دوج

بررسی رم 1500، قوچ خشمگین!

سال‌ها است که بازار پیکاپ های سنگین امریکا به دست فورد و جی ام است. ولی این دو کمپانی باید خود را برای حریفی جان سخت آماده کنند. این حریف چیزی نیست جز وانت‌های سری رَم.

Dodge Ram 1500 2014
Dodge Ram 1500 2014

قبل از بررسی، بهتر است نگاهی به تاریخچه این پیکاپ امریکایی داشته باشیم.
نسل اول این خودرو سال ۱۹۸۱ معرفی شد و به طور پیوسته ۱۲ سال تولید شد. نسل دوم این خودرو از سال ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۱ تولید شد. یکی از بزرگ‌ترین مشکلات نسل دوم ایمنی بسیار ضعیف آن بود. هنوز هم می‌توانید تست‌های ضعیف تصادف آن خودرو را در یوتیوب مشاهده کنید! نسل سوم این خودرو سال ۲۰۰۱ و با اصلاحات فراوان معرفی، و تا سال ۲۰۰۸ تولید شد. نسل چهارم در نمایشگاه دیترویت ۲۰۰۸ رونمایی شد و لرزه بر پیکر پیکاپ های فورد و جنرال موتورز انداخت.

Dodge Ram 1500 2014
Dodge Ram 1500 2014

رم در نسل چهارم پیشرفت‌های شگرفی کرده بود. اول از همه طراحی مضحک نسل‌های قبل را نداشت. سیستم تعلیق، گیربکس‌ها، پیشرانه‌ها و … تماماً تغییر کرده بودند و عملکردی خیلی بهتری نسبت به قبل داشتند.

طراحی

در طراحی این وانت از زبان طراحی دوج دورانگو و دوج چارجر الگو برداشته‌اند. جلوپنجره ای بزرگ، کاپوت برآمده، چراغ ای لوزی شکل که با شیب ملایمی قرار گرفته‌اند همگی باعث ایجاد چهره‌ای قوی و سنگین شده‌اند که بر روی هر انسانی تأثیر می‌گذارد!

در فضای داخلی داشبورد و درهای چرم دوزی شده را می‌بینیم که با چوب و آلومینیوم تزیین شده‌اند. شاید از نظر کیفیت مواد به کار رفته فاصله‌ی زیادی تا پیکاپی مثل شورلت سیلورادو داشته باشد ولی نسبت به گذشته خیلی بهتر است. در مرکز کنسول میانی، با توجه به مدل، می‌تواند چهار سیستم ارتباطی جای بگیرد. یک سیستم با صفحه نمایش غیر لمسی ۳ اینچی که با امکانات محدود برای مدل‌های ارزان قیمت در نظر گرفته شده. یک سیستم با صفحه نمایش ۵ اینچی لمسی با امکاناتی مانند رادیوی ماهواره که برای مدل‌های بالاتر در نظر گرفته شده. همچنین یک صفحه نمایش ۸.۴ اینچی لمسی با امکانات کامل از جمله رهیاب ماهواره.
Dodge Ram 1500 interior
Dodge Ram 1500 interior

قوای محرکه

برای رم ۱۵۰۰ سه پیشرانه در نظر گرفته شده.

  • موتور ۳.۶ لیتری V6 با ۳۰۵ اسب بخار و گشتاور ۳۶۵ نیوتون متر.
  • موتور ۵.۷ لیتری V8 با ۳۹۵ اسب بخار قدرت و گشتاور ۵۶۰ نیوتون متر.
  • موتور دیزلی ۳ لیتری V6 با ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتون متر گشتاور. این پیشرانه در جیپ گرند چروکی نیز قابل انتخاب می‌باشد.

یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک برای مدل‌های ارزان قیمت و یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک که برای برخی مدل‌ها به صورت استاندار نصب می‌شود و برای مدل‌های ارزان قیمت نیز قابل سفارش است.
رم ۱۵۰۰ می‌تواند تریلی تا وزن ۴.۵ را بکشد.

تجهیزات

رم ۱۵۰۰ را می توان یک پیکاپ لوکس نامید. با امکاناتی مثل فرمان چرم-چوب، ورود بدون کلید، چراغ‌های ال ای دی عقب و جلو، ۲ zone، صندلی ۱۰ حالته راننده و ۶ حالته سرنشین جلو، گرمکن جلو و عقب، گرمکن فرمان، و …

۴ رینگ ۱۷ اینچی، ۱۰ رینگ ۲۰ اینچی، یک رینگ ۲۲ اینچی، ۴ رنگ مختلف چرم (برخی مدل‌ها) برای این وانت در نظر گرفته شده.
رم ۱۵۰۰ دارای ۱۰۰،۰۰۰ مایل یا ۶۰ ماه وارانتی برای هرگونه مشکل برای پیشرانه می‌باشد.
این خودرو در ۱۱ مدل مختلف، ۳ نوع کابین (تک کابین، دو کابین؛ کابین Quad) و اندازه‌های مختلف بار عرضه می‌شود.
قیمت رم ۱۵۰۰ از ۲۴,۳۸۵$ تا ۵۵,۰۰۰$ می‌باشد.

در آینده رم ۲۵۰۰ و رم ۳۵۰۰ را نیز بررسی می‌کنیم. [دانلود ویدئو] [jwplayer mediaid=”۵۶۲۹۵″] گردآوری و ترجمه: رامین شهیدی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. km

    ۳ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (678 ديدگاه)

    RAM رو هم دوست دارم ولی هیچی به پای F-150 نمیرسه

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. Reza

      ۳ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (73 ديدگاه)

      منم عاشق F_150هستم مخصوصا Raptor که هیچ رقیبی برای خودش نگذاشته

      موافقم 1
      مخالفم 1
    2. زیگما

      ۳ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (3068 ديدگاه)

      صبر کنید تا سال دیگه که f150 جدید رونمایی شد.این مدل f150 که شما میبینید خیلی قدیمی شده….

    3. میلاد . فقط المان . فقط بنز .

      ۴ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (6522 ديدگاه)

      درود.

      انتخاب اصلا کار عاقلانه ای نیست.

      باید همرو داشته باشی.

      بهترین وانت بار ها برای امریکاست.واقعا تک هستند.مخصوصا از نظر طراحی.

      دیوونت میکنند.

      ((( ایران و المان )))

  2. sorena330تحریم گیرندگان جان مردم تاپیروزی

    ۳ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (742 ديدگاه)

    خیلی دوست داشتنیه،ضعیف ترین موتورش خیلی هم قویه…

    تصور کنید یه داج با یه کاروان دارین و یه عالمه جاده که تا حالا نرفتین…

  3. مهدی

    ۳ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (623 ديدگاه)

    از دوستان یه سوال دارم
    تو این چند وقته قیمت ماشین یه مقدار اومده پایین میخواستم اگه کسی از دوستان بازار خودرو رو دنبال میکنه میتونه یه چشم انداز از بازار خودرو بگه
    وضعیت ماشینهای داخلی و خارجی(وارداتی) چه جوریه؟
    سپاسگذارم
    مهدی

    1. Reza

      ۳ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (73 ديدگاه)

      بالا تر میره که پایین نمیاد حالا حالاها

    2. زیگما

      ۳ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (3068 ديدگاه)

      برادرم من نظر شخصیم رو میگم.اگر چیزی میخواهید بخرید سریع افدام کنید.مذاکرات هسته ای قطعا پایان خوشی نداره.
      خودتونو برای روز های سخت آماده کنید و این پیش بینی منو به یاد داشته باشید…..

  4. زیگما

    ۳ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (3068 ديدگاه)

    هه هه هه.یادمه روحانی که اومده بود همه میگفتن قیمت ها میاد پایین.واقعا چرا ما مردم اینقدر زود گول میخوریم؟واقعا چرا؟

  5. ali97

    ۳ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (101 ديدگاه)

    تمام مدلای داج رو از صمیم قلب دوست دارم و عاشقشونم.از چلنجرو و چارجر گرفته تا وایپر و سری رم و دارت و دورانگوو اونجر و ….واسه همشون هم موتورای پر حجم و پر قدرت قابل انتخابه و در اکثر مدل ها موتور های همی که خیلی واویلاس.امیدوارم و دعا میکنم هر چه سریعتر امریکایی ها و در راس اونا کرایسلر و داج به بازار ایران وارد بشن

  6. احسان(احسان سابق)

    ۳ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (2874 ديدگاه)

    یک هفته بخوای بری مسافرت چه ماشینی بهتر از این؟قیمت مناسب موتور قوی فضای زیاد و شما رو نمیدونم اما ظاهرش خیلی چشمم رو گرفته.البته توهین به نیسان ابی های خودمون نباشه که تریلی جرات روبه رو شدن باهاش رو نداره

  7. مهدی

    ۳ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (623 ديدگاه)

    سلام جناب زیگما عزیز
    ممنون از جوابتون
    اما اگر قیمت خودرو وابسته به مذاکره ایران و طرف مقابل (…) البته آلمان رو خیلی دوست دارم صنعتش فوق العادست به نتیجه برسه پیش بینی شما چیه؟
    و یه نکته دیگه اینکه چند وقت پیش خودرو سازان داخلی اومدند گفتند تحریم و دلار ارتباط زیادی با قیمت ماشین نداره و یه نکته دیگه تو این چند وقت قیمت ماشینهای وارداتی پایین اومده حداقل بعضی ماشینها تا 20 میلیون اومدند پایین و ظاهرا این روند ادامه داره تا کجا والا نمیدونم
    البته عدم خرید مردم هم میتونه تاثیر زیادی بذاره که ظاهرا تو این مورد مردم به یک توافق نظر در مورد خرید خودرو رسیدند و اونم نخریدن هست که این یک نقطه امید هست مثل اینکه مردم دارند دوباره بیدار میشند که این خیلی خوبه
    خودرو سازان خارجی هم تمایل زیادی دارند که بیان ایران
    حالا با تمام تفاصیل بالا بازار خودرو چه داخلی چه خارجی چه جوریه؟
    از شما و دوستان برای جواب ممنونم
    سپاسگذارم
    مهدی

  8. مهدی

    ۳ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (623 ديدگاه)

    ممنون پدال عزیز

  9. توفیقی

    ۳ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1121 ديدگاه)

    جون میده باهاش از پشت بکوبی به مازراتی قلعه نوعی.
    هاهاها
    عشق است پریسپولیس +

  10. محسن.د

    ۳ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1446 ديدگاه)

    چه بازه قیمتی داره! مدل گرونش بیش از 2برابر مدل ارزونشه!!!

    1. زیگما

      ۳ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (3068 ديدگاه)

      چون دامنه اختیارات بالاست.از تک کابین تا دو کابین.از قسمت بار کوچیک.تابزرگ.از موتور 6 سیلندر تا 8سیلندر تا دیزلی. از امکانات محدود برای کار تا امکانات زیاد برای مصرف شخصی….

  11. محمد حسین

    ۳ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    اصن اسم دوج رو که میشنوم روحم به پرواز در میاد مخصوصا چلنجر که لامصب نظیر نداره آخ

  12. توفیقی

    ۳ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1121 ديدگاه)

    محمدحسین آخ نه او فففففففففففففففففففف

    راستی اسم منم محمدحسینه دوست عزیز

    انقدر از این دوج ها تو تبریز با پلاک ارس ریخته دیگه ارزش نگاه نداره
    چلنجر هم زیاده
    شور ماشین آمریکایی و ژاپنی دراومده
    فقط یه آونتادور یه 458 و یه بوگاتی مدل گرند اسپرت رو رئیس شیرین عسل آورده میرونه.آونتادور هم مهندس نیکجو.458 هم یه بساز بفروش گردن کلفت که تو ساخت مسکن مهر فعالیت داشت.

    از ماشینهای انگلیسی مینی و رنج روور هست
    از آلمانی ها همش به غیر از مدلهای خاص مثل 911 و آ 8 و اس 65 و 760 ال آی و….غیره و ذلک
    از ایتالیا چند تا میتو و جولیتا و دیگر هیچ
    از آمریکا هر آشغالی هست به غیر از کوروت و شلبی و
    بقیه هستن حتی کامارو ZL1 و کادیلاک CTS-V که موتورشون مشترکه

    از ژاپنی ها به غیر از داش جی تی آر همه مدل نیسان و بقیشون هست.
    از فرانسه هم چند مدل محدود
    و از کیا و هیوندای تا دلت بخواد

    1. محمد حسین

      ۴ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (7 ديدگاه)

      آقا اگه 78 میلیون تا دوج چلنجر تو ایران ریخته باشه هیچ چیز از بزرگیش کم نمیکنه لامصب بس که با شکوهه یه قرمز و یه مشکیشم تو یزد دیدم

  13. جواد

    ۴ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (33 ديدگاه)

    حرف نداره برای هر سلیقه ای مدلی داره از پیکاپ کار تا دو کابین لوکس

  14. esi

    ۴ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (386 ديدگاه)

    خیلی زیباست من حاضرم دو تا کلیه هامو بفروشم فقط دو ساعت سوار این ماشین بشم

  15. e.scamp

    ۴ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1947 ديدگاه)

    کسی دقت نکرد مدل پایه 24385 دلار بعد مدل فول 55000 بین مدل پایه و فول 30615 دلار اهتلاف هست یعنی اینا چه امکاناتی اضافه میکنن جل الخالق

  16. 50

    ۴ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (497 ديدگاه)

    only JAPAN AND GERMANY

  17. مسعود

    ۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (758 ديدگاه)

    60 ماه وارانتی داره . خدیا قربون عدالتت ، اشک امونم نمیده. آخه چرا ؟
    مـــــــــن رم 1500 میخـــــــــــــــوام.

  18. ali

    ۲۹ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (43 ديدگاه)

    عجب ماشینی هست جون میده مجردی بادوستان بریم بیرون از شهر

  19. Ahmad..F12

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2541 ديدگاه)

    آقای شهیدی ممنون

    رام 1500 و فورد F150 و شورلت سیلورادو رو واقعا هروقت میبینم احساس غرور میکنم

    فوق العاده ان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا