شورولت کوروِت Z06 جدید مدل ۲۰۱۵ در نمایشگاه دیترویت رونمایی شد که تمامی واکنشها به آن به شدت مثبت بودند. مردم هواکشهای زیبا، بالههای تهاجمی و ظاهر فوق العاده ی آن را میپسندند. افراد همچنین از تغییرات زیاد آن نسبت به مدل پایهی کوروِت شگفت زده شدند. ولی اگر شما با تاریخچهی این خودرو آشنا باشید، Z06 شما را متعجب نخواهد کرد.
این نظر ما در مورد کوروِت Z06 جدید است: این خودرو قرار است حداقل ۶۰۰ اسب بخار نیرو داشته باشد، این خودرو ۸۱۳ نیوتون بر متر گشتاور خواهد داشت، ظاهر آن فوق العاده خواهد بود، و سرعت فوق العاده بالایی خواهد داشت. تئوریهای دیگری نیز به وفور وجود دارند، مانند این نظریه که ممکن است این خودرو اولین گیربکس دو کلاچه روی یک کوروِت را داشته باشد.
همانند بسیاری از نظریهها، تئوری کوروِت DCT بر روی یک تصویر خاص تمرکز میکند. به طور مشخص این تمرکز بر روی طراحی داخلی آن قرار گرفته است. هر چند ممکن است این تئوری کمی مرموز به نظر برسد، بر روی دو عدد از جزئیات به ظاهر فرعی تمرکز میکند. اولین مورد مانند یک P بزرگ میماند که در زیر یک گیره قرار گرفته است، و نشان دهندهی این است که گیربکس خودرو در حالت پارک قرار دارد. گیربکسهای دستی حالت پارک ندارند. علاوه بر آن، دستههایی در کنار فرمان قرار دارند که علامتهای مثبت و منفی بر روی آنها به جای REV MATCH که امروزه در کوروِت Stingray یافت میشود قرار گرفتهاند.
و سپس خود دسته دنده قرار دارد، که ظاهراً زمینهی چوبی همیشگی در دستگیرهی آن وجود دارد. یا این که میتواند یک دسته دندهی سنتی همراه با یک ترمز دستی الکترونیکی وجود داشته باشد. همان گونه که گفتم، تمامی این مجموعه برای نظریه پردازان توطئه بسیار جذاب میباشد.
بیشتر از این وارد جزئیات آن نخواهیم شد، زیرا پس از معرفی رسمی از تمامی آنها آگاه خواهیم شد. بحث وجود یک گیربکس DCT بر روی Z06، در صورتی که بدانید که نسلهای قبلی آن چه خودروهایی بودهاند بسیار منطقی و معقول به نظر میرسد.
کوروِت C2
خودروی Z06 اصلی توسط یکی از مهندسان بزرگ کوروِت، Zora Arkus-Duntov به عنوان یک پکیج رقابتی در نسل دوم کوروِت عرضه شد. خودرو در این پکیج دارای سیستم تعلیق سفتتر، ترمزهای قویتر و یک باک بزرگ بود تا خودرو بتواند بدون نیاز به توقفهای زیاد مسیرهای طولانیتری را طی کند. با قیمتی در حدود ۲۰۰۰ دلار در سال ۱۹۶۳، یا کمی بیشتر از ۱۳۰۰۰ دلار با پول امروزی، این خودرو یک گزینهی کاملاً کمیاب بود. برآوردها متفاوت هستند، ولی بیشتر آنها با این موافقت میکنند که بین سالهای ۱۹۶۳ تا ۱۹۶۵ فقط ۲۰۰ عدد کوروِت Z06 تولید شد.
همان گونه که انتظار میرفت، این خودرو یک رقیب بزرگ برای شِلبی کبری در مسابقات SCCA در آن زمان بود. پس از تغییراتی اجمالی و مختصر که لقب Z06 بود، پکیجهای آپشن تزئینی به مدت بیش از ۳۰ سال ناپدید شدند. مدلهای قوی دیگری مانند نسل چهارم ZR-1 وجود داشتند، ولی هیچ کدام از آنها چه از نظر نام و چه از نظر مفهومی با Z06 مطابقت نداشتند.
کوروِت C5
نام Z06 بالاخره در سال ۲۰۰۱ و در نسل پنجم کوروِت به دنیای اتومبیلها بازگشت. به جای موتور LS1 350 اسب بخاری مدل پایه، این خودرو مجهز به یک موتور ۳۸۵ اسب بخاری LS6 بود. به جای داشتن سقف تارگای جداشونده، سقف آن به منظور استحکام بیشتر و داشتن هندلینگ بهتر ثابت بود. ترمزهای آن نیز بزرگتر شده بودند، و سیستم اگزوز آن از جنس تیتانیوم بود.
کوروِت C6
نسل ششم کوروت Z06 نسخهی تکامل یافتهی C5، و بیشتر برای مسابقه مناسب بود. این خودرو دارای یک موتور بزرگ هشت سیلندر ۷ لیتری با ۵۰۵ اسب بخار نیرو بود. در بین آپشن هایی که برای مسابقهای تر کردن خودرو ارائه میشد یک سیستم روغن مخزن خشک وجود داشت که برای تحمل فشار بیشتر در سر پیچها طراحی شده بود، به غیر از این مورد امکان انتخاب سیستم تعلیق سفتتر و خنک کنندهی گیربکس نیز وجود داشت.
کوروِت C7
با نگاه به ظاهر آن متوجه میشویم که نسل هفتم Z06 دیگر خودرویی در راستای اهداف مدل اصلی نیست. این یک خودروی فوق العاده است که هنگام رانندگی شما را روی صندلی میخکوب خواهد کرد. وجود اسکوپ ها، دریچههای هواکش و بالهها فقط برای زیبایی ظاهری خودرونیست. ظاهراً آنها C7 را به یک خودروی قوی برای مسابقه تبدیل کردهاند. به نظر میرسد که آنها برای صاحبان کوروت هایی قرار داده شدهاند که ارزش آنها را میدانند.
و اگر تمامی کشورهای دیگر قرار است یکی از این خودروها را داشته باشند، چرا ما نداشته باشیم؟
pentagon usa
۲۶ دی ۱۳۹۲کوروت سوپر اسپرت با نصف قیمت!
سينا
۲۶ دی ۱۳۹۲دستش درد نکنه.
Zonda R
۲۷ دی ۱۳۹۲F.A
اخرشه
Reza
۲۶ دی ۱۳۹۲حتی کمتر
ali97
۲۶ دی ۱۳۹۲((و اگر تمامی کشورهای دیگر قرار است یکی از این خودروها را داشته باشند، چرا ما نداشته باشیم؟))
.
.
چون ما به جاش یه عالمه دزد داریم که اجازه ی اینکارو نمیدن
اره..
زیگما
۲۶ دی ۱۳۹۲ویژگی هایی داره که هیچ سوپر اسپرت دیگه ای نداره. تو تیزرش صدای خودرو هم بود.واقعا هیجان انگیز بود .وقتی گاز میداد مو به بدنت سیخ میشد. برخلاف بعـــــــضی از سوپر اسپورت ها که جیغ جیغو هستن….
sorena330
۲۶ دی ۱۳۹۲کاملا موافقم،مثلا هرچند لامبورگینی یکی از بی نقص ترین و کامل ترین سوپر اسپرت هاست اما از صدای موتورهاش به خصوص در دورهای بالا متنفرم،بیشتر مردم رو آزار میده تا به هیجان آوردن خیلی فرکانس بالایی داره…
محسن . فقط آلمان . فقط پورشه
۲۶ دی ۱۳۹۲کیا یادشونه؟! ، کوروت تو گرنتوریسمو PS1 !
PEUGEOT
۲۶ دی ۱۳۹۲مدل قدیمیش چقدر با مدل جدیش فرق کرده!!!!
طراحی مدل های جدیدش رو دوست دارم.
P E U G E O T
حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و
۲۷ دی ۱۳۹۲آره ، دو مدل گرن توریسمو یادمه.یکیش 3تا کلاس ماشین داشت که تو کلاس A نیسان بود و سوبارو و … و کوروت c5 (من همیشه 328i بودم از کلاس B )، یه مدل دیگه بود که کاملتر بود ، اول کشورو انتخاب میکردی بعد خودروسازی و … پولی بود ، اون کوروت c5 و c2 داشت .
Kurosh
۲۶ دی ۱۳۹۲کوروِت از همو اوّل عاشق وکشته مرده زیاد داشته تا برسه به ما…!
درود ولایک بر تو باد ای معشوقه دیرینه..
Saied
۲۶ دی ۱۳۹۲خیلی خشگله!!!
ولی به نظرم به پای gtr ما نمیرسه! طرف دارای gtr لایک کنن!
Zonda R
۲۷ دی ۱۳۹۲F.A
Gtr هم خیای توپه
اما قیمتش از این بیشتره
javid
۲۶ دی ۱۳۹۲به نظر من اگه چراغ های عقبش در آخرین نسل دایره ای بود اصالت خودش رو بیشتر نشون میداد
Saied
۲۶ دی ۱۳۹۲با اون عکس سیاه و سفید خیلی حال کردم! یعنی اونا تو سال ۱۹۶۳ میلادی ( اون چیزی که عکس نشون میده) حد اقل یه ۳۰۰ سالی از علان ما جلوتر بودن!
Zonda R
۲۷ دی ۱۳۹۲F.A
پدال جون دمه شما گرم
ویرایش چی میگه؟!؟!;-)
اخره باحالی
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۶ دی ۱۳۹۲درود.
من که از قیافه ی عقب نسل جدیدش اصلا خوشم نمیاد.خیلی ضایع هست.
چراغای گرد بیشتر بهش میامد.
تا اونجایی که من میدونم کوروت ، بهترین خودروی سال 2013 انتخاب شد .
اون هم به خاطر پیشرفت های قابل توجهی که نسبت به قبل داشته.
البته مرسدس بنز SLS هم دوم شد و علتش هم به خاطر قیمت بالای اون ماشین
بود.
((( ایران و المان )))
Zonda R
۲۷ دی ۱۳۹۲F.a
Sls
دنیای وقار و موندگاری
ولی کوروت کلاسش با sls متفاوته
احسان(احسان سابق)
۲۷ دی ۱۳۹۲این ماشین نشون دهنده سرمایه گذاری درست و مدیریت باعرضه شرکتی هست که همین چند سال پیش در حال نابودی بود و حالا ماشینی عرضه میکنه که هم به لحاظ کارایی فنی و مهندسی و هم به لحاظ طراحی خارجی و داخلی فراتر از انتظارات ظاهر شده.خیلی دوست دارم روزی بیاد که نمایندگی های رسمی جنرال موتورز رو در ایران ببینم.خیلی دوست دارم این اتفاق بیفته
حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و
۲۷ دی ۱۳۹۲همیشه کوروتو به عنوان بهترین ماشین آمریکایی قبول داشتم ( نظر شخصی )
skazi68
۲۷ دی ۱۳۹۲خدا من چ کناهی کردم که داری اینجوری امتحانم میکنی
amin
۲۷ دی ۱۳۹۲حرف نداره.
زیگما
۲۷ دی ۱۳۹۲بی صبرانه منتظر درگ gtr و z06 هستم.
مک میسل
۲۷ دی ۱۳۹۲زیگما منم منتظر درگ gtr و z06 هستم ولی به نظرمgtr میبره…..
محمد
۲۷ دی ۱۳۹۲باحاله
یه پسل باهوش
۲۷ دی ۱۳۹۲چقدر z06 باحاله !
محمد
۱۸ اسفند ۱۳۹۵کرمشو انداختین بعد 15 سال دوباره برم سراغ ps1