احیای برند DS توسط سیتروئن با یک سدان غافلگیرکننده ادامه مییابد. یک سدان پرقدرت که بیشتر ویژه چین و بازار گسترده آن طراحی شده است و بدیهی است که برای رونمایی در نمایشگاه پکن نیز ثانیه شماری میکند.
سدان DS 5LS R با نیرویی که از یک موتور ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربو میگیرد، به حرکت در میآید. این نیروی ۳۰۰ اسب بخار در کنار گشتاور ۴۰۰ نیوتن متری میتواند ظرفیتهای خارقالعاده ای به این سدان کوچک ببخشد. سیتروئن ارتفاع خودرو را ۱۵ میلی متر کاهش داده و برای انتقال نیرو نیز از یک گیربکس با تعویض متوالی (sequential) استفاده کرده است. شاسی، ترمزها و تعلیق برای این مدل اسپرت به دقت توسعه یافتهاند. استفاده گسترده از فیبرکربن در این مدل هم بسیار جالب توجه است. طراحی بیرونی DS 5LS R با استفاده از کیت آئرودینامیکی، چرخهای ۲۰ اینچی، آلومینیوم جلا خورده، تزئینات کرومی و باله عقب به همراه رنگ آمیزی خاص و یک نوار به رنگ خاکستری کربنی مات روی دربها و همچنین نشان R متمایز و جالب از آب درآمده است. با ورود به کابین با محیطی اسپرت پوشیده با چرم و آلکانترا همراه با دوخت متمایز روبرو میشوید. در داخل اتاق هم از فیبر کربن واقعی دریغ نشده است که زیبایی این محیط را دو چندان کرده است.۳۵ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
مصطفی
۱۹ فروردین ۱۳۹۳300اسب بخار؟!اونم یه 1.6لیتری؟!
saeid
۱۹ فروردین ۱۳۹۳خدایی خیلی توپه به خصوص رینگ 20 اینچی و از بغل یکم شبیه ائودی تی تی هستش ولی تو کتم نمیره با یه موتور 1.6 خروجیش 300 اسب بخار ؟!؟!؟!
یارو . فقط المان . فقط فولوکس
۲۰ فروردین ۱۳۹۳ای خدا اخه چرا انقدر ملت عقلشون به چشونه . همه می گن عالیه . همه تو کفن که از یه موتور 1.6لیتری 300 اسب کشیدن .
قبلا هم گفتم که این کاری نداره و تکنولوزی زیادی لازم نداره . شما با توربو شارجر داری هوای متراکم تر و زیاد تری وارد می کنی پس صد در صد باید سوخت زیادی وارد کنی پس می شه گفت مصرف سوخت کمی کم میشه و مصرفش کمی کم تر از موتور 3.8لیتری 300 اسبی است اگرم کم تر باشه به خاظر وزن ماشینه که کم تره .
همیشه وقتی طراحی ماشین به مهندسا راه نده مثل الان از یه موتور کوچک قدرت زادی می گیرن . چون این یه ماشین نسبتا کوچیکه و نمی تونن روش یه موتور 2800و 3000 بندازن مجبورن این کار رو بکنن
وگرنه اگر طراحی راه بده متور بزرگ تر بهتره درسته که متور بزرگ تر اصطکاک بیشتری داره و مصرفش از این بیشتره و همچنین سنگین تره که این در شتاب ماشین تاثیر منفی میزاره ولی در عوض طول عمرش بیشتره و می تونی فشار بیشتری روش بیاری .
بعدم این ماشین فعلا رو کاغذه باید در عمل شتاب و هندینگش رو ببینیم چقدره. قیمتش هم معلوم بشه بعد نظر بدیم
مطمعنم وقتی رقباش معلوم بشه زیر دست و پای رقباش له خواهد شد
(پرچم بالاست)
چاپلو
۲۰ فروردین ۱۳۹۳هه هه خندیدیم
ارمااان
۲۰ فروردین ۱۳۹۴عمو ربطی نداره که موتور ی که ۳۰۰۰ یا ۵۰۰۰ سی سی هست حتما حجمش خیلی زیاده،شما تصورت از موتورهای با حجم بالا لابد ماسل کارای ۱۹۸۰هست،تا حالا آستون مارتین ونکوئیش رو دیدی؟موتورش رو چی؟؟
رامتین
۱۷ مهر ۱۳۹۴معلوم هست چی داری میگی؟؟ واحد گشتاور چیه؟ بلدی؟ جالبه از فیزیک هیچی نمیدونند در مورد توربوشارژ حرف میزنند….
محمد حسین
۲۰ فروردین ۱۳۹۳خیلی خوبه و همین طور طراحیش ولی یه خورده طراحی داخلش آدمو افسرده می کنه
کافر مقدس
۱۹ فروردین ۱۳۹۳این که همش تصاویر گرافیکی ـــــــــه
چاپلو
۱۹ فروردین ۱۳۹۳من فک میکنم اینا فقط در حد حرف باشه موتور 1.6 لیتری و اینهمه قدرت اخه ساخت کجاست؟
تصاویر کاملا گویاست که فقط رندر ماشینه نه خودش به محل قرارگیری چرخ های جلو توجه کنید. فاصله ی دو محور کمتر از حد استاندارد برای ماشین های سدان هستش.
مرکز چرخ های جلو باید در امتداد ستون A ماشین باشه نه اینکه از روی چرخ ها عبور کنه
اما در کل اگه قراره با همین شکل و شمایل بسازنش واقعا باید به سیتروئن افرین گفت.
رضا
۱۹ فروردین ۱۳۹۳بچه ها چطور نشناختینش!!؟؟؟؟؟
این همون سدان ارزان قیمت مشترک با پژوئه که جلوش رو عوض کردن به نمای کنارش خوب دقت کنید
http://cloudlakes.com/data_images/models/peugeot-301/peugeot-301-08.jpg
یه آشغال فرانسوی دیگه
فواد
۲۰ فروردین ۱۳۹۳دوست عزیز این مدل مفهومی هست میتونی تو netcarshow جستجو کنی. ولی سیتروئن کارش درسته هر کی هرچقدر میخواد دیس کنه!!!
GTR-50
۲۰ فروردین ۱۳۹۳توربو داره داره جای تعجب نداره
ali
۱۹ فروردین ۱۳۹۳چرا هیچ عکسی از عقبش نذاشتین؟؟؟؟؟
چاپلو
۱۹ فروردین ۱۳۹۳ندیدیم نون گندم ولی خوردیم دست مردم.
مهدی
۱۹ فروردین ۱۳۹۳سیترون اگر خودرو ساز بود خودرویی مثل زانتیا که می تونست رقیبی جدی بی ام و سری3 باشه رو از خط تولید خارج نمی کرد
امیر
۱۹ فروردین ۱۳۹۳شوخی میکنید دیگه؟
زانتیا با اون ایمنیش با سری 3 ؟!؟!
بالاخره مدیران کمپانی به این بزرگی هم اینو میفهمن اگه خودرویی استاندارد باشه و سود داشته باشه بیخودی از رده خارج نمیشه.
Zonda R
۲۰ فروردین ۱۳۹۳@.F
طراحیه سیتروین
اکثر اوقات خوب از اب در میاد
حتی تو ماشینایه خاصش
از فرانسویا بعید سدان 300 اسبی …….
امید
۱۹ فروردین ۱۳۹۳از نمای کناری یکم شبیه ائودی tt هست طراحی بیرونشو دوس دارم اما داخلش دل نشین نیست
حسین
۱۹ فروردین ۱۳۹۳طراحی داخلیش خیلی دلگیر شده!!!!!!!!!!!
چاپلو
۱۹ فروردین ۱۳۹۳نه اصلا اتفاقا کاملا اسپرتی و خفنه
arya
۱۹ فروردین ۱۳۹۳میگن اینجا مردم همه تو خونشون چاه نفت شخصی دارن چرا واسه ما نمیزنن اخه ما اینقدر فهم داریم اگه وسیله 20تومنی 200 بدن ما صدامون در نمیاد حالم میکنیم واسه لیتری 70تومن کارت سوختمونو میفروشیم
اخه این کارا مثل خودفروشی نمیفهمیم که…………..
حامد MASERATI GT
۱۹ فروردین ۱۳۹۳طراحیش عالیه
خاوری مزراتی
۱۹ فروردین ۱۳۹۳خیلی زیباست … گویا انتقادات ما در پدال از سیتروئن جواب داده و یه تکونی به بدن داده
سدان جذاب و دلنشینیه ولی موتورش نگران کننده س!!!
فرهاد
۱۹ فروردین ۱۳۹۳توش چقدر داغونه
ولی اگه واقعاً این جوری باشه باید آفرین گفت
PEUGEOT
۲۰ فروردین ۱۳۹۳ماشین قشنگی به نظر میاد
قدرت موتور خوبی داره
کلا سیتروین ماشینای خوبی داره
امیر
۲۰ فروردین ۱۳۹۳اگه از مشخصات فنیش بگذریم exterior design حرف نداره
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۰ فروردین ۱۳۹۳درود .
خیلی قشنگه .
فقط ای کاش طول ماشین بیشتر بود و سقف کوتاه تر . اینجوری لوکس تر هم به
نظر میرسید .
ولی در هر حال بهتر از پژو داره کار میکنه .
ehsan.m
۲۰ فروردین ۱۳۹۳حرف نداره البته اگه دوستان حرف در نیارن
علی
۲۰ فروردین ۱۳۹۳خیلی قشنگه موتورشم که ۳۰۰ اسبه عالیه
پدال بهتر نبود یه عکسم از پشتش بزاری
علی
۲۰ فروردین ۱۳۹۳ولی با وجود ضعف پژو رنو
سیتروئن هنوزهم یکی از به ترینای اروپا است
اگر سیترئن نبود صنعت خودرو فرانسه چیمیشد?
ارمااان
۲۰ فروردین ۱۳۹۴پژو همچین خودروی بی کیفیتی نیست الان داره تو خیلی از کشورا خودرو هاش مونتاژ میشه درسته خودروهای خانوادگی بیشتر تولید میکنه،ولی تو بعضی از مسابقات خودروای کوچیکش حرف واسه گفتن دارن،همچنین اون خودرویی که واسه داکار اماده کرده که متاسفانه اسمش رو یادم نیست
ali
۲۱ فروردین ۱۳۹۳روشون نشده از پشتش عکس بزارن
امیر حسین
۲۴ مرداد ۱۳۹۳با سلام و با تشکر از نویسنده محترم سایت پدال. دوستانی که میگن چون توربو داره جای تعجب نداره خوب حرف شما تا حدودی درسته اما به یاد داشته باشید ما داریم توربو با توربو رو مقایسه میکنیم نه توربو با استوک واقعآ شاهکاره از 1600 سی سی و توربو بتونی 300 اسب بخار بگیری الان مزدا3 ام پی اس با یه موتور2.3 لیتری توربو تونسته263 اسب بخار بگیره یعنی به ازای هر لیتر 114 اسب بخار گرفته اما سیتروئن دی اس 5 ال اس ار از یه موتور1.6 لیتری توربو300 اسب بخار گرفته یعنی به اعزای هر لیتر 187 اسب بخار گرفته یعنی با600 سی سی حجم کمتر 37 اسب بخار بیشتر گرفته خودتون قضاوت کنید
وحید
۱۰ بهمن ۱۳۹۴برای عید منتظر حضورش توی خیابونای تهران باشید
09306970643
۲۹ بهمن ۱۳۹۵کلا فرانسه کارش خیلی درسته مخصوصا پژو که یه سری مدلای خاص و عالی دارن که دوتاشون ۴۰۷ و ۵۰۸ هستن واقعا فوق العادن