شرکت ساب سوئد به پایان راه خود رسیده است و دیگر باید با این نشان تجاری وداع کنیم.
خودروهای ساب برای ما ایرانیها چندان آشنا نیستند. بنابراین تصمیم جنرال موتورز برای حذف برند ساب (SAAB) برای ما هیجان انگیز یا ناراحت کننده نبود. درواقع شرکت ساب بعنوان یکی از زیرمجموعه های GM چندان نوآور و پیشرو نبود و گرچه دراین اواخر بعلت بحران مالی قرار بود فروخته شود اما جنرال موتورز هیچ کدام از پیشنهادهای خرید را در شان این شرکت ندانست و در نهایت تصمیم به بازنشسته کردن این برند نمود!
سال گذشته ساب ۱۴۲ میلیون دلار ضرر کرد و گفته می شود از سال ۲۰۰۱ تاکنون هیچگاه سودی نداده است! و حالا جنرال موتورز باید جواب ۳۴۰۰ کارمند ساب سوئد را نیز بدهد. اینک جنرال موتورز روی چهار برند خود تمرکز کرده است: کادیلاک، بیوک، جمس و شورولت و در کنار آنها یک شعبه نیز در اروپا که همان اوپل می باشد.
توجه: این مقاله به صورت اختصاصی برای سایت “پدال“ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از این مطلب، تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است.
hoo
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۰سلام .
مطلب جالبی نوشتید اما خیلی با شما موافق نیستم . من حدود دو سال ساب 3-9 را داشتم و واقعا این عقاب سوئدی با کمتر اتومبیلی قابل مقایسه است . تکنولوژی فوق پیشرفته وبه نسبت عجیب با ریزه کاری هایی که فقط از تفکر سوئدی بر میاد . ساب اسکانیا در اصل شرکت نظامی ساز سوئد میباشد و عمده سود آوری آن در محصولات نظامی مانند هواپیما و تانک و موشک و تاسیسات نفتی و در سالهای اخیر دوربینهای شناسایی افراد آن است و اتومبیل تنها برای دست گرمی ساخته میشود . به هر حال اتومبیل ساب در دمای 30 درجه زیر صفر به راحتی استارت میخورد ، روی یخ به راحتی قابل کنترل است ، در هنگام تصادف به دلیل بدنه قوی صدمه جدی به سرنشینان وارد نخواهد شد تا حدی که گفته میشود در صورت تصادف با گوزن شمالی 500 کیلویی زنده از اتومبیل بیرون خواهید آمد به همین دلایل خودرو های ساب دارای قیمت تمام شده بالا میباشند و بیشتر در کشور های ثروتمند فروش میروند و با رکود اقتصادی جدید مسلما این اتومبیل با کاهش تولید مواجه میشود .
سعید
۲ فروردین ۱۳۹۴این عکسه که ماشین قشنگیه
حمادی
۲۴ آبان ۱۳۹۲خدا حافظت
یه پسل باهوش
۶ آذر ۱۳۹۲جلو پنجره های زیبایی داشتند
حیف
ahmad.a
۱۶ آذر ۱۳۹۲مثل اینکه داشتن تکنولوژی زیادی بالا! ملاک خریداران نیست، چون ساب تکنولوژی بالایی برای ساخت هواپیما و تانک داشت که در حد کم ماشیناش از این تکنولوژی ها بی بهره نبودند. طرح های فضایی سال های اخیرش هم جالب بودند.
احتمالا خود ساب هم تمایل زیادی به ادامه فعالیت تو زمینه خودرو نمی دیده و تمرکزی روش نداشته…
Zonda R
۹ اسفند ۱۳۹۲دوباره برگشته
خوش اومده
masoud
۱۱ اسفند ۱۳۹۲واقعا جالبه.GMCبا حروف بزرگ نوشته شده چرا جمس میخونیدش.؟ مخففه.اطلاعات اشتباه ندید به مردم .جی ام سی خونده میشه> باتشکر
homayoun
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳واقعا متاسفم حیف شد این جنرال موتورز یه زمانی جو زده شد و می خواست همه برندهارو بخره ولی با سیاست های غلط خودش از همه لحاظ گند زد به نظرم جنرال موتورز مدیون کسایی هست که با برندهایی نظیر پونتیاک هامر الدزموبیل ساب و…. خاطره داشتن خداییش خیلی حیفه که دیگه تو دنیای اتومبیل پونتیاک و هامر نباشن
MEHDI ASADI
۵ مرداد ۱۳۹۳کاش تیتر خبر به جای پایان ساب
پایان سایپا بود
نام شما (ضروری): رضا
۳۰ فروردین ۱۳۹۴نظر…واقعا کاش یه روز تیتر بزنن پایان ایران خودرو و سایپا
ضمنا خودرو ساز ساپ بینظیر بود مثل ولوو دم سوئدی ها گرم
رافال
۲۲ خرداد ۱۳۹۴کاش ایران پیشنهاد می داد ولی اونا که نمی فروختن!
علیرضا رستمی
۲۱ تیر ۱۳۹۴سلام من 11 سال یک ساب 9000 مدل 1990 را در ایران دارم و به هیچ وجه حاضر به فروختنش نیستم ساب از همه نظر یک غول چه از نظر موتور و چه از نظر هندلینگ و چه راحتی . با تشکر
روح الله
۲۶ خرداد ۱۳۹۶من معتقدم ساب در زمان خودش بهترین بود. اولین شرکتی که توربوشارژ را در خودرو استفاده کرد . ساب با ساخت مکان یاب ماحواره ای که از مکان یلب های امریکایی بهتر بودند تکنولوژی خود را بالا برد. اما به دلیل زرر های مالی بسیاری که داشت پایان یافت وبه احتمال زیاد این پایان برای جهان غم انگیز بود.
روح الله
۲۶ خرداد ۱۳۹۶مهم ترین نکته برای ساب امنیت رانندگان بود به همین خطر از بدنه مهکمی استفاده میکرد تا جایی که در مسابقات نیازی به جوش دادن اسکلت دهخل خودرو نبود .
راستش مردم وقتی فهمیدند که چرا قیمت ساب انقدر زیاد است که اولین تصادف را با ساب کردند