کمپانی سانگ یانگ در حال آمادهسازی دو خودروی کانسپت دیگر از خانواده XIV به نامهای Adventure و Air است که هردوی این خودروها بهمنظور معرفی ویژگیها و عملکرد نسخه تولیدی و نهایی X100 ساخته خواهند شد. این محصول جدید سانگ یانگ احتمالاً از اواسط سال آینده و با هدف رقابت با کراس آور هایی نظیر نیسان جوک وارد بازار خودروها خواهد شد.
خودروی X100، طولی معادل ۴۱۹۵ میلیمتر و فاصلهٔ محوری معادل ۲۶۰۰ میلیمتر خواهد داشت؛ بنابراین ابعاد آن بسیار به ابعاد نیسان جوک کنونی نزدیک است. نسخهٔ XIV-Air یک خودروی روباز خواهد بود در حالی که مدل XIV-Adventure یک خودروی آفرود خواهد بود. آپشن هایی که برای پیشرانهٔ X100 در نظر گرفته شده است شامل دو نوع موتور بنزینی و دیزلی ۱.۶ لیتری خواهد بود که هر دو موتور چهار سیلندر و با استاندارد یورو ۶ هستند. جالب اینکه این پیشرانهها قدرتهای یکسانی خواهند داشت. یک نسخهٔ هیبریدی نیز برای X100 در نظر گرفته شده است که از ترکیب پیشرانهٔ دیزلی با یک موتور الکتریکی به وجود میآید و دارای یک باتری لیتیوم – یون است.هردو مدل XIV-Adventure و XIV-Air بر پایهٔ خودروهای کانسپت دیگری که در سال ۲۰۱۱ معرفی شدند ساخته خواهند شد که از جملهٔ آن کانسپت ها میتوان به XLV و SIV-1 اشاره کرد. عبارت XIV که توسط سانگ یانگ برای معرفی این دو کانسپت استفاده شده است، مخفف عبارت «خودروی هیجانانگیز و رابط کاربری» میباشد. تا زمان برپایی نمایشگاه خودروی ژنو در سال آینده، قیمت دقیقی برای شاسیبلند X100 اعلام نخواهد شد اما انتظار میرود قیمت آن کمتر از مدل کوراندو و حدود ۱۲۵۰۰ پوند باشد.
فرید
۲۲ شهریور ۱۳۹۳بیشرفت خوبی داشته سانگ یانگ یادمه موسو تازه اومده بود هر کی میخرید انگار لکسوس rx350 خریده بود
محمد شریعت
۲۲ شهریور ۱۳۹۳برابچ، من سال دیگه کنکور دارم، میخوام مهندسی مکانیک خودرو بخونم. برای دوره کارشناسی اصلا هست؟؟؟
کدوم دانشگاه ها داره؟ دانشگاه های دولتی تهران یا اصفهان؟؟؟
ممنون میشم کمکم کنید
Ehsan
۲۲ شهریور ۱۳۹۳برای کارشناسی پیوسته این گرایش وجود نداره ، مگر اینکه کاردانی بخونی و بعد بصورت ناپیوسته وارد بشی ولی در کل گرایش خودرو که شامل سیستم محرکه خودرو ، طراحی سیستم تعلیق ، ترمز و فرمان ، سازه بدنه خودرو در مقطع کارشناسی ارشد هستند
matin
۲۲ شهریور ۱۳۹۳انصافا کی طراح سانگ یانگه من ازش بهتر طراحی می کنم
hadi
۲۲ شهریور ۱۳۹۳طراحی های سانگ یانگ همیشه عجیبه. انگار اصلا براشون مهم نیست که منتقدین و صاحبنظرهای طراحی نظرشون چیه اما این یکی در کل یکم از قبلیا معقول تره
XxX
۲۲ شهریور ۱۳۹۳عقب ماشین زشته…
k1
۲۲ شهریور ۱۳۹۳اینا هم از سایپا یاد گرفتن X100
وحید
۲۲ شهریور ۱۳۹۳عجب پیشرفتی کرده اما مطمئنم تو بازار اروپا که برند و کیفیت براشون مهمه نمیتونه پیش نیسان جوک قد علم کنه تو بازار خاور میانه هم هیچ کشوری جز ایران به موسو پول نمیده
یه پسر
۲۲ شهریور ۱۳۹۳کارای خدا رو می بینی
سانگ یانگ با طراحی کانسپت تازه شبیه به ماشین های تو بازار هیوندا و کیا میشه
مطمئنم تیم طراحیش یه مشت ادم خرفـ..تن که اتفاقا فقط شبا هم کار می کنن
Mostafa
۲۲ شهریور ۱۳۹۳سانگ بانگ برند به در نخوریه.ولی این یه چیز دیگس.
datsun
۲۲ شهریور ۱۳۹۳طراحیش جالب نیست
صادق
۲۲ شهریور ۱۳۹۳ماشین بدی نیست
توی ورژن سقف دارش دقت کنید، بالای ماشین خیلی شبیه رنج روور شده
نمای جلوی ماشین هم میبینم یه جورایی یاد بعضی ماشینای رنو میفتم
در کل بد نیس
امیر
۲۲ شهریور ۱۳۹۳خیلی فضای شده دیگه
نه به اون ماشینای نسل قبلش نه به اینا ! تعادل ندارن
توفیقی
۲۲ شهریور ۱۳۹۳مدل رکستون خیلی تو ارس طرفدار داره
احسان(احسان سابق)
۲۲ شهریور ۱۳۹۳اگر همینجوری پیش بره سانگ یانگ تا 10 سال دیگه ماشینی میسازه که میشه گفت زشت نیست.این یکی به دلم نشسته اما بیرونش خوشقیافه نیست اما داخلش خوبه.کلا نسبت به بقیه ماشینای این شرکت که نمیشه بهشون نگاه کرد این یکی پیشرفت خوبی داشته.مورد دوم لوگوی سانگ یانگ هست که اصلا و ابدا لوگوی بااستیلی نیست و به یاد ادم نمیمونه
مهران72
۲۲ شهریور ۱۳۹۳طراحی های سانگ یانگ خیلی افتضاح بود
ولی داره بهتر میشه
در مورد این میشه گفت خوشگل
sky
۲۲ شهریور ۱۳۹۳اقا یه سوال موسو خوبه یا نه؟
farzad
۲۳ شهریور ۱۳۹۳اخه سانگ یانگ هم شد ماشین
Ahmad..F12
۲۳ شهریور ۱۳۹۳باربد جان خسته نباشی دادا
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۲۳ شهریور ۱۳۹۳قربانت احمد جان.