سیتروئن

اولین سوپرکار الکتریکی فرانسوی

خودروهای فرانسوی برای دهه‌ها از بازار ایالات متحده غایب بوده‌اند، ولی به نظر می‌رسد که به‌تدریج جای خود را در این بازار پیدا می‌کنند. در حال حاضر، سه خودروساز فرانسوی در تلاش برای جلب علاقه بیشتر در بین امریکایی‌ها هستند. در این میان، یک کانسپت جدید از سیتروئن باعث می‌شود که آینده‌ای با بازگشت حال و هوای عجیب و غریب فرانسوی را متصور شویم.

DS E-Tense GT concept
DS E-Tense GT concept
همانند برند جدید «جنسیس» برای هیوندای، DS نیز یک برند لوکس از کمپانی فرانسوی، سیتروئن است. برنامه DS برای ارائه ۶ مدل جدید تا سال ۲۰۲۰ است و به‌تازگی، اریک اَپود (Eric Apode)، رئیس تولید کمپانی، از جاه‌طلبی‌های این برند در سطح جهانی سخن گفته است.
DS E-Tense GT concept
DS E-Tense GT concept
DS برای جلب‌توجه بیشتر در نمایشگاه اتومبیل ژنو ۲۰۱۶، یک کانسپت وحشی با نام ای-‌تنس (E-Tense) ارائه می‌کند که در آن نشانه‌هایی از طراحی مدرن سوپرماشین‌ها دیده می‌شود؛ از جمله در جلو و جایی که یک جلوپنجره بزرگ به سبک «آئودی» با چراغ‌های برجسته سبک «آکورا NSX» همراه شده است. در واقع، ای-تنس نمونه‌ای واضح از جاه‌طلبی‌های DS برای آینده است.
DS E-Tense GT concept
DS E-Tense GT concept
DS ای-تنس دارای ظاهری بسیار تهاجمی است. تیم پشت‌پرده این پروژه، از زمانی نزدیک به ۸۰۰ ساعت برای طراحی آن خبر داده است و نتیجه چیزی است که به اندازه زمانی که صرف آن شده، گیراست. در زیر پوست این بدنه لاغراندام، یک سیستم پیشرانه تمام‌الکتریکی قرار گرفته که قدرتی معادل ۴۰۲ اسب‌بخار و گشتاوری برابر ۵۱۶ نیوتن‌متر را به چرخ‌های عقب انتقال می‌دهد. در نتیجه، ای-تنس قادر است تا در ۴/۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد؛ عملکردی که ممکن است به پای سریعترین سدان تسلا مدل S نرسد، ولی در هر صورت، تأثیرگذار است. همچنین DS از حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت برای ای-تنس خبر داده است.
DS E-Tense GT concept
DS E-Tense GT concept
وزن کلی این خودرو به ۱۶۳۳ کیلوگرم می‌رسد و همانند بسیاری از مدل‌های الکتریکی، از توزیع وزن مناسب و بهینه‌ای برخوردار است. از جمله اینکه، پک باتری‌ها در زیر ارتفاع پایین شاسی فیبرکربنی قرار گرفته تا ارتفاع مرکز ثقل خودرو کاهش یابد. به گفته DS، این باتری‌های لیتیومی می‌توانند یک دامنه مسافت رانندگی معادل ۳۶۰ کیلومتر را در یک چرخه شهری و یا ۳۱۰ کیلومتر را در یک حالت ترکیبی تأمین کنند.
DS E-Tense GT concept
DS E-Tense GT concept
ای-‌تنس یک مدل GT با یک طراحی ماهرانه و آئرودینامیک با انعکاس‌هایی از کانسپت «دیواین DS» است. اثر دنیای موتور اسپورت به‌خوبی در عقب خودرو نمایان است؛ جایی که هیچ‌گونه شیشه عقبی درنظر گرفته نشده و به جای آن، از یک تکنولوژی نمای عقب دیجیتالی استفاده شده است. همچنین یک چراغ مه‌شکن وسط در عقب، شبیه به چیزی است که در خودروهای مسابقه استفاده می‌شود.
DS E-Tense GT concept
DS E-Tense GT concept
همچنین یک سری چراغ‌های راهنمای سقفی در این خودرو استفاده شده که الهام‌گرفته از DS مدل ۱۹۵۵ هستند. همچنین برای چراغ‌های عقب ای-تنس، از طراحی LED بهره گرفته شده است. در انتهای دیگر بدنه، چراغ‌های روشنایی روزانه LED به کار گرفته شده‌اند؛ چراغ‌هایی که می‌توانند چرخش ۱۸۰ درجه داشته باشند و احتمالاً در محصولات آینده DS مورد استفاده قرار خواهند گرفت.
DS E-Tense GT concept
DS E-Tense GT concept
امّا در مورد دسترسی به این مدل، باید گفت که به احتمال زیاد، ای-تنس در حدّ یک «کانسپت» باقی خواهد ماند.
DS E-Tense GT concept
DS E-Tense GT concept

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. حامد قدسی

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (262 ديدگاه)

    طراحی اش فوق العاده است.

    1. shahab

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (647 ديدگاه)

      چراغای جلو ک دقیقا اکوراست
      عقبشم ک مثل کانسپت جدید لکسوس شده

  2. بهنام

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (994 ديدگاه)

    یه اشتباه کوچیک تو متن
    جنسیس یه برند لوکس برای هوندا نوشتید ، منظورتون هیوندای بود

  3. king 918

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    داخلش خیلی جذابه باریکلا /////
    خوشمان امد …………………………………

  4. حسین

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (271 ديدگاه)

    نمای جلوش که شبیه آکورا NSX هست

  5. 1A1

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (144 ديدگاه)

    چراغ های جلو اکورا،عقب وولکان وا از نیم رخ ماشین شبیه ار هشت شده.ولی ماشین خیلی دلنشین زیبا کار کردن مرسی دنیا عالی…

  6. احمد باقری

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    طراحیش عالیه.

  7. @@سرباز وطن@@

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (33 ديدگاه)

    درود به همگی. من از ماشین‌های فرانسوی زیاد خوشم نمیاد. ولی خدایی بر خلاف تمام فرانسوی های دیگه، این ماشین طراحی خیلی زیبایی داره. سپاس

  8. shz

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (37 ديدگاه)

    دقیقا من با نظر دوستان موافقم .جلوش شبیه آکورا وعقبش لکسوس lc

  9. shz

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (37 ديدگاه)

    ولی بازم با این تفاصیر نمیشه گفت شرکت فرانسوی کپی زده

  10. Archi KHAN

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (2198 ديدگاه)

    معلوم نیست هئیت محترم دولت که رفت فرانسه ،
    به این فرانسوی ها چی گفتن و چی شد که یهو اینقده متحول شدن !؟!!!
    عاغا اگه نسخه ای ، آمپولی چیزی داره ، لطفا برای برادران خودروساز وطنی هم بپیچید
    چراغ به خونه رواست ها …

  11. Archi KHAN

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (2198 ديدگاه)

    عه عه عه … اصلا یادم نبود
    شایدم عقل شون بحساب اومده و از راهنمایی ها ، بیانات و اصول وفلسفه ی زیبایی شناسانه احمِد خودمون استفاده کردن !!!

  12. moein

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (856 ديدگاه)

    از نمای بالا بسار شبی بوگاتی شیرونه چراغ جلو و نمای در که یه حالت قوص داره به نظرم می خوره به بوگاتی

  13. Farzad

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (180 ديدگاه)

    نمیدونم چرا ولی از ماشین های فرانسوی اصلا خوشم نمیاد
    خودمم دلیلش رو نمیدونم

    1. great britain

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (2854 ديدگاه)

      فرزاد منم بدم میاد عینه تو ولی منم دلیلشو نمیدونم ولی در حاله کشفشم که چرا بدم میاد!!!

  14. بهنام طیبی

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    خودروهای کره ای بهتر از فرانسه است.
    فرانسه فقط از ایران و چین بهتره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا