سال ۲۰۱۳ میلادی نقطه شروع دوباره ای برای کمپانی ایتالیایی الاصل پاگانی خواهد بود؛ سالی که قرارست محصول جدید آنها به مصاف سایر سوپراسپرت های مطرح جهان برود . . .
کلمه Huayra با تلفظ صحیح « هوای-را » از عبارت Huayra-tata گرفته شده که به معنای «خدای باد» یا «پدر باد» در زبان بومی آمریکای لاتین است. این خودرو دارای پیشرانه دوازده سیلندر AMG به حجم دقیق ۵۹۸۰ سی سی بوده که می تواند با توربوهای دوگانه اش تا ۷۲۰ اسب بخار قدرت در 7500rpm و همچنین ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور در 5700rpm تولید کند.
برخلاف بسیاری از سوپرکارها، گیربکس هفت سرعته این خودرو که حدودا ۹۶ کیلوگرم وزن دارد، از نوع دوکلاچه نیست چرا که به اعتقاد مهندسین پاگانی مزیت های این نوع گیربکس تحت الشعاع افزایش وزن ۷۰ کیلوگرمی آن قرار می گیرد. به همین دلیل آنها از گیربکس هفت سرعته ترتیبی ساخت شرکت انگلیسی Xtrac بهره گرفته اند که می تواند Huayra را در کمتر از ۳.۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ و در نهایت نیز به حداکثر سرعت ۳۷۰ کیلومتر برساعت برساند.
شاسی مونوکوکی این خودرو از همان کامپوزیت های کربن/تیتانیومی شکل گرفته که در ساخت مدل مسابقه ای Zonda R نیز بکار رفته است. بهره گیری از این کامپوزیت ها وزن خالص خودرو را به حدود ۱۳۵۰ کیلوگرم رسانده اند که ۴۴% آن بر روی محور جلو و ۵۶% آن نیز بر محور عقب توزیع شده است. تعلیق Huayra نیز بگونه ای ساخته شده که می توان ارتفاع آن را در محور جلویی خودرو تغییر داد.
رینگ۱۹ اینچی Huayra در جلو با تایرهای ۲۵۵/۳۵ و در عقب با تایرهای ۳۳۵/۳۰ همراه شده اند که ساخت پیرلی و از مدل P Zero هستند. طبق اعلام کمپانی این خودرو با این تایرها می تواند تا حداکثر ۱.66g شتاب جانبی را تحمل کند. همچنین این خودرو دارای چهار اسپویلر در چهارگوشه بدنه (دو عدد بالای خروجی هوای کاپوت و دو عدد نیز در انتهای خودرو) است که سنسورهای آن با زیر نظرگرفتن پارامترهایی همچون سرعت، شتاب جانبی، زاویه فرمان و … می توانند هر کدام از اسپویلرها را بصورت مستقل کنترل کنند. همچنین برای دست یابی به حداکثر نیروی چسبندگی در هنگام عبور از پیچ ها نیز دو اسپویلری که در یک طرف خودرو هستند (بسته به جهت چرخش پیچ) باز می شوند.
تا همین امروز پاگانی سفارش ساخت حداقل ۹۵ دستگاه Huayra را از سراسر جهان دریافت کرده است. علاوه بر این تعداد، همه ۱۴ دستگاهی که برای بازار ایالات متحده نیز درنظر گرفته شده پیش فروش شده اند.
قیمت پایه ای این خودرو نیز فعلا ۱,۱۵۰,۰۰۰ دلار برای سال ۲۰۱۳ میلادی است. سایت پاگانیو صفحه مخصوص این خودرو را هم می توانید مشاهده نمایید.
parham 15
۱۴ مرداد ۱۳۹۱کلا با این کمپانی حال نمیکنم. نه اینکه بد باشه ها !!واسه خودش غولیه .من مشکل دارم باهاش
parham 15
۲۰ مرداد ۱۳۹۱ممنون از منفی هایی که میدین ولی منظور من طراحی بود از طراحی این کمپانی خوشم نمی یاد ولاغیر.
کیانوش
۹ دی ۱۴۰۰اتفاقا نقطه قوت اصلیش طراحیشه
سعید
۶ فروردین ۱۳۹۴شاهکار طراحیه
پدرام
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴منم با قیافه ش حال نمیکنم دل نشین نیس انگار مصنوعیه
وحید
۱۴ مرداد ۱۳۹۱نمی خوام پاگانی رو با سایپا مقایسه کنم ولی توجه کنید پاگانی اضافه وزن 70 کیلویی بابت گیربکس با کلاچ دوبل رو قبول نمیکنه با همه مزایاش . انهم برای موتوری که 720 اسب قدرت داره ولی سایپا وقتی میاد پراید رو بقول خودش ارتقا میده بابت ایمن سازیش 80 کیلو به وزن ان اضافه میشه ولی توان ان ثابت میمونه(در مدل های x100) یعنی همیشه یه مسافر سوار ماشین . هرچند در ورژن hp+ با دست کاری جزیی موتور 4 اسب به قدرت ان اضافه کرده ولی تفاوت طرز تفکر واهمیت به کاری که داری انجام میدی رو ببینید از کجاست تا به کجا .
Matin
۱۴ مرداد ۱۳۹۱سلام … پاگانی خیلی خوب کار میکنه ولی پیش رغیباش همیشه کم میاره.وزن تو این ماشین خیلی اهمیت داره که توجه میکنن اگه از گیربکس 2 کلاجه استفاده کنه و یکمی اهم به قدرتش اضافه کنه با اینکه وزن ماشین زیاد میشه ولی میتونه نتیجه بهتری بگیری …
تو سرعت بالای وزن و ایرودینامیک خیلی تاثیر داره ولی به نظر من ایرودینامیک خوبی ام داشته باشه باز با وزنی که داره فکر نکنم تو سرعت بالای 350 کیلومتر شتاب قابل قبولی داشته باشه. رغیبش Koenigsegg به نظر من به مراتب بهتر عمل میکنه !
کیانوش
۹ دی ۱۴۰۰رقیب هم نیستن این دوتا ماشین ا کی که شما رقیب بوگاتیه پاگانی رقیب فراری و لامبورگینیه این سه تا شرکت واسه تاپ اسپیت بالا ماشین نمیسازن
بردیا
۱۴ مرداد ۱۳۹۱ازلحاظ قدرت خوبه ولی ازلحاظ طراحی ووزنش خیلی بده من که خوشم نیومد!
بردیا
۱۴ مرداد ۱۳۹۱ازلحاظ قدرت خوب است ولی ازلحاظ طراحی چنگی به دل نمی زنه!
حامد
۱۴ مرداد ۱۳۹۱واقعا ایتالیا روباید غول طراحی بنامیم
بردیا
۱۴ مرداد ۱۳۹۱آخه کجای این به اصطلاح سوپراسپوت قشنگه!
saeed kh
۱۴ مرداد ۱۳۹۱ای جان ماشینو!!
javad
۱۴ مرداد ۱۳۹۱ممکنه سوپر اسپرتهای سریعتر از پاگانی در دنیا وجود داشته باشه ولی هیچ کدام هیجان و لذت رانندگی با پاگانی رو ندارن،دقت کنید که در صنعت خودروی دنیا خودروهای سوپر اسپرت رو دیوونه میدونن و نکته جالب اینجاست که سوپراسپرتها به پاگانی میگن دیوونه!!!! (البته هر نوزادی هم با شنیدن صدای رعب آور اگزوز این خودرو به این نکته پی میبره!!)
از لحاظ طراحی هم واقعا مردونه و جدی طراحی شده و احساس هیجان و قدرت و سرعت رو کاملا به بیننده القا میکنه و از هیچ خودروی دیگری ذره ای کپی نشده.
من که واقعا خوشم میاد و قبل از خرید این باشید باید از راننده بودن خودتون مطمئن باشید!
ehsan
۱۵ مرداد ۱۳۹۱بنظرمن 3.3 برای صفر تا صد با این قدرت موتور وزن وقیمت کمه فراری ونیسان با 500 اسب به این شتاب دت یافتند
ali m
۱۵ مرداد ۱۳۹۱داخل کابینش مثل اخل کابین جت میمونه
jhiar
۱۵ مرداد ۱۳۹۱موتورش مال amgهست موتور بوگاتی هم مال فولکس واگنه موتور اکثر لامبوها مال ائودیدریک کلام المان=مهد مهنسی وفناوری
سهیل 561
۱۶ مرداد ۱۳۹۱از نظر ظاهری که تعریف نداره بین رقبای مثل بوگاتی و لامبورگینی
از نظر سرعت خوبه ولی امنیتش مثل مکلارن اف یک هست(maclaren F1(
فقط به روز تره و مدرن تر طراحی شده
در کل ماشین پر طرفداری نیست که همه عاشقش باشن
مصطفی
۲۵ آبان ۱۳۹۲بابا انقدر طرف دار داره که توی فیلم ترامفورمرز هم اووردنش!
محمدحسین
۱۸ مرداد ۱۳۹۱بابا پاگانی محشره…موتورش 7.3 لیتری مرسدس بنز هست با تقویت AMG
بعدش هم کی میگه سریع نمیره…
پاگانی زوندا چینکوئه 375 تا سرعت داره
مصطفی
۲۵ آبان ۱۳۹۲بابا چینکوئه349 تا سرعت داره!
محمدحسین
۲۰ مرداد ۱۳۹۱به نظر من که به کل خودروهای آمریکایی اعم از کوروت و شلبی و فورد جی تی و کامارو و کادیلاک و …می ارزه
bibak
۱ دی ۱۳۹۱بابا این دیگه چیه طراحی لامبو اوانتادور و ویرون خیییییییییلی سرتر از اینه
مصطفی
۴ مرداد ۱۳۹۲این که چیزی نیست ! این کمپانی یه مدل به نام زوندا رولوشن ساخته که 2.2 میلیون یوروقیمت داره وبا سرعت بالای 375 پاکانی هیورا به گرد تایرهاش نمیرسه!!!!!
حمید
۲۰ مهر ۱۳۹۲از طراحی من که خوشم اومد
مصطفی
۲۵ آبان ۱۳۹۲ماشین خیلی خوبیه ولی جنس شاسیش از(کارباتانیم) است نهکربن وتیتانیم!لطفا
متن را اصلاح کنید
محمد
۲۰ بهمن ۱۳۹۲اسباب بازی بهتره…
فرخ بخشی
۳ شهریور ۱۳۹۳دوستایی ک میگن طراحیش بده قطعاً اگه یذره باهاش برونن دیگه این حرفو نمیزنن :|
babak
۱۲ دی ۱۳۹۳اگه تو صنعت خودرو 1 ماشسین باشه که هیچ ایرادی نداره همین پاگانی هستش!
انگار آدما درستش نکردن!
پاگانی زوندا آر و روولوشن رکورددارای پیست نوربرگرینک و تخت گاز(TopGear) هستن!
بالاتر از تموم سوپر اسپرتای دیگه! این ماشینو که دیگه اصلا نمیشه توصیف کرد! تو 1 نظرسنجی هم باکلاس ترین هایپر کار دنیا اعلام شد
Mohammad Amin
۲۱ بهمن ۱۳۹۳این بی نظیره. 0 تا 100 هوایرا 3.2 ثانیه است.
قیمتش هم 4000000000 تومانٍ.
ارمین میگه
۲ فروردین ۱۳۹۵نظر سنجی – شما کدام خودرو را میپسندسد عدد مورد نظر را در پاسخ بزنید
1- بوگاتی ویرون
2- فراری لافراری
3- پاگانی هوآیرا
4-پاگانی زوندا
5-لامبورگینی زننو
6-لامبورگینی اونتادور
7- ائودی tt
8- ائودی r8 کوپه
9-پورشه 918 اسپاسدر
10- مزداcx-3
11-استون مارتین 77-وان
12-رولز رویس قانتوم
13-موستانگ جی تی
14- بنز e400
15-هنسی
16-لامبورگینی گالاردو
17-مک لارن p1
18-کامارو z1
19-کونیگ زگ
20-پراید
R@DIN
۱۷ خرداد ۱۳۹۵این ماشین محشره چون اونا یک ترکیب تازه برای این ماشین درست و به کار بردن درسته ظاهر این ماشن زیادی جالب نیست ولی با وزن 1/350 کیلو گرمی اش واقعا یک شاهکار و با اون قیمتی که براش در نظر گرفت خیلییییی خوبه