چندی پیش کمپانی آرش موتورز از برنامهی معرفی نسخه هیبریدی AF10 پرده برداشته بود. این کمپانی که قدرت تولیدی این خودرو را به عدد باورنکردنی ۲۰۸۰ اسب بخار رسانده، AF10 هیبریدی جدید را برای اولین بار در نمایشگاه ژنو به نمایش گذاشته است.
این خودروساز کوچک بریتانیایی که قدمت آن به بیست سال هم نمیرسد تا به امروز خودروهای قدرتمندی را به بازار عرضه کرده است، در طول این سالها این کمپانی خودروهای فربد GT، فربد GTS، آرش AF10، آرش AF8 و حالا در نمایشگاه ژنو آرش AF10 هیبریدی و AF8 کاسینی را به تولید رسانده است. AF10 در سال ۲۰۰۸ رونمایی شده بود و حالا بعد از ۸ سال آرش دوباره به سراغ این سری رفته و مدل هیبریدی آن را تولید کرده است. این کمپانی با کمک سوپرشارژر، موتور ۶.۲ لیتری هشت سیلندر و ۴ موتور الکتریکی توانسته ۲۰۸۰ اسب بخار نیرو از این پیشرانه خارج کند. موتور هشت سیلندر اصلی این خودرو ۹۰۰ اسب بخار نیرو و هر موتور الکتریکی در این خودرو ۲۹۵ اسب بخار نیرو تولید میکنند. این خودرو با انتقال تمام نیروی تولیدی به چرخهای عقب میتواند در ۲.۸ ثانیه از صفر به ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد. شاسی کربنی آرش AF10 با ساب فریمهای آلومینیومی در جلو و عقب همراه شده است و آرش برای کسانی که به دنبال تجربه رانندگی مسابقهای هستند آپشن تریم مسابقهای با ویژگیهای ساختار محافظ سرنشین، پوشش ویژه، سیستم اطفا حریق و سیستم مخابره داخلی را در نظر گرفته است.
مدل سطح پایینتری از این خودرو هم به تولید میرسد که موتوری هشت سیلندر و ۵۵۰ اسب بخاری دارد و قیمتی ۳۵۰ هزار پوندی دارد. انتظار میرود که مدل هیبریدی و ۲۰۸۰ اسب بخاری این خودرو قیمتی بالغ بر ۱.۱ میلیون پوند داشته باشد.
امید
۱۳ اسفند ۱۳۹۴منصوری…رضوانی…آرش فربد
واقعا جای افتخار داره که ایرانیا هم تو صنعت خودرو بر خلاف فوغون سازای وطنی خودی نشون میدن
مدل های شرکت فربد هم نتونست زیاد سروصدا بپا کنه بر خلاف قدرت ماشین ها و عملکردشون و شاید دلیلش هم کم بودن تعداد ماشینهاشه و ناشناخته بودن
ولی این مدل 2080 اسب بخاری واقعا یه خسته نباشیدباید گفت به شرکت آرش فربد گفت که تونسته این چنین تکنولوژی رو بیاره به خودروهاش
ما هم اندرخم مونتاژ خودروهای 10 سال پیشیم
:|
REZA
۱۳ اسفند ۱۳۹۴داداش اینایی که گفتی هیچ ربطی به ایران نداره و اصلا هم جای افتخار نداره که بلکه باعث خجالت هم هست که همشون از ایران رفتن و نه تحصیلاتشون و نه شرکتشون در ایران نیست-مطمئن باشید اگر اینا در ایران بودند به هیچ جایی نمیرسیدند- چرا الکی جو زده میشید…!!
امید
۱۳ اسفند ۱۳۹۴یعنی تو خوشحال نشدی که صاحب چنین شرکتهایی ایرانی هستن ؟
اینکه یکی از سر طراحان شرکت بی ام و ایرانیه افتخار نمیکنی ؟
اینکه مدیراجرایی گوگل ایرانیه خوشحال نیستی ؟
اینکه پیر امید یار یکی از موسسان ebay هستش افتخار نداره ؟
بابا تو دیگه کی هستی ؟
دیدی که نوشتم بغیر از فرغون سازای وطنی
:|
REZA
۱۳ اسفند ۱۳۹۴مهم اینه که اینا تو ایران پرورش نیافته اند و موفقیتشون هیچ ربطی به ایران و ایرانی بودن نداره پس هیچ جای افتخاری واسه ایرانی ها نداره-اینا هم مثل افراد دیگه تو دنیا….
luis
۱۳ اسفند ۱۳۹۴برای ایرانی افتخاره همونجور که ارنولد برای اتریشی ها افتخاره ژان کلود یا همون فرانکی برا بلژیکیا افتخاره بیژن پاکزاد خدا بیامرز برای ما افتخاره
من خارج از کشور زندگی میکنم با یه بلژیکی برخورد داشتم تا بش گفتم ژان کلود میخواست بقلم کنه مثل اینکه تاریخ کشورشو گفتم یا…. در حالی که تمامی این بازی گرا بزرگ در هالیوود امریکا مطرح شدن حتی خود ارنولد پس از اولین قهرمانی پرورش اندام برای همیشه به امریکا مهاجر شد و…
خیلی ها هم هستن مثل اقاسی تنیس باز مثل شهریار کمالی پرورش اندام و… که مهم و معروفن ولی هیچ وقت نام ایرانو نمیارن که اینها مایه شرم هستن نه منصوری ها بیژن ها ارش ها و……
چه خوب بود که همه در ایران به این مراتب جهانی میرسیدن و اون موقع واقعا چه افتخار عظیمی بود ولی الانم که خارج از ایرانن ولی اسامی ایرانی انتخاب میکنن و ایرانی بودن خودشونو پنهان نمیکنن پس باشرفن و مایه افتخار.
حسین
۱۴ اسفند ۱۳۹۴دوست عزیز خود اونها هم اصلا ادعا نمیکنن که ایرانی هستن من نمیدونم شما چرا کاسه داغتر از آش میشی
طرف با بودجه و امکانات اونجا به ایجا رسیده اونوقت شما به ایرانی بودنش افتخار میکنی
اگه یه ایرانی تو یه کشور دیگه بدترین جنایت رو هم مرتکب بشه اونوقت هم ایرانی بودنش رو به رخ بقیه میکشی و میگیهمه ایرانیها اینطورین؟
بنانج
۱۴ مرداد ۱۴۰۱از این ناراحتیم که از کوتاهی مسئولین اینجور انسان ها مجبورن برن خارج تا به همچین حدی برسن
مهران
۱۳ اسفند ۱۳۹۴مشکل تو با ایران چیه؟ چرا انقدر خودزنی میکنی؟***
اگه ایران بودن پیشرفت نمیکردن درسته ولی ایرانین. هر ایرانی هر جای دنیا پیشرفتی کنه ما خوشحال میشیم و طبیعیه.
***
رضا جان امثال آرش باعث پیشرفت و خوشحالیه ما ***
king 918
۱۳ اسفند ۱۳۹۴داش گلم شاید داری از رو لجبازی این طوری دیدگاه میذاری اما من که بعید میدونم ایرانی نباشی در کل اگه ایرانی هم نیستی این جوری به یه کشور 80 میلیونی توهین نکن سر یه موضوع که اصلا به شما ربط نداره قصدم توهین نیست امیدوارم گرفته باشی مطلبو////
بنانج
۱۴ مرداد ۱۴۰۱واقعا جای تاسف داره
ارش
۱۴ اسفند ۱۳۹۴یا ابوالفضل !! 2080اسب بخار!!
حامد
۱۳ اسفند ۱۳۹۴طراحی جالبی نداره
Ali2240
۱۳ اسفند ۱۳۹۴اینکه این یه ابر ماشینه توش شکی نیس و دم ارش خان گرم اما یه جای این ماشین تبلور صنعت خودرو ایرانه!!!!دریچه های تهویه مطبوع کناری فکر کنم واسه ال ممده! خخخ
lmbx
۱۳ اسفند ۱۳۹۴موتورش معلومه مال کوروت هست.ولی دمش گرم همین که که ایرانی به عنوان تولید کننده در همچین نمایشگاه بزرگی هست جای بسی افتخاره.
دوستان اگه دقت کنند از این جور ماشین ها که قدرت خیلی زیاد دارند کم نیستند مثل زننو یا لایکن ولی چرا هیچ وقت سرو صدای آن چه نانی مثل بوگاتی -فراری یا لامبور گینی ندارند؟به نظرم صرف این که قدرت یه ماشین خیلی زیاد باشه باعث برتری اون نمیشه مثلا بوگاتی که 1500 اسب داره ولی شاید بشه گفت از همه مشین ها بیشتر سروصد کرد.چون دوام -راحتی -هندلینگ – مهندسی -تکنولوژی اینا مهم ترند
moein
۱۳ اسفند ۱۳۹۴آفرین تامل با دنیا این نتایج عالی رو هم درپی داره
در گوشه گیری چیزی نیست!!!
مجتبی
۱۳ اسفند ۱۳۹۴دوستان دقت کنید که این کمپانی انگلیسیه خیلی هم افتخار کردن نداره
mohsen
۱۴ اسفند ۱۳۹۴این یه سیاست خاص هستش مثلا منچستر سیتی میگن مال عربه ما کف میکنیم ولی پول اصلی رو انگلیسی ها میزنن به جیب و ضرر زیانی اگه باشه میندازن سر عرب و جگوار که میگن هندی خریده , … سیاست زمان هیتلر اینارو ما نمیفهمیم و چه برسه به سیاست های الانشون که یه عده تو دنیا و شاید تو ایران بفهمن
king 918
۱۳ اسفند ۱۳۹۴ارش بی تو سردمه ////
علی
۱۳ اسفند ۱۳۹۴با 2000 اسب فقط 3 ثانیه؟
وقت مردمو تلف میکنن که چی؟؟؟؟؟
عدد و رقم؟
من نمیدونم با هدر رفت اینهمه اسب بخار چنتا سوپر ماشین دیگه میشه ساخت!!!
Reza :: Deutschland :: Mercedes
۱۳ اسفند ۱۳۹۴داخلش که بی ریخته
خارجشم که بی ریخته
فقط مشتی عدد و رقمه
بیاین کمی منطقی باشیم…به به و چه چه فقط به خاطر ایرانی تبار بودن مالکشه وگرنه اگه اینو یه کنیایی میساخت اکثرا میگفتن این مسخره بازیا چیه مهندسی نداره و …
در ضمن اصلا هم مایه افتخار نیست چون نشون میده یه مهندس اگه بخواد ماشین بسازه باید (!) کشورشو ترک کنه و تحت یه ملیت خارجی و زیر یه پرچم دیگه کار کنه و از امکانات صنعت کشور دیگه استفاده کنه نه وطن خودش…این اتفاقا مایه ننگه برای ما نه افتخار
amir ali
۱۴ اسفند ۱۳۹۴دوست عزیز
این مقاله یه نکته ای داره که اکثر دوستان ازش غافل شدند. تمام امکاناتی که در خارج از ایران برای این اقا آرش وجود داشته برای بقیه مهندسین ان کشور هم جود داشته ، ولی یک ایرانی با نبوغ مهندسی خودش تونسته این کار را انجام بده . نمی دونم تا چه حد اطاعات مهندسی در زمینه طراحی خودروهای هیبرید دارید ولی سنکرون کردن و تعادل موتورهای برقی با یک موتور درون سوز و هماهنگی گیربکس با گشتاور موتورهای برقی کار بسیار پیچیده ای هست که این اقا قادر به انجامش بوده که قابل احترام و تحسین هست . خوب همه می دونیم توی ایران با وجود محدودیت های قانونی شدید دست و بال همه بسته است مثلا شما تغییر موتور یک اتومبیل و یا افزایش حجمش را به صورت قانونی نمی تونید انجام بدید این که سهله حتی موتور بالای 2500 سی سی هم نمی تونید وارد کنید ، خب کسیکه علاقه داره توی ایران چکار میتونه بکنه ؟ توی ایران حتی تغییر جزئی در رنگ خودرو هم اگر به صورت قانونی بخوای انجام بدی خیلی زمان میبره باید بحث ملیت و نژادی را کنار بگذاریم و دید مهندسی و حرفه ای داشته باشیم . کاری که این اقا انجام داده یک کار hight tec هست و دانشش در ایران وجود نداره و در خارج از ایران هم مطمئن باشید به یک ایرانی این تکنولوژی را آموزش نمی دهند .
mohsen
۱۴ اسفند ۱۳۹۴الان آرش این مهندسی هارو کرده؟ آرش خودش این موتورو ساخنه؟ بعد مهندسیشو کرده؟
مثلا من تو رشته ی خودم میگم تو پزشکی پروفسور سمیعی برترین مغزو اعصاب دنیاس اولین کسی که با میکروسکوپ عمل کرده مثلا ولی ایا میکروسکوپو خودش ساخته؟ ایا تکنولوژی هایی که تو دستشه واسه جراحی مثل دستگاه های هسته ای رادیولوژی اونارم خودش ساخته؟
علم رو نمیشه واسه یه نفر با تعصب اختصاص داد
ما رو نبین میگیم فلان دکتر فلان مهندس اونجا
شما فکر میکنی نمیتونن خودشون مهندس دکتر های خفن پرورش بدن؟
پس چرا تو مثلا کاخ سفید یه سیاست مدار ایرانی نیست؟ چرا یکی مثل چرچیل نیست که ایرانی باشه تو اروپا؟ اصلا دانشگاه هایی مثل آکسفوردو هاروارد شهرتشون واسه مهندسی و پزشکیه؟ یا علوم انسانی؟ تو هاروارد یه ایرانی رو که از اینجا رفته میخواد مثلا اونجا فلسفه بخونه مگه میزارن؟ طرف 2 نسل اونجا باشه با زور میزارن؟ جهان سوم فکر میکنه علم مهندسیو پزشکیه و اونام اینو میخوان چون هر وقت مهندس نیاز باشه اره از جهان سوم گوش یکیو میگیرن میزارن اونجا میگن اقا این امکانات اینم کاری که میخوایم و اگه کارشو درست انجام نداد بعدی
ولی ایا مدیریت یک جامعه اینطوریه؟ یه ماشین مثلا اقا مهندسیش درست نیست یه جاییش میلنگه فوق فوقش یه فراخوان میدن تموم ولی میشه واسه خرابی فرهنگ فراخوان داد؟ اونا فوکوس میکنن رو این موضوع یه چیز تا فرهنگ بشه زمان میبره ولی واسه تخریب این جور نظام های اجتماعی زمان خیلی کمی لازم هست پس باید انقدر درست چینش بشه که منجر به شکست نشه که اگه بشه یک نسل عقب میفتن
چیزی که تو کشور 80 میلیونی ایران اتفاق افتاده و میفته
شما برو هیچ چی نه یه کتاب دبیرستان باز کن یه شعر شاهنامه اخرش نوشته چاپ مسکو
شاهنامه ی ما تو مسکو چیکار میکنه؟
اصلا خیلیا به شاهنامه علاقه ندارن و میگن داستانه در حالیکه دایره المعارف فرهنگ و تمدن کشور ماست و یکی به اون مسلط باشه یه ایرانیو خیلی بهتر از خودش میشناسه
جامهع شناس بزرگ ایرانی اسمشو نمیگم زمان جنگ گفته بود روزی صفی که جوانان واسه جبهه هستن الان روزی به صف نان تبدیل میشه همه گفتن چرت میگه بیا امروز همونه
amir ali
۱۵ اسفند ۱۳۹۴دوست عزیز
بنده مهندس الکترونیک هستم و تعمیر انواع موتورهای جت را انجام میدم . دید من مهندسیه و مهندسی یعنی استفاده از تکنولوژی و خلق تکنولوژی جدید . الان تمام تحقیقات در هر زمینه ای نیاز به کامپیوتر داره ولی ایا کامپیوتر در ایران تولید میشه ؟ اکثر مدارات کنترلی دارای پردازنده هست ولی ایا پردازنده در ایران تولید میشه ؟
ولی در ایران از این محصولات استفاده میشه و کارهایی صورت میگیره که برای سایر کشورها قابل تحسین هست . دوستانی را می شناسم از ایران که پیشنهادهاشون در شرکت هایی پذیرفته شده که شاید باورش کمی سخت باشه و به خاطر محدودیت های مختلف در ایران ، الان کشورهای دیگه دارن استفاده می کنن. علم در هر زمینه ای اگر با محدودیت قانونی مواجه بشه قابل پیشرفت نخواهد بود (مهندسی وعلوم انسانی و پزشکی و … ) . باید قبول کرد در ایران برخی محدودیت ها منطقی نیست حالا بعضی ها خودشون را با این محدودیت ها وفق میدن ولی بعضی ها به دنبال هدفشون از ایران خارج میشن . این اشتباه است که بگوییم مثلا تا پردازنده در ایران ساخته نشه نباید ازش استفاده کرد ! اقای ارش هم نه موتور احتراق داخلی را ساخته و نه موتور اکتریکی را ، ولی تنسته با ترکیب صحیح انها محصول منحصر بفردی تولید کنه که در ایران امکانش نیست ، این قابل احترام و تحسین هست .
آوا
۶ مرداد ۱۴۰۲آقای محسن عزیز
توماری که نوشتی رو خوندم ولی ارتباط هیچکدوم از گفته هاتو با همدیگه متوجه نشدم.
از آرش شروع کردی و زدی به پزشکی و کاخ سفید و مدل چینش اجتماعی در یه کشور و دست آخرم با شاهنامه به پایان رسوندیش.
همه منظورت احتمالاً این بوده که آرش کار خاصی نکرده چون به نوعی مونتاژ حسابش میکنی ولی کاملاً در اشتباهی.
با کدوم منطق اینو میگی؟یعنی من اگه یه مکانیک تاپ هستم باید آچار فرانسه رو هم خودم اختراع کرده باشم؟ بوگاتی هممممممه قطعاتش رو خودش میسازه؟ حتماً خودشم لاستیکهاشو تولید میکنه،نه؟اگه اینجور باشه که هرکس خواست ماشین تولید کنه از کارخونه فولاد تا چاه نفت و پالایش بنزین رو خودش انجام بده …….🤨
بهترین نویسندگان و شاعران خارجی و ایرانی حتی یه واژه نو به جهان ارائه ندادن و تنها با چینش واژههایی که از دهها قرن پیش وجود داشتن،تونستن بدرخشند و باعث تغییر مثبت در جهان ایجاد کنند و موندگار بشن.
ضمن اینکه در کشورهای صنعتی شرایط برای همه کاملاً یکسانه ولی چرا همه نمیتونن در یه سطح کار انجام بدن؟
ضمن اینکه بسیاری از همین افراد هم بومی اون کشورها هستن،هم سواد بالاتری دارن و هم سرمایه و امکانات بیشتری دراختیارشون هست ولی چی میشه که هرمیداس اتابکی تو فرانسه، آرش تو انگلستان ، منصوری تو آلمان ، رضوانی تو آمریکا ، سمیعی و سبزی و میرزاخانی و امید کردستانی و دههاهزار ایرانی دیگه که به این کشورها کوچ کردن و شرایط به مراتب نابرابری با دیگران داشتن،چنین شاهکارهایی ارائه میدن؟ چطوره که بالای ۵۲درصد از پستهای کلیدی ناسا دست ایرانی هاست؟
گفته بودی چرا پست سیاسی نمیدن! برای اطلاع شما نیازه که بگم رییس مجلس سوئد یه ایرانی بود.همین حالا برو ببین چندتا نماینده مجلس ایرانی در اروپای غربی مثل سوییس و نروژ و بلژیک و آلمان و … داریم؟ ببین چندتا شهردار ایرانی توی آمریکا و اروپا داریم؟
لطفاً روشنفکر باشیم و خودزنی نکنیم.
Reza :: Deutschland :: Mercedes
۱۳ اسفند ۱۳۹۴مورد بعد اینکه پدال جان از 24 ساعت روز، 20 ساعتش سایت برای من غیر قابل دسترسی میشه (نمیدونم فقط من اینطوریم و اشکال از نت منه یا برمیگرده به سرور سایت) اگه میشه یه راهنمایی کنین این مشکل برطرف بشه ممنون
tv
۱۴ اسفند ۱۳۹۴مشکل ازکش بروزرت ه… هیستری بروزرتو پاک کن حل میشه …
بهنام طیبی
۱۳ اسفند ۱۳۹۴با این قدرت 2000 اسب بخاری ماکزیمم سرعتش چقدر؟
احمد باقری
۱۳ اسفند ۱۳۹۴خیلی خوب کار کرده.
حامد قدسی
۱۳ اسفند ۱۳۹۴یه چیزی که خیلی مهمه و برام سواله اینه که واقعا از این همه قدرت چقدرش به چرخ ها می رسه و واقعا چرا باید این همه انرژی رو بدون اینکه عملکرد ماشین خیلی خاص بشه هدر داد. می تونست کلا موتور بنزینی رو هم اگر حذف می کرد می تونست با کاهش وزنی که از کل این سیستم و سوخت و …. به وجود می یاد با همون موتور های الکتریکی همین عملکرد رو داشته باشه.
رضا س
۱۳ اسفند ۱۳۹۴دوست عزیز خیلی نکات درستی رو فرمودین واقعا جای سوال هستش که چرا این همه هدر رفت انرژی داره این ماشین در صورتی که یه بوگاتی حدودا یک دهه قبل با نصف این قدرت به این خروجی رسیده بود.
ahmad
۱۳ اسفند ۱۳۹۴خطاب به اونهایی که امثال منصوری و آرش و رضوانی رو مایه افتخار نمیدونن و حتی اون رو مایه ننگ میدونن:
مهم اینه که اونی که این خودرو رو ساخته یک ایرانیه …
مهم اینه که اسم ایرانی روی مصحولات خودش میزاره و اسامی برآمده ازفرهنگ ایرانی رو از این طریق در دنیا منتشر میکنه و روی زبان ها میندازه…
مهم اینه که اگر مونتاژکاران داخلی مایه سر افکندگی صنعت ملی ما در دنیا هستن، در مقابل هموطنانی در خارج هستن که از اونها به عنوان نماد هوش ایرانی در صنعت خودروسازی دنیا یاد کنیم…
مهران
۱۳ اسفند ۱۳۹۴احمد جان اینا کسایی هستن که جرات ندارن مه مشکل کنن و کلا صورت مسئله رو پاک میکنن.
چون راحت تره
REZA
۱۳ اسفند ۱۳۹۴عزیزم هنوز صورت مسئله رو پاک نکردم تو بیا مسائل کشورتو حل کن
parham
۱۴ اسفند ۱۳۹۴بعضی دوستان چنان از شتاب این ماشین انتقاد میکنن که انگار ماشینی با شتابه 0 تا 100 1 ثانیه ساخته شده؟؟؟؟!!!
دوستان این یک سوپر ماشین هست نه یک جت جنگنده.
tv
۱۴ اسفند ۱۳۹۴البته اینی که شما میگی ساحته شده ولی نه بشکل کارخونه ای و توشون اکثرا از موتور جت استفاده میشه با اسب بخار های عجیب و غریب …
Adolf
۲۱ خرداد ۱۳۹۷با سلام.
خوشم میاد هر بحثی میشه بعضی ها سیاسیش میکنن.
به نظر من سیاست اصلا بد نیست، چرا که سیاست یعنی اداره کردن اجتماع به نفع اجتماع، منتهی چیزی که بدش میکنه اون شخصی هستش که قراره این سیاست رو به دست بگیره اما به نفع خودش یا جناحش پیش میره.
درست مثل چاقو که این صاحبان دست ها هستند که آینده چاقو را در قلب یک مظلوم و یا در دفاع از آن تعیین میکنن.
بحث ماشین در کشور ی سریش به خاطر بی کفایتی، ی خوردش به خاطر عدم علم، ی مقدار بسیار بسیار زیادش به خاطر خیانت و سود بردن زالو صفتانه هستش.
حالا واقعا تقصیر خودرو سازه یا دلال ها و یا تحریم ها و بد عهدی های شریکان نمیدونم.
اما منم راستش رو بخواید به این ایرانیان افتخار میکنم.
نه فقط به خاطر اینکه ایرانی هستن، بلکه چون اهل تلاش و کوششن.
من به هم سن و سال خودم میگم: ما جوونا بیشتر فقری که داریم فقر نشاط و پشتکاره.
جوونای زمان جنگ برای حل مشکلات کشورشون رفتن خون دادن، خیلی هاشون نخاع و اعصاب و ۷۰درصد از جسم و جانشون رو دادن، اما ما برای حل مشکلات کشور چی کار کردیم؟؟؟
به نظر من؛ ما جوونا( لااقل اونایی که تو زندگی هدف دارن و اون قدر غرور دارن که به عقب ماندگی رضایت نمیدن) باید وباید هر درسی رو که میخونیم در هر رشته ای و در هر مقطعی اونقدر بلد باشیم که بتونیم عملیاتیش کنیم.
ببینید بهتر از این مثالی به ذهنم نمیاد که بگم، شما فرض کن دشمن به کشور حمله کرده، هر دشمنی با ی تیر خلاص میشه هر کس یک تیر خودش رو بزنه دیگه حل کشور نجات پیدا میکنه.
مشکلات ما هم همینطوری هستش از اینکه زیادن نباید ترسید، از اینکه اجازه بدیم زیاد بشن باید ترسید.
اما ی تحلیل فرهنگی اجتماعی و نه سیاسی در مورد افراد پر افتخاری مثل رضوانی و آرش دارم.
اینا افتخار من به شخصه هستن اما به نظر من اونایی که یا ایران و ایرانی بد هستن، تو این وسط در جامعه ایرانی یه تبلیغات بدون پلاکارت و بیلبور ایجاد کردن تا ما رو از کشور نا امید کنن.
میخوان بگم ببین جوون: تو این هیچی نمیشی، ببین اینا اومدن همه چی شدن؟ ببین اینجا بهشته؟ ببین هر کی اومده آخرش چی شده؟ و هر کی مونده چی؟
من مخالف اینم که بگیم هر موفقیتی در ایران ممکن نیست و تمام موفقیت ها در خارج ممکنه.
این رو قبول دارم که مخصوصا در مورد خودرو موفقیت داخل ایران از هفت هزار خان رستم هم بدتره اما این به معنایی این نیست که موفقیت های دیگه نمیشه کسب کرد.
چه قدر ایرانی که تو همین کشور موفقیت ها کسب کردن و اینکه داخل کشور به این موفقیت ها رسیدن باعث میشه مدالی بزرگ تر و رنگین تر بگیرن.
به قرآن قسم آدم تنبل چه ایران چه خارج هیچی نمیشه اما آدم با نظم و با پشته کار هم در ایران و هم در خارج موفق میشه و پیشرفت میکنه مطمئن باشید