اگر اولین تجربهتان با شورولت تاهو باشد، ممکن است در ابتدا از جثه غولپیکر و وزن ۲۶۰۰ کیلوگرمی آن شوکه شوید. با این حال، شورلت تاهو یک خودروی جادار و مفید است.
بیشتر مزیتهای این شاسیبلند به خاطر ابعاد غیرعادی و بزرگ آن است. به این معنا که نیازی به نگرانی در مورد خرتوپرتهای عقب خودرو نیست؛ میتوان وسایل بسیار بزرگ را با خود حمل کرد و هر وسیله اضافهای را بدون فکر به کمبود جا، در عقب گذاشت. یک کنسول به بزرگی یک میز در اختیار راننده و مسافر جلو قرار گرفته است. همچنین نسبت به مدل قبلی، شورولت تاهو دارای ۱/۵ اینچ فضای بیشتر برای سر راننده است. تمام این افزایش ابعاد به پلتفرم آن در پیکاپهای بزرگ شورولت برمیگردد. شورولت در سال گذشته، در طراحی سیلورادو کاملاً تجدیدنظر کرد و متعاقب این طراحی دوباره، تاهو نیز تغییرات ساختاری زیادی به خود دید. پلتفرم جدید، صلبیت بهتری در ساختار دارد و استفاده از فولاد با مقاومت بالا، باعث شده تا وزن خودرو بیش از حد اضافه نشود. سیستم تعلیق متصل به بدنه در جلو مستقل است. در همین حال، یک محور عقب سرحال با فنرهای حلقهای وجود دارد که از سیلورادو که یک تراک با اندکی عرض بیشتر است، وام گرفته شده است. ولی برخلاف سیلورادو، تاهو به صورت پیوسته جذب شوکها را تنظیم میکند. در نسل سوم از تاهو این موضوع را شاهد هستیم که سیستم کنترل رانندگی مغناطیسی به صورت استاندارد و انحصاری در تریم بالای LTZ ارائه شده است. این مستهلک کننده انرژی باعث میشود تا خودرو به راحتی از ناهمواریهای جاده گذر کرده و ضربات وارد شده به بدنه کاهش یابد. ولی در مسیرهای ناهموار و با وجود چرخهای ۲۰ اینچی، شورولت تاهو بسیار عصبانی میشود و خوردن قهوه در آن بسیار سخت میشود. از دیگر موارد جدید در شورولت تاهو، سیستم دستیار فرمان الکتریکی است که برای سهولت کار راننده و مصرف بهینه سوخت استفاده شده است. فرمانپذیری راحت در تاهو، کنترل خودرو در آن را بسیار راحت کرده است. همچنین دایره گردش ۱۱/۸۸ متری تاهو نشان میدهد که چقدر قدرت مانور این خودرو از چیزی که انتظار دارید بیشتر است. ولی نباید فراموش کرد که داشتن شورولت تاهو در شهر به هیچوجه آسان نخواهد بود؛ مگر این که نشان پلیس یا آتشنشانی به همراه داشته باشید. پیشرانه تاهو نیز مطابق با سیلورادو انتخاب شده است. موتور ۵/۳ لیتری V8 اکنون دارای انژکتور سوخت مستقیم، زمانبندی متغیر سوپاپها و قابلیت غیرفعالشدن سیلندرها است و از بدنه آلومینیومی استفاده کرده است. این موتور داری قدرت ۳۵۵ اسببخار است و گشتاور خروجی آن نیز ۵۱۹ نیوتنمتر است. قدرت این موتور توسط یک گیربکس ۶ دنده اتوماتیک با قابلیت شیفت دستی منتقل میشود. همچنین گیربکس تاهو دارای حالت یدککشی است که در آن دندهها به مدت زمان بیشتری نگه داشته میشوند و شیفت دندهها به پایین نیز با سرعت بیشتری انجام میشود. این حالت اگر در هر خودروی دیگری به جز تاهو بود، میتوانست به عنوان «اسپرت» شناخته شود.مشخصات:
- نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل چهار چرخ متحرک، ۷ سرنشین، ۵ در واگن.
- قیمت مدل تست: ۷۰۰۸۵ دلار (قیمت پایه: ۶۲۹۹۵ دلار)
- نوع موتور: pushrod 16-valve V-8 ، بدنهٔ و رویه آلومینیومی، انژکتور سوخت مستقیم.
- گنجایش: ۵۳۲۸سیسی.
- قدرت: ۳۵۵ اسب بخار در ۵۶۰۰ دور در دقیقه.
- گشتاور: ۵۱۹/۲ نیوتنمتر در ۴۱۰۰ دور در دقیقه.
- گیربکس: ۶ دنده اتوماتیک با حالت شیفت دستی.
ابعاد:
- فاصله دو محور چرخها: ۲/۹۵ متر.
- طول ماشین: ۵/۱۸ متر.
- عرض: ۲/۰۴۵ متر.
- ارتفاع: ۱/۸۹ متر.
- وزن کلی: ۲۶۱۰ کیلوگرم.
تستهای سرعت:
- صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۷/۱ ثانیه.
- صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۹/۳ ثانیه.
- صفر تا ۲۰۹/۲ کیلومتر بر ساعت: ۲۵ ثانیه.
- استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۷/۵ ثانیه.
- عبور از یکچهارم مایل: ۱۵/۶ ثانیه با سرعت نهایی ۱۴۶/۴۵ کیلومتر بر ساعت.
- سرعت نهایی (با محدودیت قانونی) : ۱۸۱/۸۵ کیلومتر بر ساعت.
- مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۳/۶۴ متر.
مصرف سوخت:
تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۴/۷ لیتر در شهر و ۱۰/۷ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
مصرف سوخت در تست: ۱۵/۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.
زیگما
۳ خرداد ۱۳۹۳رقیباشو نابود کرده….در این کلاس خودرو رقیب مهمی برای جی ام باقی نمونده چرا که اکثر بازار اس یو وی های فول سایز دست خودشه…..
PEUGEOT
۳ خرداد ۱۳۹۳طراحیشو خارجیشو خیلی دوست دارم
خیلی بزرگ و با ابهته
طراحی داخلیش دوست دارم ولی شورولت وسط دو صندلی جلو رو طوری در اورده که یکی هم اگه جا نبود اونجا بشینه و بر عکس وسط دو صندلی عقبو خالی گذاشته که آدم احساس می کنه داخل اتوبوسه
کلا طراحیه داخلیش عجیبه
ولی از قسمت آمپراش خوشم نیومد آخه تعدادشون خیلی زیاده آدمو یاد آمپر پیکان میندازه که 4 تا آمپر داشت
و در کل اگه مصرفش یه کم پایین بود می خریدمش
هادی
۳ خرداد ۱۳۹۳واقعا انتخاب بین جی ام سی و کادیلاک و شورلت تو این کلاس خیلی سخته… همشون عالی هستن
سینا
۲۲ آذر ۱۳۹۴اصلا سخت نیست کادیل از جفتشون بهتره
خاوری مزراتی
۴ خرداد ۱۳۹۳سالار جاده ها…
رضا
۴ خرداد ۱۳۹۳سالار تمام دنیا!
احمد
۳ خرداد ۱۳۹۳جی ام رسما همه رقبا رو سشت و گذاشت کنار واقعا شاهکاره
توفیقی
۳ خرداد ۱۳۹۳لکسوس LX570 سواری بهتری از این داره.اینم خوبه ولی اون یه چیز دیگست.
یه سواری آرامبخش .انگار از غده هیپوفیزت سرتونین(هورمون نشاط)هر لحظه آزاد میشه.یه حالت نعشگی شیرین…
مهدی
۴ خرداد ۱۳۹۳لکسوس LX750رو نمیدونم سوار نشدم ولی برادرم پارسال یه جی ام سی یوکان از کویت آورد 6ماهی هم دستش بود یه دوهفته ای هم ماباش رفتیم مسافرت واقعا لذت رانندگی که با هاش تجربه کردم توهیچ ماشین دیگه ای ندیدم واقعا آمریکا تو این تیپ ماشینها یه سروگردن بالاتره
سینا
۲۲ آذر ۱۳۹۴دوست عزیز شما از کجا میدونی که که لکسس از این بهتره ما به اتفاق خانواده پارسال رفتیم سمت بندر انزلی پیش یکی از اقوام ایشون شورلت تاهو مدل 2011 گرفته بود 80 ملیون مدل LTZ بد تازه نسل جدید تاهو خیلی از ماشین این بنده خدا بهتره بد شما میگین لکسس از این بهتره عمرااااااااااااااااااااااااااااااااااااا اون موقع که آمریکا بلیزر جیپ آهو سابربن میزد لکسس تو خوابش هم شاسی بلند خطور نمی کرد
کافر مقدس
۳ خرداد ۱۳۹۳Escalade 2015 طولش هم از این هم از لینکلن نویگتور و سوبوربآن بیشتره؟
دیروز برنامه عربی ـه Driven کادیلاک اسکالاید 2015 رو نشون میداد از نزدیک چه طولی داشت! ! !
پ ن : یه ایرانی نهایت تفریحش اینه ک بره شمال یه قلیون بکشه برگرده فرقی ب حالش نداره با پرایت بره یا با تاهو ــــــه
لیکن دنیای ما ایرانی ها بسیار کوچک است
sadegh
۳ خرداد ۱۳۹۳برای این ماشین با این وزن و با این اندازه، انصافا مشخصات فنی خیلی خوبی داره، طراحیش هم که به یه آمریکایی با اصالت میخوره، ایول شورلت، توی کلاس خودش ماشینِ فوق العاده ایه
NASSY
۳ خرداد ۱۳۹۳عــــــــــــــــــــــــــــــجب غولیه پســـــــــــــــــر
دیروز از نزدیک دیدمش , جه صدای داشت !!!
خیلی خووووووووووووووشکل شده !!!
در کل, شاهکار صنعت امریکــــــــــــــــــــا
هرچی بخوای داااااااااااااااااره :P:
نیما ناصری
۳ خرداد ۱۳۹۳راست میگی؟؟
دلمو آب کردی
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۳ خرداد ۱۳۹۳درود .
منتظر جواب شما در مورد ارزش برند ها هستم . بعدشم فکر کنم فرق برند
معمولی با برند لوکس رو بدونید .
NASSY
۳ خرداد ۱۳۹۳درود
منظورم خود شخصیت انزو فٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِراری بوود داداش
(شخًًًًًًًًًًًًًًًًًًًصیت موسس شرکت با ارزش برند فرق میکنه , ساده اس فهمیدنش)
اینم کامنت
کــــــــــــــــــاش ما هم یکی مثل انزو فراری داشتیم :(
مرد شکست ناپذیر دنیای خودرو !!!
و الگوی همه ماشین باز ها به جز (میلاد) ((اخه میلاد فقط المانی هارو قبول داره:D)
روحـــش شاد!!!!
کامنت من ربطی به ارزش فراری و تویوتا و بنز شما و … نداره!
شمـــــــا دوست داری کل کل کنی , لطفا یکی دیگه رو پیدا کن
در ضمن واسه اطلاعات عمومی شما بگم , چیزایی که تو توو مجله و … میخونی , من حس کردم و تست کردم و دیدم!!!
خیلی مخلصــــــــــــ میلاد خان ـــــــــــــــــیم
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۳ خرداد ۱۳۹۳درود .
از نظر من مرد شکست ناپذیر یک فرد دیگه است .
دوست هم ندارم با کسی کل کل کنم در صورتی که طرفم متوجه
حرفم بشه .
شما هرچیزی را هم تست کرده باشی ، دیده باشی ، به
اندازه ی کارشناس تجربه نداری .
من هم از نظر استفاده کنندگان سود میبرم و هم از نظر
کارشناسان .
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۳ خرداد ۱۳۹۳درود .
ما چاکریم .
NASSY
۳ خرداد ۱۳۹۳میلاد خان , هیشکی نمیتونه یکی دیگه رو وادار کنه که باید مثل من فلان ماشین و دوست داشته باشی , من به نظر شما احترام گذاشتم و میزارم (تک تک نظرها تو می خونم, اما بعضی وقت تعصـــــــــب خاصی داری)
ما واسه کل کل و دعوا نیومدیم اینجا .
مرسی , مخلصـــــــــــــــــیم میلاد خان
اگه مشکلی داری با من , دیگه نظر نمیدم, سپاس
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۴ خرداد ۱۳۹۳درود .
من غلط بکنم با شما مشکل داشته باشم!!!!
اونم به خاطر 4تا اهن پاره ؟؟؟
اینه رسم رفاقت ؟؟؟
توروخدا تعصب من و ول کن .
نیما ناصری
۳ خرداد ۱۳۹۳بعیده به پای پراید هاچ بک شاسی بلند خودمون برسه
Ghost
۳ خرداد ۱۳۹۳یه هیولای دیگه از شورولت !
پدال بررسی ماشیناتو بیشتر کن … واقعا اطلاعات خوبی کسب میکنیم
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۳ خرداد ۱۳۹۳درود .
افرین امریکا . درود بر این فرهنگت : هرچه بزرگتر بهتر .
ولی شورلت سابر بان ازین بهتره . چون بزرگتره .
رضا
۴ خرداد ۱۳۹۳دمت گرم میلاد
NASSY
۳ خرداد ۱۳۹۳میشینی تووو این ماشین , فکر میکنی توو اتاق نشستی :P :P
جـــــــــــــــــــــــــــــادار , زیبا(خیلی خیلی) , مطمئن !!!
قیمت مناسبی داره , با این همه امکانات این قیمت بهترین گزینه اس!
حـــــــــال میده با بروبکس بری شمال, تا میتونی وسایل ببر :P
مرتضی
۳ خرداد ۱۳۹۳مردی اینو تو اروپا سوار شو!!!
شلبى
۳ خرداد ۱۳۹۳اخ من جقدر این ماشین رو دوست دارم، جقدر زیباست، اکثر ما جون اینا وارد نمیشن و ندیدیم فکر میکنیم دیکه لندکروز اخر شاسى بلند در صورتى که اکه از اقوامتون یا دوستاتون که خیلى وقته تو امریکاى شمالى زندکى میکنن سوال کنید خیلى از اونا اصلا با لندکروز حال نمیکنن البته من نمیکم مثلا لندکروز ماشین بدیه خیلى هم عالیه، جزو بهتریناست ولى خب اینا یه جیز دیکن.
شلبى
۳ خرداد ۱۳۹۳این کلاس ماشین تخصص امریکاییهاست
f
۳ خرداد ۱۳۹۳ماشین بدی به نظر نمیاد فقط اینه مصرفش ی خورده بالاست ولی ابهتش زیاد خیلی هم جا دار و زیباست
Masoud AMG
۳ خرداد ۱۳۹۳سلام
با این انداز حکم ناوگان عمومی حمل ونقل آفرود برازنده این ماشین خوبه.
زیگما
۳ خرداد ۱۳۹۳این ماشین های جی ام هیچ کدومشون آفرود نیستن
هر شاسی بلندی که میبینید آفرود نیست!
به ارتفاع سپر و نوع لاستیک های تاهو دقت کنید….
جالبه
یاد یه خاطره افتادم
سایت شورلت بخش چت هم داره که بهتون در مورد محصولات کمک میکنه
منم سوال داشتم که چرا پیکاپ های جی ام برای آفرود سنگین ساخته نشدن
بهم جواب دادن این پیکاپ ها و اس یو وی ها حداکثر برای آفرود در سرزمین های ناهموار “جنوب” ساخته شدن
منظورش از جنوب تگزاس هست که مسیر های سخت نداره و همه جاش دشته و آفرود در اون منطقه حداکثر گذر از جاده های سنگلاخی معمولی هست
این ماشین ها برای آفرود سبک ساخته شدن.
Masoud AMG
۳ خرداد ۱۳۹۳خوب چرا خودشو ناراحت می کنی ،همون آفرود سبک در سرزمین های ناهموار “جنوب” و تپه های شمال با شیب کمتر از 10 درجه با سیستم کنترل رانندگی مغناطیسی به صورت استاندارد،موتور ۵/۳ لیتری V8 و سیستم 4wd
زیگما
۳ خرداد ۱۳۹۳خجالت داره بخدا
من هدفم بالا بردن اطلاعات بقیه هست
اون وقت یکی مثل ایشون مسخره بازی در میاره…..
صبر ادم هم حدی داره
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۴ خرداد ۱۳۹۳درود .
زیگما دهنت سرویس . خندم گرفته ازین کامنتت . خیلی باحال بود .
زیگما
۴ خرداد ۱۳۹۳به حسابت میرسم….
:)
sina
۱۴ فروردین ۱۳۹۶تو که میگی ارتفاع سپر از زمین کمه از نزدیک دیدی؟؟؟تو تصویر ارتفاع کم دیده میشه .نمونش لند کروز وقتی از تصویر نگاه میکنی میبینی فاصلش از زمین زیاد نیست ولی از نزدیک وقتی میبینی خیلی سپرش بلنده.دوما شورلت در طراحی خودرو هدفش جادار بونش بود نه قابلیت های افرودیش.افرود هم خارج از جاده نه کوه و جنگل.
امید
۳ خرداد ۱۳۹۳جلو پنجرش محشره داخلشم که یه اتاق رفتی مسافرت لازم نیست شبی خدا تومن بدی پول هتل داخل تاهو جادار لوکس در حد یه هتل 5 ستاره بگیر راهت توش بخواب شب خوش
سام
۳ خرداد ۱۳۹۳با سلام و هزاران درود بر کارکنان سایت پدال
از اینکه زحمت کشیدید و درباره شورولت تاهو مطلب نوشتیدید بسیار سپاسگزارم.این خودرو واقعا زیباست ونمونه کاملی از یک شاسی بلند کشیده،جادار،باکیفیت عالی، با موتوری جان سخت و کم استهلاک می باشد.
ESI
۳ خرداد ۱۳۹۳70000 تا واقعا ارزش داره
mostafa mn
۴ خرداد ۱۳۹۳agha vaghean mashine
yani jay harf nazashte ama vas khode amrica ke hamchon jade hayi darano to mazrae o kaboyo injor barname ha…
to rasht ye nafar 2013 dare mashin az bas bozorge to khonash ja nemishod khonasho avaz kard be khateresh!
didam to shahr be zor park mikone
va moshkelate dg
vas jade aliye
reza
۴ خرداد ۱۳۹۳وقتی میبینمش یاد فیلمای آمریکایی میوفتم
واقعا ابوهت داره
mazaher
۶ خرداد ۱۳۹۳سلام یکی از محبوبترین ماشینهای روز امریکاست و اونایی که ایراد میگیرن تا بحال ماشین شاسی بلند سوار نشدن مصرفش نسبت به وزنش خیلی خوبه.
mahdi3D
۳۰ مهر ۱۳۹۳آخه اگه شما ها پولشو داشتید که بخرید
دیگه مصرفش براتون مهم نیست
فرشید
۲۱ خرداد ۱۳۹۳هیچ برندی مثل برند های امرکایی خلاقیت ونو اوری تو خودرو هاشون استفاده نمی کنه.وقتی ادم اینا رو می بینه دیگه حتی به ماشین های کره ای نگاهم نمیکنه
ایمان
۲۸ خرداد ۱۳۹۴لکلسوسlx570خیلی بهترازاینه.
mohammad
۶ شهریور ۱۳۹۴طراحی عقبش تا حدودی شبیه به اسکالید نسل قبلیه.آخ که اگه اینا تو ایران بودن لندکروزرو بقیه ی ژاپنیا و کره ای ها باید میزدن گاراژ.
جهانشاه
۲۳ شهریور ۱۳۹۴ماشین رودست جمس بلند نشده مخصوصا مدل ال تی زد????
امین
۸ خرداد ۱۳۹۵سلام.چرا تاهو ایران ممنوعه؟؟؟
sina
۱۴ فروردین ۱۳۹۶خودرو عالیه.هم جادار هست وهم لوکس و قوی.مصرفش هم نسبت به حجم و وزنش خوبه.ام