اختصاصی ژنو ۲۰۱۴ : سرانجام پس از گذشت نزدیک به ۶ سال شاهد حضور نسخه نهایی زنوو ST1 در ژنو بودیم .
[jwplayer mediaid=”۶۴۷۳۹″]این خودرو که برای اولین بار در سال ۲۰۰۸ رونمایی شد ، در طی این سال ها به صورت تدریجی تکمیل یافت تا سرانجام از نسخه نهایی آن در ژنو ۲۰۱۴ رونمایی شد . دانمارکی ها البته توجهی که به محصولشان در ژنو شد را تا حدودی مدیون برنامه تاپ گیر هستند . موتور ۶.۸ لیتری V8 این جنگجو ، به یک توربوشارژر و یک سوپرشارژر مجهز شده است . این ترکیب قدرت ۱۱۰۴ اسب بخار و گشتاور ۱۴۳۰ نیوتن متر را برای زنوو ST1 به ارمغان آورده است . جعبه دنده ۷ سرعته اتوماتیک وظیفه انتقال قدرت به چرخ های عقب را بر عهده دارد .
این پیشرانه قدرتمند شتاب صفر تا صد ۲.۶۹ ثانیه ای و حداکثر سرعت محدود شده ۳۷۵ کیلومتر بر ساعت را در اختیار راننده قرار می دهد . بنا به گفته مسئولین شرکت ، ۳ نسخه ویژه از زنوو ST1 با قدرت ۱۲۵۰ اسب بخار روانه بازار آمریکا خواهد شد .
Christian Brandt و Jesper Hermann به طور مشترک مسئولیت طراحی این سوپراسپرت دانمارکی را بر عهده داشته اند . از نظر طول هم اندازه کونیگ زگ آگرا R و عرض آن مشابه پاگانی هوآیرا می باشد اما ارتفاعش از هردوی آن ها بلند تر است . همچنین نسبت به دو رقیب جدی اش وزن بیش تری دارد . مهمترین نقطه ضعف زنوو در مقایسه با رقبای اصلی اش کابین آن بود ، به همین علت از سال ۲۰۰۸ تا کنون تزیینات و طراحی کابین بارها مورد بازبینی قرار گرفت تا اینکه سرانجام ترکیبی از آلکانترا و چرم برای پوشش قسمت های مختلف برگزیده شد.
GTR-50
۱۴ اسفند ۱۳۹۲شتابش عالیه
محسن
۱۴ اسفند ۱۳۹۲آدم اینا رو می بینه داغ دلش تازه می شه…
تو روحت ایران خودرو!
Zonda R
۱۵ اسفند ۱۳۹۲F.A
ساختنه
سوپر اسپرت واقعا مشکله
و به تحقیقات زیادی نیاز داره
جرمی حرفش درست بوده
ولی دانمارکی ها اوله راهن
و
قابل تحسینه
رضا
۱۵ اسفند ۱۳۹۲هرکاریش کنن فایده نداره
جرمی بدجور تو تاپ گیر آبروشو برد
واقعا از چشم افتاد(هرچند که اغراق میکرد!)
SALAR
۱۵ اسفند ۱۳۹۲واقعا قیافه خوفی داره .
SALAR
۱۵ اسفند ۱۳۹۲1104 یا 1250 اسب بخار کم چیزی نیست خیلی از خودرو سازان تو کف این اعداد ارقامن . . . . . . . . . . . . . همین که وجود داشتن یه همچین شاهکاری درست کردن خودش خیلی .
خاوری مزراتی
۱۵ اسفند ۱۳۹۲مخوف مثل گردباد…
خاوری مزراتی
۱۵ اسفند ۱۳۹۲به همه دوستان خواننده پدال
به نظرتون تو قالب یه درخواست از پدال نخوایم که یه گیراساسی بده به مدیران خودرسازای داخلی یا وزیر صنعت که تو یه تایم مشخص بیان و پاسخگوی سوالات باشن؟ این ایده میتونه بهتربشه اگه باهم همکاری کنیم و هم پدال کمک کنه
Zonda R
۱۵ اسفند ۱۳۹۲F.A
اونوقت دیگه پدالی وجود نخواهد داشت
خاوری مزراتی
۱۵ اسفند ۱۳۹۲دوستان به این خبرخوب دنیای اقتصاد توجه کنید … اگه بشه چی میشه
براساس طرح کارگروه بررسی تعرفه واردات خودرو، تعرفه واردات برای خودروهای با حجم موتور هزار سی سی 40 درصد تعیین شده و به ازای هر 500 سی سی افزایش حجم موتور خودرو، تعرفه واردات 10 درصد افزایش می یابد. بنابراین تعرفه واردات خودرو با تصویب پیشنهادهای این کارگروه برای خودروهای با حجم موتور هزار سی سی 40 درصد، 1000 تا 1500 سی سی 50 درصد، 1500 تا 2000 سی سی 60 درصد، 2000 تا 2500 سی سی 70 درصد، 2500 تا 3000 سی سی 80 درصد و 3000 سی سی به بالا90 درصد خواهد بود.
Mohammad XX
۱۵ اسفند ۱۳۹۲همیشه برام سوال بوده چرا اینا ماشینا رو بر اساس حجم موتور طبقه بندی می کنن؟!
اگه بر اساس مصرف سوخت یا کربن دی اکسید تولیدی طبقه بندی کنن خیلی منطقی تره.
راستی یادمه گفته بودن تعرفه ماشینای هیبریدی هم نصف میشه یعنی ۲۰٪ .
ولی بازم تعرفه ها بالا هستن. تازه دلال های همیشه در صحنه رو هم در نظر بگیرید. :(
حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و
۱۵ اسفند ۱۳۹۲چرا فکر میکنی این خبر خوبیه ؟ واقعا فک میکنی مثلا وقتی ماشین 100هزار دلاری میاد ایران میشه 1.3 میلیارد تعرفه ها این شکلی شه چیزی عوض میشه ؟ قدرتمندها حاضرن به قیمت واقعی بفروشن؟؟ اصلا همین الان بگو تعرفه صفر درصد ، حاضرن به قیمت واقعی عرضه کنن ؟ ده تا بهونه میارن که بتونن به پر کردن جیب خودشون ادامه بدن ، نهایتا اون 100 هزار دلاری که 1 میلیارده میشه 1.25 میلیارد ، این خیلی خبر خوبیه از دید شما ؟؟؟ ماشین های پایین تر هم همینه داستانشون.
امیر
۱۵ اسفند ۱۳۹۲1104 اسب بخار ؟ :o
Reza CR7
۱۵ اسفند ۱۳۹۲البته قهرمان اصلی اسکاندیناوی گونیخزگه.خصوصا مدل وان که همه رو له میکنه حتی بوگاتی و هنسی ونوم.
محمودرضا
۱۵ اسفند ۱۳۹۲طرح فرمانشو از پراید خودمون برداشتن””!!
خخخخخخخ
km
۱۵ اسفند ۱۳۹۲این ماشین فقط برای اون عربهاییه که میخوان به کلکسیون ماشینای خاصشون یه چیزی اضافه کنن، وگرنه هیج آدم عاقلی نمیره با 1 میلیون دلار یه محصول شرکت ناشناخته رو بخره و اونو به خیلی از هایپرکار های هم قیمتش ترجیح بده
امید
۱۵ اسفند ۱۳۹۲هنوز اوله راهه باید جا بیفته این سوپر اسپرت خوبه طراحیشو دوست دارم شتاب و سرعتشم که خوبه بازم جا داره بهتر بشه که میشه
خدارو شکر مدیرانشون مثل مدیران سایپا و ایرانخودرو بی مصرف نیستن
که حتی روز به روز کیفیت مونتاژ خودشونو میارن پایین تر خاک بر سر سایپا و ایرانخودرو و مدیراش
آترون- فقط ایتالیا فقط پاگانی و آلفا
۱۶ اسفند ۱۳۹۲عشقشم هر چی که باشه سلطان هایرکار های خاص زتوو
رامتین
۱۶ اسفند ۱۳۹۲والا من نمیدونم چرا ما همش محصولات تاپی مثه این اتومبیل یا سوپراسپورتهای برتر را با ایران خودرو و … مقایسه میکنیم. بابا شرایط اقتصادی، فرهنگی و همه چیز اونها فرق داره. بعد چرا متوجه نیستید که دغدغه کشور، خودرو نیست و تا آخر عمرتون همینه.. ضمنا دیدن این سوپرکارها چرا باید داغ دلتون را تازه کنه؟ فرضا هم داخل بازار ایران باشه، شما مگه پولشو داری که بخری؟
علیرضا
۱ مرداد ۱۳۹۵داداش من!حالا با سوپر اسپورتای شاخ هم مقایسه نکنیم فرض کن
ما اینقدر بدبختیم که نمیتونیم یه چیزی مث ماشینای هیوندای یا کیا موتورز تولید کنیم!
اینو کجای دلم بذارم که داریم پراید سی سال پیش کره ایا رو سوار میشیم؟!
مصطفی
۱۹ اسفند ۱۳۹۲اگه یکی از اینا تو ایران بیاد،اسممو میزام خرسو.
parham
۲۵ اسفند ۱۳۹۲رنگش زیاد به دل ادم نمی چسبه ولی شتاب و سرعتش عالیه.مخصوصا انکه دانمارکی هم هست!!