رنو سال گذشته و در نمایشگاه خودروی پاریس با ارائهی خودروی مفهومی Trezor بازدیدکنندگان را تحت تأثیر قرار داد. این خودروی تمام الکتریکی کوپه دارای سقف یک تکهی بزرگ است. به لطف طراحی خاص و ویژه، هیئت داوری متشکل از حداقل ۲۰ طراح خودرو تصمیم گرفتند تا جایزهی طراحی خودروی مفهومی سال ۲۰۱۶ را به رنو و خودروی Trezor اهدا کنند.
این جایزه چند روز پیش و در نمایشگاه خودروی ژنو به آنتونی لو معاون طراحی خارجی رنو و استفان جانین مدیر خودروی مفهومی اهدا شد. از جمله داوران مطرحی که در انتخاب خودروی برگزیده شرکت دارند میتوان به پیتر شرایر (هیوندای-کیا)، گوردون واگنر (دایملر)، مامورو آکی (نیسان) و رالف گیلز (فیات-کرایسلر) اشاره کرد. مدیران طراحی شرکت Nio و Lynk & Co نیز بخشی از داوران بودهاند. تمامی داوران باید سه خودرو را از لیستی متشکل از ۱۲ خودرویی که توسط Car Design News ارائه شده بودند را انتخاب میکردند. برندهی نهایی پس از شمارش تمامی رأیها انتخاب شد.
خالی از لطف نیست به این نکته اشاره کنیم که بدنهی Trezor چیزی بیشتر از تنها بدنهی زیبا است. طراحی بدنهی این خودرو نتیجهی بازنگریها و تلاشهای آئرودینامیکی فراوان به منظور کاهش ضریب درگ به ۰.۲۲ میباشد. طول خودرو ۴.۷ متر و فاصلهی بین محورها نیز ۲.۷ متر بوده و این مفهومی الکتریکی دونفره بدنهای ساخته شده از فیبر کربن دارد بدین ترتیب وزن خودرو پایین نگه داشته میشود.
به دلایل واضح Trezor وارد خط تولید نخواهد شد اما اخبار خوب این است که استایل نشان داده شده در این خودروی کانسپت در سالهای آینده در خودروهای تولیدی رنو بکار گرفته خواهند شد.
peyman
۴ فروردین ۱۳۹۶رنو چرا تو ایران مفهموی کار نمیکنه!!کلا هر چی ماشین نامفهومشو واسه ما قالب میکنن.همیشه میگم تا خودمون به خودمون ارزش ندیم دیگران هم به ما ارزش نمیدن.ببینید دولتمردان امریکایی چقد به مردمشون ارزش میدن که هر ماشینی رو وارد بازارشون نمیکنن چون جان ملتشون براشون مهمه.البته اگه بخوان تو کشور قوانین ایمنی اروپا یا امریکا رو اجرا کنن باید تمام کارخانه های خودرو سازی رو با تخته ببندن…
امیر
۴ فروردین ۱۳۹۶توهمون امریکا الان نرخ تصادفات این یکی دوساله رشد داشته وبالای چهل هزار کشته میده سالانه بالای سی هزار با اسلحه میمیرن وکوچکترین محدودیتی رو نمیذارن طبق نظرسنجی امید به آینده فرزندان که دریورونیوزفارسی اینستاگرامش نتایجشو داد برای امریکا ۶ درصد فقط بود چین اول با ۷۴ درصد آمریکا مثال خوبی برای توجه دولت به مردمش نیست در زمینه تحصیل بهداشت مسکن سلامت روانی امنیت و….
AK_007
۴ فروردین ۱۳۹۶بقیه مشکلات چ ربطی ب ما داره?
ما ادعا بهترین بودن تو حهانو رداریم!
فقط فوت های ناشی از تصادف سالانه ایران رو ببینید
اگ اشتباه نکنم تو حهان اولینه
امیر
۴ فروردین ۱۳۹۶نخیر به هیچ وجه اول نیستیم همین امریکا بیش از دوبرابر ماست
(ali (CHEVY NOVA
۴ فروردین ۱۳۹۶جناب امیر جمعیت امریکا 350 میلیون نفر و جمعیت ایران 80 میلیون نفر و اگر هم تعداد تصادفات در امریکا بیشتر باشه در عوض جمعیتش هم چندین برابر ماست
Madjid911 GT2
۴ فروردین ۱۳۹۶.
حق داشتن رنو Trezor انتخاب کنن ، به نظر من طراحی بی نظیر و نسبتا بدون نقصی داره ?
حميد
۴ فروردین ۱۳۹۶حرکت رو به جلو رنو کاملا مشهوده
یاسین
۴ فروردین ۱۳۹۶مگه قبلا رو به عقب حرکت میکرد ؟
وقتی یک از ستون های گروه خودروسازی خوبی مثل رنونیسان باشی هر روز رو به جلو حرکت میکنی
یاسین
۴ فروردین ۱۳۹۶فرق یه کمپانی که طراحی پخته و اروپایی داره با یه کمپانی اسیایی که هر نسل ماشیناش یه ساز طراحی میزنن اینجا معلوم میشه رنو واقعا شرکتیه که تو ظاهر کاراش اون پختگی و اصالت اروپایی رو میبینی
یه لحظه به جلوی ارتئون و تالیسمان نگاه کنیم یه شباهتهایی موجوده بخصوص تو طرح کاسه چراغشون که به معنی کپی فولکس از رنو نیست با وجود اینکه تالیسمان دو سال قبل ارتئون اومده بلکه به معنی شباهتهای زبان طراحی با اصالت اروپاییه
الان یکی میاد میگه لابد ال 90 رو با اصالت میگی دوست عزیز ال 90 طراحی یه شرکت زیر شاخه رنو نیسانه و قراره ارزون باشه ماشینهایی مثل داستر سیمبول ساندرو محصولات شرکت داچیان که قراره ارزون باشن خب نمیشه کلی خرج طراحی ماشین کرد بعد انتظار داشت ماشین ارزون در بیاد
رنو شرکتیه که جاده ای که خیلی از شرکتها میخوان الان برن رو قبلا اسفالت کرده
KING 918 (سلطان اشتوتگارت)
۴ فروردین ۱۳۹۶خیلی طراحی دلچسب و گیرایی داره انصافا ……………
فقط باز شدن سقف و داستانش مکان های بزرگ رو میطلبه همه جا نمیشه بازش کرد ……….
خسرو
۴ فروردین ۱۳۹۶چقدر خوبه این /اینو باید مرسدس میزد/این طراحی فقط ارم مرسدس رو میخواد/ یه مشکیش لدفا ..
امیر
۵ فروردین ۱۳۹۶رنو حرف نداره.واقعا لذتی که توی سواری ماشین اردپایی هست توی اسیایی وجود نداره.اصالت یعنی همین.حدود ۱۲۰ سال سابقه