دوج

سرانجام شیطان معرفی شد، دوج چلنجر دیمن با 840 اسب وحشی

سرانجام پس از مدت‌ها انتظار و انتشار تیزرها و تصاویر غیررسمی فراوان، دوج رسماً شیطان آتشین خود چلنجر دیمن را با حضور وین دیزل ستارهٔ سری فیلم‌های سریع و خشن در نمایشگاه نیویورک رونمایی کرد. هرچند این نسخهٔ جدید بر اساس مدل چلنجر هلکت ساخته شده اما دیمن دستخوش مجموعهٔ جامعی از تغییرات شده است و دوج ادعا می‌کند که این هیولا سریع‌ترین شتاب صفرتاصد را در بین خودروهای تولیدی دنیا داشته و همچنین سریع‌ترین خودروی بازار در طی مسافت یک‌چهارم مایل یا ۴۰۰ متر است.

2018-dodge-challenger-srt-demon

نیروی این ماسل کار خارق‌العاده توسط همان پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ ۷۰۷ اسب بخار هلکت تأمین می‌شود اما با ایجاد تغییراتی در این موتور حالا قدرتش به رقم فوق‌العادهٔ ۸۴۰ اسب بخار رسیده است. این افزایش قدرت به لطف استفاده از یک سوپرشارژر بزرگ‌تر ۲.۷ لیتری (بجای نمونهٔ ۲.۴ لیتری هلکت) به دست آمده که فشار بوست آن از ۱۱.۶ به ۱۴.۵ psi افزایش پیدا کرده است. علاوه بر این، در این موتور از پیستون‌ها و سوپاپ‌های جدید به همراه پمپ سوخت دومرحله‌ای استفاده شده است. ارتقائات دیگر پیشرانه در دیمن نیز شامل تقویت شاتون‌ها، افزایش ردلاین از ۶۲۰۰ به ۶۵۰۰ rpm و افزایش ورود هوا از طریق ترکیب سه ورودی می‌شود. این ورودی‌ها عبارت‌اند از دریچه روی کاپوت، چراغ جلوی سمت راننده و ورودی‌های پایینی درون سپر.

dodge-challenger_srt_demon-2018-1024-75

این ارتقاء و افزایش توان موجب ارائه عملکرد واقعاً فوق‌العاده‌ای در یک خط مستقیم شده است به‌گونه‌ای که چلنجر دیمن ظرف تنها ۲.۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر رسیده و مسافت ۴۰۰ متر را هم در ۹.۶۵ ثانیه با سرعت ۲۲۵ کیلومتر در ساعت طی می‌کند. همچنین نام چلنجر دیمن به‌عنوان نخستین خودروی تولیدی دنیا که در هنگام شتاب گیری چرخ‌های جلوی آن از زمین بلند می‌شود در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت شده است. علاوه بر این این ماشین در هنگامی شتاب گیری ۱.۸ جی نیرو وارد می‌کند که بازهم بیشتر از هر خودروی تولیدی حال حاضر دنیا است.

dodge-challenger_srt_demon-2018-1024-0c

اما ویژگی‌های منحصربه‌فرد و خیره کنند دیمن به اینجا ختم نمی‌شود. چلنجر دیمن اولین خودروی تولیدی خیابانی و قانونی است که می‌تواند بدون نیاز به بنزین اکتان بالا حداکثر عملکرد خود را ارائه کند. سوخت معمولی که از سوی کارخانه برای این ماشین توصیه شده است بنزین با اکتان ۹۱ است. همانند هلکت، دیمن هم دارای دو سوئیچ است که یکی قدرت را روی ۵۰۰ اسب بخار و دومی بر روی ۸۰۸ اسب بخار محدود می‌کند. سپس از طریق یک ماجول کنترلی می‌توان کل ۸۴۰ اسب بخار را آزاد کرد. این نیروی ویرانگر از طریق نسخه بروز شده همان گیربکس هشت سرعته اتوماتیک تورکفلایت انتقال پیدا می‌کند.

dodge-challenger_srt_demon-2018-1024-2e

این گیربکس دارای یک مبدل گشتاور جدید است که همانند درگسترها با سیستم TransBrake در ارتباط است. این سیستم در هنگام قرارگیری خودرو در محل شروع مسابقات درگ، پیش از استارت مسابقه برای ثابت نگه‌داشتن خودرو در محل بدون نیاز به استفاده از ترمز پایی، شفت خروجی گیربکس را قفل کرده و برای یک لانچ یا شروع حرکت عالی، دور موتور را به ۲۳۵۰ rpm افزایش می‌دهد. علاوه بر این به لطف استفاده از لاستیک‌های رادیال خیابانی قانونی Nitto مخصوص درگ، نیروی لانچ دیمن ۴۰ درصد بیشتر از هلکت شده است.

dodge-challenger_srt_demon

همان‌طور که پیش‌ازاین مشخص شده بود، دیمن بیش از ۹۰ کیلوگرم سبک‌تر از هلکت است که این کاهش وزن از طریق حذف صندلی‌های عقب و سرنشین جلو، حذف ۱۶ بلندگو، استفاده از میلهٔ توخالی برای آنتی رول، استفاده از کالیپرهای ترمز آلومینیومی سبک‌وزن و حذف بخشی از سیم‌کشی‌ها به دست آمده است. البته کسانی که خواهان صندلی‌های سرنشین جلو و عقب هستند می‌توانند هرکدام را با پرداخت یک دلار سفارش دهند.

dodge-challenger_srt_demon-2018-1024-39

سرپرست خودروهای سواری فیات-کرایسلر در آمریکای شمالی آقای «Tim Kuniskis» در مورد چلنجر دیمن گفته است:

«هدف ما از ساخت دیمن ارائهٔ خودرویی با لوگوی دوج است که کسانی فراتر از علاقه‌مندان و طرفداران وفادار ما را به خود جذب کند. برای این کار، ما رکوردهایی را به ثبت رسانده‌ایم که هرگز پیش‌ازاین ثبت نشده بودند. این خودرو قادر به انجام کارهایی بیش از آنچه در گذشته انجام داده‌ایم است. کارهایی حتی فراتر از هلکت افسانه‌ای. نتیجهٔ تلاش‌های ما ارائهٔ خودرویی با ۸۴۰ اسب بخار قدرت و زمان درگ ۹ ثانیه است که هیچ ماسل کاری تاکنون چنین ویژگی‌هایی نداشته است».

dodge-challenger_srt_demon-2018-1024-37

تولید دوج چلنجر دیمن در تابستان امسال در تنها ۳ هزار دستگاه برای ایالات‌متحده و ۳۰۰ دستگاه برای کانادا آغاز خواهد شد. قیمت این اسطورهٔ آمریکایی هنوز اعلام نشده است.

[دانلود ویدئو]

با پوشش کامل جدیدترین رویدادهای نمایشگاه خودروی نیویورک ۲۰۱۷ در پدال همراه شما هستیم

newyork-auto-show-2017-4

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۱۳ دیدگاه‌ها

  1. Mori Ca.

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (68 ديدگاه)

    اینو اگه میتونید ببینید.. خیلی جمله های سنگینی توشه وقتی داره ماشینو معرفی می کنه…
    https://youtu.be/3vD6A6NxySQ
    میگه ما با هیچ ماشینی قصد رقابت نداشتیم ، چون ما چیزی می سازیم که بقیه نمی سازن ( خدایی تو سگمنت خودش تنهاس) ولی آخرش خیلی رکوردارو جابجا می کنن

    موافقم 14
  2. saeed-m

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (12 ديدگاه)

    یا خدا!!!
    زد ترکوند اخرش عجب غول بی شاخ و دمی شده

  3. SRT VIPER

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (588 ديدگاه)

    تو یکی از قسمتای گرند تور هموند با هلکت قرمزش حسابی حرث کلارسون رو با استون قهوه ایش(با خنده) و روز رویس جیمز می رو دراوورده بود
    خدا بخیر کنه هموند با این چه فیلمی سر اون دو تا پیاده کنه

    1. آرش

      ۱۳ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (20 ديدگاه)

      منتظرشیم امید وارم خوب حالشونو بگیره

      موافقم 2
      مخالفم 1
    2. taha malek

      ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (916 ديدگاه)

      رولز رویس?

      موافقم 1
      مخالفم 5
  4. محمد

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (226 ديدگاه)

    من تا قبل از منطقه آزاد شدن خوزستان عاشق ماشینای آلمانی بودم، ولی از سال 2013 که کاماروRS خریدم فهمیدم آمریکایی یعنی چی.
    باید آمریکایی سوار شی تا بفهمی یه عمر تو ایران فکر میکردیم ماشین سوار میشیم.

    موافقم 11
    مخالفم 2
  5. The R

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (93 ديدگاه)

    با این تو خط مستقیم باید رفت شکار بقیه ماشین ها
    به قیافش هم میخوره

  6. مهدی

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1739 ديدگاه)

    منم اهواز هستم منتها برعکس شما وقتی سوار کامارو و موستانگ حداقل نسل قبلشون میشم تفاوت کیفی با جنسیس نمیبینم بینشون چلنجر و چارجر نسل قبل که میشه گفت کیفیت تاسف باری داشت و متریال کابینش چیزی فراتر از پراید و ۲۰۶ نبود اما تو نسل های جدید بهتر شدن

    موافقم 1
    مخالفم 19
  7. حسین M

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (88 ديدگاه)

    فقط آمریکاییا و آمریکایی دوستان از یه درگستر خوششون میاد
    عشقشون اینه که موقع درگ چرخای جلو از زمین بلند میشه
    خدایا آمریکاییا رو شفا نده بهشون بخندیم
    البت تو بحث خودرو

    موافقم 5
    مخالفم 16
    1. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1626 ديدگاه)

      حسین جان درسته این خودرو تمرکزش روی شتاب و درگ بوده ولی فراتر از یه خودروی درگستر هس.

  8. كوروش

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1129 ديدگاه)

    کم کم دارن یه تکونی می خورند بلاخره از خواب زمستانی بیدار شدند رقابت اینده قطعا جذاب خواهد شد

    موافقم 2
    مخالفم 1
  9. کارال

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (91 ديدگاه)

    ? آقا فک کنم کمتر هایپر کاری پیدا بشه ک تو درگ 400 متر بتونه رقابت کنه با این غول .

    1. Abbas us.c

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (269 ديدگاه)

      اگر متنو با دقت بخونی نوشته سریعترین خودرو تو 400متر

  10. Abbas us.c

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (269 ديدگاه)

    این تقدیم به اون دسته از افرادی که میگن امریکاییا نمیتونن عین آلمانیا ماشین بسازن.

    موافقم 14
    1. آرش

      ۱۳ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (20 ديدگاه)

      من از اون دسته افرادیم که معتقدم امریکا نمیتونه مثل المان ماشین بسازه چون امریکا ماشینای خیلی بهتری میسازه

      موافقم 15
      مخالفم 2
      1. احمد

        ۱۴ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (4 ديدگاه)

        همیشه همین بوده. بالاخره یه روز ما هم تو خیابونهای ایران شاهد نمایشگاههای فروش جنرال موتورز و فورد و کرایسلر و … برندهای امریکایی خواهیم بود.

        موافقم 7
        مخالفم 4
  11. خسرو

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    این واقعا این شکلیه یا داره مسخره بازی در میاره خخخ ..

  12. کارل شلبی

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (300 ديدگاه)

    زبانم در وصفش نمیچرخه دیگه از یه ماسل کار چی میخواین؟ تمام انتظارات از یه ماسل کار برا ورده شد

  13. ASA

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1868 ديدگاه)

    این ماشین دهن خیلیا رو بست!
    همونایی که دارن دیس میدن الان :)

    موافقم 9
    مخالفم 3
    1. آریا

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (263 ديدگاه)

      دوست عزیز دیمن بیشتر مثل یه ماسل کار با تیونینگ سنگینه تا نمونه کارخانه ای.
      اینو بدونین که هیچ جاده ای همیشه مستقیم نیست نه تو اتوبان و نه مخصوصا تو پیست آخرش به یه پیچ میرسی.
      رکوردش توی پیست کجاس؟؟؟ با این حتی نمیشه پیچید.
      وایپر ACR رکورد دار 13 پیست جهانه که ساخته ی همین دوجه ولی دیمن هیچ افتخاری نداره به نظر من.
      دیمن فقط یه درگستره.

      موافقم 0
      مخالفم 8
      1. ASA

        ۲۵ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (1868 ديدگاه)

        آیا گفتن که این ماشین پیسته؟؟؟
        آیا گفتن که این ماشین رو برای جاده طراحی کردن؟؟

        فکر کنم متوجه نشدین که این ماشین فقط مال درگه و منم همینش رو دوست دارم

    2. silver

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (226 ديدگاه)

      آقای asa،صفحه قبل جواب کامنتتو دادم متاسفانه منتشر نشد
      میشه تعریفتو از مهندسی دقیق بگی همه در جریان باشیم؟ با چی میخوای مهندسی المانو با خاک یکسان کنی؟؟؟؟
      در ارزشمند بودن اعداد و ارقامی که دوج با این ماشین زده هیچ شکی نیست ، ولی این ماشین یه نسخه ارتقا یافته از چلنجر هست که تمرکز روی نحوه انتقال قدرت و وزنش بوده و تونستن چنین اعداد و ارقامی ازش بیرون بکشن این خیلی مهندسی دقیقی نیست ولی قابل احترامه. چون آین ماشین فقط تو مسابقات درگ درخشانه نه جای دیگه
      یه مثال مهندسی دقیق آمریکایی میزنم که بعدا نگی آمریکا رو کوبید!
      فورد gt جدید رو ببین ، هم ایرودینامیک داره ، هم بازده موتور مناسبه ، هم توی مسیر های پر پیچ و خم خوب عمل میکنه
      تمام توانایی هاش و طراحی مهندسان(ایرودینامیک ، موتور و گیربکس ،لانچر و سیستم های ثبات و پایداری ) باهم هماهنگ کار میکنن تا ماشین بیشترین بازدهی رو داشته باشه و توی شرایط مختلف بهترین عملکرد رو بده
      مکلارن هم همینطور
      فراری هم همین طور
      پورشه هم همینطور
      بوگاتی هم همینطور
      حالا اینکه چشم دیدن آلمان رو نداری اون بحثش سواست و اگر بریم تو جزییات جو کامنتا آشفته میشه .
      فقط لطف کن یه کم مطالعه تو بیشتر کن که سطح کامنتات بره بالاتر….

      1. آریا

        ۲۵ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (263 ديدگاه)

        silver کاملا باهات موافقم
        مثلا وایپر ACR رکورد دار 13 پیست معروفه ولی این فقط یه درگستره.

      2. ASA

        ۲۵ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (1868 ديدگاه)

        کامنت ثبت شد و پاسخ مهندسی دقیقتون رو دادم

        1. silver

          ۲۵ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (226 ديدگاه)

          اره خیییلی دقیق بود روحیه ام عوض شد
          خخخخخخخخخ
          پاسخ دادم،اگر منتشر بشه و دوباره به مشکل نخوره

  14. کارل شلبی

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (300 ديدگاه)

    این نشان میده دوج درسش و پس داد حالا نوبت دواعجوبه ی دیگه است که خودت میدونید منظورم به کدوم اعجوبه هاست تا درسشون رو مثل دوج پس بدن ??

  15. کارل شلبی

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (300 ديدگاه)

    حالا همه باهم برای قهرمانی دوج یه دست و یه جیغ و یه هوررررررراااا

  16. فيصل.

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (350 ديدگاه)

    تک چرخم برات میزنه. همه رو هم له میکنی باش

  17. moein

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (856 ديدگاه)

    بعد از یه ماموریت سخت دوباره برگشتم
    به نظر شما میتونم این ماشینو برا خودم وارد قطر کنم

  18. javadm4

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (53 ديدگاه)

    چه صدای معرکه ای داره

  19. Saied

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    فکر کن با این تو ترافیک گیر کنی. دهن ماشین سرویس میشه. مهندسین امریکایی ها بعضا کار هایی انجام میدن که ادم میمونه چی بگه. مثلا اینکه جلویه ماشین بلند بشه چه مزیتی داره، عوضه هندلینگ خوب.

    موافقم 0
    مخالفم 3
  20. حسین

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (95 ديدگاه)

    در تعریف از این غول همین بس که نزدیک به 90 تا کامنت دربارش گذاشتین…
    راضیم ازتون…

  21. veneno

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام دوستان یه سوال داشتم رکورد 918 تو مسیر چهارصد متر چند ثانیه هست

  22. silver

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (226 ديدگاه)

    پدال جان از دیروز تا حالا دو بار کامنت گذاشتم ولی هیچ کدوم منتشر نمیشه ، حتی در انتظار تایید هم نیست ،مشکل از کجاست؟

  23. یاسر

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مسیر مستقیم که همجا نیست مهم اینه درهمه شرایط این قدرت رو بشه استفاده کرد

  24. احمد (کرج)

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    عاشق نعره موتور ماشین های امریکایی ام. اصالت و قدرت. حیف که ماشین های آمریکایی تو ایران نمایندگی ندارن. حیف. والا معلوم میشد با توجه به قیمت معمولا خوب و ارزونتر ماشین های آمریکایی نسبت به همتراز های پر ادعای اروپایی چند درصد مردم امریکن سوار میشون. تصور کنید چهارراهی رو که پشت چراغ یه کوروت استینگری یه کامارو SS و یه موستانگ شلبی و این هیولا چلنجر دیمون با هم استارت کنن. صدای موتورا به عرش کبریایی میره و خدا میگه دمت گرم.

  25. محمد

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    هی میگن این عملکردش فلانه
    بابا این خیابونیه
    لاته …
    این ماشین واسه خیابونی بودش قابل احترامه واسه فیس قدیمیش که تغییر نمیدن

  26. چارجر1968

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خدایی دارم خواب میبینم چلنجر وای عاشقشم دیمن رو ساخت که دیگه هیچی چارجر سال۶۸میلادی رو ببینید از اون زمان هم سرعت و هم قدرت رو از موتور ۴۲۶HEMI که شروع کرد دیگه موتور همی گذاشت ماشین های مگنوم هیچ وقت پیش این جوجه کوچولو های المانی .فرانسوی . ایتالیایی.ژاپنی کم نمیارن دمتون گرم هی نگین تازه دارن تکون میخورن تازه دارن تکون میخورن تکون خیلی وقت پیش خوردن سال ۶۷که دیگه داشتن بر شکست میشدن به بعد لطفا به ماسل های امریکایی توهین نکنین

  27. tohid

    ۷ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فقط یع کلمع جنون کاری ندارم میپیچه یا نمیپیچه همینکه مثل یه گانگستره عشقه نمیشه مقایسه کرد امریکا ینی ماسل کار المان ینی تکنولوژی بریتانیا لوکس ایتالیا فرانسه سرعت ژاپن اس یو وی بیخود اینارو قاطی نکنین لطفا

  28. علی

    ۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عجب ماشین لات قلچماق و خاصی ?

  29. SRT

    ۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (625 ديدگاه)

    کاش میشد برگشت ب همین دوران.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا