نسل جدید رنو مگان RS که قرار است رقابتی جدید با مدلهایی مانند هوندا سیویک Type R، فورد فوکوس ST و فولکس واگن GTI داشته باشد، فقط با استایل بدنهٔ هاچ بک عرضه خواهد شد.
مبتنی بر آخرین نسخههای این هاچ بک کامپکت، مدل آیندهٔ مگان RS طبق گزارش اتوکار تغییراتی در طراحی بدنه و آیرودینامیک خود خواهد داشت تا سر پیچها و در سرعتهای بالا چسبندگی بیشتر و فرمان تیزتری با کمک سیستم فرمان چهار چرخ خود داشته باشد.
این خودرو که انتظار میرود صفر تا صدی کمتر از ۵.۸ ثانیهٔ مگان RS Cup فعلی که داشته باشد، در نسل چهارم خود نیروی موتور ۲.۰ لیتری توربوی چهار سیلندرش به بیش از ۳۰۰ اسب بخار افزایش یافته و این نیرو را به کمک یک گیربکس شش دنده دستی یا یک گیربکس شش دنده EDC اتوماتیک دو کلاچه به چرخهای جلو منتقل خواهد کرد. گیربکس دستی به احتمال زیاد ترجیح اصلی مشتریان اروپایی خواهد بود و مدل مجهز به گیربکس اتوماتیک در کشورهای آسیایی از اقبال بیشتری برخوردار خواهد بود.
از نظر ظاهری، مدل جدید رنو مگان RS گفته میشود از آخرین مدل کلیو RS تأثیر گرفته و چندین بهبود آیرودینامیکی که شامل اسپلیترهای جدید، یک دیفیوزر عقب بزرگتر و رکابهای کناری عضلانیتر میباشد را به خود خواهد دید.
تاریخ معرفی رسمی هنوز مشخص نشده است و بحثهای زیادی در مورد آن وجود دارد، برخی ادعا میکنند که احتمالاً این خودرو را برای نخستین بار در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷ خواهیم دید، از سویی دیگر برخی منابع اعتقاد دارند که این هاچ بک قدرتمند یک سال پی از این تاریخ ذکر شده یعنی در سال ۲۰۱۸ قرار است معرفی شود. با این اوصاف، زمانی که این خودرو به صورت رسمی پرده برداری شود، شایعاتی وجود دارند که مگان RS جدید موفق خواهد شد رکورد یک دور کامل پیست نوربورگرینگ آلمان را برای خودروهای دیفرانسیل جلو خواهد شکست، رکوردی که در حال حاضر با زمان ۷:۴۹:۲۹ در اختیار فولکس واگن گلف GTI کلاب اسپرت اس قرار دارد.
محمد
۲۲ شهریور ۱۳۹۵خیلی زیباست…
ارش
۲۲ شهریور ۱۳۹۵به این میگن یه هاچ بک خوشگل
uss zumwalt DDG-1000
۲۳ شهریور ۱۳۹۵دمت گرم رنو
Ali.usa
۲۳ شهریور ۱۳۹۵پشتش شبیه لینکولن شده
حميد
۲۲ شهریور ۱۳۹۵پشتش خیلی زیبا شده دیگه نمیشه گفت رنو ماشین زشتیه
اینکه رکورد فولکس رو بتونه بزنه یکم جای شک داره ولی به هر حال ببینیم چی میشه
Shahryar
۲۲ شهریور ۱۳۹۵پشتش خوبه،ولی داستان اون اگزوزا چیه؟انگار 4تا اگزوز داره که،2کناری الکین،ولی 2وسطی واقعا اگزوزن ?
king 918
۲۲ شهریور ۱۳۹۵به نظرم با توجه به موتور نیازی به اگزوز های بزرگ نیست اما طراحی اسپرت بدنه واجب میکرده که ماشین از سر اگزوز های بزرگ بهره ببره که کمپانی میتونسته لوله ها رو در محل سر اگزوز ها قرار بده شاید با توجه به پلت فرم وحالت طراحی موتور و یا یه سری از مشکلات باعث شده لوله ها در وسط ماشین قرار بگیرن ولی باز کمپانی میتونست از هواکش های نمادی یا ظاهری استفاده کنه ……..
sunmartin
۲۲ شهریور ۱۳۹۵طراحی دماغه جلو خودرو به نظر من کمی بیش از حد کشیده هست و این کشیدگی با المان های طراحی خودرو اسپورت قدری فاصله داره بلعکس طراحی قسمت عقب خودرو بسیار خوب از کار دراومده 300 اسب برای این اتاق قدرت خوبی بشمار میره و اگه پلت فرمش با کلیو یکی باشه که هست باید دید حریف فورد میشه ؟ البته رنو قدری در طراحی پلت فرم صرفه جویی میکنه همانطور که کجار کلیو مگان rs و حتی کپتئور بروی یک پلت فرم بنا شده اند
<<<<<
۲۲ شهریور ۱۳۹۵چه سیاست بدی دارند دنبال میکنند بنز و بی ام و و …. و حالا رنو
به بهانه زبان طراحی دارند تمام مدلشهاشون را شبیه همدیگه میکنند
به نظر من این اسمش ((کمبود ایده)) است نه زبان طراحی
حالا منفی بدید
Camry
۲۲ شهریور ۱۳۹۵خدا رو شکر که مهندسا و طراحا های رنو عوض شدن وگرنه معلوم نبود الان چ میدیدیم یه فرغون با موتر ۱۴۰۰۰ با قدرت ۱۱۰ اسب بخار و موتر elf….
در ضمن این امضا جددیدشونم که تو تالیسمان و کولئس و… هست عالیه…
علي
۲۲ شهریور ۱۳۹۵دوتا نکته هست تو طراحیش که فکر کنم توی نمونهای اصلی اصلاح میشه.
۱ – محافظ های پلاستیکی لبه گلگیر که من یاد تندر۹۰ می اندازه که خود مردم اضافه میکنند البته خیلیم ضایعست
۲-اگه دهانه اگزوزاش گوشه های سپر پس اون دوتا اگزوز جفت وسط سپر چی میگه
بهرام
۲۲ شهریور ۱۳۹۵ایول رنو طراحیاش داره عالی میشه این مگان ، اونم از تالیسمان و نسل جدید کولئوس … زبان طراحی جدید رنو داره محشر میشه دیگه نمیشه ایرادی گرفت براش …
موافقین ؟
علي تبريزي
۲۳ شهریور ۱۳۹۵هیچ وقت نگفتم خودروی کره ای یعنی آشغال به ماشین چینی هم حتی نمیگم آشغال
اما با صراحت تمام به ماشین های فرانسوی میگم آشغال به درد نخور