سیتروئن

حضورپررنگ DS4 در فرانکفورت: سیتروئن در جستجوی افتخار

سیتروئن در نمایشگاه اخیر فرانکفورت سه مدل مختلف DS4 را به خریداران معرفی کرد. نسخه به‌روزشده DS4، یک نسخه کراس‌بک و یک مفهومی جدید از جمله این مدلهاست که سیتروئن قول داده دو نمونه از این سه مدل را به زودی تولید و راهی بازارهای اروپایی نماید.

2016 Citroen DS4
۲۰۱۶ Citroen DS4
DS4 در فیس‌لیفت جدید با یک بازطراحی کوچک و مناسب در جلوپنجره همراه شده است. جلوپنجره مشبک DS4 در همراهی با گوشه‌های تیز و کشیده‌ ای که به کناره و انتهای دو چراغ جلو منتهی می شوند جلوه ی خاصی یافته است. همچنین چراغ‌های جلو فانتزی‌تر از همیشه به لامپهای LED مجهز شده است.
DS at 2015 IAA
DS at 2015 IAA
سیتروئن برای افزودن تنوع به این مدل از رنگهای دوگانه، کابین سفارشی و سیستم‌های ارتباطی به‌روز از جمله “اپل کارپلی” استفاده کرده و موجبات سرگرمی و آسایش هرچه بیشتر سرنشینان را فراهم آورده است به‌ویژه با بکارگیری سیستم‌های ارتباطی به شما برای اتصال تلفن همراهتان به خودرو و سرگرم شدن کمک شایانی میکند. دارندگان گوشی‌های هوشمند که به سیستم‌های اندروید و iOS مجهزند می‌توانند در این خودرو از انبوهی از مزایای کاربردی که سیتروئن فراهم نموده استفاده کنند.
2016 DS 4 facelift
۲۰۱۶ DS 4 facelift
جدا از این مدل فیس‌لیفت، ما با نمونه ای به نام DS4 کراس‌بک مواجهیم که هاچ بکی با ارتفاع بیشتر و پرداخت قوی‌تر است. این مدل که نسبت به نمونه‌های عادی ۳۰میلی‌متر ارتفاع بیشتری دارد با تغییرات صورت گرفته در آن نشانه‌های یک کراس‌آوور را به خود گرفته است. از جمله این نشانه ها می‌توان به آینه‌های کناری تیره، سقف تغییریافته و مجهز به رول‌بار، اسپویلر مشکی عقب و رینگهای تیره و حجیم‌تر اشاره کرد.
2016 DS 4 facelift
۲۰۱۶ DS 4 facelift
موتورهای در نظر گرفته شده برای این دو مدل در دو گونه بنزینی و دیزلی هستند. موتورهای بنزینی سه گونه مختلف‌ند. موتور نخست ۱۳۰ اسب بخار قدرت و ۱۶۵ نیوتون‌متر گشتاور ایجاد میکند و به یک جعبه‌دنده ۶سرعته دستی مجهز است. موتور دوم قدرتمندتر است و می‌تواند به کمک یک جعبه‌دنده۶سرعته و اتوماتیک ۱۶۵ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید کند. موتور سوم که قوی‌ترین نسخه ارائه شده برای این مدل‌هاست ۲۱۰ اسب بخار قدرت و ۲۸۵ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند و تنها می‌تواند بر روی مدل هاچ‌بک سفارش داده شود.
2016 DS 4 facelift
۲۰۱۶ DS 4 facelift
2016 DS 4 facelift
۲۰۱۶ DS 4 facelift
2016 DS 4 facelift
۲۰۱۶ DS 4 facelift
گونه‌های دیزلی نیز سه گونه اند. یک موتور کوچک با ۱۲۰اسب قدرت و ۳۰۰نیوتون متر گشتاور با امکان انتخاب جعبه‌دنده۶سرعته دستی یا اتوماتیک، یک موتور حجیم‌تر با ۱۵۰اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتون‌متر گشتاور که به یک جعبه‌دنده اومات مجهز است و یک موتور حجیم با ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتون‌متر گشتاور. هرسه موتور دیزلی از گونه BlueHDi هستند. علاوه بر اینها داخل دو مدل اصلی با چرم طبیعی و تجهیزات کروم کاری تزیین شده و از مواد با کیفیت مناسب در داشبورد استفاده شده است. منبع: motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

محمدحسین شاوردی

دانش آموخته و خبرنگار حوزه اقتصاد و علاقه مند به صنعت خودرو

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. AliZeus

    ۴ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (417 ديدگاه)

    ,واقعا زیباست…اما گزینه های موتورش جالب نیست..اینکه قوی ترین مدلش 210 اسب باشه!

    1. محمود

      ۴ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (250 ديدگاه)

      طرح تعرفه 1000 در صدی در استانه تصویب مجلس!!!!
      عصر خودرو : در پی تشکیل کمپین “نخریدن خودرو ملی” جمعی از نمایندگان با تدوین طرح حمایت از تولید ملی و کارگران خودروسازی و حمایت از مصرف کنندگان خودروی داخلی خواهان تقویت تولید ملی , و افزایش تعرفع واردات تا هزار درصد در کنار حفظ و صیانت از حقوق مصرف کننده شدند.
      نادر قاضی پور با بیان اینکه این طرح در حال حاضر بیش از 23 امضا دارد افزود:‌در ماده واحده طرح مذکور آمده است: کلیه واردکنندگان و تولیدکنندگان و قطعات خودرو مکلفند در قبال واردات خودرو و قطعات آن تا حد هزار درصد عوارض، تعرفه و مالیات بر حسب نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت اقتصاد و دارایی به میزان ساخت، پرداخت نمایند.
      خودرویی که از نظر میانگین حجم و ارزش بالاتر از 70 درصد آن در داخل ساخته شده باشد، ساخت داخلی محسوب شده و در بقیه موارد، به نسبت سهم کوچکتر ساخت داخل تا واردات مطلق، عوارض به شکل پلکانی تا سقف 1000درصد حسب آیین نامه ای که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت پیشنهاد و به تصویب هیأت وزیران می رسد، تعیین می گردد.
      این طرح در شرایط پرخطر امروز با هزار درصد عوارض گمرکی که برای واردات مطلق وضع گردیده، می کوشد تا مانعی برای از میان رفتن اشتغال این صنعت باشد.
      خدایا به دادمون برس!!!!!!!!

      1. kevin7360

        ۴ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (74 ديدگاه)

        اصلا نگران نباشید این طرح و امثالهم فقط برای سیا بازیه تا مردم بترسونن یادتون نره تمام واردکنندگان خودرو یه جورایی با دولتیها دستشون توی یه کاسه پس مطمئن باش که اتفاقی نمیفته

  2. امير علي

    ۴ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (398 ديدگاه)

    واقعاً ماشینای سیتروئن خیلی راحت و ایمن هستند کیفیتشونم خیلی خوبه اینم ماشین بدون نقصی به نظر میاد

  3. rapbaz

    ۴ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (51 ديدگاه)

    پدال جان خبرای” مسابقات اتومبیل‎ رانی سرعتِ مهر 94″ رو پوشش نمیدی؟!!

    از سایتای همسایه عقب نیوفتی…!!

  4. احمد باقری

    ۴ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (4716 ديدگاه)

    در بخش ظاهری و فنی خوب کار شده، حالا بیاد ببینیم چی در چنته داره.

  5. amirhosein

    ۴ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (92 ديدگاه)

    سیتروئن خدای سیستم تعلیق در جهان هست همین سسیستم هیدروپنوماتیک توسط سیتروئن ابداء شد که میگن این سیستم رو سیتروئن کنار گذاشته ولی با این وجود بازم میگم این سیستم واقعآ بهترین سیستم تعلیق در جهان هست اون موقع در سال 1954 Citroën Traction Avant سیستم تعلیق هیدروپنوماتیک داشت یعنی چیزی در حدود 61 سال پیش.ممنون از پدال

  6. mohsen

    ۴ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    کلا چیزی که از سیتروئن میدونم زانتیا و C5 هست که هر دوشون عالین(ولی از فرانسه خوشم نمیاد!)

  7. Archi KHAN

    ۵ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (2206 ديدگاه)

    خوشگل شده ،
    اما پشت اش یکم شبیه جک s5 نشده ؟!!

    کلا از فرانسه دل خوشی ندارم ، الا یه سفر رفتن به پاریس اش …

  8. mro

    ۹ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (22 ديدگاه)

    واقعا زیباست … کاشکی بیاد ایران یکم زیبایی تو ایران ببینیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا