دوج

افعی با سوپرشارژر اضافی

حالا که داج چلنجر SRT هلکت با نیروی خارق‌العاده ۷۰۷ اسبی و توانایی‌های شگفت خود برای تمام رقبای اسپرت و سوپر اسپرت، شاخ و شانه می‌کشد، وایپر نیز از تیر این موجود بدذات در امان نخواهد ماند. به نظر می‌رسد وایپر با موتور V10 و ۶۴۰ اسبی خود از برادر کوچک‌تر هشت سیلندر و ارزان‌تر خود کم آورده است و آمار فروش اخیر آن نیز ناامید کننده می‌باشد.

2013 SRT Viper
۲۰۱۳ SRT Viper
اما گزارش‌ها نشان می‌دهد که ممکن است وایپر درصدد بازپس‌گیری عنوان خود در رقابت با سوپراسپرتها باشد. اطلاعات بدست آمده از تحویل سوپر شارژر ویژه موتورهای ده سیلندر به کرایسلر حکایت دارند که ظاهراً مقصدی جز قلب داج وایپر ندارند.
2015 Dodge Challenger SRT Hellcat
۲۰۱۵ Dodge Challenger SRT Hellcat
یک محاسبه سرانگشتی نشان می‌دهد که وایپر با تنفس طبیعی ۶۴۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند و در صورت استفاده از سوپر شارژر به راحتی از رکورد ۷۰۷ اسب هلکت عبور خواهد کرد. البته دوام بلوک موتور و قسمت‌های فنی باعث می‌شوند که محدودیتی برای سقف توان موتور در نظر گرفته شود. اما برای آگاهی از سقف ممکن این موتور به یاد بیاورید که هنسی با کمک توربو شارژر، قدرت این موتور ۸.۴ لیتری را به ۱۱۲۰ اسب بخار در مدل ونوم افزایش داده است.
 SRT Viper V10 Engine
SRT Viper V10 Engine
تغییرات جدید در وایپر هزینه‌بر خواهد بود. قاعدتاً قیمت آن فراتر از ۱۰۰ هزار دلار پیش‌بینی می‌شود. این در حالی است که فروش وایپر در حال حاضر روندی کند دارد. یک پیشنهاد دیگر استفاده از موتور V8 هلکت در قلب وایپر است که می‌تواند حتی باعث کاهش قیمت آن نسبت به مدل‌های ۱۰ سیلندر فعلی استاندارد شود. چند روز پیش رئیس داج آب پاکی را روی دست طرفداران این فرضیه ریخت و مدل هلکت وایپر را تکذیب کرد و گفت وایپر قطعاً ده سیلندر باقی می‌ماند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. huayra

    ۳ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (88 ديدگاه)

    افعی خودمونی ها افعی جون…

    1. huayra

      ۳ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (88 ديدگاه)

      من از کاپوت درازش خوشم میاد و ی چیز دیگش

      .

      .

      .

      .

      .

      اینکه حد وسط سوپر کار و ماسل کاره اینشو خیلی دوست دارم.

    2. پیکان جوانان

      ۱۲ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (203 ديدگاه)

      کوروت استینگری zo6 یه چیز دیگس

  2. امیدبرتر

    ۳ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (108 ديدگاه)

    ما که پولشو نداریم…

    1. SARD

      ۳ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (18 ديدگاه)

      البته میتونیم تو بازیا گیرش بیاریم!!!!!

  3. MoahmmadTSR

    ۳ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (319 ديدگاه)

    میخوام اسفالتو چنگ بزنی!!

  4. hadi

    ۳ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (63 ديدگاه)

    اون آرم افعی پشتش که موقع ترمز زدن روشن میشه خیلی بچه گونس. جرمی کلارکسون هم خیلی مسخرش میکرد. اما خوراکه لاستیک دود کردنه

    1. P.G

      ۵ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (488 ديدگاه)

      جرمى کلارکسون کلاً نسبت به ماشین هاى آمریکایى دید منفى داره،معمولاً با دید تمسخر و تخریب راجب ماشیناى آمریکایى حرف میزنه،شما زیاد جدى نگیر:)

    2. فریا

      ۷ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (676 ديدگاه)

      ببخشید جسارت نباشه
      شما خودتون چرا در مورد یه چیز فکر نمیکنین ، منتظرین بقیه نظرشونو ( هر جوری که باشه ) بگین و شما هم تکرار کنین ؟؟؟!

      جهان سومه دیگه :|

      1. runtik

        ۷ شهریور ۱۳۹۳
        سوابق: (8 ديدگاه)

        فریا حرفه دلمو زدی دمت گرم

  5. SARD

    ۳ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (18 ديدگاه)

    مگه هنسی چیه؟ مطمعنم از اون بهتری! یه تیونر مگه چیکار میتونه بکنه که کارخونه های خودرو سازی نمیتونن؟ شماهم اگه دنبال قدرت و سرعتید
    707تا یا اصلا 600تا رو تبدیل به 1100تا (HP) کنید !!!!!!!!!!!
    اون وقته که دیگه با توربوی شما ماشینای دیگه رو میسنجن!!!!!!

  6. توفیقی

    ۳ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1120 ديدگاه)

    وایپر همیشه خودروی مزخرفی بوده و هست.نه زیباست نه با حال.یه جوری آمریکایی ها واسه این ساختنش که بگن ما هم سوپراسپرت داریم.به نظرم وایپر یه سوپرلگن هست تا سوپر اسپرت.آمریکایی ها برن همون خودروهای عضلانی مزخرفشونو درست کنن.
    سوپراسپرت سازی رو به اروپایی ها واگذار کنن.به آلمان و ایتالیا و انگلیس و سوئد.
    ژاپنی ها هم برن خودرو برقی و کم مصرف و کم استعلاک درست کنن.
    با ساختن نیسان جی تی آر و لکسوس LFA به ساحت خودروهای اصیل و اسپرت ایتالیایی توهین نکنن.

    1. Mahmoud

      ۳ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      تو کلا با آمریکا مشکل داری اگه اطلاعات داشتی از این حرفا نمی زدی آدم باسواد همیشه منطقی حرف می زنه

    2. Nissan GTR

      ۳ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (141 ديدگاه)

      نظرت محترم ولی من اصلا حرفتو قبول ندارم خودرو اصلا به کشور و نژاد و اینجور چیزا مربوط نمیشه هر برندی هم استایل و طرفدار خودشو داره و درضمن بدون ماسل کارز بخشی از خودرو سازی دنیا ناقص میشه.

    3. Ahmad..F12

      ۴ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (2536 ديدگاه)

      توفیقی جان چرا شما انقدر بد حرف میزنی!!! :)

      محترمانه تر هم میشه قضاوت کرد یا نظر داد به خدا!!!!!!!!

    4. MPS

      ۵ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (71 ديدگاه)

      دوستان شاید بعضی ها اونور آب زندگی میکنن و پولدارن همه این ساحت های اصیل رو تست کردن میدونن چه خبره دیگه چرا نظر میدید؟!فقط ای کاش یه دستورالعمل واسه چینی ها هم میداد که نرن عین جت جنگنده آمریکا رو بسازن!..تقصیر اونهایی که شایعه میکنن اولین خودروساز دنیا فورد بوده!..اون فیات ایتالیا بوده حتما دیگه.

  7. توفیقی

    ۳ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1120 ديدگاه)

    پرچم اروپا همیشه بالا بوده و هست و خواهد بود.
    خودروهای استاندارد زیبا بادوام لوکس پرقدرت و از همه بیشتر یک خودرو به معنای واقعی.

    نه مثل آمریکایی ها و ژاپنی ها که همیشه چند تختشون کمه.

    1. datsun

      ۴ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (3954 ديدگاه)

      یه جوری صحبت میکنی انگار خودروهای ژاپنی و آمریکا ی اصیل نیستن خیلی هاشون اصیل تر از اروپایی ها هستن.

  8. بنده خدا

    ۳ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (232 ديدگاه)

    سلام.تو ریال ریسینگ3 با جی610مثل خود واقعیش یا با ps4جدید تو بازیش هست…

  9. یاسین

    ۳ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (278 ديدگاه)

    خیلی کلاسیک باابهت وقدرتمند!!

  10. یاسین

    ۳ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (278 ديدگاه)

    مشکی خیلی بهش میاد

  11. احسان(احسان سابق)

    ۳ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (2870 ديدگاه)

    وایپر موتور خوب اما با بازده کم داره.موتور ۸.۴ لیتری V10 انتظار میره یک سوپرماشین باشه.با این وجود خیلی این ماشین دوست داشتنیه

    1. فریا

      ۷ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (676 ديدگاه)

      از موتور تنفس طبیعی چه انتظاری داری ؟
      وایپر پر گشتاورترین موتور تنفس طبیعی دنیا رو داره !

  12. اترون

    ۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (93 ديدگاه)

    تو این رنج قیمت ماشینی به این عظمتو ابهت و البته قدرتمند و خوفناک گیر نمیاد مطمئن باشید … فقط داج

    1. Ahmad..F12

      ۴ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (2536 ديدگاه)

      موتورشم کم حجمی نداره داداش!!!!!!!

      حجم موتور A کلاس رو ببین، حجم GTR رو ببین، حجم مکلارن هارو ببین…..

      ولی خب در کل داج خوبه خودروهای قَدَری میزنه

  13. Roham

    ۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (32 ديدگاه)

    درود
    بعضی از دوستان یادشون رفته که آمریکایی هایی مثل جنرال موتورز حدود یک قرن پرفروش ترین و محبوب ترین خودروساز جهان بودن!!!
    داداش گلم همون موقع ایتالیا و آلمان و انگلیس هم داشتن ماشین میساختن ولی چرا اونا پرفروش ترین نشدن؟!
    احتمالا به خاطر این نیست که شاید آمریکایی ها بهترن!
    البته این دوستان احتمالا یا اصلا ماشین ندارن یا اگه هم دارن خودرو های پرافتخاری مثل لیفان و ام وی ام دارن که …

    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۴ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (6507 ديدگاه)

      درود .

      یواش تر یواش تر . پیاده شو با هم بریم . چه خبره ؟؟؟؟

      امریکا . امریکا .

      اون زمانیکه جنرال موتورز پرفروش بود ، شامل چنتا برند بود ؟؟؟؟

      بیوک . شورولت . جی ام سی . کادیلاک . مرکوری . پونتیاک . و ……

      عمه ی منم باشه پرفروش ترین میشه !!!!!

      اگر اینچیز هارو میبینی ، فراخواناش هم ببین . زیر پا گذاشتن حقوق

      مشتریش را هم ببین .

      در ضمن برو مجله ماشین مرداد ماه رو بخر و ببین که مرسدس بنز مدل وولو

      پرفروش ترین ماشین زمان خودش بود . قبل از سال 1900 !!!!!!!!!!!

      بیشتر از 100 سال پیش . اون زمان مرسدس بنز بزرگترین خودروساز دنیا

      بودد .

      اون موقع جنرال موتورز کجا بود ؟؟؟؟

      1. P.G

        ۵ شهریور ۱۳۹۳
        سوابق: (488 ديدگاه)

        میلاد جان با این منطق شما، پس الانم وولکس واگن به خاطر این پر فروش ترینه که ده تا زیر مجموعه داره و عمه ى منم با این همه زیر مجموعه میتونه پر فروش ترین باشه،درسته دیگه!!!!
        در ضمن قبل ۱۹۰۰ غیر بنز و فورد خودروساز بزرگ دیگه اى وجود نداشت و بنز کار شاقى نکرده بوده که بین دو سه تا خودروساز پرفروش ترین بوده،اما جنرال موتورز زمانى پرفروش ترین بود که اکثر شرکت هاى بزرگ امروزى وجود داشتن و به شکوفایى خودشون هم رسیده بودن و رقابت خیلى جدى تر بوده،پس کار جنرال موتورز خیلى با ارزش تر از بنز بوده!!!!
        اینم بگم وقتى آمریکایى ها با یک چهارم قیمت اروپایى ها،ماشینى میسازن که رقیباى اروپاییشون رو به چالش میکشن،این اوج هنرشونه و اگر مى خواستن هم قیمت اروپایى ها ماشین بسازن،مطمئن باش خیلى بهتر از اونا میساختن،چون توان تکنولوژیکیش رو دارن منتهى خواست بازار و قدرت خرید اکثر اقشار جامعه شون رو در نظر میگیرن.

      2. فریا

        ۷ شهریور ۱۳۹۳
        سوابق: (676 ديدگاه)

        عاغا من عمه ندارم که بریم تو کار خودروسازی …
        ولی میلاد یکم از تعصبت کم کن ;-)

  14. ناشناس

    ۵ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (704 ديدگاه)

    میلاد چه ربطئ داره به چندتا برند ، همین جورى یه چیزئ واسه خودت میگئ ها،پس اگه اونطورئ باشه عمه منم میتونه مث الان فولکس واگن پرفروش باشه،لطفا شنیده ها رو همین طورئ تکرار نکنید،بعدم قبل از 1900 حتما زمان ماموت ها رو میگی،خودرسازیه اون موقع رو با خودرسازیه یک قرن گذشته مخصوصا ۶۰سال گذشته اصن با اون موقع مقایسه نکن

  15. امید

    ۵ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1320 ديدگاه)

    باید از نو طراحیش کنن میتونه خیلی بهتر از اینی که هست باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا