رنو

رونمایی رسمی از رنو آلاسکان

نسخهٔ نهایی و تولیدی اولین وانت جهانی رنو به‌صورت رسمی رونمایی شد. این وانت فرانسوی که آلاسکان نام دارد بر پایهٔ پلت فرم نیسان ناوارا ساخته‌شده درحالی‌که طراحی آن تقریباً با نسخهٔ کانسپت که سال گذشته معرفی شد یکسان است.

Renault-Alaskan-2017-01

جلوپنجرهٔ بزرگ و طراحی عضلانی، چهره‌ای بسیار جذاب به این وانت داده‌اند و LEDهای روشنایی در روز C شکل این تصویر را کامل می‌کنند. به‌علاوه شانه‌های پهن و تنومند آلاسکان، به‌طور کامل هیبت یک وانت سخت‌کوش را برای بیننده تداعی می‌کنند.

در زیر کاپوت آلاسکان یک پیشرانهٔ ۲.۳ لیتری توئین توربودیزل dCi نهفته است که در دو نسخهٔ ۱۶۰ و ۱۹۰ اسب بخاری قابل سفارش است. رنو به جهت از بین بردن تأخیر توربو، از یک توربوی کوچک جهت کار در دور موتور پایین و یک توربوی بزرگ برای دور موتور بالا استفاده کرده است.

Renault-Alaskan-2017-0

بسته به هر بازار، رنو یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری بنزینی با ۱۶۰ اسب بخار قدرت و یک واحد دیزل ۲.۵ لیتری با دو سطح قدرت ۱۶۰ و ۱۹۰ اسب بخار را نیز برای آلاسکان تدارک دیده است. خریداران می‌توانند این وانت را با یک گیربکس ۶ سرعتۀ دستی و یا ۷ سرعتۀ اتوماتیک به همراه سیستم انتقال قدرت دوچرخ یا چهارچرخ محرک سفارش دهند.

مدل چهارچرخ محرک به دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی مجهز است که هر یک از چرخ‌ها که دچار هرزگردی شوند را به‌صورت مجزا با استفاده از ترمز کنترل کرده و درنتیجه کشش خودرو بهبود خواهد یافت. علاوه بر این رنو یک قفل دیفرانسیل مکانیکی را نیز برای آن ارائه کرده است که در مسیرهای آفرود و ناهموار واقعاً به کار می‌آید.

سازنده وعده داده که آلاسکان با فاصله از سطح زمین ۲۳ سانتیمتری برای نیازهای طیف گسترده از افراد مناسب خواهد بود. ازجمله شرکت‌ها و کاربران خصوصی. همچنین رنو ادعا می‌کند که آلاسکان با ظرفیت بکسل ۳.۵ تن یکی از بهترین‌های کلاس خود است.

در داخل نیز یک صفحه‌نمایش رنگی ۵ اینچی در میانهٔ داشبورد به چشم می‌خورد درحالی‌که در برخی از کشورها یک صفحه‌نمایش ۷ اینچی به همراه سیستم اطلاعاتی-سرگرمی نیز در دسترس خواهد بود. سیستم دید اطراف به کمک چهار دوربین، نمایی ۳۶۰ درجه از اطراف آلاسکان را بنمایش درمی‌آورد که کمک شایانی به راننده هنگام مانور دادن و حرکت در سرعت‌های پایین در هر دو مسیر آنرود و آفرود می‌کند.

Renault-Alaskan-2017-02

رنو آلاسکان که در سه کارخانه در کشورهای مکزیک، اسپانیا و آرژانتین تولید خواهد شد، ابتدا در کلمبیا عرضه‌شده و پس از مدت کوتاهی در دیگر بازارهای آمریکای جنوبی به فروش خواهد رسید. همچنین رنو برنامهٔ عرضهٔ آن در کشورهای آفریقایی و اروپا را نیز دارد. آلاسکان فعلاً در اروپا با فولکس‌واگن آماروک به‌عنوان رقیب مستقیم روبرو است درحالی‌که به‌زودی مرسدس بنز GLT نیز به جمع وانت‌های اروپایی خواهد پیوست.

Renault-Alaskan-2017-1280-1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. یوسف

    ۱۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (746 ديدگاه)

    این ماشین به جز نمای جلو همون نیسان ناوارا هستش
    البته طبیعیه رنو که تجربه ای تو ساخت تراک نداره از تجارب چندین دهه ای شریکش نیسان بهره ببره ولی میتونست از جنبه ظاهری وجه مستقل تری به تراکش بده

    1. مهران

      ۱۲ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (15 ديدگاه)

      من اشتباه می کنم یا واقعا پشتش به جلوش نمیاد؟

      جلوش اندازه غول های آمریکاییه، پشتش اندازه پراید وانت!

  2. nima

    ۱۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (150 ديدگاه)

    یعنی این پژو و رنو سفینه هم بسازن باز آدم ازشون بدش میاد و به دل نمیشینن انقدر که به ایرانیها ظلم کردند.
    اصلا اسم پژو و رنو که میاد آدم زیر دلش درد میگیره!

    1. ali

      ۱۲ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (7375 ديدگاه)

      شما درست میگی ولی همه ی پزو ها بد نبودند خدایی
      مثلا 504 خیلی ماشین خوبی بوده و هست و در 1975 ماشین سال اروپا بوده ولی درسته حرف شما ماها بااین مدلهای تولید داخلی از پزو واقع نفرت پیدا کردیم از خودروسازی فرانسه

  3. ali

    ۱۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (7375 ديدگاه)

    بابا بیا بزن گاراج حالا رنو هم داره وانت میسازه بعید نیست چند وقت دیگه هم وانت لامبورگینی بیاد تو بازار نمیدونم چی شده همه رو اوردن به وانت سازی

    1. ماسل

      ۱۲ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (2643 ديدگاه)

      لامبو تجربه ساخت وانت داره.یه زردشو تو موزه لامبو نگه میدارن.وانتشم فضاییه

      1. ali

        ۱۲ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (7375 ديدگاه)

        اونو میدونم تولید انبوه منظورم هست اون لامبو در دهه ی 70 بود فکر کنم که به صورت کانسپت معرفی شد

        1. Elemento

          ۱۲ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          اگه منظورت همون rambo lambo هست که اون اصن تراک نیست. هر ماشینی که صندوق عقبش سقف نداشته باشه به نظرت تراکه؟؟ اگه اینطوریه جیپ رانگلر هم تراکه حتما. در ضمن کانسپت هم نبود و سیلوستر استالونه هم تو فیلمتش خیلی ازش استفاده میکرد.

    2. مهران

      ۱۲ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (15 ديدگاه)

      از قشنگ ترین وانت ها (به زبون خودمون ) خودرو مفهومی هیوندای سانتافه کروز بود که چند سال پیش ارائه شد نمی دونم چرا تولید نشد!!

      http://roa.h-cdn.co/assets/16/02/1600×800/landscape-1452708504-hyundai-santa-cruz.jpg

      1. مهران

        ۱۳ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (15 ديدگاه)

        اشتباه تایپ شده ببخشید سانتا کروز

  4. حمید

    ۱۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    تراک جنبه ظاهری یک طرف بخش فنی مهمه
    اینکه ظاهرش خوبه و فنی هم باید خوب باشه

  5. احسان(احسان سابق)

    ۱۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    ظاهرش که خیلی خوبه اما تو همین عکس هم معلومه جنس داشبوردش مثل ال 90 بی کیفیت و خشکه

  6. ali

    ۱۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (7375 ديدگاه)

    جناب ال منتو
    من نگفتم تراکه
    شما فرق تراک با pickup رو انگار نمیدونی
    تراک به وانتهای فول سایز میگن ولی pickup به وانتهای سایز کوچک میگن مثل همین وانت رنو و اصلا اروپاییها تراک ندارند
    دوما دعوا نداریم اینطور جبهه میگیری شما

    1. یو اس اس اینترپرایز

      ۱۲ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      توروخدا به نظرت دیگران احترام بزاریم.همه قرار نیست که یک جور یک شکل فکرکنن.

  7. یو اس اس اینترپرایز

    ۱۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    طراحی شیکی داره

  8. نیما ناصری

    ۱۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (345 ديدگاه)

    اگه بزنه رو دست هایلوکس خوب میشه

  9. احمد باقری

    ۱۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    ظاهر عضلانی خوبی داره.

  10. Mahmood

    ۱۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (197 ديدگاه)

    از این که شباهت ظاهرش به نسخه ی کانسپتش بسیار زیاده میشه گفت از نظر طراحی واقعا حرف نداره و از نظر کارایی هم چون با شریک قدرتمندی مثل نیسان داره کار میکنه باید خوب در بیاد ای کاش به ایران هم وارد کنند که رقیبی برای هایلوکس باشه.

  11. داریوش جعفری

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا خودروی شیکیه
    از اونجایی که رنو یک برند معتبریه و در ساخت موتور خودرو حرفی برای گفتن داره و همچنین تجربه ساخت کامیون و اتوبوس و خودرو نظامی داره میتونه در ساخت پیکاپ هم بدون کمک از شریکش نیسان هم مستقلا عمل کنه. ولی چون رنو خودروساز اقتصادی هست و به کم کردن هزینه ها و سود بیشتر فکر می کنه از هزینه مجدد تحقیقات کم می کنه و از تجربه های شریک قدرتمندش نیسان استفاده می کنه.
    یادمون نره مدیرعامل رنو نیسان آلیانس کارلوس غصن نابغه است که واقعا بزرگترین مدیر دنیاست و ناجی کمپانی ورشکسته نیسان بود که میتونه با درایتش کمپانی تویوتا رو پشت سر بگذاره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا