سایپاهفته نامه

بررسی سایپا کوییک،مشخصات فنی، امکانات و تجربه رانندگی

اواخر سال گذشته بود که سایپا طی مراسمی و با سروصدای فراوان از خودروی به‌اصطلاح جدید خود بنام کوییک رونمایی کرد؛ اما همان‌طور که بارها گفته شده، این خودرو چیزی جز یک تیبا هاچ‌بک فیس‌لیفت شده یا یک ساینای هاچ‌بک نیست که البته طبق رسم خودروسازان وطنی، سایپا آن‌را محصولی کاملاً جدید می‌داند و با نامی جدید و البته چندین میلیون قیمت بالاتر از تیبا و ساینا به بازار عرضه خواهد کرد. درهرحال در اولین نمایشگاه تخصصی لیزینگ اصفهان، کوییک برای اولین بار در این شهر رونمایی شد و بنابراین فرصتی دست داد تا این فرزند نورسیدهٔ سایپا را از نزدیک بررسی کنیم.

جدول مشخصات فنی سایپا کوییک

 

Saipa Quick
پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر
قدرت ۸۷ اسب بخار
گشتاور ۱۲۸ نیوتن متر
گیربکس ۵ سرعته دستی
محور محرک جلو
مصرف سوخت ۷.۲ لیتر ترکیبی
ظرفیت باک ۴۱ لیتر
حجم صندوق بار ۲۲۵ لیتر
فاصله محوری ۲,۴۱۵ میلی‌متر
طول ۴,۰۰۵ میلی‌متر
عرض ۱,۶۷۸ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۵۳۲ میلی‌متر

طراحی و نمای ظاهری

با توجه به محبوبیت فوق‌العادهٔ کراس‌اوورها در بازارهای جهانی و به‌تبع آن در کشورمان، بسیاری از خودروسازان با افزودن قطعاتی به هاچ‌بک‌های خود، نمایی کراس‌اوور مانند به آن‌ها می‌بخشند که اصطلاحاً کراس هاچ‌بک نامیده می‌شوند و حالا سایپا نیز در کوییک همین رویه را در پیش گرفته است. البته همان‌طور که گفته شد، این خودرو در اصل نسخهٔ هاچ‌بک ساینا محسوب می‌شود و بنابراین نمای جلویی آن همان ساینا است که تغییراتی در جلوپنجره و سپر آن ایجاد شده است. علاوه بر این، کاسهٔ داخلی چراغ‌های جلو به‌صورت دودی طراحی شده و دی‌لایت‌هایی هم به بالای چراغ‌های مه شکن اضافه شده است که البته هماهنگ به نظر نمی‌رسد اما در کل نمای جلویی کوییک با همین تغییرات فرمی پخته‌تر و بهتر از ساینا پیدا کرده است.

نمای جانبی و عقبی این ماشین را باید با تیبا ۲ یا هاچ‌بک مقایسه کرد چراکه در اینجا با فیس‌لیفتی از این خودروی مذکور مواجه هستیم. در نمای جانبی کوییک بیش از هر چیز قطعات اضافه‌شده یعنی پوشش‌های پلاستیکی اطراف گلگیرها و روی رکاب‌ها و همین‌طور ریل‌های روی سقف جلب‌توجه می‌کنند که با استفاده از آن‌ها سعی شده نمایی کراس‌اوور مانند در خودرو ایجاد شود؛ اما درحالی‌که اکثر خودروسازان جهانی در کراس هاچ‌بک‌های خود افزایش ارتفاع را اعمال کرده و با این کار آن‌ها را به کراس‌اوورها نزدیک می‌کنند، در کوییک چنین چیزی وجود نداشته و ارتفاع آن با تیبا ۲ یا ساینا تفاوتی ندارد. درهرحال تغییر دستگیرهٔ درها به نمونهٔ موسوم به آسان‌بازشو و رینگ‌های جدید از دیگر تغییرات کوییک نسبت به تیبا هاچ‌بک هستند.

در عقب کوییک اما تا حد زیادی همان نمای آشنای تیبا ۲ به چشم می‌خورد اما بااین‌حال با انتقال جا پلاک از سپر به روی درِ صندوق و طراحی جدید چراغ‌ها سعی شده تا نمایی متفاوت با تیبا هاچ‌بک ایجاد گردد. همچنین تک پروژکتور عقب تیبا ۲ نیز در کوییک جای خود را به دو نمونه در طرفین سپر داده که در بالای پوشش پلاستیکی سپر عقب نصب شده‌اند. علاوه بر این، در بخش زیرین سپرهای جلو و عقب هم محافظی نقره‌ای‌رنگ تعبیه شده درحالی‌که نوشتهٔ فارسی کوییک درعقب خودرو نیز نکتهٔ جالب و البته عجیبی است؛ اما درمجموع طراحی کلی کوییک را می‌توان قابل‌قبول ارزیابی کرد.

داخل کابین کوییک

پس از بررسی نمای بیرونی، درِ خودرو را باز کرده و پای به کابین آن می‌گذارم. در اینجا اساساً همان داشبورد و نمای داخلی ساینا دیده می‌شود که تغییراتی جزئی در آن اعمال شده است. تغییر قابل‌توجهی که در کابین کوییک ایجاد شده، استفاده از غربیلک فرمان جدیدی با فرم D شکل است. این غربیلک به دکمه‌های کنترلی سیستم صوتی مجهز بوده و نمای زیبا و اسپرتی دارد. همچنین صفحه آمپر خودرو نیز تغییر کرده که خصوصاً هنگام روشن بودن چراغ‌ها از طراحی جذابی برخوردار است. همچنین در این صفحه آمپر جدید، نمایشگر کوچکی به‌عنوان کامپیوتر سفری نیز تعبیه شده است.

یکی دیگر از تغییرات قابل‌توجه کابین کوییک نسبت به ساینا تجهیز آن به یک صفحه‌نمایش لمسی هفت اینچی است که به ناوبری مجهز بوده و تصاویر دوربین دید عقب خودرو را هم به نمایش درمی‌آورد؛ اما محل نصب این نمایشگر به‌هیچ‌عنوان با داشبورد خودرو هماهنگ نبوده و همانند قطعه‌ای اضافه به نظر می‌رسد. استارت دکمه‌ای و انتقال شاسی قفل درها به داخل دستگیره‌ها نیز از دیگر نکات قابل‌ذکر کابین کوییک هستند اما همچنان دسته‌های راهنما و برف‌پاک‌کن و همین‌طور دکمهٔ بالابر شیشه‌ها متعلق به پراید هستند که در خودرویی که از سوی سازنده محصولی جدید خوانده می‌شود آن‌هم با چنین قیمتی واقعاً آزاردهنده است.

علاوه بر این، کیفیت متریال داخلی نیز بسیار پایین بوده و در سراسر کابین از پلاستیک خشک و بی‌کیفیت استفاده شده که هرگز حس خوبی ندارد. به‌عنوان‌مثال رو دری‌ها، دستگیرهٔ درها و دریچه‌های تهویه، همه و همه از پلاستیک بی‌کیفیت ساخته شده‌اند که اصطلاحاً خوش لمس نیستند؛ اما از سوی دیگر فضای پای عقب برای خودرویی در این کلاس و با این ابعاد مناسب و راضی‌کننده بوده و حجم صندوق بار نیز هرچند زیاد نیست اما اگر ابعاد کوییک را در نظر داشته باشیم قابل‌قبول به نظر می‌رسد.

تجهیزات و آپشن‌های کوییک

سایپا برای کوییک طیف گسترده‌ای از تجهیزات و آپشن‌ها را هم در نظر گرفته که می‌تواند یکی از نقاط قوت آن باشد. این آپشن‌ها شامل دو ایربگ، کروز کنترل، ترمز ABS و EBD، سیستم پایش باد تایرها، سیستم هشدار سرقت، قفل اتوماتیک درها، سنسور پارک عقب، پشتی برقی صندلی راننده، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، کامپیوتر سفری، دماسنج بیرون، فرمان برقی، سیستم تهویهٔ دیجیتال، آینه‌های جانبی برقی، چراغ‌های روشنایی در روز، نمایشگر هفت اینچی لمسی، دوربین دید عقب، کنترل سیستم صوتی از روی غربیلک فرمان و بلوتوث می‌شود؛ اما اکثر این آپشن‌ها در بالاترین تیپ کوییک یعنی کوییک پلاس اتومات ارائه می‌شود و نمونهٔ دستی آن از بسیاری از تجهیزات مذکور بی‌بهره است.

پیشرانه کوییک

در زیر کاپوت کوییک همان پیشرانهٔ محصولات خانوادهٔ X200 سایپا یعنی موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندر هشت سوپاپ قرار دارد که در اصل نمونهٔ حجیم‌شده و تقویت‌شدهٔ موتور ۱.۳ لیتری پراید است. به گفتهٔ سایپا، این موتور ۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۲۸ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو در نسخهٔ دستی کوییک توسط همان گیربکس پنج سرعتهٔ سابق انتقال پیدا می‌کند اما برای آن یک گیربکس CVT هم در نظر گرفته شده که ساخت شرکت پانچ بلژیک است. همچنین فرمان و دریچهٔ گاز خودرو در نمونهٔ اتوماتیک از نوع برقی است اما درحالی‌که مصرف سوخت ترکیبی کوییک دستی برابر با ۷ لیتر در هر صد کیلومتر است، این عدد برای نسخهٔ اتوماتیک ۷.۲ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است.

ابعاد سایپا کوییک

طول کوییک برابر با ۳۹۸۹ میلی‌متر است که ۶.۴ سانتیمتر از تیبا ۲ بیشتر است درحالی‌که ۱۶۸۸ میلی‌متر عرض و ۱۴۹۲ میلی‌متر هم‌ ارتفاع دارد (بدون احتساب ریل‌های سقفی). وزن این کراس هاچ‌بک ایرانی هم از سوی سازنده برای نسخهٔ دستی ۱۰۶۵ کیلوگرم و برای اتوماتیک ۱۱۰۵ کیلوگرم اعلام شده است؛ اما درحالی‌که بیش از شش ماه از زمان رونمایی کوییک گذشته است، هنوز نه از فروش یا حتی پیش‌فروش آن خبری هست و نه قیمت رسمی و دقیق آن اعلام شده است. این در حالی است که تاکنون قیمت‌های حدودی مختلفی برای این ماشین از سوی سایپا اعلام شده که همواره رو به افزایش بوده است تا جایی که در نمایشگاه، بسته به تیپ‌ها صحبت قیمتی بین ۳۵ تا ۴۵ میلیون تومان از سوی مسئولین غرفهٔ سایپا به گوش می‌رسید!

تجربه رانندگی با سایپا کوییک

پس از استارت زدن، اولین نکته‌ای که جلب‌توجه می‌کند صدای بسیار زیاد پیشرانه و ورود آن به کابین است. این مشکل هنگام بالا رفتن دور موتور و رسیدن به حدود ۴ هزار rpm بسیار بدتر و گوش‌خراش می‌شود تا جایی که حس می‌کنید پیشرانه روی صندلی شاگرد نشسته است! از این مشکل که بگذریم، کشش موتور نسبتاً مناسب است هرچند که در آغاز حرکت کمی تنبل احساس می‌شود. ریشه‌های پرایدی کوییک خود را در هنگام رانندگی هم نشان می‌دهند زیرا حس و حال رانندگی و سواری خودرو همان پراید را تداعی می‌کند. علاوه بر این، فرمان علیرغم برخورداری از سامانهٔ هیدرولیک، سفت است و دنده‌ها به‌سختی جا می‌روند که البته مشکل دوم را شاید بتوان به حساب نو بودن خودرو گذاشت و احتمالاً پس از طی چند هزار کیلومتر بهتر خواهد شد. عملکرد ترمزها نسبت به پراید بسیار بهتر شده اما هنوز با حالت ایده‌آل فاصله دارد و ترمزهای عقب همچنان کاسه‌ای هستند.

کوییک از همان پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر خانوادهٔ تیبا استفاده می‌کند که M15 نام داشته و اساساً نسخهٔ بهبودیافتهٔ همان موتور ۱.۳ لیتری پراید است. این پیشرانهٔ قدیمی که همچنان هشت سوپاپ است، تنها ۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۲۸ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که هرچند نسبت به حجم موتور، اعداد بسیار پایینی هستند و نشان از بازدهی کم پیشرانه دارند اما برای جثهٔ حدود ۱ تنی خودرو کافی به نظر می‌رسد. مزیت اصلی پیشرانهٔ M15 سایپا هزینه‌های نگهداری پایین‌تر آن نسبت به پیشرانه‌های ایران‌خودرو است که این در زمانی که قیمت لوازم‌یدکی سر به فلک کشیده می‌تواند برای خریداران مهم باشد. مصرف سوخت این موتور هم طبق استانداردهای خودروهای ایرانی نسبتاً مناسب است و در هر صد کیلومتر به‌صورت ترکیبی حدود ۷.۵ لیتر بنزین مصرف می‌کند و باک ۴۰ لیتری خودرو هم کفاف این مصرف را می‌دهد.

در همین ارتباط بخوانید:

جمع‌بندی

در کل شاید ساخت و معرفی خودرویی چون کوییک را بتوان در صنعت خودروسازی عقب‌ماندهٔ ایران حرکت نسبتاً مثبتی تلقی کرد اما نباید فراموش کرد که پایه و اساس این ماشین نهایتاً به پراید ربع قرن پیش بازمی‌گردد. همچنین یکی از مشکلات عمدهٔ کوییک کیفیت به‌واقع پایین آن خصوصاً در کابین است که به‌هیچ‌عنوان نمی‌توان با آن کنار آمد؛ و نهایتاً مشکل دیگر این خودرو به قیمت عجیب و غیرمنطقی آن مربوط می‌شود و باید از مسئولین سایپا سؤال کرد که چرا برای خودرویی با تغییراتی در ظاهر، یک گیربکس CVT ساده و چند آپشن معمولی، در خوش‌بینانه‌ترین حالت حدود ۱۵ میلیون تومان قیمت بیشتری نسبت به تیبا ۲ مطالبه می‌کنند؟ این سؤالی است که مطمئناً پاسخی برای آن وجود نخواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹۶ دیدگاه‌ها

  1. پیرهن مشکی

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (47 ديدگاه)

    بهترین خودروی داخلی در حال حاضر پژو پارس ELX XU7 و تندر 90 و ساندرو والسلام…

    موافقم 7
    مخالفم 9
    1. علی

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (17 ديدگاه)

      سلام حداقل میگفتی پارسxu7،tu5که سوزوندن واشرسرسیلندروتعویض بوش پیستون دستشه

      موافقم 15
      مخالفم 1
    2. ام

      ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (1 ديدگاه)

      2 بار پشت سرهم واشر و سرسیلندر پرشیا عوض کردم! آشغال ترین ماشینه ایران خودروئه!

      موافقم 17
      1. یعقوب

        ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (1 ديدگاه)

        پژو پارس!
        یکبار سال اول که صفر صفر خریده بودم موتورش رو تعمیر کردم، بار دوم دو سال بعد و الان هم برای بار سوم موتورش رو تعمیر کردم. به اندازه کل سنوات تحصیلم و جهیزیه عروسیم خرجش کردم. هر روز خرابه

  2. Ahura

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (50 ديدگاه)

    این پرایده خیلی خیلی زاقارته

    موافقم 6
    مخالفم 6
  3. رامتین

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3252 ديدگاه)

    بیشتر با ساندرو موافقم. تندر دیگه قدیمی شده و به نسبت هم زشته اما ساندرو را میشه اسپرت کرد. پارس هم بد نیست ولی اصلا کیفیت موتور و گیربکسش به ساندرو برسه. اما در کل بهترین تولید داخلی مزدا3، سراتو آپشنال و 2008 هستند.

  4. ایرانی

    ۱ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (640 ديدگاه)

    سکوت مطلق….

  5. علي-كيوج

    ۱ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (173 ديدگاه)

    فقط یکم فرمونش قابل تحمل تره و بس!

    موافقم 4
    مخالفم 1
  6. سروش

    ۱ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (184 ديدگاه)

    وقتی حرف از اپشن میشه من یاد سنگک ساده و خشخاشی میوفتم

    موافقم 8
    مخالفم 1
  7. مصطفی

    ۱ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (206 ديدگاه)

    آقا این عبارت” به اصطلاح جدید” را نویسنده خوب اومده.دمش گرم.حال کردم باهاش.

  8. سروش

    ۱ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (184 ديدگاه)

    سانتافه نسل جدید با نسل قدیم از سمند عادی ، سمند ال ایکس ،سورن ، سریر ،دنا ، تیبا ، ساینا ، کویک و سایر تولیدات داخلی فرقش بیشتره ، اونا به دو تاش میگن سانتافه ولی خودرو ساز های ما …

    موافقم 3
    مخالفم 1
  9. Mohamad

    ۱ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (85 ديدگاه)

    تندر 90 پلاس رو به این ترجیح میدم

    موافقم 1
    مخالفم 1
  10. A.B

    ۱ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (208 ديدگاه)

    میخریم خوبم میخریم تا سایت باز شه ثبت نام خواهیم کرد صف نمایندگی ها پر میکنیم قیمتش مهم نیست.
    ***

  11. Abbas

    ۲ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (93 ديدگاه)

    نمیخرم ….نمیخری ….نمیخرد…. درش رو تخته میکنن خلاص

    موافقم 2
    مخالفم 1
  12. mohammad

    ۳ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (118 ديدگاه)

    سوال دوستان؟ از بین ساندرو و برلیانس کدومش بهتره از نظر فنی و از نظر ظاهر و باطنش کدوم یک خودرو بهتره اگه میشه سوالمو جواب بدید ممنون میشم؟

  13. شایان

    ۸ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (6 ديدگاه)

    تو یکی از محله های بالاشهر تهران سرباز بودم تو باجه دیدم یه پسره گریه کنان داره میاد بهش گفتم داداش چی شده خلاصه گفت قرار بود بابام بهم 5 تومن بده یه تومن داده منم گفتم حالا اشکال نداره منم قرار بود امروز یه تومن بابام برام کارت به کارت کنه نتونست یه تومن هم کم نیست گفت با یه تومن یه مازراتی به زور میشه خرید اونجا بود که فهمیدم داره از یه ملیارد تومن حرف میزنه فکر کردین این پولدارا از کجا میان با فروش این آشغالا به قیمت نجومی به مردم!

  14. ناپو

    ۸ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    همونایی که مدل به اصطلاح سدانشو سوار میشن ،تازه عینک دودی هم میزنن، از اینم استقبال میکنن برای اینا نه کابین مهمه نه بیرون و نه … هیچی . همکارم سمند خریده بعد از دو سال که صحبت شد هنوز نمیدونست که ایینه ماشین برقیه ، دستشو گرفتم بردم تو ماشین نشونش دادم ، به همین روزها قسم میگفت که تاحالا دکمه تنظیم ایینه رو ندیده بوده و دقت نکرده. حالا شما اومدید از این جماعت ایراد میگیرید که چرا این بی ریخت رو میخرن!)

    موافقم 3
    مخالفم 1
  15. سياوش

    ۲۲ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    وقتی نظر میدین نیاد یه خودرو که پر پایه پرایده رو با پارس یا رنو کلیوس یا سانتافه مقایسه کنید اینو فقط و فقط باید با خوردوهای هم رنج و کلاس خودش یعنی پراید رو نو پی کی و تیبا باید مقایسه کنید با این در افشانیاتون نظر ندین سنگین ترین

    موافقم 1
    مخالفم 2
    1. آرمین

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      شما که ۴۰۵ داری یا نهایت سمند خودتو عصبانی نکن

  16. مسیح

    ۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    اینا را به قیمت ۹۶ میگم
    چراغ جلو اسپرتش ۲۵۰ چراغ اسپرت عقب ۳۰۰
    قاب کروم دور کیلومترش ۶۰ صفحه پشت امپر اسپرتش ۳۰
    سردنده اسپرتش که تازه تمام استیلم نیس ۳۰
    مانیتورش در میاد به ۳۵۰ استارت دکمه ایش به ۲۰۰
    سنسور عقبش به ۴۰ دوربینش ۵۵
    یه جف رینگ المینیومی به ۳۰۰
    ینی اگه روکش صندلی چرم با یه جف زنون و بوق کادیلاکی با اینه فتو کرومیک و هد اپ دیسپلی و خشبو کننده به اینه مینداختن دیگه کامل بود
    حالا اینکه تهویه مطبوع اتوماتیک و اینه برقی و ۴ شیشه برقی داره باز خوبه
    ولی واقعا مسخرمون کردن اینارا با ۲۵۰۰ میبندیم رو تیبا ۲تازه یه جف رینگ بهترم میندازیم با کمک فنر ریگلاژی والا

    1. احمدی

      ۲۴ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      واییی قیمتا رو نگاه انگار اصحاب کهف هستیم خداییش
      یه جفت رینگ آلمینیوم 300 تومن !!!!!
      یا خداااا
      به کجا داریم میریم

  17. ساده ها

    ۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    وقتی تندر پلاس که همتون میگین بهترین ماشینه رو سپر عقبش یک دونه مه شکن بیشتر نتونستن جا بدن و همین خودتون براش سر و دست میشکنید اینم میخرید و میخرن خیلی هم میخرن،والا باز یه کمپ راه بندازین اگر نشد بیست و پنج تومن.از ماست که بر ماست،دلتون برا خودتون نمیسوزه برا بچه ها و نوه هاتون بسوزه.

    موافقم 2
    مخالفم 2
  18. علی

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (5 ديدگاه)

    به تولیدات سایپا نگاه کنی ته تهش به پراید میرسی و به تولیدات ایران خودرو آخرش به 405 میرسی
    کوئیک فیس لیفت تیبا 2هست و تیبا ارتقاء یافته پراید بعد میگن میخوایم پراید رو از چرخه تولید خارج کنیم به جاش یه پراید دیگه با قیمت دو پراید به مردم بندازیم
    به دناى ایران خودرو نگاه کنیم که فیس لیفت سمنده و سمند عبارت است از اتاقی که بر روی پلتفرم 405 سوار شده ملت ایران لیاقتشان این فرغون سازا نیست
    خدایا آرامشی عطا فرما تا بپزیرم آنچه را که نمیتوانم تغییر دهم

  19. امیر

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (5 ديدگاه)

    به نظر من ساندرو ، و برلیانس میتونه گزینه خوبی باشه در این رنج قیمت لا اقل یه اصل و نصبی داره
    و بسیار بهتره

  20. مهرشاد

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اقا حداقل بیاین این ماشینای ب اصطلاح جدید مزخرفشون رو نخریم که به فکر تولید یه ماشین بدرد بخور باشن اومدن ساینا و تیبا رو قاطی کردن این در اومده چقدر واقعا مردم ما بدبخت و صبوورن هر سری دارن ۲ تا چراغشو عوض میکنن جای مدل جدید با قیمتی گزاف تر میندازن به مردم اینا واقعا حروم خوریه

  21. Un4given

    ۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تابحال به این فکر کردین که اگه تمام لوازم یدکی رو خودتون بخرین و سره هم کنید یه ماشین دارین با نصف قیمت ؟

  22. اسخر

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    شمایی که میایید نظر مخالف میدین مگه 206 رو فیس لیفت نکردن دادن بهتون 50 تا 60 تومن اینقدر که به سایپا گیرمیدین به ایرانخودروهم ایراد میگیرین. کاملا مشخصه از کجا شارژ شدن این صاحب نظران
    برلیانس؟ واقعا که
    ماکه حد اقل از استحلاک کم ماشینای سایپا راضی تر بودیم تا انواع مختلف پژو های کاملا چینیه ایرانخودرو
    اگه پراید بد بود همه ایرانو نمیگرفت او نو به زمان خودش توخود امریکاشم سوار شدن. رد پای 3 تا خودرو ساز بزرگ توش دیده میشد برین تحقیق کنین ولی پژو جات چی؟
    با اون مخارج افتضاح

  23. احمد

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نسبت به قیمتش واقعا نمی ارزه !!!! فقط بخاطر چند تا آپشن
    کیفیت داشبورد هم که افتضاحه

  24. ايراني

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (11 ديدگاه)

    واقعاً متأسفمم که مملکتمون دست چه کسایی افتاده که نام ایرانیو آبروی ایرانیا دارن به اینشکل خراب میکنن واقعاً حق ما ایرانیا این نیست،که بهترینارو داریم ولی نتونیم استفاده کنیم که نخبگانمون، طراحان بهترین خودروهای غربی باشن .?

  25. علی

    ۲۴ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اینجا همه مازراتی سوارن ماشالا. با توجه به قیمتش باید تحلیل کرد این ماشین رو. این گونه سرکوفت زدن به یک تولید ملی اصلا جالب نیست. هر چی که هست برای شروع یک برند ملی عالیه . همین گیربکس اتوماتیک برای داخل شهر واقعا ایده آله CVT بدون تکانه و قدرت موتور معقول. ایرادات مونتاژی هم بعد فیدبک پس از فروش اصلاح میشه. هر چی که هست حاصل کار بچه های فنی خود سایپاست با وجود خیل تحریم ها. سابقه خیلی از خودرو ساز های چین رو ببینید با چه خودرو های ضعیفی شروع کردند ولی حالا ……

  26. علی

    ۳ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    از جلو ساینا از کنار تیبا از عقب مثلا بی ام و با ۲ تا چراغ قیمت که نگو واقا چی فکر میکنن راجع به ما مردم.متاسفم واقا

  27. Saeed

    ۲۹ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خیلیا دارن کوییک با تندر و پارس و دنا مقایسه میکنند شما قیمت نسخه دستی در تاریخ امروز ۲۹ دی ۹۷ که حدود ۴۶ میلیونه خیلی ارزون تر از پارس ۶۹ میلیونی از نظر کیفیت داشبورد و قطعات داخلی پژو های قدیمی با چرم نرم اره ولی با این داشبورد خشک جدید هیچ فرقی با همین کوییک ندارن از نظر کیفیت قطعات و موتوری بسیار و بسیار بهتر از پژو و بسیار کم خرج و درواقع خرج اضافی نداره پژو اگه یکم مراقبش نباشی واشر زده و ۱ میلیون خرج رو دستت ولی من که تجربه داشتن ۴۰۵ و پارس و سمند و… داشتم و بخاطر مشکل مالی تیبا خریدم بسیار راضی بودم درحالی که قبل از خرید فکر نمیکردم راضی باشم ازش
    اما الان با قیمتی کمتر از پارس و سمند کوییک عالیه چون حداقل موتور تیبا روشه که قرصه و خراب نمیشه
    تیبا من یک بارم خرج اضافی واسم نداشته ۳ سال کارد کرده

  28. فری

    ۸ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من از 8 خرداد 98 با شما صحبت می کنم.
    به عصر جدید خوش آمدید.

    1. جوان ایرانی

      ۲۶ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      حلال السون من از اخرای ۱۴۰۱ دارم با شما صحبت میکنم بیخیال زیاد سخت نگیرید:)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا