به تازگی کمپانی ایتالیایی Mazzanti اطلاعاتی از سوپر اسپرت جدید خودش منتشر کرده است که قرار است در اوایل سال ۲۰۱۳ در شهر موناکو رونمایی شود.
به طور کلی با دیدن خودرو یاد دیگر سوپر اسپرتهای ایتالیایی خواهیم افتاد اما بیش از حد خشن و تهاجمی است.بیشتر اجزای بدنهٔ آیرودینامیکی این خودرو از فیبر کربن و آلومینیوم ساخته شده است به طوری که وزن این خودرو با تمام جزییاتش به ۱۳۰۰کیلوگرم میرسد.
طول،عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب ۴۳۲۵ ، ۱۹۵۵ و ۱۲۲۵ میلی متر میباشد.فاصلهٔ بین دو محور آن هم ۲۵۵۰میلی متر میباشد.
سوخت مورد نیاز این خودرو از طریق فناوری تزریق مستقیم کنترل میشود که در نتیجه شاهد افزایش گشتاور خودرو در دورهای پایین و میانی خواهیم بود. همچنین مصرف قابل قبولی را نیز برای خودرو به ارمغان میآورد و به راحتی میتواند استاندارد یورو ۶ را دریافت کند.گشتاور این خودرو در دور موتور ۴۵۰۰ ،۸۴۸نیوتن متر است.
توان خروجی این خودرو ۷۰۱ اسب بخار است که به چرخهای عقب منتقل میشود،جعبه دنده ۶ سرعته سکوئنشال به همراه پدالهای تعویض پشت فرمان از ویژگیهای مثبت این خودرو است.
با وجود این قدرت که از یک موتور ۷لیتری V8 بدست میآید دستیابی به سرعت ۳۵۰ کیلومتر ممکن شده است و با کمک گیربکس ذکر شده، Evantra صفر تا صد کیلومتر را در عرض ۳.۲ ثانیه طی میکند.
رینگهای ۲۰ اینچی این خودرو به همراه ترمز های سرامیکی ۳۸۰میلی متری ۶ پیستونه در جلو و دیسک های ۳۶۰ میلی متری ۴ پیستونه در عقب از دیگر ویژگیهای این خودرو است.لازم به ذکر است که سیستم ترمز کربن-سرامیک سفارشی است.
با وجود اینکه از کابین خودرو تصاویری منتشر نشده است،اما بنا بر گفته های Mazzanti این خودرو داری سیستم چند رسانه ای پیشرفته ای میباشد و صندلیهای آن از چرم درجه یک ساخته خواهد شد.
sajjad1112
۱۰ دی ۱۳۹۱چراغ های عقبش خیلی برام اشناست
slr722
۱۰ دی ۱۳۹۱چراغ عقبش شبیه nissan gtr هست.
اسمشم یکم شبیه مازراتی…
در کل طراحی خوبی داره…
عشق ماشین
۱۱ دی ۱۳۹۱برای یه کمپانی ناآشنا خوبه
galardo
۱۰ دی ۱۳۹۱در حد خودش عالیه و جذاب
hesan
۱۵ دی ۱۳۹۱عالیه.ماشینای ناشناخترو دوس میدارم.
هادی
۱۰ دی ۱۳۹۱خیلی خوشکله اما یکم تکراریه قیافش. ایتالیا خدای ماشین سوپر اسپرته!!!
وحید
۱۰ دی ۱۳۹۱طراحیش واقعا جذابوقشنگه!خطوط زیبایی داره گرچه شلوغه اما ی شلوغ کاری حساب شده و دقیق
موتورشم که….به به
ایتالیاییه دیگه
sajjad aventador
۱۰ دی ۱۳۹۱با اینکه تا حالا اسمی از کمپانیش نشنیده بودیم خداوکیلی گل کاشته
استایل خوشگلی هم داره ناکس
سامان
۱۰ دی ۱۳۹۱من که با طراحیش و کلاً با مجموعش نتونستم ارتباط برقرار کنم و ازش خوشم نیومد.
سعید
۶ فروردین ۱۳۹۴اتفاقا من خیلی خوشم اومد
mahsa
۱۱ دی ۱۳۹۱20
امین
۱۱ دی ۱۳۹۱شاید در حد کمپانیش باشه… معمولی
ولی در کل طرحش گیرا و هدف دار نیست…
امیدوارم رقیب خوبی بشه واسه سایر سوپر اسپرت ها
مهدی
۱۱ دی ۱۳۹۱ترمز های سرامیکی 4 پیستونه در جلو و 6 پیستونه در عقب
پدال این یه تیکه رو برعکس ننوشتی ؟
همیشه ترمزای جلو قویتره عقب دیگه …
سید علیرضا سیادتی
۱۱ دی ۱۳۹۱با تشکر/اصلاح شد.
hassan
۱۱ دی ۱۳۹۱ولی فکر نکونم اشتباه باشه چون اکثر وزن خودرو در محور عقب این خودرو هست این قانون برای هر ماشینی به کار نمیره تازه مرکز ثقل خودرو هم خیلی پایینه
محمد
۱۱ دی ۱۳۹۱بزرگترین شکنجه اینه که این ماشینو تو جاده های ایران سوارشی !! حداکثر سرعت مجاز آخر آخرش 120 !!!!
نوید
۱۲ دی ۱۳۹۱چراقاعقبش کپی نیسان GTIهست
moein
۱۳ دی ۱۳۹۱چراغ جلوش مثل پاگانی و عقبش نیسان gt
مهدی
۱۶ دی ۱۳۹۱خوبه ولی اگه یه کم تو چراغ های جلوش تغییر کنه 20میشه
اشکان
۱۸ دی ۱۳۹۱پس ی سوپراسپرت دیگه ایتالیایی
peiman09
۱۹ دی ۱۳۹۱عقب ماشین مثل کیکی که با چاقو بریدن .. از تخت بودنش خوشم نمیاد
behnam
۲۱ دی ۱۳۹۱دوستان مازراتی ناشناختست؟؟؟؟؟!!!!!
طراحیش در عین نوین و پویا بودن اصیل و با وقار.
چراغ عقبش هم مثل نیسان نیست هر گردی که گردو نیست.
من تو نگاه اول یاده این ماشین افتادم Zenvo ST1
ولی با کمی دقت مشخص که یه مازراتی اصیل.
امیر
۳ بهمن ۱۳۹۱طراحی مراحی رو وللش ..مهم اینه که خون مازراتی،اون صدای وحشتناک مازراتی و… تو وجودشه
homayoun
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳نمی دونم چرا به نظرم کاملا شبیه فراری انزو هستش انگار انزو رو تیونینگ بدنه کرده باشن در کل طراحیش مستقل و نوآورانه نیست