نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۵: بعد از معرفی شورولت ولت هیبریدی جدید، نوبت به خودروی تمام الکتریکی دیگری از این شرکت رسید که نام بولت را بر آن نهادهاند. هنوز دلیل این نامگذاری عجیب را نمیدانیم اما لااقل شباهت آن به نام برادر بزرگترش، یادآوری آن را ساده میکند.
شورولت بولت، یک هاچ بک کانسپت است که میتواند کابوسی برای نیسان لیف یا بامو i3 و در آینده تسلا مدل ۳ باشد. این خودرو حتی میتواند شورولت اسپارک EV را نیز از دور خارج کند. با هر بار شارژ باتریهای این خودرو میتوان تا ۳۲۲ کیلومتر مسافت را طی کرد. اما هنوز جزئیاتی از باتری ها و موتور الکتریکی این خودرو اعلام نشده است. شورولت بولت با مواد سبکوزنی نظیر آلومینیوم، منیزیوم و فیبر کربن ساخته میشود. کاهش وزن تأثیر مهمی در افزایش برد خودرو دارد.
طراحی بولت، شامل چراغهای LED و جلوپنجره باریک، پیشآمدگی اندک کاپوت، درب شیشه ای بزرگ عقب، تایرهای مخصوص، سقف پانورامای شیشه ای بزرگ، آینههای آئرودینامیک راهنمادار و دستگیره درهای لمسی است. درون کابین شورولت بولت، فضایی ساده و جادار فراهم آمده و تقریباً تمامی دکمهها و کنترلرهای متفرقه حذف شدهاند. یک صفحه نمایشگر لمسی بزرگ ۱۰ اینچی شناور در کنسول مرکزی، کلیه وظایف را بر عهده میگیرد. نمایشگر داشبورد نیز بهصورت دیجیتالی و با گرافیکی خیرهکننده است. صندلیهای انفرادی به شکل سطلی طراحی شدهاند و طراحی رودریها، دستگیرهها، دریچههای تهویه، پدالها و فرمان، نوآورانه، مدرن و دلنشین میباشند. سیستم تعلیق بادی تطبیقی جدید و ویژگیهای آئرودینامیکی در طراحی بدنه و تجهیزات پیشرفته ایمنی و رفاهی، چیزهایی است که در این خودرو جلب توجه میکنند. هرچند شاید در زمان تولید نسخه نهایی، شاهد خودروی تعدیلشده ای باشیم. در حال حاضر اطلاعات فنی و جزئیات این خودروی کانسپت توسط شورولت اعلام نشدهاند و فعلاً از این لحاظ خودرویی ناشناخته و مرموز تلقی میشود. قیمت پایه بولت حدود ۳۸ هزار دلار خواهد بود اما قاعدتاً با تخفیفها و اعتبارات مالیاتی و تشویقی برای مشتریان حدود ۳۰ هزار دلار تمام خواهد شد. [jwplayer mediaid=”۹۹۵۵۴″] [دانلود ویدئو]
دوست عزیز ب ام و i8 با اون رده ی قیمتی نباید با بولت مقایسه بشه. به به شروین عزیز.چطوری داداش؟ خیلی ناراحت شدم وقتی کاماروی 2016 تو دیترویت نبود.بی صبرانه منتظر رونماییش بودم.
Pooya
۲۴ دی ۱۳۹۳از نیسان لیف زیباتر و کاربردیتر ولی از BMW i8 زشت تر و ناکارامدتر. به هرحال احتمال تولید بولت پنجاه پنجاه است. و بعد از تولید باید دید چگونه است.
عارف
۲۴ دی ۱۳۹۳من اگه 1% هم شانس خریدشو تو ایران داشتم شک نمی کردم. برای رفتن سر کار و برگشتن حرف نداره. حالا موتورش هم 50 اسب باشه هم، باشه!
شروین
۲۴ دی ۱۳۹۳همون طور که تو متن هم نوشته شده باید با BMW i3 مقایسه بشه و تو اون کلاسه نه i8. که صد البته این از i3 قشنگ تره.
شورولته دیگه. بد تو کارش نیست.
Pooya
۲۴ دی ۱۳۹۳سلام من هم i3 می خواستم بنویسم. اشتباهی i8 شد.
ALIUnited
۲۴ دی ۱۳۹۳نمی دونم دقت کردین یا نه
اصلا رو داشبورد ماشین های الکتریکی هیچی نیست بجز یکی دوتا دکمه لمسی ویه صفحه نمایش لمسی .
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۲۴ دی ۱۳۹۳دوست عزیز ب ام و i8 با اون رده ی قیمتی نباید با بولت مقایسه بشه.
به به شروین عزیز.چطوری داداش؟
خیلی ناراحت شدم وقتی کاماروی 2016 تو دیترویت نبود.بی صبرانه منتظر رونماییش بودم.
شروین
۲۴ دی ۱۳۹۳سلام باربد جان. قربونت. شما چطوری؟ آره واقعاً. جاش حسابی خالیه.
عارف
۲۴ دی ۱۳۹۳خیلی برد خوبی داره! با یه بار شارژ 300 کیلومتر راه میره. خیلی عالیه. پیشرفت خوبیه
نوید
۲۴ دی ۱۳۹۳آره پیشرفت بسیار خوبیه
ولی هنوز مونده تا به تسلا برسه
تسلا با وزن بیشتر از این 600 کیلومتر میره
Mostafa&S
۲۴ دی ۱۳۹۳شیک و کاربردی
علی
۲۴ دی ۱۳۹۳امریکا nice
مهدی .فقط آمریکا .فقط دوج
۲۴ دی ۱۳۹۳با اینکه قدرت کمی داره ولی خیلی به درد زندگی شهری میخوره
پیر پشمک موی
۲۴ دی ۱۳۹۳این فقط واس بانوان محترمه خوبه مرد باس ماشینش بزرگ باشه تخت گاز بره تو شهر و صد البته ژاپنی باشه
نوید
۲۴ دی ۱۳۹۳همین
P.G
۲۴ دی ۱۳۹۳حقا که اسم کاربریت نشان دهنده ى سطح فکرته!
اونوقت از نظر شما ماشین ژاپنى مردونه است اما آمریکایى نه؟؟؟!!!عجب!
h112
۲۴ دی ۱۳۹۳اینم از خودرو های آینده…دیگه چی میشه گفت….
پدال وزنش رو هم می نوشتی……
parseh net30
۲۵ دی ۱۳۹۳آینده ماشینا داره به بیریختی میره
سولی
۴ اسفند ۱۳۹۳WOOOOOOOOOOOOOOOOW