شورلت

بررسی شورولت سابربن 4WD مدل ۲۰۱۵

شورلت سابربن در دوازدهمین نسل، یک خودروی شناخته شده است. بسیاری از رقبای کراس‌اور و شاسی‌بلند آمده‌اند و رفته‌اند، ولی سابربان در نمایشگاه‌های اتومبیل حضوری مستمر داشته است.

2015 Chevrolet Suburban
۲۰۱۵ Chevrolet Suburban
همانند پلتفرمی که برای آخرین مدل از شورولت سیلورادو عرضه شده، سابربن دارای سه تریم مختلف شامل LS، LT و LTZ است و دیفرانسیل چهارچرخ نیز به عنوان یک آپشن ۳ هزار دلاری ارائه می‌شود. موتور نسل پنجم جدید جنرال‌موتورز با انژکتور مستقیم یک موتور ۵/۳ لیتری V8 است که قدرتی برابر ۳۵۵ اسب‌بخار و گشتاوری برابر ۶۱۶ نیوتن‌متر دارد. این موتور نسبت به موتور قبلی با پورت انژکتور ۳۵ اسب‌بخار در قدرت و ۶۵ نیوتن‌متر در گشتاور افزایش نشان می‌دهد. قدرت تولیدی V8 توسط یک سیستم گیربکس ۶ دنده اتوماتیک منتقل می‌شود و این ترکیب، تنها ترکیب پیشرانه ارائه شده برای این مدل است. همچنین در مدل استاندارد سابربان 4WD، سیستم دیفرانسیل اتوتریس 4WD به کار رفته است.
2015 Chevrolet Suburban LTZ
۲۰۱۵ Chevrolet Suburban LTZ
در طراحی بیرونی، جلوبندی شورولت نمای تازه‌ای به خود گرفته است. طراحی فریم چراغ‌ها بیشتر شبیه به شورولت تاهو ۲۰۱۵ هستند. این کار باعث شده تا راهی برای کوچک‌تر شدن آن‌ها پیدا شود. نمای سابربان، یک نمای واقعی است؛ هر کسی با دیدن آن تحت تأثیر قرار می‌گیرد.
فرمول به کار رفته در طراحی داخل کابین سابربان بیشتر به همان ترتیبی است که قبلاً در آن دیده شده است؛ راحتی برای حداکثر سرنشین ممکن و حداکثر وسایلی که بتوان همراه داشت. سابربان سه ردیف صندلی دارد که ردیف‌های دوم و سوم قابل جمع‌شدن هستند. خودرویی که برای این بررسی استفاده شده، هفت صندلی داشته است؛ با این حال در صورت لزوم، فرمت‌های ۸ صندلی و ۹ صندلی نیز می‌توانند انتخاب شوند. در مدل امسال شورلت، کنترل دستی جمع‌کردن صندلی‌ها در عقب خودرو فراهم شده است و دیگر نیازی به جستجو در راهنمای خودرو برای جمع کردن آن‌ها نیست!
2015 Chevrolet Suburban Interior
۲۰۱۵ Chevrolet Suburban Interior
تریم LTZ دارای گرم‌کننده و خنک‌کننده صندلی‌های چرمی جلو، گرم‌کننده صندلی‌های ردیف دوم و یک چرخ فرمان با رویه چرمی و گرم‌کن است. همچنین در این تریم امکاناتی چون استارت بدون کلید، استارت از راه دور، تنظیم خودکار پدال‌ها و سیستم اطلاعات و سرگرمی مای‌لینک با یک صفحه نمایش لمسی ۸ اینچی وجود دارند. خودروی تست در اینجا دارای پکیج «آفتاب، سرگرمی و مقصد» بود که تجهیزاتی مانند سقف آفتاب‌گیر، سیستم دی‌وی‌دی پشت صندلی، سیستم راهبری و ۹ ماه اشتراک کانال رادیویی SiriusXM از طریق رادیوی مای‌لینک اضافه کرده بود.
«ایمنی» نقشی مهم در به‌روزرسانی‌های ۲۰۱۵ داشته و مدل LTZ تست نیز در این زمینه تجهیزات مختلفی داشت. تجهیزاتی چون دوربین نمای عقب به علاوه سیستم‌های کنترل برخورد از جلو، هشدار عبور از خط، مانیتورینگ نقطه کور و هشدار ترافیک در پشت هنگام دنده عقب. سیستم کنترل حرکت انطباقی نیز با افزایش ۱۶۹۵ دلار قیمت خودروی تست با بهبود شرایط ایمنی خودرو، یکی از دیگر از بخش‌های برنامه شورلت برای ارتقای ایمنی سابربان است. همچنین خودروی تست دارای یک سیستم ضدّ سرقت ۳۹۵ دلاری بوده که شامل حسگرهای حرکت داخل کابین، خم شدن بدنه، شکستن شیشه و موارد دیگر همگام با سیستم هشدار خودرو است. این سیستم می‌تواند تمام عملکردهای خودرو را تا رسیدن صاحب واقعی‌اش از کار بیندازد؛ بنابراین استارت و حرکت خودرو به صورت غیرمجاز عملاً غیرممکن خواهد بود.
با توجه به سیستم دستیار فرمان الکتریکی که سابربان دارد، کنترل فرمان در هر سرعتی، کار بسیار راحتی است. البته در بزرگراه، اندکی نیاز به تصحیح مشاهده شد. وزن سابربان نیز احتمالاً کمی بیش از حدّ نرمال است. این خودرو با وجود کاپوت آلومینیومی، وزنی نزدیک به ۳ تُن دارد. با این وجود عملکرد سابربان در شتاب تعجب‌برانگیز است؛ چرا که مسافت یک‌چهارم مایل را در مدت ۱۵/۵ ثانیه و با سرعت نهایی ۱۴۶/۴۵ کیلومتر بر ساعت طی می‌کند. البته خودروی تست دارای پکیج ۵۰۰ دلاری مکس تریلرینگ نیز بود که بهینه‌سازی‌هایی را در مورد انتقال قدرت به همراه داشت.
موتور ۵/۳ لیتری V8 دارای سرعت واکنش زیادی است و قدرت خود را به راحتی آزاد می‌کند. ویژگی غیرفعال‌سازی سیلندر جنرال‌موتورز نیز در عمل کمتر احساس می‌شود؛ با این حال هر میلی‌ثانیه عملکرد این ویژگی، در مصرف بهینه خودرو تأثیر خواهد داشت. در تست، مصرف سوخت ترکیبی ۱۵/۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر مشاهده شد و این در حالی است که تخمین‌های سازمان حفاظت محیط زیست امریکا برای مصرف سوخت سابربان ۱۵/۷ لیتر در شهر و ۱۰/۷ لیتر در جاده هستند. سیستم ترمز نیز دارای شرایطی مشابه است و خودرو را از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت در مسافت ۵۷/۹ متری کاملاً متوقف می‌کند. البته باید اشاره کنی که اگر با چرخ‌های استاندارد ۱۸ اینچی این تست انجام شود، عملکرد بهتری را از سیستم ترمز شاهد خواهیم بود. مدل LTZ مورد بررسی، از چرخ‌های ۲۰ اینچی آلومینیومی با تایرهای کانتیننتال کراس‌کانتکت ۲۷۵/۵۵ استفاده کرده بود.
2015 Chevrolet Suburban LTZ
۲۰۱۵ Chevrolet Suburban
آخرین آمار شورولت نشان می‌دهد که حدود ۶۵ درصد خریداران سابربان از تریم LTZ استفاده کرده‌اند. در نتیجه بزرگ‌ترین شاسی‌بلند شورولت در جاده‌ها، بیشتر اوقات با حداکثر امکانات حاضر است. در دنیایی که روز به روز به سمت وسایل کوچک‌تر حرکت می‌کند، سابربان تنها شورولتی است که می‌تواند ۹ سرنشین را با خود حمل کند و فضای زیادی برای راحتی آن‌ها داشته باشد. در ادامه مشخصات آن را مرور می‌کنیم.

مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل چهار چرخ متحرک، ۷، ۸ یا ۹ سرنشین، ۵ در واگن.
  • قیمت مدل تست: ۷۲۸۳۵ دلار (قیمت پایه: ۵۱۵۹۰ دلار)
  • نوع موتور: pushrod 16-valve V-8 ، بدنهٔ و رویه آلومینیومی، انژکتور سوخت مستقیم.
  • گنجایش: ۵۳۲۸ سی‌سی.
  • قدرت: ۳۵۵ اسب بخار در ۵۶۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۵۱۹/۲ نیوتن‌متر در ۴۱۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۶ دنده اتوماتیک با حالت شیفت دستی.

ابعاد:

  • فاصله دو محور چرخ‌ها: ۳/۳ متر.
  • طول ماشین: ۵/۷ متر.
  • عرض: ۲/۰۴ متر.
  • ارتفاع: ۱/۸۹ متر.
  • وزن کلی: ۲۷۲۸ کیلوگرم.

تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۷/۱ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۹/۱ ثانیه.
  • صفر تا ۲۰۹/۲ کیلومتر بر ساعت: ۲۴/۷ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۷/۷ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۵/۵ ثانیه با سرعت نهایی ۱۴۶/۴۵ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (با محدودیت قانونی) : ۱۸۱/۸ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۷/۹ متر.

مصرف سوخت:

تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۵/۷ لیتر در شهر و ۱۰/۷ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.

مصرف سوخت در تست: ۱۵/۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۹ دیدگاه‌ها

  1. زیگما

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (3058 ديدگاه)

    قدیمی ترین خودرویی که هم اکنون با همان نام داره تولید میشه، شورلت سابربن هست.80 ساله داره تولید میشه. پی در پی و بدون وقفه
    سابربن از نسل دهم و تاهو از نسل دوم، دیگه خودرویی برای خانواده های پرجمعیت ساکن در روستا ها و اطراف شهر ها نبودن. بلکه تبدیل به فول سایز های دو کاره ای شدن که هم لوکس بودن و هم مخصوص پرجمعیت ها. از اون نسل ها هم به بعد، ویژگی آفرودی درشون از بین رفت.
    این کلاس از خودرو تبدیل به خودرو های شرکتی و دولتی در امریکای شمالی شده.
    دیگه قیمت این دو ماشین مثل نسل های قبلش، ارزون و مناسب خانواده های معمولی نیست و تبدیل به گزینه لوکس دوست ها شده.

    1. سجاد

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (198 ديدگاه)

      ممنون از توضیحت زیگما جان

    2. Chevo

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (44 ديدگاه)

      طراحی جلو بسیار زیبا و مدرن طارحی پشتش هیچ تغییری نکرده نسعت به مدلهای 40سال پیشش ،پلتفرم بدنه داد میزنه که پشتمو درست کن ،

  2. خاوری مزراتی

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1100 ديدگاه)

    گرچه طراحیش بسیار زیباست..گرچه آمریکایی دوستم..گرچه پرابهت و لوکسه اما به شخصه کادیلاک اسمالاد رو بیشتر میپسندم.. چون خیلی زیباتره و طراحیش با اون جثه بزرگ تحسین برانگیزه

  3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (6507 ديدگاه)

    درود .

    من عاشق این فرهنگ امریکایی ها هستم : ( هرچه بزرگتر ، بهتر )

    هرچیزی میخرم سعی میکنم این مشخصات رو داشته باشه . چون به صرفه تره .

    بزرگ . بلند . ضخیم . تعداد بیشتر . پهن . و …

    یک جایی خوندم شورولت سابربن بزرگترین شلسی بلند دنیاست .

    دوبرابره لندکروزه . فکرشو بکن ببین چه غولیه .

    1. پیکان جوانان

      ۹ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (203 ديدگاه)

      منم طرحی که قلچماق باشه رو خیلی میپسندم ولی این دیگه زیاده رویه همون تاهو به سایز تره

      موافقم 1
      مخالفم 1
  4. قاقالی

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (149 ديدگاه)

    یه جورایی شبیه کینگ کونگه نه؟؟؟
    کاش رو نمای پشتش بیشتر کار میکردن خیلی ساده شده

  5. قاقالی

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (149 ديدگاه)

    پدال جان جدیدا نظرات رو قورت میدی ها !!!

    1. زیگما

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (3058 ديدگاه)

      چند تا از مال منم قورت داد….

    2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (6507 ديدگاه)

      درود .

      پدال جان با اجازه .

      قاقالی جان پدال قورت نمیده .

      بعضی از جملات دارای کلمات خاصی هستند که که به طور اتوماتیک دستگاه

      انهارا تشخیص داده و داخل پوشه ی Spam ذخیره میکند .

      به خاطر همینه که بعد از ارسال دیدگاه ، شما دیدگاهتان را نمیبینید .

      شاید 2 الی 3 ساعت بعد دیدگاه شما برسی بشه و ثبت بشه . اگرهم اصلاحات

      بخواد ، بعد از تصحیح ثبت میشه .

      حالا اگر پدال خودش صلاح بدونه اون کلمات رو میگه .

      موفق باشی .

      1. قاقالی

        ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (149 ديدگاه)

        مرسی میلاد جان که پاسخ دادی

      2. رضا

        ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (1691 ديدگاه)

        کاش عقبش به این سادگی نبود

  6. sadegh

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (2117 ديدگاه)

    وقتی توی عکس به این ماشین نگا میکنی بزرگ به نظر میاد، حالا ببین اگه توی خیابون اومد وایساد بغلت دیگه چه نره غولیه!!!!

  7. ساسان.م

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (337 ديدگاه)

    عجب تانکیه !!!!

  8. شلبى

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (704 ديدگاه)

    جه ابهتى داره ، جون میده بندازیش تو جاده از این شهر به اون شهر بجرخى، به اعداد شتاب و سرعت نکاه کنین براى این ماشین با این وزن واقعا خوب

    1. زیگما

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (3058 ديدگاه)

      داداشش، یوکان دنالی با انجین 6.2 لیتری، تازه بهتر هم هست!

  9. رضا

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1691 ديدگاه)

    wow!!

  10. SADegh

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (10 ديدگاه)

    از هیکلش خوشم میاد خیلی عضلانیه . اما چرا کابینش یه جوریه ؟ انگار صندلی هاش به خصوص صندلی های عقب راحت نیستن البته من داخلش ننشستم فقط از ظاهر صندلی اینو میگم . کنسول وسط توی سقفش هم کارآمده.کلا خوبه اما کاش کابینش مثل بدنش ظریفتر طراحی شده بود.این سبک آمریکایی هاست. قدرت و حجم موتور یا فضای کابین رو بیشتر از ظرافت های داخلی مورد توجه قرار میدن . شاید به همین دلیله که محصولات تویوتا تو کشورشون نسبت به محصولات رقبای اروپایی محبوبتره . چون از این لحاظ به محصولات آمریکایی نزدیکتره .

  11. Ehsan

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1243 ديدگاه)

    یک غول خوش استیل

  12. امین

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (147 ديدگاه)

    ماشینم فقط ماشین امریکایی.
    ای ولا

  13. احسان(احسان سابق)

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (2870 ديدگاه)

    انقدر اعداد متن زیاد مخم هنگ کرد.با اینکه ماشین خیلی بزرگیه اما برام جذابیت داره شتابش برای همچین غولی واقعا قابل تقدیره.جالب مصرف سوختش هست که اندازه کرایسلر 300 هست

  14. amirali

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (187 ديدگاه)

    چقدر این خودرو را دوست دارم و چقدر جای محصولاتی اینچنین در ایران خالیه . افسوس .

  15. Metalhead

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    شاسی بلند فول سایز و وانت فقط امریکا

  16. آماتور

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (167 ديدگاه)

    یه غول به تمام معنا ! /m\

  17. ژیار

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (59 ديدگاه)

    البته فکر نکنم با این ابعاد تو کوچه خیابونای ایران کاربردی باشه هرچند به شخصه عاشق ماشینای قلدر آمریکایی هستم واین سابریان تو شتاب و مصرف سوخت بالاتر از انتظار رو تامین میکند

  18. امید

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1320 ديدگاه)

    عالیه انگار تو یه اتاق خواب لوکس متحرک هستی و ایمن

  19. PEUGEOT

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (998 ديدگاه)

    چقدر بزرگه
    از قیافش معلومه که توش چقدر راحت و امنه

  20. ESI

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (385 ديدگاه)

    اگه دیدین تو یخچالتون قرص سردرد پیدا نمیشه یه سر بیان تو ای صفحه

  21. Yunes

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (14 ديدگاه)

    وای شورلت سابربن غالیه.من شخصا عاشق ماشین های غول امریکایی ام.واقعا با ابهته بهت قدرت میده.میتونی باهاش از روی پراید رد بشی.

  22. کافر مقدس

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1627 ديدگاه)

    اگه آمریکایی خرید و فروشش تو ایران آزاد بشه اینا رو متری میفروشن . دیگه باید بری از مشاور املاک بخری:D

  23. AUDI R8

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (42 ديدگاه)

    درود
    من عاشق ماشینهای بزرگ هستم
    ولی به نظرم قدرتش نسبت به وزنش کم باشه

  24. mostafa mn

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (20 ديدگاه)

    دوستان این ماشینو چوی تاهو و کدیلاک اسکالید همه تقریبا یه سایز هستن
    من همشونو دیدم تو رشت هستش ازشون
    واقعا مشکل پارک دارن اونایی که این ماشینو دارن
    واقعا مصرف سوخته بالایی‌ دارن
    گاهی اوقات واسه یه دور زدن تو دور برگردان‌های ما مجبور میشن ۲ یا ۳ بار جلو عقب کنانا!!!!
    این ماشینا به درد خیابونا ما نمی‌خورن واقعا
    اما خداییش خیلی‌ با ابهت و خوشگل هستن

    1. Ferya

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (676 ديدگاه)

      کسی که اینا رو بخره ؛ اگه عاقلانه خرید کرده باشه اینو عشقی میخره ، برای سفر و خارج شهر . و مصرف سوخت و پارک براش اهمیت نداره

  25. فرشید

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    بهترین شاسی بلنددنیا در یه کلام همینه.اگه از کنارش رد بشی از ابهت خوف برت میداره.

  26. مجید

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (28 ديدگاه)

    از این رویه جدید که دشبورد اس یو وی هارو شبیه بقیه ماشینا(سدان و غیره) طراحی میکنند خوشم نمیاد

  27. hesam

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام. کسی میدونه قیمت مدل فول اپشن سابربان چنده؟؟؟؟؟

  28. ابوالفضل

    ۲۸ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام

    توایران پیدا میشه؟

    کسی میدونه قیمتش الآن تو ایران چقدره؟

  29. ادمین وبلاگ نتچرخی

    ۱۱ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    چه فایده وقتی مجبوریم قوطی حلبی های داخلی رو سوار بشیم

  30. مهدی

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عالیه…امروز یه دونشو که مال کشور عراق بود رو توی یکی از خیابون های اصفهان دیدم…
    خیییییلی ابهت داره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا