نام تجاری DS از سیتروئن مستقل شده و با اینکه هنوز زیرمجموعه آن است اما بهعنوان بازوی سازنده خودروهای لوکس تر ایمن شرکت، دیگر نشان سیتروئن را حمل نمیکند. هویت تازه نشان DS با محصولات نونوارشده کمکم خود را نشان میدهد. پرچمدار خودروهای این برند یعنی DS 5 هم با فیس لیفت و مشخصاتی بهروز شده وارد بازار شده است.
با وجودی که سیتروئن با DS به دنبال هویتی مستقل و متمایز میگردد، با دیدن این خودرو در همان نگاه نخست عضوی از خانواده سیتروئن را تشخیص خواهید داد. افزودن مقدار زیادی کروم به قاب جلوپنجره مشبک و ضربهگیرهای جانبی برای ایجاد تصویری لوکس از یک هاچ بک بزرگ صورت گرفته است. انتخابهای گسترده ای در بخش پیشرانه این خودرو وجود دارند. یک موتور بنزینی توربو با قدرت ۱۶۳ اسب بخار و یک پیشرانه هیبریدی از موارد جدید هستند. تا پایان سال هم یک موتور بنزینی THP با قدرت ۲۱۰ اسب بخار به انتخابها افزوده میشود. برای کسانی که به دنبال سوزاندن گازوئیل هستند، سه موتور دیزلی ۱۲۰، ۱۵۰ و ۱۸۰ اسبی BlueHDi نیز قابل انتخاب میباشند. در حالی که موتور هیبریدی از ترکیب یک پیشرانه دیزلی و موتور الکتریکی با مجموع خروجی ۲۰۰ اسب بخار تشکیل شده است. این مدل بهصورت AWD و چهار چرخ محرک ارائه میشود و مصرف سوخت میانگینان ۳.۳۶ لیتر در صد کیلومتر خواهد بود. سیستم تعلیق با فنآوری PLV برای بهبود راحتی و کیفیت سواری برای این خودرو در نظر گرفته شده است. درون کابین از یک نمایشگر لمسی جدید با طرحبندی جدید و امکانات ارتباطی بهتر نظیر جفت شدن آسانتر با گوشیهای هوشمند و کاهش ۱۲ دکمه در داشبورد برای راحتی بیشتر سود میبرد. DS 5 جدید در دو سطح تریم الگانس و پرستیژ ارائه میگردد. یک نسخه تولید محدود ۱۹۵۵ نیز با نگاهی به گذشته در دسترس است که علاوه بر رنگآمیزی آبی ویژه، تجهیزات استاندارد بیشتر و روکش چرمی لوازم داخلی از چراغهای LEDجلو نیز بهره میبرد.۲۶ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
soroush shirazi
۱ تیر ۱۳۹۴عقبش چه شبیه لیفان x50 شده ????
Amin
۲ تیر ۱۳۹۴البته عقب خود ایکس 50 از جولیتا کپی برداری شده
Sohail
۶ بهمن ۱۳۹۴این ماشین تو ایران ۴۰۰میلیون پولشه بعد لیفان داغون ۴۰ تومنه، مثل تشابه بنزو پیکان چراغ بنزیه
ELDORADO
۱ تیر ۱۳۹۴عجب.طراحی ظاهریش بنظر من در عین خوب بودن زود از مد میوفته مثل 407 اما طراحی داخلیش عالیه
Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes
۱ تیر ۱۳۹۴عاشق طراحی داخلشم
معمولا طراحی داخل که نامتقارن باشه جالب نمیشه اما اینجا واقعا هنرمندانه روش کار شده و خیلی قشنگه…حداقل به نظر من!
احسان آرسنالی
۱ تیر ۱۳۹۴از عکس معلومه داشبردش از پلاستیک متوسط رو به خوب ساخته شده که واسه یه برند به ظاهر لوکس اصلا خوب نیست
سجاد
۲ تیر ۱۳۹۴این دیگه از اون نظرات بود . . .
از رو عکس به جنس داشبرد پی بردید؟؟؟
مثلاً الآن میتونید بگید بخشهای نقره ای داخل عکس ، واقعاً فلز هستن یا پلاستیک رنگ شده؟
مرتضى
۲ تیر ۱۳۹۴از با کیفیت ترین ماشین هایى هست که تا حالا سوار شدم،وفتى داخلش میشینى مجذوب طراحى داخلیش میشى،وفتى سوارش شدم تا دو ساعت تو کف طراحى داشبورد و صندلى ها و سقف پانوراماش بودم. تو دولى قرمز و مشکى مدل 2015 موتور 2.0 Blue HDI 180HP
وحید
۱ تیر ۱۳۹۴دقت کردید لوگو سیتروئن عوض شده!
رضا
۱ تیر ۱۳۹۴داداش یه بار متن رو بخونی بد نیست
milad
۱ تیر ۱۳۹۴معلومه صندلی های راحتی داره..داخلش از بیرونش بهتره..
متین
۱ تیر ۱۳۹۴سلام …
این اتومبیل برای استفاده روزمره گزینه مناسبیه چون یه اتومبیل هاچ بک استیشنه که اون رو خیلی کاربردی می کنه … موتور قوی و خوبی داره مخصوصا نسخه 210 اسبیش … حیف داشبورد خوبی نداره و اصلا زیبایی نداره و با اینکه نوع داشبورد از نوع مدرنه ولی باز هم خیلی بد طراحی شده … رقیبش هیوندای i40 هست که به راحتی یه سرو گردن ازش بالاتره … در کل فقط ارزش فکر کردن داره نه خرید …
شب خوش …
AHMADREZA
۱ تیر ۱۳۹۴ماشینه خوبیه
شاهین
۱ تیر ۱۳۹۴از خودروی فرمان راست خوشم نمیاد.
از نظر طراحی خودروی زیبایی هستش به نظر من،هم طراحی خارجی هم داخلی.
ارادت
امیر داستر
۱ تیر ۱۳۹۴فرانسه از نظر تاریخی دومین خودروساز دنیا بعد امریکاست طرحاش انحصاریه و اصالت خاصی داره کپی از کسی نیست
نوید جهرمی
۲ تیر ۱۳۹۴یعنی آلمان و ایتالیا و انگلیس تو تاریخ خودروسازی دنیا بعد از فرانسن؟
Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes
۲ تیر ۱۳۹۴بالای 100 سال تاریخو تو این کامنتت تحریف کردی رفت!!! :|
farzam
۲ تیر ۱۳۹۴آلمان و بنز کجان اونوقت؟؟؟
رضا
۱ تیر ۱۳۹۴الان قشنگه ولی 5 سال دیگه حال بهم زن میشه
احسان(احسان سابق)
۱ تیر ۱۳۹۴با این قیمت میشه بی ام و سری 3 خرید
Ali
۱ تیر ۱۳۹۴قسمت جلویی شباهت عجیبی به خانواده پژو داره..حتی اگه معرفی نمیشد،به راحتی میشد حدس زد که یه اتومبیل فرانسویه !
علی
۲ تیر ۱۳۹۴طراحی داخلیش خیلی بده از نظر من . قیمتشم خیلی بالاست .با این پول خیلی ماشینای بهتری میشه خرید
نوید جهرمی
۲ تیر ۱۳۹۴سیتروئن چیه ک لوکسش چی باشه.
حالا باز میشه بگی ماشینای پژو قشنگ ترن و فروششون بیشتره
اما این دیگه چ مدلشه
« شاهین . فقط آلمان . فقط بنز »
۲ تیر ۱۳۹۴همه جاش قشنگه اما پوزه جلو ماشین یخورده شلوغ و اغراق شدس
بابک
۲۹ تیر ۱۳۹۵سلام.من تا چند روز دیگه میخام این ماشینو بخرم تو اینترنت خیلی جستجو کردم اما اکثر مطالب از باب تعریف ماشین به نظرم اغراق امیز و تبلیغاتی بودن و مطالب نقد شده هم به نظر کلی و فاقد اطلاعات دقیق بودن واقعا دو دل شدم از ادمین عزیز میخام اگه ممکنه راهنمایی کنه منو این ماشین ارزشه ۲۰۷ میلیون داره؟احتمال داره به سرنوشت c5 دچار بشه یا نه؟
با تشکر
شاهین
۲۷ مرداد ۱۳۹۵من امروز از نزدیک با این ماشین اشنا شدم مطمئنا تو رنج قیمتیش بی همتاست کوچک ترین عیبی در طراحی داخلی و اپشن هاش نمیشه پیدا کرد از ۳ مدل چرم مرغوب تو کابین برای صندلی و فرمان و داشبورد استفاده شده این حس رو فقط میشه تو ماشین های رنج ۴۰۰ میلیون به بالا تجربه کرد لطفا از رو عکس قضاوت نکنید