رولز رویس

معرفی کانسپت رولزرویس Vision Next 100

برای اولین بار، رولزرویس کانسپت Vision خود را که نشان‌دهنده‌ی آینده‌ی جابجایی لوکس و شخصی است را در لندن نشان داد.

Rolls-Royce VISION 103EX Concept
Rolls-Royce VISION 103EX Concept
Vision NEXT 100 خودرویی است که نگاه ما به اشرافیت شخصی را در آینده تغییر می‌دهد. ایده‌ی نهفته در این کانسپت یک خودروی خودران و الکتریکی است. در زمانه‌ای که خودروسازان و سیاستمداران درباره‌ی آینده‌ی خودرو صحبت می‌کنند، همیشه گفته شده که خودرو به عنوان یک وسیله است، چیزی که مردم را از یک نقطه به نقطه‌ی دیگر به‌طور سریع و بی‌زحمت منتقل می‌کند.
Rolls-Royce VISION 103EX Concept
Rolls-Royce VISION 103EX Concept
Rolls-Royce VISION 103EX Concept
Rolls-Royce VISION 103EX Concept
خب، رولزرویس به سادگی این‌گونه تصورات را رد نموده و جهان خودروهای خودران را زمانی که با هنر دست‌ساز آمیخته گردد نشان داده است.

Rolls-Royce VISION 103EX Concept
رولزرویس این کانسپت جدید را بر پایه‌ی ۴ اصل ساخته که عبارت‌اند از دید شخصی، سفری بی‌زحمت، پناهگاهی بزرگ و ورودی عظیم. ۴ اصل اساسی فونداسیون این کانسپت را تشکیل داده و در کل فرایند ساخت و توسعه‌ی آن دخیل بوده‌اند.

Rolls-Royce VISION 103EX Concept
دید شخصی از بسته شدن لحظه‌ای چشم‌ها گرفته شده است. این کانسپت به وضوح نگاهی به روزهای ساخت خودروهای لوکس قدیمی داشته و شبیه آن چیزی است که از دهه‌ی ۳۰ میلادی و برای آینده تصور می‌شده است. این کانسپت هنوز هم بدون درنگ به عنوان یک رولزرویس قابل شناسایی است اما یادآور خودروهای لوکس قدیمی و همچنین نگاه به آینده است. این خودرو ترکیبی استادانه از جدید و قدیم است و استایل سنتی آن به مالکان اجازه می‌دهد تا جنبه‌های معینی از خودرو را با تکنیک‌های پیشرفته‌ی ساخت شخصی‌سازی کنند.

Rolls-Royce VISION 103EX Concept
طول خودرو ۵.۹ و ارتفاع آن ۱.۹ متر است که با ابعاد فانتوم کنونی برابری می‌کند. کاپوت طویل خودرو که پذیرای پیشرانه‌ای الکتریکی است فضای بیشتری را برای بار در طرفین ایجاد می‌کند. جلوپنجره‌ی بزرگ و قائم خودرو نشان‌دهنده‌ی مجسمه‌ی معروف Spirit of Ecstasy است که هم‌اکنون از شیشه ساخته شده است.

Rolls-Royce VISION 103EX Concept
زمانی که سرنشینان وارد این کانسپت می‌شوند، سفری آرام و بدون زحمت خواهند داشت. النور تورتون Eleanor Thorton هنرپیشه‌ای انگلیسی بود که در پس پرده‌ی مدل Spirit of Ecstasy قرار دارد. به منظور بزرگداشت وی، این کانسپت توسط هوش مصنوعی به نام النور کنترل می‌شود.

Rolls-Royce VISION 103EX Concept
النور به عنوان دستیار شخصی مسافران عمل نموده و نه تنها خودرو را هدایت می‌کند بلکه برنامه‌های روزانه‌ی مسافران را نیز به اطلاع آن‌ها می‌رساند. النور همچنین می‌تواند در هنگام پیاده شدن مسافران خودرو را متوقف نموده و خودش خودرو را پارک کند.

Rolls-Royce VISION 103EX Concept
امضای اختصاصی رولزرویس یعنی “سواری قالیچه‌ی جادویی” در خودرو وجود دارد و سیستم تعلیق پیشرفته و راضی‌کننده‌ی آن به خودرو اجازه می‌دهد تا سواری بسیار نرم و راحتی داشته باشد. قوای محرکه‌ی الکتریکی هم‌اکنون جایگزین پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندری شده و سفری راحت و آرام را فراهم می‌کند.

Rolls-Royce VISION 103EX Concept
داخل کابین رولزرویس Vision NEXT 100 جایی است که سرنشینان خود را در پناهگاهی بزرگ خواهند یافت. با قدم گذاشتن سرنشینان به داخل خودرو و به محض باز شدن درها، سقف شیشه‌ای نیز بالا می‌رود تا اجازه دهد که سرنشینان وارد شوند.

Rolls-Royce VISION 103EX Concept
داخل کابین شبیه هیچ خودرویی نیست و تنها یک نیمکت وجود دارد. این نیمکت از بهترین ابریشم و پشم ساخته شده و یکی از لوکس‌ترین مکان‌های موجود در خودروها است. در جلوی سرنشینان در واقع چیزی وجود ندارد. نه غربیلک فرمان، نه اینترفیس، نه کنسول مرکزی… تنها یک صفحه‌نمایش OLED و یک ساعت دیده می‌شود. نیازی به کنترل‌های خودروهای مرسوم نیست و النور خودرو را کنترل کرده و با سرعت به درخواست‌های شما پاسخ می‌دهد.

Rolls-Royce VISION 103EX Concept
اگر این کانسپت یک ورود بزرگ و غیرمعمول را پیشنهاد ندهد مطمئناً رولزرویسی کامل نخواهد بود. موردی که رولزرویس آن را ورود عظیم می‌نامد در خودرو وجود دارد. خودرو با نشان دادن مجسمه‌ی معروف و جلوپنجره‌ی حجیم ورود خود را اعلام می‌کند. با رسیدن خودرو، نوری از گوشه‌ی قوس چرخ جلو تا بخش پشتی درب عقب می‌تابد و وقوع یک واقعه را خبر می‌دهد. پس از آن سقف باز شده و درها نیز باز می‌شود و به سرنشینان اجازه می‌دهد تا دوباره بایستند و با احترام از خودرو پیاده شوند. نوری قرمز از زیر در می‌تابد.

Rolls-Royce VISION 103EX Concept
این کانسپت به درستی یکی از مجلل‌ترین خودروهای مفهومی است که دیده‌ایم. درحالی‌که اکثر خودروسازان آینده‌ی خودروهای خودران را فقط به‌صورت وسیله‌ای انتقالی می‌بینند اما رولزرویس این ایده را رد کرده و با کانسپت خود راه آینده را نشان داده است.

ما به رولزرویس در طراحی خودرویی که برای آینده کار می‌کند و می‌تواند باب میل طرفداران نیز باشد آفرین می‌گوییم. این رولزرویس Vision NEXT 100 با نمایی برجسته، اشرافیت غیرقابل‌باور و نمای داخلی آینده‌نگرانه دیدی جدید از آینده را به ما نشان می‌دهد.
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. فقط انگلستان

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1120 ديدگاه)

    درباره اش حرف نزنیم بهتره فکرکنم صدساله دیگه ساخته می شه اون موقع نوه هامون تو مجله پدال دربارش نظر می دن

    1. یو اس اس اینترپرایز

      ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      خوراک تو که طرفدار انگلیسی.برو حالشو ببر

      1. فقط انگلستان

        ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (1120 ديدگاه)

        یو اس اس اینترپرایز ناو هواپیمابر امریکا
        لطف داری

  2. جواد

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (990 ديدگاه)

    طراحی اکثر خودروسازها برای خودرو اینده بیشتر از طراحی تاکید روی ایرودینامیک داره

  3. بنتلی

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    ب نظرم طراحی گرند سنکچری یکم از قایق های کروز الهام گرفته.خیلی جالبه ک هنوز اون چتر مخصوص وجود داره.ساعتش یکم عجیبه.من ک نتونستم بفهمم چجوری ساعتش خونده میشه.

  4. محمد

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (512 ديدگاه)

    چ چیز عجیب وغریبی

  5. احمد باقری

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    نمیشه گفت طراحی زیبایی داره، مخصوصا نمای جلو، به هر حال هدفهای دیگری رو دنبال کردند.

  6. Elemento

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    کلا بی ام دبلیو خیلی به آینده ی خودروساری و این که جایگاهشو حفظ کنه و ارتقا بده و بتونه بازم در بالاترین سطوح رقابت کنه اهمیت میده. امسال در هر سه زیرمجموعه ای که من ازش میشناسم کانسپت نکست 100 تولید کرد. شرکت مادر، مینی، و حالا هم رولز رویس . من با این کار موافقم ولی واقعا دوست داشتم این شرکت در صدمین سال تاسیسش یک هایپرکار هم تولید کنه. با توجه به این که در ساخت خودروهای هیبریدی تجربه داره و ثابت کرده میتونه بهترین موتور های 12 و 10 سیلندر رو بسازه. ترکیب یک 12 سیلندر با موتور هیبریدی عالی میشد

  7. fcmz

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (114 ديدگاه)

    هر چند از مدل های ده 30 خوشم میاد و اینم از مدلهای ده 30 الهام گرفته ولی یه جوریه مثل یه مگس گنده شده. اصلا به دلم نشست.

  8. علیرضا

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (757 ديدگاه)

    هرچه در باقی زمینه ها این کانسپت خوب عمل کرده در طراحی نه کاملا مشخصه طراح هیچ ایده ای نداشته و فقط خواسته با عجیب و غریب کردن متفاوتش کنه

  9. بنتلی

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    مگس گنده؟!!!!حالت خوبه؟

  10. Archi KHAN

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2198 ديدگاه)

    یا حضرتِ بیژن !

  11. بنتلی

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    علیرضا جان خوب همه کانسپت ها عجیب و غریبن!،این کانسپت فوق العادس، ب نظرت دیگه باید چطوری باشه؟

  12. خسته شده

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (623 ديدگاه)

    یه کانسبت بی ریخت و بدقیافه ب ام و باید یه فکری به حال این بکنه چون اینجوری اعتبارش میره زیر سوال شاید برترین برند لوکس جهان بودن در ارزش گذاریو به بنز واگذار کنه گرچه بنز همیشه برترینه

    1. great britain

      ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (2855 ديدگاه)

      خسته شده چشم. بی ام و حتما یه فکری به حال این میکنه چون اگه با همین چهره بیاد بیرون دیگه بقیه لوکس سازان باید درشون رو ببندن.
      در ضمن بنز اگه خیلی عرضه داشت یه فکری به حال مایباخ میکرد که در باتلاق داره دست و پنجه میزنه.
      بی ام و به داشتن زیر مجموعه ای عینه رولز رویس افتخار میکنه.خودشون هم میگن.این جملت هم جایی نگو خواهشا!!!یه وقت ممکنه………………………….
      (شاید برترین برند لوکس جهان بودن در ارزش گذاریو به بنز واگذار کنه گرچه بنز همیشه برترینه)

    2. حبیب

      ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (169 ديدگاه)

      شما به این میگید بی ریخت بد قیافه !!!!!! بی ام و اینقد بزرگ هست که با یه کانسپت اعتبارش زیر سوال نره بی ام و واسه پا گذاشتن به دنیای جدید ماشینا داره ریسک میکنه که کمتر شرکت خودرو سازی تو این شرایط جرعت چنین کاری داره

      1. خسته شده

        ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (623 ديدگاه)

        حبیب خان مطمئنا ب ام و بزرگه اونقدر بزرگه که دومین برند اتومبیل دنیا و برترین برند لوکس جهان هست و مطمئنا جرات زیادی داره به خرج میده ما نکست 100 و دیدم سری هشت و هم همینطور و فوق العاده بودن ولی این یکم تویه ذوق میزنه انگار به نظرم در طراحیش بیشتر باید دقت میکرد ب ام و مدل چرخش زشته برای سرنشین جای کمی در نظر گرفته شده انگار چند تا تیکه و به هم پینه زدن در کل به نظرم جالب نیست چون کارهای قبلیش واقعا عالی بودن این حرفو به شوخی گفتم والا ب ام و بزرگترینه بی شک

  13. مهراب

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (60 ديدگاه)

    به نظرتون کی تولید شه؟
    کاش بیشتر راجبش میدونستیم
    واقعا عجیبه

  14. محمدرضا

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (27 ديدگاه)

    طراحیش خاصه . نه میشه گفت زشته نه میشه گفت زیباست. جلوش انگار با چیزی برخورد کرده صاف شده :) . وحشتناکه

  15. بنتلی

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    مهراب جان قرار نیست تولید بشه،فقط در حد ی کانسپت باقی میمونه.خیلی از کانسپت ها نمونه تولیدی ازشون ساخته نمیشه و فقط نشون دهنده آینده طراحی شرکت هستن ولی بعضی از کانسپت ها ازشون نمونه تولیدی با شباهت ظاهری زیاد ساخته میشه،مثه لینکولن کانتیننتال یا جگوار اف پیس

  16. ارمان

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1306 ديدگاه)

    خداییش قشنگ نیست

  17. نوید جهرمی

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (3793 ديدگاه)

    شاید دوستان فک کنن کسایی ک از این کانسپت تعریف کردن ب خاطر رولزرویس بودنشه. اما شخصا نظرم این نیست. هر آرم و برندی ک روش بود باز میگفتم شاهکاره.
    اولش طرحش ب نظرم زشت اومد. هر چه عکساش رو بیشتر حلاجی کردم بیشتر ب دلم نشست و الان دلباختش شدم. فک نکنم بهتر از این میشد پیوند مدرنیته و کلاسیک رو برقرارکرد و طرحی داد ک از دور داد بزنه «من یک رولزرویسم ».
    آفرین ب خالقان این اثر.

  18. مهدی

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    این چرخاش چجوری چپ و راست میشه

    1. محمدرضا

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (27 ديدگاه)

      شاید مثل تانک باشه که برای چرخش مثلا به شمت راست چرخ های سمت راست خودرو سرعتشون کمتر میشه

  19. بنتلی

    ۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    خسته شده ینی چی ب نظرم باید بیشتر در طراحیش دقت میکرد بی ام و؟!!! اینو رولزرویس طراحی کرده نه بی ام و! بخون متنو!نوشته رولزرویس این کانسپت جدید را بر اساس چهار اصل ساخته! بهتره انقد حرف بیخود نزنی!الان طراح ارشد بی ام و یک هلندیه ،قبلیش هم بنگل آمریکایی بوده،پس بهتره انقد ب رولزرویس گیر ندی ک کی طراحیش کرده،الان دیگه همه شرکتا جهانی شدن و مهندسا و طراحا و سهامداراشون ممکنه از هر کشوری باشن و این اصلا مهم نیس،مهم اصالت و الگو شرکت هس ک تغییر نمیکنه و طراحا باید مطابق اون پیش برن،بی ام و رو اگه یک سرطراح هلندی طراحی کنه باز آلمانیه،رولز رویس رو هم اگه سر طراح هلندی بی ام و طراحی کنه باز هم یک خودرو با اصالت انگلیسیه،اینو باید بدونی ک رولز رویس هم توان مهندسی و طراحی خودشو داره،یک دلیل اثبات حرفم پلتفرم جدید رولزرویس ک توسط خودش ساخته شده.

  20. سینا

    ۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (127 ديدگاه)

    زنده باد خیلی دوست دارم صد سال دیگه عمر کنم تا توش بشینم
    واقعا زیباست
    واقعا جمله اش درست بود که می گفت ما اینده رو تصور کردیم

  21. سروش

    ۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دیگه هیچی

  22. Mercede.Kaviani

    ۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (551 ديدگاه)

    با سلام به دوستان
    ایا این را می توان سفارش داد وقیمت ان فکر کنم زیر ۲۰۰ هزار پوند باشد
    چون طرح شاسی وبدنه ان بسیار ساده است خیلی لطف می فرمایید راهنمای فرمایید
    باتشکر از جواب و راهنمایی شما
    دوستدار شما
    مرسده کاویانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا