عرضهی نسل دوم رنو کولئوس در استرالیا یکی از بزرگترین اتفاقات مربوط به رنو بوده است. این موضوع که استرالیا اولین بازاری است که این خودرو را میبیند قابلتوجه و تأملبرانگیز است.
این خودروی فرانسوی رقبایی چون مزدا CX-5، هیوندای توسان و فولکسواگن تیگوان جدید را دارد و برای در صدر قرار گرفتن راهی سخت را پیش رو دارد.
کولئوس جدید بر پایهی همان معماری ثابتشدهی نیسان X-Trail بنا شده و در کره جنوبی نیز توسط سامسونگ موتور ساخته میشود. این خودرو بزرگتر، گرانبهاتر و قطعاً باارزشتر از قبل است.
ما انتظار ارتباط و ایمنی بالا و طراحی زیبا را به همراه صندلیهای عقب جادار و هزینههای سواری یکسان یا پایینتر نسبت به رقبای ژاپنی داریم. با در نظر گرفتن این نکته که همهی نسخههای کولئوس بهطور استاندارد از گیربکس اتوماتیک سود میبرند باعث شده که این خودرو ارزش بالاتری داشته باشد.
خب به نظر همهچیز خوب است اما در عمل کولئوس چگونه است؟
ریشههای مربوط به نیسان X-Trail در نسبتهای طراحی این خودرو مشهود هستند و از نمای کناری شاهد انحناهای تقریباً یکسان و مشابهی هستیم. البته استایل جلوی خودرو با نشان غالب رنو، چراغهای L شکل و جزئیات برجسته کرومی تفاوتهای بیشتری را نشان میدهند.
داخل کابین تفاوتهای بیشتری وجود دارد. مدل پایهی Life (29990 دلار استرالیا) و مدل سطح میانی Zen (33990-36490 دلار استرالیا) دارای صفحه لمسی ۷ اینچی با نرمافزار R-Link هستند.
با انتخاب مدل سطح بالای Intens (43490 دلار استرالیا) صفحه لمسی باارزش ۸.۷ اینچی را به دست میآورید که یادآور ولوو Xc90 است. همچنین روشنایی فوقالعاده ممتازی نیز داخل کابین دیده میشود.
لیست تجهیزات خودرو با توجه به قیمت کلی و وجود رقبای ژاپنی و کرهای کاملاً خوب است و مزیتهای یک خودروی صادراتی از اروپا را نشان میدهد.
مدل پایه در واقع ۵۰۰ دلار ارزانتر از نیسان X-Trail ST است و البته بهای زیر ۴۵ هزار دلار مدل Intens بهایی کمتری نسبت به نسخههای فول بسیاری از رقبا دارد.
نسخهی دیفرانسیل جلوی Life دارای ۶ کیسه هوا، پایش فشار باد لاستیکها، رینگهای آلیاژی ۱۷ اینچی، میلههای سقف، دوربین پشتی، حسگرهای پارک عقب، کروز کنترل، سیستم صوتی Arkamys با ۸ بلندگو، برفپاککنهای خودکار، سیستم تهویه مطبوع دو ناحیهای، نورپردازی LED کابین، صفحهنمایش TFT و غربیلک فرمان چرمی است.
با پرداخت ۴ هزار دلار بیشتر صاحب مدل نیمه فول Zen میشوید که علاوه بر موارد قبلی دارای ترمز پارک الکتریکی، صندلی رانندهی برقی، تریم چرم مصنوعی صندلیها، صندلیهای جلوی گرم شونده، استارت دکمهای، سیستم ناوبری ماهوارهای، رینگهای آلیاژی ۱۸ اینچی و شیشههای دودی است. همچنین میتوانید با پرداخت ۲۵۰۰ دلار اضافی تنظیمات چهارچرخ محرک را نیز سفارش دهید.
مدل فول کامل و دو دیفرانسیل Intens دارای صفحهنمایش ۸.۷ اینچی، استارت ریموتی، چراغهای جلوی LED، حسگرهای پارک کناری، تریم چرم واقعی، پورتهای USB عقب و سیستم صوتی Bose با ۱۲ بلندگو و یک ساب، سانروف و درب پشتی برقی با حسگر خاص است.
شما همچنین بستهی ایمنی مخصوص را با ویژگیهایی چون پایش نقاط کور، هشدار برخورد از جلو و ترمز اضطراری خودکار را در مدل فول به دست میآورید. البته سفارش این بسته ایمنی در مدل نیمه فول ۱۴۹۰ دلار هزینه دارد.
کابین کولئوس فضای خوبی دارد و شاهد موقعیت رانندگی بالا و کیفیت ساخت خوب هستیم. تنها نقاط ضعف موجود به استفاده از برخی پلاستیکهای متوسط و پایهی تخت و کوتاه صندلیهای اشاره کرد.
صندلیهای عقب نیز برجسته هستند و فضای کافی برای سرنشینان با قدی بلندتر از ۱۸۰ سانتیمتر وجود دارد. دید رو به بیرون نیز خوب است. فضای ذخیرهای زیادی در کابین وجود داشته و شاهد چراغهای مطالعهی انفرادی و ورودیهای هوای مستقل برای سرنشینان عقب هستیم. البته جای شرمندگی است که پورتهای USB را تنها میتوان در مدل فول مشاهده نمود.
فضای محفظه بار نیز خوب است و حجم ۴۵۸ لیتری آن قابلافزایش به ۱۶۹۰ لیتر است که در بین رقبا مناسب نشان میدهد.
شما همچنین لاستیک زاپاس فول سایز را زیر کف محفظه بار دارید. نکتهی دیگر اینکه برخلاف نیسان X-Trail 7 نفره، کولئوس تنها ۵ سرنشین را میتواند حمل کند.
زیر کاپوت خودرو پیشرانهی تنفس طبیعی ۲.۵ لیتری متعلق به X-Trail قرار دارد که میتواند ۱۶۹ اسب بخار قدرت و ۲۲۶ نیوتون متر گشتاور تولید نماید. این پیشرانه به گیربکس CVT اتوماتیک با حالت دستی متصل شده است.
رنو ادعا میکند که این خودرو در سیکل ترکیبی در هر صد کیلومتر ۸.۱ لیتر سوخت میسوزاند اگرچه که ما در طول زمان آزمایش به ندرت به مصرف زیر ۱۰ لیتر دست پیدا کردیم. شایانذکر است که نسخهی توربودیزل این خودرو در اواسط سال آینده عرضه خواهد شد.
برای انجام وظایف شهری نیروی تولیدی پیشرانه خوب و مناسب است؛ و با فشردن آرام پدال گاز خودرو عملکرد نرمی به نمایش میگذارد.
اما در سبقتگیریها و یا حتی عبور از تپهای نسبتاً کوچک شاهد فقدان گشتاور زیاد بوده و صدای اضافی از پیشرانه و گیربکس برمیخیزد. این عملکرد برای مدل ۳۰ هزار دلاری Zen خوب است اما باید قوای محرکهی بهتری را برای مدل فول Intense در نظر گرفت.
از نظر دینامیکی کولئوس عملکرد مناسبی دارد. سیستم تعلیق نرم این خودرو به همراه فرمان الکتریکی شرایط خوبی را فراهم میکنند. کمی صدای لاستیک به گوش میرسد اما این موضوع بدتر از مزدا CX-5 نیست.
از نظر مالکیت و هزینهها رنو کولئوس واقعاً برجسته است و شاید شما را شگفتزده کند. این خودرو دارای گارانتی ۵ ساله نامحدود است.
حتی بهتر از آن فاصله سرویسهای سالانهی این خودرو است. در مجموع چنین عملکردی را از یک خودروساز فرانسوی انتظار نداشتیم!
خب رنو کولئوس ۲۰۱۷ پیشرفتی چشمگیر نسبت به نسل قبلی خود که چندان قابلاعتنا نبود محسوب میشود. کولئوس جدید دارای کابینی جادار و البته ارزشی بالاست. به نظر میرسد که هدفگذاری رنو برای فروش ۲۰۰ دستگاهی این خودرو در هر ماه کاملاً دستیافتنی باشد. آیا این خودرو قاتل CX-5/توسان/کوگا/تیگوان است؟! قضاوت نهایی دراینباره الآن سخت است اما رنو واقعاً خوب عمل کرده است.
امتیازات رنو کولئوس
کارایی و مصرف سوخت: ۶.۵
فضای کابین و راحتی: ۸.۵
تکنولوژی و ارتباطات: ۸
قیمت و تجهیزات: ۸.۵
سواری و هندلینگ: ۷
امتیاز کلی: ۷.۵
منبع: caradvice
علیرضا
۲۰ شهریور ۱۳۹۵ماشین خیلی خوبیه من به شخصه قبولش دارم
uss zumwalt DDG-1000
۲۱ شهریور ۱۳۹۵من قبولش دارم
قیافه خوشگلی داره
ارش
۲۱ شهریور ۱۳۹۵خب این خراب شده رو چرا ایران نمیارن
مهدی drift
۲۰ شهریور ۱۳۹۵صندلی های عقبش اصلا جای پا ندارن
uss zumwalt DDG-1000
۲۱ شهریور ۱۳۹۵به چیا فکرمیکنی شما
حسام
۱۸ فروردین ۱۳۹۶شما نکنه سوار رنو 21 شدی ؟؟؟ عزیزم جادارترین کابین بین رقبا را دارا می باشد گلم. تا دیروز اگر رنو 21 سوار میشدی الان برو نمایندگی بگو لطفا تو رو خدا بزارین تستش کنم بت اجازه میدن تا توش بشینی و دیگه این حرف نزنی
مهدی drift
۲۰ شهریور ۱۳۹۵هرکی 35 هزار دلار داره میتونه چلنجر RT 2015 بخره
البته من از دلار استرالیا خبر ندارم
Developer
۲۰ شهریور ۱۳۹۵چلنجر چه ربطی به این داره آخه؟ یه کلاسه یه نوعه یا چی ؟؟ یعنی یه بابایی که یه ماشین آروم و بیسر صدا خانوادگی میخواد به جای این بیاد چلنجر بخره که همش سر صدای موتور بشنوه و واس بقیه خانوادش هم جا نباشه اونا رو بکنه تو صندوق ماشین؟!!!
از این مقایسه ها نکنید آدم میپاشه از شدت تعجب!
در ضمن دلار استرالیا از دلار آمریکا کم ارزش تره
مهدی drift
۲۰ شهریور ۱۳۹۵قیمت دوتاشون یکیه اصلا شما نخرید
کسایی چلنجر میخرن انقدر نگهش میدارن تا صد سال بعد بدنش موزه یا یه کلکسیون بسازن ولی هرکی این ماشینو بخره 10 سال بعد باید بده اوراقش کنن
اگر هم suv میخواید خیلی ماشینا هستن که راهت تر و ارزون ترن یبار عقب این ماشین بشینید حتی نمیتونین پاهاتون حرکت بدین بعد میفهمید درد زانو چیه
دیگه حوصله بحث ندارم انقدر جواب ندید هرکی خوشش اومد بره بخره مگه من جلوشو گرفتم
مهدی drift
۲۰ شهریور ۱۳۹۵تو یه مطلب دیگه که درمورد یه پژو جدید بود اومدم ازش تعریف کردم بازم بعضیا اومدن با من بحث کردن
خدایا … چی بگم دیگه
حمید
۲۱ شهریور ۱۳۹۵راهت اشتباهه مجید جان دلبندم .البته مشکل از شما نیست مشکل از معلمیه که به شما نمره داده
علیرضا
۲۱ شهریور ۱۳۹۵آقای مهدی آگاه….
نکته اول اینکه تو مقایسه اولین مطلب کلاس خودروست برادر من,این رو دیگه همه میدونن
چلنجر در مدل ساده و پایه27 هزار دلار آمریکاست که تقریباً میشه 39 هزار دلار استرالیا که بیشتر از این ماشین میشه
نکته مهم دیگری که نشون میده حضرتعالی چیزی از ماشین نمیدونی اینست که چلنجری که میگید به عنوان اثری ارزشمند در پارکینگ حفظ میکنن چلنجر هلکت با موتور HEMI هستکه 65 هزار دلار آمریکا قیمت داره و هیچ آدم عاقلی چلنجر ساده و مدل پایه 29 هزار دلاری رو مثل اثری کلکسیونی حفظ نمیکنه.البته شما رو نمیدونم؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!
Hamid...Audi
۲۰ شهریور ۱۳۹۵یعنی کامنتات در نوع خودشون بی نظیرن.
برو تو مناطق آزاد کشور داج ببین جای اینکه اینجا کامنت بزاری…به صرفه تره
uss zumwalt DDG-1000
۲۱ شهریور ۱۳۹۵جنگ بیخیال شید توروخدا
HECTOR
۲۱ شهریور ۱۳۹۵مهدی آقا بهتره این فرم کامنت گذاشتن رو تموم کنی.
من خیلی وقته عضو پدالم.
دوستان میشناسن منو عاشق ماشین های آمریکایی هستم.
ولی با این نظر های اخیرت از ماشین های آمریکایی بدم اونده یکم ! !
uss zumwalt DDG-1000
۲۱ شهریور ۱۳۹۵دلار کانادا و استرلیا
2600
2700 تومن
Alirankhodro
۲۰ شهریور ۱۳۹۵پیشرفت خیلی خوبی داشته ولی حریفای قدری داره.فکر کنم تو ایران هم موفق باشه
uss zumwalt DDG-1000
۲۱ شهریور ۱۳۹۵قطعا
منصور
۲۰ شهریور ۱۳۹۵تا حالا فک میکردم توی سگمنت سانتافه و راو4 باشه؛ اگه قراره توی قیمت با توسان رقابت کنه خوب محتملا برنده میشه؛ اگه نگین خودرو اونو به شکست نکشونه!!!
مجید
۲۰ شهریور ۱۳۹۵ظاهرش نسبت به قبل خیلی بهتر و چشمگیرتر شده ولی موتورش چنگی به دل نمیزنه ولی امیدوارم آفرودش هم مثل بدنه اش پیشرفت خوبی داشته باشه و مثل نسل قبل نباشه
Developer
۲۰ شهریور ۱۳۹۵اگه با همون قیمت قبلی وارد بشه ممکنه بازار سانتافه رو تا حدی خراب کنه (البته اگه نگین خودرو گند نزنه) ، تو یه سگمنت که هستن از لحاظ طراحی و آپشن که بهتر هم نباشه کاملا در حد سانتافه هست ، قیمتش هم که خیلی پایینتره تو ایران
به هر حا امیدوارم بازار خودرو داغون کشورمون با ورود محصولات جدید رنو رقابتی تر و بهتر شه
TSHDN
۲ بهمن ۱۳۹۵داداش کجای این در حد سانتافس ؟
سانتافه کم کمش یه سرو گردن از این کوچولو بالاتره این در حد همون توسان بیشتر نیس
مهدی drift
۲۰ شهریور ۱۳۹۵این روزا همش ادای جرمی کلارکسون در میارم :)
Sina
۲۰ شهریور ۱۳۹۵بابا دمت گرم تو که ماشین به این خوبی دادی بیرون 7 نفرشم میکردی میرفت….
شاهین
۲۰ شهریور ۱۳۹۵احتمالا در آینده نسخه 7 نفره هم عرضه میشه.
مهدی drift
۲۰ شهریور ۱۳۹۵مرسی از دیسلایک هاتون
uss zumwalt DDG-1000
۲۱ شهریور ۱۳۹۵خداروشکر من دیسلایک نمیدم خوشم نمیاد
یا لایک میکنم یا نظری نمیدم
منفی اصلا عادت ندارم بدم
سعید
۲۰ شهریور ۱۳۹۵انصافا این مدل خیلی قشنگ تر و جذاب تر از مدل قبلیش شده و قیمتشم در مقایسه با بقیه برند ها به نظرم معقول تره.
امید
۲۱ شهریور ۱۳۹۵قیمتش که هنوز معلوم نشده. تو ایران اصلا حساب کتاب نداره
احمد باقری
۲۰ شهریور ۱۳۹۵در نوع خودش، ماشین خوبیه.
gta
۲۱ شهریور ۱۳۹۵با سلام
سیستم صوتی bose صحیحه ، لطفا اصلاح کنین
به نظر من ماشین زیباییه ، و انتخاب هوشمندانه تری نسبت به هم طرازای کره ای میتونه باشه ، خصوصا در زمینه عملکرد واقعی آپشن ها ی تکنولوژیک !!
amir
۲۱ شهریور ۱۳۹۵به والا که خیلی ها نه پولش رو دارن نه ازش میدونن و نظر بیخود میدن . مثل دوست عزیزمون جای پای کمی داره . آخه یکم تحقیق کن خب حداقل اخبار رو دنبال کن بچه های اسب بخار تو خود فرانسه ماشین رو تست کردن . تلفظ کولئوس رو میتونی بگی . من خودم به شخصه نهایت دنبال پژو 301 یا خودم رو بکشم 2008 هستم (اندازه جیبت حرف بزن) همین مونده bmw i8 رو بگن بعضی ها صندوقش چرا کوچیکه که سوژه ی هفته خنده خیلی ها جور بشه . نظر شخصی خودمون رو الکی نگیم .
با تشکر از گروه پدال
تو چند سالی که باهاتون همراه هستم دیدم پیشرفت شما رو و واقعا لذت بردم
مجتبی
۲۱ شهریور ۱۳۹۵با گیربکس و اسب بخارش حال نکردم
علیرضا
۲۱ شهریور ۱۳۹۵رنو کولئوس تو مدل قبلی هم به لحاظ فنی ماشین خیلی خوب بود و با یکبار سوار شدن میشه اینو فهمید.رضایت اکثریت قاطع دارندگان رنو کولئوس هم این مطلب رو اثبات میکنه.تنها ایراد مدل قبلی طراحی نه چندان زیبا بود و بس
تو این مدل رنو تو طراحی داخلی و خارجی سنگ تموم گذاشته و نمیشه اشکالی به طراحی اون گرفت.ضمناً اسب بخار تنها یه عدد هست و باید در عمل قدرت و سرعت ماشین رو بررسی کرد
البته من اعتقاد دارم بهترین گزینه تو کراس اوورهای موجود در ایران میتسوبیشی اوتلندر 2016 هست چون از هر نظر ماشین عالی و بی نقصی شده.
رامین
۲۱ شهریور ۱۳۹۵تنها ایرادات نسل قبل کولئوس در مقایسه با رقبای داخل ایران ارگونومیک نبودن صندلیها و کمبود فضای پا در صندلی عقب علیرغم بیشتر بودن فاصله بین دو محور بود .اما از نظر کیفی و آپشن یک سر وگردن بالاتر از بقیه بود.
سعادت
۲۲ شهریور ۱۳۹۵سلام، سپاس از مطلبتون..
“…و وجود رقبای ژاپنی و کرهای کاملاً خوب است و مزیتهای یک خودروی صادراتی از اروپا را نشان میدهد.”
البته بهتر است اصلاح کنید که کلئوس عرضه شده برای بازارهای شرق همچون استرالیا و آسیای شرقی وارداتی از اروپا نیست! و همان محصول خطوط سامسونگ و شرکای ژاپنی کره ای رنو می باشد.
رنوی اروپایی فقط در بازار اروپاست.. هرچند که حتی برخی مدلها همچون کجر هم برای اروپا از سایت سامسونگ کره جنوبی به اروپا صادر میشوند.
موفق باشید
کیانی
۲۶ شهریور ۱۳۹۵من یک مدل 2014 دارم .دو سال قبل خریدم خیلی راضیم .اما مدل جدید معرفی شده زیبا تره . امیدوارم مدل جدید هم دارای همین کیفیت باشد