خودروهای سیتروئن همواره کمی متفاوت از سایر خودروها بودهاند و شاید این مدل جدید حتی منحصر به فرد تر از سایر مدلهای سیتروئن نیز باشد. اطلاعات رسمی و کامل سیتروئن C4 کاکتوس روز گذشته همراه با تصاویر آن منتشر شد، تا ما را با جزئیات بیشتر این خودروی کامپکت آشنا کند.
طبق اعلام سیتروئن، این مدل یک جایگزین واقعی برای هاچ بکهای کامپکت میباشد. رویکرد آن مخصوصاً از نظر ظاهری رویکردی اورجینال میباشد. چراغهای جلو، سقف شناور، ستون عقب رو به بالا، رینگهای مسطح و افکتهای سه بعدی چراغهای عقب مدل کانسپت کاکتوس همگی به نسخهی تولید انبوه آن منتقل شدهاند. حتی Airbump های مدل کانسپت نیز که به منظور محافظت از بدنه در برابر ضربات و خراشها طراحی شده بودند نیز در این مدل لحاظ شدهاند.
همین موضوع در مورد طراحی داخلی که چندین طراحی منحصر به فرد دارد نیز صدق میکند. کاکتوس مجهز به یک صفحه نمایش مولتی مدیای ۷ اینچی لمسی، همراه با داشبورد دیجیتال که در پشت فرمان قرار گرفته است میباشد. داشتن دندههای دکمهای شکل، به سیتروئن اجازه داده است تا صندلی جلوی خودرو را به صورت کامل نصب کند.
در همین حال، ایربگ های سرنشینان جلو به روی سقف منتقل شدهاند (تکنولوژی ایربگ در سقف). این یک ویژگی منحصر به فرد میباشد که فضای داخلی بیشتری را برای خودرو ایجاد میکند. یکی دیگر از ویژگیهای خلاقانهی این خودرو سقف پانورامیک لعاب دار پیشرفتهی آن میباشد که در برابر گرما مقاوم بوده و در حالی که نور خورشید را به داخل خودرو وارد میکند اجازهی گرم شدن کابین را نمیدهد.
************************************************
بروز رسانی – ژنو ۲۰۱۴: بهترست که دیگر کاکتوس را یک خودروی مفهومی ندانیم چرا که بزودی با همین ظاهر عجیب و غریبش روی خط تولید سیتروئن قرار می گیرد . . .
پیشرانه های کاکتوس عبارتند از:
- مدل VTi 75 با قدرت ۷۵ اسب بخار و گشتاور ۱۱۸ نیوتن متر.
- مدل VTi 82 با قدرت ۸۲ اسب بخار و گشتاور ۱۱۸ نیوتن متر.
- مدل e-THP 110 با قدرت ۱۱۰ اسب بخار و گشتاور ۲۰۵ نیوتن متر.
- مدل e-HDi 92 با قدرت ۹۲ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر.
- مدل BlueHDi 100 با قدرت ۱۰۰ اسب بخار و گشتاور ۲۵۴ نیوتن متر.
محسن . فقط آلمان . فقط پورشه
۲۳ بهمن ۱۳۹۲ایربگ روی بدنه ؟؟!!؟؟!!
سینا
۲۴ بهمن ۱۳۹۲این یرند و کلاً برندهای فرانسوی هیچ جذابیتی واسم نداره.
پدال کمتر از اینا مطلب بذار
هادی
۱۶ اسفند ۱۳۹۲سیترون بهترین طراحی ها رو داره c5 هنوز که هنوزه زیباست
اینم با ادم حرف میزنه سلام کن داشبوردش داره داره باس ادم شعر غزل میخونه
سینا
۲۴ بهمن ۱۳۹۲بله محسن جان ایربگ روی بدنه از خیلی وقت پیش توسط ولوو استفاده میشه!!!
چیز جدیدی نیست
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۴ بهمن ۱۳۹۲درود .
سینا فکر نکنم روی بدنه باشه برای ولوو .
زیر کاپوت است . یا به نوعی زیر برف پاکن ها .
بی ام و سوار
۱۶ اسفند ۱۳۹۲جون ادمو نجات بده هرجا میخاد باشه.اصن تو اگزوز باشه
آرش
۲۳ بهمن ۱۳۹۲شرکت فرانسوی saint gobain که متعلق به گروه سفران هست پیشروی صنعت ساخت شیشه های سرامیکی در دنیاست. حتی مرسدس نیز از تکنولوژی سنت گوبن در شیشه های خودروهای خود استفاده می کنه
سینا
۲۴ بهمن ۱۳۹۲سلامتیش
احمدرضا بی ام و
۲۳ بهمن ۱۳۹۲چقدر بده
فقط BMW
۲۳ بهمن ۱۳۹۲من به سیتروئن ایمان دارم مطمئن ام این هم مث بقیه پرفکته
محسن
۲۳ بهمن ۱۳۹۲جسارت طراحان سیتروئن رو تحسین می کنم…
مرتضی
۲۴ بهمن ۱۳۹۲بخصوص جسارتشون تو ساختن ژیان!!! ببین از کجا به کجا رسیدند که یه ایرانی که نمونه کاراشو حداقل اسمشو شنیده حالا تحسینش میکنه!! این یعنی پیشرفت منم پیشرفتشو قابل قبول میدونم
محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان
۲۳ بهمن ۱۳۹۲سیرتروءن و ولوو دارند بشدت پیشرفت می کنند ، البته تو تکنولوژی نه فروش
mory
۲۳ بهمن ۱۳۹۲چراغ جلوش خوشکله ولی ببینید طراحی داخلی چقد ضایس
محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان
۲۳ بهمن ۱۳۹۲خیلی هم خوب
سارا
۲۳ بهمن ۱۳۹۲نمیدونم چرا ولی عاشق این ماشین شدم
رضا
۲۴ بهمن ۱۳۹۲چه سلیقه ای
اه اه اه
فرهاد
۲۳ بهمن ۱۳۹۲پس جلو پنجرش کو؟؟؟
آترون- فقط ایتالیا فقط پاگانی و آلفا
۲۴ بهمن ۱۳۹۲طراحی ناهماهنگی داره ولی ماشین جالبه.
رضا
۲۴ بهمن ۱۳۹۲خوشمان نمی آید
حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و
۲۴ بهمن ۱۳۹۲یه جوریه … نمیتونم دوسش داشته باشم (نظر شخصی)
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۴ بهمن ۱۳۹۲درود .
من که خوشم اومد ازش .
اخرشم نفهمیدیم که مدلهای کاکتوس کی به بازار میایند !!!!!
ارمان
۲۴ بهمن ۱۳۹۲این چرا جلو پنجره نداره ؟ رادیاتش جوش نمیاره ؟ از کجا هوا می گیره ؟
مرتضی
۲۴ بهمن ۱۳۹۲یعنی چی که میگین جلو پنجره نداره؟؟
bache yazd
۲۴ بهمن ۱۳۹۲پس شما فک میکنی که همه دوو اسپیروها هم جوش میووردن دیگه!!!!!! برای اینکه بفهمی از کجا هوا میگیرن برو یه اسپیرو ۲۰۰۰ پیدا کن ببین!!!!! فقط حواست باشه که خودتو چرب و چیلی نکنی!!! آفرین پسر خوب!!!
فقط یزد ماشین فقط رنو و سانگ یانگ اولویت ایمنی
yaser
۲۴ بهمن ۱۳۹۲اینو می خوام
امید
۲۵ بهمن ۱۳۹۲یک خورده قیافه جلوش شبیه ماشین های خنگ می مونه (از نظر شخصیتی)
ولی ایده کلیش جالیه و نو.
فقط از این AirBump هم با این نحوه استفاده خوشم نیومد. یعنی چی؟ یک چیزی بذاری کنار ماشین که وقتی به جایی زدی کمتر خراش و خسارت ببینه؟ مگر ماشین برای به در و دیوار زدن هست؟ احساس می کنم این طوری تصادف کردن بیشتر مورد تشویق قرار گرفته. دوستان نیسان آبی سوار هم تو ایران یک نبشی آهن به جای سپر نصب می کنند به هر جا هم بزنن هیچی نمیشه. این ایده AirBump خوبه ولی باید خیلی کامل تر بشه و زیبا تر تو ماشین استفاده بشه.
محمد
۲۵ بهمن ۱۳۹۲خب حالا چرا کاکتوس؟؟! این همه درخت و گیاه توی دنیا هست…
محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان
۲۶ بهمن ۱۳۹۲پدال چرا چند وقته که دیگه مطلب نمیزاری؟؟؟
رضا
۲۸ بهمن ۱۳۹۲پدال جان چیزی شده؟؟!!
چرا بروز نمیشی مردیم بابا
محمد
۲۸ بهمن ۱۳۹۲هر وقت سیتروئن میبینم یاد زانتیا میوفتم بعد اونو با ماشینای چینی امروز مقایسه میکنم کلی غصه دار میشم.ضمناً چرا بروز نمیشید الان بیشتر از یک هفته است هیچ خبری نیست.
خاوری مزراتی
۱۶ اسفند ۱۳۹۲این مطلبو دقیقا دوهفته پیش نت کار شاو زده بود… پدال اصلن به روز نیستی
سردبیر
۱۶ اسفند ۱۳۹۲سلام. این مطلب در تاریخ 23 بهمن ماه منتشر شده بود و امروز به واسطه نمایشگاه ژنو بروزرسانی شده است. ممنون
خاوری مزراتی
۱۶ اسفند ۱۳۹۲دوستان من از جمله میلاد کاش بر سر یه مفهوم اول توافق میکردن بعد جدل مینمودن
آخه میلادجان از اساس مقایسه مرسدس بنز با هیوندای اشتباهه
چه بلحاظ بازار چه طراحی چه نحوه مصرف
ببین عزیزدلم بنز رو نساختن کهفروشش زیادباشه اگه توجه کنی بنز به جز یه مقطع که با کریسلر شریک شد هیچگاه سودای بزرگترین خودروسازجهان رو نداشته اینم هزار و یه دلیل داره که اگه خواستی باهم سرش حرف می زنیم…
هیوندای یه تازه وارده که سودای رقابت با تویوتا رو داره … از نحوه بازاریابی و نامگذاری تا کم و بیش طراحی همه در رقابت با تویوتاست
بعدشم موسسه جی دی پاور هرساله که آمار رضایت مندی مشتریان از گروههای خودرسازی رو اعلام میکنه تو ده ساله گذشته از بالارفتن کیفیت هیوندای گفته
این بدان معنا نیس که هیوندایاز بنز بی ام دبلیو یا وولکس کیفیت بهتری داره نه اکا هیوندا داره سخت تلاش میکنه … همون چیزی که خودتم میگی سختکوشن نه الزاما خلاق
من آماده یه بحث خوب درباره هیوندای و وضعیت کنونیشم… البته بدون پیش زمینه
امید
۱۶ اسفند ۱۳۹۲داشبوردش جذاب نیست