم اروپایی دیگر را می‌یابیم که به‌راستی بر این فن چیره گشته و درخور نام استادی‌اند و چنانچه درجایی هم از این عالم چرخی از صنعت می‌چرخد در مدار آن‌هاست که در حال گردش است و نه به خودی خود. ممکن است بسیاری از ممالک را نیز ببینیم که به‌ظاهر سرگرم به این حرفه‌اند و سنجه تولید هم در آن‌ها میلیونی است ولی خودروساز نیستند و در بهترین حالت مونتاژگرند و نه طراح و بنیان‌گذار، در بدترین حالت هم متوهم به خودروسازی‌اند که این یکی از همه خوفناک‌تر است!

 MVM X33 NEW Chery Tiggo
MVM X33 NEW Chery Tiggo
در این میان، جماعت چینی سوداهای بزرگی را در سر می‌پروراند و به هر دربی هم می‌کوبد تا بلکه بتواند خود را در این صنف جای دهد؛ برای رسیدن به این هدف، رؤیا و آرزو و هرچه که آن را بنامیم به هر دهلیزی سر می‌کشد و از هیچ شیوه‌ای ولو ناصواب هم که باشد روی‌گردان نیست. این قوم در ره رسیدن به مرادش، درجایی دست به کپی کاری می‌زند و در مکانی دیگر سرمایه‌گذاری مشترک و مونتاژ، در ساحتی متفاوت جای‌جای عالم را کاویده و هر کارگاه و کارخانه‌ی ورشکسته‌ای را که یافت از صاحبان مالباخته‌اش خریداری می‌کند و… در خاتمه اگر تمامی این کوشش‌ها نتیجه‌ای در پی نداشت و به فرجام خوش نرسید راه سرقت را در پیش گرفته و به‌یک‌باره تمامی اسناد و مدارک را می‌رباید!
 MVM X33 NEW
MVM X33 NEW
در بین تمامی خودروسازان این اقلیم، یکی از آن‌ها بیش از همه دعوی استقلال را در سر می‌پروراند و در پی هماوردی هرچه فزون‌تر با بزرگان است؛ این بزرگ مدعی کوچک، چری نام دارد که در سرای ما ام‌وی‌ام خوانده می‌شود. پیش از این، مدل تیگو این برند با نام X33 به کشورمان راه یافت و به‌عنوان اولین کراس‌اوور چینی هم در این بازار عرضه شد؛ گرچه این خودرو در بدو ورودش به بازار به موفقیتی نسبی دست یافت که فراتر از انتظار بود، ولی رفته‌رفته از تعداد مشتریانش کاسته شد و تب اولیه خریدش نیز به سرعت فروکش نمود که چنانچه نیک بنگریم مهم‌ترین علت وقوع این امر، کیفیت ناهمگونش بود، که سبب‌ساز دل‌زدگی خریدارانش گشت و لا غیر. چند وقتی است که نمونه‌های فیس لیفت شده این خودرو در نمایندگی‌ها مشاهده شده و تا حدی نیز توانسته نظرات خرد و کلان ملت را به خود جلب نماید. علاوه بر این، خودرو مذکور به بازار امارات هم نیز راه یافته و در رسانه‌های خودرویی این مملکت هم مورد بررسی قرار گرفته است. اخیراً یکی از سایت‌های این کشور به نام «AUTOMIDDLEEAST» خودرو مذکور را مورد کنکاش خویش قرار داده که چکیده‌ای از آن را در اینجا تقدیمتان می‌کنم.
چری تیگو و تغییرات آن از سال 2006 تاکنون
چری تیگو و تغییرات آن از سال ۲۰۰۶ تاکنون
چری تیگو و تغییرات آن از سال 2006 تاکنون
چری تیگو و تغییرات آن از سال ۲۰۰۶ تاکنون
چری تیگو و تغییرات آن از سال 2006 تاکنون
چری تیگو و تغییرات آن از سال ۲۰۰۶ تاکنون

خلاصه بررسی                                  کل امتیاز این خودرو: ۳.۵ از ۵

ممکن است که مشاهده یک چری تیگو منظره‌ای عادی در جاده‌های امارات نباشد، اما این خودرو به یکی از دشوارترین بخش‌های رقابتی بازار راه یافته و رویارویی سختی را هم با رقیب کره‌ای‌اش کیا اسپورتیج در پیش خواهد داشت. با توجه با بسته کاملی از تجهیزات رفاهی که در این خودرو عرضه می‌شود و همچنین بهای کم و منطقی‌اش، چری تیگو ازجمله برندهای چینی ست که بالقوه می‌تواند رقبای ژاپنی و کره‌ای‌اش را قدری خجلت‌زده نماید.

Chery Tiggo
Chery Tiggo

نمای ظاهری

با وجود اینکه تنها کراس‌اووری که در خط تولید چری قرار دارد مدل تیگوست، نمی‌توان آن را به سبب طرحی که جای‌جایش را از رقبا وام گرفته مورد سرزنش قرار داد. با این همه، در نمای جلو، این چراغ‌های زاویه‌دار و براق آن است که با ترکیب با سیستم روشنایی در روز (DAY LIGHT)، مغرورانه خود به رخ بیننده می‌کشد. نمای پشتی آن یک کپی نامناسب از نسل دوم تویوتا RAV4 است، حدس می‌زنم که با خود خواهید گفت که خالق این خطوط آخرین فرایندهای طراحی خودرو را طی نکرده است…

Chery Tiggo
Chery Tiggo
Chery Tiggo
Chery Tiggo
Chery Tiggo
Chery Tiggo

کابین

در داخل کابین، این طرح کاربردی و شسته‌ورفته آن است که به همراه پلاستیک‌های نقره‌ای مات پرداخت شده که در بخش میانی آن قرار گرفته و همچنین پلاستیک‌های مشکی روی داشبورد و درب‌ها، نظرها را به خویش جلب می‌نماید. با پرداخت ۳۰۰۰ درهم مبلغ اضافی، می‌توانید سطوح بالاتری از راحتی را در تیگو مشاهده کنید، تجهیزات اضافی که در این رده عرضه می‌شود عبارت‌اند از، صندلی‌های با پوشش چرمی، تهویه مطبوع خودکار و صندلی‌های برقی با تنظیمات شش جهتی.

MVM X33 Interior 2014
MVM X33 Interior 2014
MVM X33 Interior 2014
MVM X33 Interior 2014
MVM X33 Interior 2014
MVM X33 Interior 2014
MVM X33 Interior 2014
MVM X33 Interior 2014

تجهیزات

در حال حاضر چری تیگو با دو تریم متفاوت به خریداران عرضه می‌شود؛ علاوه بر این، خودروی مذکور یک از معدود مدل‌های عرضه شده در بازار امارات است که به صورت استاندارد از میزان قابل‌توجهی از تجهیزات رفاهی بهره می‌برد. بیشتر خریداران این برند متمایل به آن هستند که به‌جای تریم پایه، نمونه بالاترش یعنی COMFORT را انتخاب نمایند؛ اما نمونه پایه تیگو که از بهای ۵۲/۹۰۰ درهمی برخوردار است نیز از تجهیزات بسیاری سود می‌برد که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از کروز کنترل، سنسور پارک، تنظیم کننده ارتفاع نور چراغ‌های جلو، چراغ‌های مه شکن و بعلاوه سیستم صوتی CD PLAYER و پورت USB.

MVM X33 Interior 2014
MVM X33 Interior 2014

آنچه که این خودرو ارائه می‌دهد

این خودرو از پیشرانه‌ای با حجم ۲ لیتر بهره می‌گیرد که توانی معادل ۱۳۷ اسب بخار در ۵,۵۷۰ دور در دقیقه و گشتاوری برابر با ۱۸۲ نیوتن متر در ۴,۵۰۰ دور در دقیقه را ارائه می‌دهد. در نهایت امر، این SUV کامپکت چینی قادر است که با این موتور به سرعتی معادل ۱۷۰ کیلومتر دست یابد. اگر در پی آن هستید که حسی از لاکچری را نیز تجربه نمایید باید جعبه دنده‌ای متفاوت را گزینش کنید، اگرچه بیشینه توانایی این خودرو در مدل ۴ دنده اتوماتیک هم بروز می‌کند، اما این مدل‌های مجهز به گیربکس CVT هستند که سواری نرم‌تر و نیز مصرف سوخت کمتری را به شما ارائه می‌دهند.

MVM X33 Engine 2014
MVM X33 Engine 2014

داوری نهایی

اگر قصد خرید این خودرو را دارید، باعث خوشحالی‌تان خواهد شد چنانچه بدانید که با گزینش این مدل به‌جای کیا اسپورتیج، مبلغ قابل‌توجهی برابر با ۱۵/۰۰۰ درهم را صرفه‌جویی خواهید نمود. اما اگر در پی خودرویی جادار هستید پس سری هم به نمایشگاه تویوتا بزنید و مدل ارزشمند AVANZA، که در آن جا برای حمل ۷ سرنشین وجود دارد، را با بهایی معادل ۵۵/۰۰۰ درهم انتخاب کنید. اما این را هم به خاطر داشته باشید که در این خودرو ژاپنی، نصف تجهیزاتی را که در تیگو وجود دارد را هم دریافت نخواهید نمود.

[jwplayer mediaid=”۹۸۹۲۰″] [دانلود ویدئو]

نکات مثبت این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»

میزان فراوانی از تجهیزات استاندارد

بهای بسیار خوب

نکات منفی این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»

تنها به صورت دیفرانسیل جلو طراحی شده و عرضه می‌شود

قرارگیری بر روی صندلی‌ها تیگو همانند یک هاچ بک است.

مشخصات فنی

موتور: ۴ سیلندر خطی، ۱۶ سوپاپ DOHC

حجم موتور: ۱۹۷۱ سی‌سی

توان: ۱۳۷ اسب بخار در ۵۵۷۰ دور/دقیقه

گشتاور: ۱۸۲ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور/ دقیقه

شتاب صفر تا صد کیلومتر: ۱۳ ثانیه

حداکثر سرعت: ۱۷۵ کیلومتر

استاندارد آلایندگی: یورو ۴

حجم باک: ۵۵ لیتر (مدل دارای جعبه دنده دستی) – ۵۷ لیتر (مدل دارای جعبه دنده CVT)

سیستم تعلیق در جلو: مستقل، مکفرسون با فنر پیچشی و میله نگه‌دارنده و ضد لغزش

سیستم تعلیق در عقب: کشنده چندگانه با فنر پیچشی

ابعاد

طول/عرض/ارتفاع: ۴۳۹۰/۱۷۶۵/۱۷۰۵ میلی‌متر

فاصله دو محور: ۲۵۱۰ میلی‌متر

وزن خالص: ۱۴۱۲ کیلوگرم (مدل دارای جعبه دنده CVT) – ۱۴۵۵ کیلوگرم (مدل دارای جعبه دنده دستی)

سایز تایرهای جلو و عقب: ۲۱۵/۵۵ R 16

ایمنی

۲ عدد کیسه هوای ایمنی (برای راننده و سرنشین جلو)

مجهز به سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS)

مجهز به سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)

کمربندهای ایمنی پیش کشاننده

سیستم ضد سرقت (IMMOBILIZER)

برخی از تجهیزات این خودرو

تهویه مطبوع اتوماتیک

سیستم تثبیت کننده سرعت (کروز کنترل)

آینه وسط مجهز به نمایشگر دیجیتال جهت جغرافیایی، ارتفاع، فشار هوا

سانروف برقی

کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان + MP3 + پورت USB + 4 عدد بلندگو

سنسور پارک

صندلی‌های چرمی

تنظیم برقی صندلی راننده در ۴ جهت

تنظیم صندلی سرنشین در دو جهت

آینه‌های برقی

مه شکن‌های جلو و عقب

سیستم نمایش اطلاعات خودرو (مسافت، مصرف سوخت و…)

chery tiggo 2014
chery tiggo 2014

قیمت

در ایران: ۷۲ میلیون تومان (ثبت نام در نمایندگی)

در امارات: ۵۲,۹۰۰ الی ۵۵,۹۰۰ درهم

نوشته: سام کاویانی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۱۰۰ دیدگاه‌ها

  1. یه پسر

    ۱۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1134 ديدگاه)

    بازم خیلی متشکر از آقای مهندس

    دوستان ای کاش حداقل نسل آخر این ماشین با 72 میلیون وارد ایران می شد

    قیمت این اتاق بلند تو امارات هم زیاده
    اگه در هم 900 تومن هم باشه این ماشین 50 میلیون قیمتشه که خیلی ناراحت کننده اس

    با این حال لیفان ایکس 60 از لحاظ ظاهری خیلی بهتره
    و جک اس 5 از لحاظ فنی به جز گیربکش خیلی از این بهتره

    1. سام

      ۱۹ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام

      خواهش می کنم دوست گرامی، لطف داری شما

  2. reza

    ۱۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (64 ديدگاه)

    در بدترین حالت هم متوهم به خودروسازی‌اند که این یکی از همه خوفناک‌تر است!

    احسنت یعنی باهمین جمله دو فرغون سازی وطنی رو قشنگ شستی و گذاشتی کنار !

    شاید روزی همین چینی هایی که فعلا تقلید کننده کمپانی های صاحب سبک هستن

    خودشون صاحب سبک بشن و خودرو سازی حرفه ای باشن.

    احتمالا در اون زمانم هنوزم در ایران فرغون با توهم ساختن خودرو تولید میشه .

    لطفا دگر چینی جدیدی که قرار است وارد بازار ایران بشه (Jac S5)هم گزارشی تهیه کنید در یک سایت وطنی دیگه بررسیش خوندم و ظاهرا قرار با موتور توربو شارژ در ایران عرضه بشه و از ix35 هیوندای کپی برداری شده بود .

    ظاهرا خودروی خوبی به نظر میرسید اونم تو رنج 70 میلیون!

    با گیربکس شش سرعته دستی موتور توربو شارژ دو لیتری 174 اسب بخار و طراحی مناسب که یه نسبت دیگر چینی ها بازار بهتر به نظر میرسید.

    1. سام

      ۱۹ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام

      دوست عزیز،پیش از این در سایت پدال مطلبی در مورد خودروی جک S5 منتشر شده است.تیتر آن هم بدین صورت است: نیم نگاهی به جک S5 ، چینی تیزپای

  3. ارمان

    ۱۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1306 ديدگاه)

    ضمن تشکر از اقای سام عزیز چندتا نقد از این نوشته دارم
    اول اینکه زمانی که اولین بار این خودرو به بازار اومد در طراحی پشتی شبیه سوزوکی ویتارا و جلوی اون هم شبیه اسپوتیج بود الان هم زمانی که این ماشین رو میبینم جلوش من رو یاد نسیان روگ یا همون اکسترایل 2015 میندازه و پشتش همونطور که اشاره شد شبیه راو فور هستش که دز مطلب اومده نمیشه ازش خورده گرفت که اتفاقا خلاف این هست
    و اشاره شد که امکانات ماشینهای همتای کره ای یا ژاپنی در این رنج قیمت کمتر صد البته که کمتره همونطور که قیمت ضبط دزدی در ناصرخوسرو کمتره
    حالا چند سوال دارم ایا راحتی صندلی های عقب و فضای سر نشین مهم نیست؟
    ایا نحوه عمل کرد ایربگها و جانمایی صندلیها به اندازه تویوتا ایمن هست؟
    ضمن اینکه بنده منبعیی دال بر اینکه این خودروها تست صدافات در موسسات معتبر گذرونده باشه ندیدم اگر پای جونم در میون باشه این ریسک رو نمیپزیرم و اقای کاویانی جسارت بنده رو ببخشید اما احساس میکنم لطف شما شامل حال این مطلب شده . پاینده باشید

    1. سام

      ۱۹ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام

      آرمان عزیز،همانطور که در متن هم اشاره کردم غیر از مقدمه، بقیه این مطلب ترجمه شده از یک سایت اماراتی می باشد و این خودرو هم توسط یک شخص مقیم امارات تست شده است.نظر من همانی است که در مقدمه مطلب در مورد (نمونه غیر فیس لیفت شده) ذکر کردم.حالا هم باید منتطر ماند تا نمونه فیس لیفت شده آن امتحانش را در بازار پس دهد، سپس در مورد آن اظهارنظر قطعی کرد.در مورد ایمنی هم تنها این را می توانم بگویم که نمونه اولیه این خودرو ( غیر فیس لیفت شده) فقط توانست دو ستاره را از موسسه ایمنی ANCAP استرالیا کسب نماید(این تست نیز در سال 2011 میلادی انجام شده بود). در خاتمه از نکته سنجی تان تشکر می کنم.

      1. ارمان

        ۱۹ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (1306 ديدگاه)

        ممنون و مچکر سام عزیز

  4. mahdi

    ۱۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (623 ديدگاه)

    مورد داشتیم دختره رفته پمپ بنزین یارو بهش گفته آزاد یا دولتی !?
    دختره گفته پیام نور !!!
    دونفر سکته کردن یک نفر غش کرده دولتم سهمیه بنزینه جایگاه قطع کرد :D

    ﺎﺑﺎﻡ ﺯﻧﮓ ﺯﺩﻩ ﻏﺬﺍ ﺳﻔﺎﺭﺵ ﺑﺪﻩ
    ﻣﯽ ﮔﻪ ۲ ﺗﺎ ﭘﯿﺘﺰﺍ ﻣﺨﺼﻮﺹ ﺑﺎ ﯾﻪ ﻫﻤﺒﺮﮔﺮ ﺳﺎﺩﻩ
    ﻭﻗﺘﯽ ﻗﻄﻊ ﮐﺮﺩ ﺑﻬﺶ ﮔﻔﺘﻢ ﭼﺮﺍ ﻧﮕﻔﺘﯽ ﺳﻪ ﺗﺎ ﭘﯿﺘﺰﺍ؟
    ﮔﻔﺖ: اگه واست ﭘﯿﺘﺰﺍ میگرفتم ﮔﺮﻭﻥ ﻣﯽ ﺷﺪ
    ﺑﺮﺍ ﺗﻮ ﻫﻤﺒﺮﮔﺮ ﮔﺮﻓﺘﻢ ! :|
    به دوتا پرورشگاه سر زدم هردوتاشون گفتن قیافت خیلی آشناس !

  5. mc-alirezaz

    ۱۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (27 ديدگاه)

    آقا مرسی بابت مطلب بسیار عالیون
    قلمتون بسیار شیواست با آرزوی موفقیت

    1. سام

      ۱۹ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام

      لطف داری دوست عزیز، بنده هم به نوبه خودم برایتان آرزوی سعادت و کامیابی می کنم.

  6. mani

    ۱۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    تورو خدا یه نفر بیاد در مورداین آرمان خودرو بگه این حرفاکه در موردشون میزنن راسته.!!!؟

  7. امین

    ۱۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (235 ديدگاه)

    بذارین S5 بیاد، پوز هر چی ماشین تا 100 تومنه رو میزنه. مطمئن باشین قیمت ش هم تا 100 راحت بالا میره.
    با اینکه حالم از این MVM بهم میخوره، ولی برای S5 احترام قائلم و میدونم که یکی از موفق ترین ماشینهای وارداتی از لحاظ حجم فروش میشه. شک نکنین .

    1. S97

      ۱۹ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (95 ديدگاه)

      کاملاً موافقم. مگه ریو نشد 100 میلیون؟!!!

      1. $@kasra@$

        ۱۹ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (2706 ديدگاه)

        هر روز گند تر از دیروز با امکانات فوق العاده قلابی.
        این شرکت چری(تاکید میکنم فقط چری)ایرانخودرو و سایپارو گذاشته تو جیبش!
        حداقل اونا اتاق405 که در سمند استفاده شده رو یکمی یغور تر کردن.
        این چری که ویتارارو ورداشته یه اتاقشم عوض نکرده!
        عقبش که با گرند ویتارا مو نمیزنه،جلو هم کپی برداری ناقصی از نیسان روگ

  8. datsun

    ۱۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (3942 ديدگاه)

    متاسفانه خودروهای چینی که وارد کشورمون میشن از کیفیت ساخت خوبی برخوردار نیستند
    یکی از دوستان یه 315 خریده بود بعد از مدتی مشکل گیربکس براش به وجود اومد ازش راضی نبود آخرش هم فروختش

  9. اریک

    ۱۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (103 ديدگاه)

    ماشین چند سال کار کرده اروپایی یا ژاپنی بخری بهتر از صفر اینهاست، از 2006 تا 2011 شاسی و بدنه تغییری نکرده فقط کاپوت در عقب و چراغ چند تا چیز دیگه رو عوض کرده… موتوری هم که خیلی بیخوده!

  10. gh sm

    ۱۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اینها همه تبلیغات ایران خودرو و سایپا است که مردم رو بیشتر غارت کنند مگه همه ی ما تلویزیون و موبایل و یخچال و کفش و کلاه و… چینی نداریم اگه جنس چینی نبود ال نود یا … می فرو ختن صد میلیون و خیلی از ما نمی تونستیم بخریم

    1. ahmad

      ۱۸ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دقیقا حق با شما است . من خودم ۳ سال کارمند سایپا بودم ۸۰ درصد قطعات اونا هم چینیه. ایرانخودرو هم همینه.

  11. sunmartin

    ۱۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    جالب این قسمت توضیحاتی است که آقای کاویانی دادند اما به این مطلب هرگز اشاره نکردند که کیفیت را نباید فدای کمیت کرد و قیمت کما اینکه قیمت x33 فیس لیفت در ایران آنچنان همارزان نیست و بنظر من خرید یک خودروی استوک مانند اسپرتیج و یا ix35 بسیار با ارزش تر از آپشن های قلابی این خودرو است خودرویی که در نسل قبل (خودروی یکی از همکاران ) دچار کج شدن محورها و لاستیک سابی میشد که با مراجعه به نمایندگی آنرا جزو ایرادات پایه ای و بیس چری نامیدند

  12. baraka

    ۲۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    دوست عزیز لطفا یک مطلب هم درباره سراتو سایپا بزارید این ماشین مظلوم واقع شده تو هیچ سایتی دربارش مطلب نگذاشتند انگار نه انگار سایپا تولید کرده و کلی هم تحویل داده تا الان. باتشکر

  13. محمد

    ۲۱ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (512 ديدگاه)

    بابا بخدا اشغاله اشغاله اشغال حالابازم اون لیفان وجک وجیلی. ام و ام اشغاله. داداشم. ایکس 33داره. یعنی بگم کسی متل داداشم روماشین حساس نیسا بیاوببین جطورازماشین نگهداری میکنه. اقا ماشینه 20000راه رفته مشکل گیریبکس داره،وای خدا دلکوماشین سوخت جندروزپیش!!!!!500تومن خرجش شد تابستونی سیستم کولرش روکلا عوض کرد. باورتون میشه. . الانم اب رادیاتش کم میشه
    میگم صدرحمت به پراید حداقل تا20000تامشکل خاصی نداره
    یکی ازدوستام 315داره ماشینش38000تاکارکرد صفحه کلاج عوض شدکلا!!! جدیدنم ماشینش هرکاریش میکنه وقتی گازمیده ریپ میزنه مشکل کجاست خدامیدونه.
    ام وی ام اشغال. ایمنی ماشیناشم تعریفی نداره

    1. علی

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (16 ديدگاه)

      اخوی من ام وی ام x33دارم مدل ۹۴
      ۶۰هزار تا رفتم بدون حتی یه بار مراجعه به نمایندگی حتی یه بار واسه سرویس هم‌نرفتم فقط یکنواخت تاختن با ماشینم

  14. امین اریامن

    ۲۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (147 ديدگاه)

    خودروی ملی با قطعات چینی….

    به گزارش دنیای خودرو،بنابر آمار منتشره از سوی گمرک ایران، کشورهای چین، ترکیه، فرانسه، آلمان و هند از جمله صادرکنندگان قطعات خودرو به ایران طی ۹ ماه امسال بوده‌اند که در این بین چین با فاصله از سایرین، رتبه اول را در اختیار دارد.سپر، جلو پنجره، میل لنگ و…، فرقی نمی‌کند؛ تقریبا همه نوع قطعه‌ای طی ۹ ماه امسال از چین وارد ایران شده تا چشم‌بادامی‌ها سلطان صادرات قطعات خودرو به بزرگ‌ترین خودروساز خاورمیانه لقب بگیرند…
    متن کامل در دنیای اقتصاد

  15. farzad sportage

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (180 ديدگاه)

    کلا با چینی حال نمیکنم

  16. surenashah

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ,واقعا برای کسایی که میگن آشغاله و فلانه و به امانه متاسفم ، شما تا حالا این ماشینو داشتین؟ نه داشتین؟وقتی نداشتینش در موردش نظر ندین! در مورد موتور باید بگم که موتور به سفارش چری توشط میتسوبیشی طراحی شده که بسایر خوب و قویه ، طزاحی داخلی به نسبت خوبه چون شما به رلحتی میتونین در کابین به همه جا حتی صندوق عقب دسترشی داشته باشید و خیلی راحت هرچی که خاستین رو از داخل کابین در صندوق عقب بزارید یا بردارید همچنین جنس بخش داشبرد نسبت به مدل قبلی خیلی بهار و با کیفیت تره.
    گیربکسش حرف نداره ، من گرند ویتارا داشتم میتونستم تغییر دنده رو احساس کنم اما تو این واقعا احساس نمیشه ، همچنین گیربکسش دنده ال هم داره که باهاش میتونین در جیک ثانیه توی کورس ها شتاب رو از ۰ برسونین به بالای ۱۰۰ ، به علاوه پنده دستی دجیتالی مخروطی هم داره که شما میتونی از ۷!!! دنده ش استفاده کنید (یعنی به جای ۵ دنده دستی ۷دنده دستی داره) . مصرف سوختش خیلی خآبه و تو شهر ۹٪ هست ، تو جاده تقریبا ۷٪ هست.این خودرو در انگلستان فروش بسیاری دارد به هکین دلیل کمپانی چری علاوه بر تولید این خودرو به صورت فرمان سمت راست ، دو استاندارد اروپایی رو در اون گنجانده که یکیش دیلایت هست ، و دومیش راهنمای مخصوص تعویض لاین. سیستم تهویه مطبوعش عالی عمل میکنه و در کمتر از یک دقیقه کل کابین رو به دمایی که شما براش تعیین کردین میرسونه ، همچنین دمای خارج از ماشین رو نمایش میده . روی آینه وسط این ماشین قطب نما، فشار هوا و ارتفاع از سطح دریا نمایش داده میشه.همچنین من یک دوستی داشتم که تونسته بود باهاش با سانروف باز و چهار سرنشین به سرعت ۲۴۰ km بر ساعت دست پیدا کنه(البته ساعت دو و نیم شب) . خلاصه تو این مدت که کوچکترین مشکلی نداشته برام و من که هم سوزوکی رو داشتم هم اینو پیشنهادم به شما همینه mvm new x33

    1. میلاد

      ۲۵ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      درسته منم تازه خریدم صفر عالیه واقعا راضی هستم .تا همه این حرفها که پشت سرش میزنند شایعاتی بیش نیست .

  17. علی

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من میخوام یه new x33بخرم اگر کسی این ماشینو داره و استفاده کرده بگه که سواری این ماشین در جاده چطور است ؟ممنون

    1. کوروش

      ۲۷ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سلام .داداش ماشین خوبی هست .به احتساب قیمتش.

  18. مجتبي

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (49 ديدگاه)

    دوستان عزیز برین یه سری به جک اس 5 بزنین ببینین به اون میگن ماشین یا به این

    1. arshan

      ۱۷ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ببخشید اما اس 5 حداقل 10یا 20ملیون گرون تر از اینه

  19. محمدرضا

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    باسلام خدمت دوستان عزیز.متشکرم از نظرهایتان در مورد خودرو های چینی
    خواستم جواب آقای(یه پسر)بدم که گفته جکs5موتورش خوبه ولی گیربکسش نه.آخه عزیزمن ماشینی که هنوز وارد بازار نشده از کجا میدونی گیربکسش مشکل داره.اتفاقا جکs5بهترین ماشین شاسی بلند تو رنج قیمت زیر 100میلیونه.الان73نیم قیمتشه.اینو بگم اگه تحریم ها برداشته بشه قبمتشم از پایین تر میاد.من خودم کارمند کرمان موتور هستم.این ماشین فوق العادست.حتما بخریدش حتی از رقیب چینی خودش یعنی جیلیe7خیلی بهتره وامکاناتش بیشتره.مصرف سوختش کمتره.راحتیش خیلی زیاده.واز همه مهمتر قیمتش مناسبتره.جیلی 115میلیونه.جکs5حدودا74تومنه.مطمیین باشید بعداز تحریم ها چون پای شرکت های خوددو سازی بیشتری باز میشه.قیمت این ماشین از این گرونتر نمیشه.

  20. نمایشگاه اتوموبیل عادل

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام خدمت همه هموطنان عزیزم من به عنوان کسی که حدود 10 ساله تو کار خرید و فروش خودرو هستم میخوام درباره خودروهای چینی چند نکته ای خدمتتون عرض کنم شاید به دردتون بخوره:
    1- خودروهای چینی سری اولی که وارد بازار شد اصلا کیفیت خوبی نداشتن مانند ایکس33 قبلی و لیفان 620 و … و همین موضوع باعث شد تا بسیاری از هموطنان عزیز کلماتی مثل اشغال و .. رو به این خودروها ربط بدن که البته حق داشتن ولی چینی ها با اگاهی به این موضوع این سیاست رو تغییر دادن و خودروهای بسیار بهتری رو وارد کردن برای نمونه ایکس33 جدید که خودم تا حالا بیش از 10 تا ازش فروختم و همه مشتریانم ازش راضی هستن و همینطور جک اس5 و…
    2-از انجایی که بسیاری از مردم عزیز کشورمون پول نقد برای خرید خودرو ندارن و این شرکت ها شرایط اقساطی بسیار خوبی رو فراهم کردن تا خرید خودرو برای همه اسان تر بشه (قابل توجه برخی عزیزانی که میگن با این پول میشه فلان چیز خرید واز این حرفا)
    3- به علت وضعیت نامساعد جاده ها و خیابان های کشورمون همه خودروهای داخلی و خارجی بعد2 سال به صدا میافتن و هزینه لازم برای تعمیر خودروهای خارجی به علت تحریم ها و …بیش از 10 برابر این خودروها هستن که خرید این خودروهارو معقولانه تر میکنه
    4-در اخر بگم این خودروهای جدید چینی که وارد کشورمون میشن جادار بوده و امکانات رفاهی و اپشن های خوبی دارن و از نظر فنی هم بسیار بهتر شدن به خصوص خودروهای جک اس5 و ایکس 33 جدید و 550 و… و اگه قصد خرید خودرو دارید نظر بنده اینه که این خودروها بسیار بهتر از خودروهای داخلی هستن و حتی در برخی موارد بهتر از خودروهای خارجی امیدوارم که تونسته باشم کمکی بکنم یا علی

  21. امیر

    ۲۳ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خیلی خوبه که یاد بگیریم بی طرف باشیم و مثل باقی جا ها که افراطی صحبت می کنیم یا یه چیزی خوبه خوبه یا بد بد.
    من چند وقته این ماشین دارم و ازش راضیم به نسبت پولی که پرداخت کردم و در کل نمره خوبی بهش میدم شتاب اولیش قابل قبوله اما شتاب ثانویش خوبه مصرف من حدود 10 هست داخل تهران که بسته به طرز رانندگی شما می تونه کم و زیاد بشه. سواری نرمی داره صدای موتور رو 3000 کمی تغییر می کنه اما کمی بالاتر صدا موتور باز تغییر می کنه و خیلی شتاب زیادی میگیره ماشین. به نظر من که ماشین های ایرانی مثل 206 و ال 90 داشتم این ماشین ماشین خوبیه بله با ماشین های کره ای ژاپنی و … قابل مقایسه نیست نباید هم باشه چون اختلاف قیمت داره و امکانات و راحتیش در مقابل 60 70 میلیون خوبه و کم کارکردشو میشه از 60 تا 65 خرید.
    موفق باشید

  22. آرمان

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    از لحاظ فنی که خیلی خوبه با نسبت به قیمتش واقعا عالیه جدا از مساعل فرعی و خودروی خیلی شیکیه سواریشم نرمه فضای زیادیم داخل داره جا دار و راحته من هفته پیش تحویل گرفتم خیلی خوب بود 20

  23. saeed

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام و خسته نباشید خدمت تمامی دوستان
    قابل توجه کسایی که با این خودرو مشکل دارن :
    آیا میدانید که این ماشین تو ایتالیا هم بفروش میرسه ؟
    شک نکنید اگه ماشین بدی بود جاش تو ایتالیا نبود.
    میگی نه !!!!!!!!! DR5 رو تو گوگل سرچ کن
    تعجب نکن بله این همون x33 خودمونه که میزنیم تو سرش
    درنهایت التماس تفکر

  24. حسين

    ۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان من x33snew گرفتم اسپورت دو رنگ خیلی عالیه من ۱۰ سال ۲۰۶ اتومات داشتم و همه سانتافه و جک s5تویوتا راو ۴ و سوزوکی النترا سوناتا سوار شدم و رانندگی کردم تا حالا
    معایب ماشینمو بدون اغراق:
    مصرف سوخت ۱۲ تو شهره که ۲۰۶ تقریبا همین بود انتقال ضربه دست انداز ها تو سرعت بالا خیلی کم ورود نم هوا به داخل چراغ های جلو و اب بندی نبودن آن نبودن gps روی مانیتور زیبای آن نبودن دکمه استارت ماشین و هنوز کلید داشتن
    حالا خوبیاشو بگم بازم بدون تعصب:
    فرمون نرم در حد فرمون برقی عالیه -کروز کنترل هوشمند عالیه- مانیتور با امکانات زیاد مثل پخش فیلم بلوتوث و تماس تلفن از خودشو… -شتاب خیلی عالی وخصوصا تو حالت اسپورت عالیه – داشپورت دورنگ با کیفیتی که من راضیم نه پلاستیک اضافه میبینی نه درزای باز یخورده گردوخاک جذب میکنه قسمتای براقش- تو شب رنگهای سفید لامپ های داشپورت هم حس هماهنگی خوبی داره نه چشاتو اذیت میکنه -گیربکسش اصلا تقه نداره نه صدای اضافه نه تاخیر تو تعویض عالیه مخصوصا حالت رانندگی Lداره که تیپ تیرونیک میشه و شتاب عالیه عالی من با ۵نفر تو ماشین و کلی بار جاده شمال احساس ضعف کمی تا سر بالایی داشتم که حالت اسپرت رو زدم و کاملا رفع شد ولی وحشی میشه وخیلی شتاب میگیره دوست نداشتم – خیلی بی صدا شده شاید صداش دروغ نگم از ix35کمتره ولی هندلینگش هنوز به اونا نمیرسه -یه بوی پلاستیک سوخته ای ازش بعضی وقتا حس میکنم نمیدونم از چیه- صندلیش خیلی خیلی راحته اصلا خسته نمیکنه حیف برقی نیست زاویه ارتفاع و جهت داره سانروفش در دو جهت زاویه میگیره اونم عالیه فلاپ های اسپرتش خوب وصل شده روکش کرومه جلو شش تا جا لیوان داره عقب هم شش تا چینیا نوشابه زیاد میخورن فک کنم جعبه وسط با داشپورتش خیلی جا داره صندوقش من راحت دوچرخه چمدون و صندلی کودک میزارم بازم جا داره- از ۷۸ میلیونی که دادم راضیم سوال داشتین بپرسین من چیزی به ذهنم دیگه نمیرسه

  25. فرشاد

    ۲۹ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    قیمت ماشین هادر دبی خیلی ارزان تر از ایران هست
    مثلاهمین اسپرتیج 2017در دبی با75تا80میلیون میشه خرید…ولی…در ایران با مبلغی حدود170تا180 میلیون تومان هست…
    بقیه ماشین ها هم به همین صورت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا