سیتروئن اولین تصاویر از مدل جدید ایرکراس خود را منتشر کرد. یک خودروی کراس اوور کانسپت که نگاهی شگفتآور به این کلاس از خودروها دارد.
ایرکراس به طور قابلملاحظه ای از سیتروئن کاکتوس C4 بزرگتر است. طول این خودرو، ۴.۵۸، عرض آن ۲.۱ و ارتفاعش ۱.۸ متی میباشد و روی چرخهای بزرگ آلیاژی ۲۲ اینچی به حرکت در میآید. فرم جلوپنجره و چراغهای تمام LED در تکامل همان طراحی میباشند. ضربهگیرهای مخصوص هوایی نیز در کاکتوس به ساختار لانهزنبوری ریختهگری شده آلومینیومی که در یک پوشش لاستیکی سخت احاطه شدهاند، تغییر کردهاند. سیتروئن همچنین فریمهای کرومی با نام air sign برای دور پنجره عقب و ورودیهای هوای جلو با نام پرده هوا را معرفی کرده که باعث بهبود آئرودینامیک خودرو میشوند. سیتروئن وعده عملکردی عالی را برای این خودروی هیبریدی داده است. پیشرانه ایرکراس کانسپت، شامل یک موتور بنزینی ۱.۶ لیتری توربو با قدرت ۲۱۸ اسب بخار و یک موتور الکتریکی ۹۵ اسبی میشود. موتور بنزینی روی محور جلو و موتور برقی، روی محور عقب اعمال نیرو میکنند. با کمک باتریها و موتور الکتریکی، میتوان ۵۰ کیلومتر مسافت را بدون نیاز به سوخت، طی کرد.۱۷ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
حسام
۲۰ فروردین ۱۳۹۴چه خوشگله،هههههه با بوی بنزین هم حرکت میکنه
armin
۲۰ فروردین ۱۳۹۴کره انصافا خیلی از این فرانسویا جلوتره … آخه هدفشون از طراحی این چیه… بی دلیل نیس که ۲۵ ساله از آمریکا انداختنشون بیرون … ظاهر که جذاب نیس خرابم بشه خودشونم نمیتونن درستش کنن
ارمااان
۲۰ فروردین ۱۳۹۴عمو سیتروئن کی مال کره شده که ما خبر نداشتیم؟؟؟؟ فرانسهok
Carroll Shelby
۲۰ فروردین ۱۳۹۴دقیقا…..کلا ماشین فرانسه رو اصلا قبول ندارم اصلا زیبایی ندارن
حامد قدسی
۲۰ فروردین ۱۳۹۴,واقعا رنگ بندی داخلش و طراحی اش خیلی دلنشین شده
ظاهرش هم قشنگه
اما به نظر من بهترین ایداه شون تو اون مانیتوری بود که جابجا می شه!
احسان(احسان سابق)
۲۰ فروردین ۱۳۹۴طراحی جلوش خیلی شلوغ و خسته کنندس.داخلش هم خوب نیست.بیشتر به لگو شبیه
ALL CARS
۲۰ فروردین ۱۳۹۴طراحی هایی ازاین قبیل که معمولا بهشون میگیم طراحی خودروهای آینده خیلی راااحت بدل نمیشینن اما تاچند سال اینده که اکثر خودرو سازها طرح هایی از خودرو هاشون با همین نوع آینده نگرایانه بنمایش بزارن : اونوقت میشه بهتر فهمیدشون و باهاشون کنار اومد، چون تو این مدت طرح ها رفته رفته پخته تر میشن و با بازخوردی که از نظر طراحان و منتقدینو موسسات مربوط به خودرو عموم مردم میگیرن بهتر میتونن طرح هایی همه پسند تر و کاملتر ارائه بدن
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۰ فروردین ۱۳۹۴درود .
من که خیلی ازش خوشم اومد . طراحیش مثل لگو میمونه . خوشم میاد ازینجور طرح ها .
ali
۲۱ فروردین ۱۳۹۴عزیزان این نوع ماشین ها کانسپت هست ! بعضی ها میام چنان به به و چه چه میکنن..! .اصل اینه که بتونن این طرح کانسپت رو به واقعیت تبدیل کنن که کاره خیلییی سختی هست و 99% نشدنی.وگرنه خودرو کانسپت خیلی شرکت ها زیباست…
حامد قدسی
۲۱ فروردین ۱۳۹۴دوست عزیز خودرو های مفهومی ساخته می شوند (فقط یه طرح الکی نیستند که من و شما هم بتونیم بگیم داریم! ) بعد به نمایش در میایند. درسته که یک نمونه بیشتر ندارند و کلی هم روشون هزینه میشه اما آینده ی اون شرکت رو نشون می دهند و از ابتکارات انجام شده تو اونها برای مدل های بعدی استفاده میشه به علاوه خیلی از خودروهای امروزی بسیار شبیه کانثپت هاشون هستند.
ارش
۲۱ فروردین ۱۳۹۴بابا بی انصافی نکنید خیلی قشنگه.به جان سیبیل داداشا راس مگما
s.class
۲۱ فروردین ۱۳۹۴طراحیش خیلی قشنگه مخصوصا چرخای بزرگش خیلی بهش میاد و با ابهتش کرده
سعید
۲۱ فروردین ۱۳۹۴خیلی قشنگه،من که خیلی ازش خوشم اومده
mehdi
۲۱ فروردین ۱۳۹۴شرکت فرانسوی در حد متوسطه…تا حالا خودروهای فرانسوی جزوه ده خودروری برتر دنیا در رده های کلاس مختلف نبود کلا محصولاتشون بد نبوده اما خوبم نبود.تا حالا محصولات فرانسوی تو هر کلاس مختلف خودرو به عنوان یک الگو نبود..به این دلیل شرکت پژو ی خاین ورشکسته شد…فکر کرد پاشو بکش بیرون از بازار خودروی ایران دیگه خیلی شاخه..بابا تا کشید بیرون از بازار ایران ورشکسته شد.تنها افتخار شرکت های فرانسوی خودروی سال اروپا شدنه همین….الان یک رنو هست که ورشکسته نشده اونم به خاطر همکاریش با نیسان بوده…کلا ایران باید از آلمان ژاپن یا ایتالیا برای بازار ایران استفاده کند.و یادمون باشه که سرمایه گذاری باید توسط خود این کمپانی ها باشه که سری پا پیش نکشن
milad
۲۱ فروردین ۱۳۹۴ماشین اروپایی یه چیز دیگس…عموی من یه مگان 1600دستی داشت فروخت یه هیوندای النترا 2015فول گرفته..الان میخواد بفروشه از دوباره مگان بگیره…اروپا یه چیز دیگس..
Azerila
۲۱ فروردین ۱۳۹۴وب سایت محترم پدال و بطور خاص آقای امین:
ضمن تشکر از ترجمه و زحمت تهیه مطلب در این سایت ازتون یه در خواست کوچک داشتم و اینکه انقدر مطالب رو بصورت تک بعدی از یک منبع در داخل سایت ودقیقا با همان استایل پست نکنید. البته این یه پیشنهاد از یک مخاطب 4 ساله ی سایت هست که پدال واسم جز سایت هایی هست که با باز کردن بروزر کروم حتما باز میشهروزی یکبار و چیزی میسس نمیشه قاعدتا.
بعنوان نمونه الان چند وقته که پدال منبع خبرای سایت رو دقیقا از اپه ” نت کار شو.کام” حالا از نسخه آندروید یا آی اواس می زارید تو سایت و این بنظرم برای سایتی مثله پدال زیاد خوب نیست و باید منابع کاملا گسترده و متنوع باشند تا بتونید که خیلی از مخاطبای عزیز بیشتری جذب بشن و گرنه قصد توهین ندارم ولی این کار باعث میشه که مثلا کاربرای دو سال پیش با الان خیلی فرق کنه و سطح کیفی سایت بالا نره و بلکه هی بیاد از صفر شروع کنه که باعث میشه که حضورکاربرای قدیمی کم کم کمرنگ بشن و نیان به سایت سر بزنن یا اینکه مشارکتی نکنن.
بهرحال از سایت اطلاع رسانتون تشکر و امید که روز به روز بهتر شود هم ظاهر ی و هم باطنی و فقط هدف پست کردن مطلبی نباشه و تو بحثه کیفی بیشتر کار شه…
:)
مسعود
۱ تیر ۱۳۹۴در مورد دوستانی که میگن این طرح کانسپته و به تولید انبوه نمیرسه:
توجه داشته باشید که سیتروئن سابقه درخشانی درتولید خودروهای کانسپت به تولید انبوه با حداقل حجم تغییرات رو داره.
برای نمونه می تونید به طرح کانسپت سیتروئن c5 که سال 2008 ارائه شد و نمونه تولید انبوه اون مراجعه کنید
یا سیتروئن c4 کاکتوس ….