شورلت

شورولت ولت 2016 با قابلیتهای بیشتر

جنرال موتورز، شورولت ولت ۲۰۱۶ را طراحی شده بر اساس دیدگاه‌های مشتریان می‌داند. البته این چیز عجیبی نیست زیرا ولت نسل اول به‌عنوان یک پیشاهنگ، نیاز به جمع‌آوری بازخوردهای فراوانی از خریداران آن داشت. بدین ترتیب می‌توان امیدوار بود که با اعمال نظرات و خواسته‌های مشتریان، این بار شاهد خودرویی کم نقص و کامل باشیم. نکته جالب اینکه برخی خریداران ولت به دنبال افزایش برد مسافت باتری‌ها بودند و برخی قابلیت‌های دینامیکی بهتری را طلب می‌کردند. جمع نمودن این دو ویژگی کار مشکلی بود اما شورولت سعی کرده تا به هر دو هدف دست یابد.

2016 Chevrolet Volt
۲۰۱۶ Chevrolet Volt
جنرال موتورز در ساختار سلولی باتری‌ها تجدیدنظر کرده تا ظرفیت ذخیره‌سازی را تا ۲۰ درصد افزایش دهد. این در حالی است که تعداد کل سلول‌ها از ۲۸۸ به ۱۹۲ سلول کاهش یافته و ۱۰ کیلوگرم نیز از وزن باتری‌ها کم شده است. در حال حاضر باتری‌ها قادر به ذخیره ۱۸.۴ کیلووات ساعت در برابر ۱۷.۱ کیلووات سابق می‌باشند. ساختار چیدمان باتری‌ها هنوز به شکل T سابق است اما نقطه ثقل آن پایین‌تر آمده است.
2016 Chevrolet Volt
۲۰۱۶ Chevrolet Volt
پیشرفت در تکنولوژی باتری‌ها باعث شده تا برد مسافت خودروی ولت با تکیه صرف بر نیروی الکتریکی و در حالت برقی به ۸۰.۵ کیلومتر برسد. درحالی‌که ولت قدیمی با هر بار شارژ کامل باتری‌ها تنها ۵۶.۳ کیلومتر برد داشتند. اگر بنزین باک سوخت و موتور درون‌سوز را نیز در نظر بگیریم، برد خودرو به ۶۴۴ کیلومتر می‌رسد و این یعنی مصرف سوختی به اندازه ۲.۳۱ لیتر در هر صد کیلومتر.
2016 Chevrolet Volt
۲۰۱۶ Chevrolet Volt
قدرت موتور روی ۱۴۹ اسب بخار سابق باقی مانده اما گشتاور با ۲۸ نیوتن متر افزایش به ۳۹۹ نیوتن متر رسیده است. موتور چهار سیلندر ۱.۴ لیتری سابق با یک موتور ۱.۵ لیتری از سری اکوتک با تزریق مستقیم سوخت و با ضریب تراکم ۱۲.۵ به ۱ جایگزین شده است که البته توان ۱۰۱ اسبی آن تغییری نکرده است. در عوض مصرف سوخت این موتور به‌تنهایی به ۵.۷۴ لیتر در صد کیلومتر طبق استاندارد EPA کاهش یافته است. یک گیربکس CVT نیز برای انتقال نیرو به چرخ‌های جلو مورد استفاده قرار گرفته است.
2016 Chevrolet Volt
۲۰۱۶ Chevrolet Volt
طراحی ولت جدید به گونه ایست که میزان سروصدا و خشونت در آن کاهش یافته است. موتور ژنراتور در نزدیکی موتور اصلی قرار گرفته است. استفاده از مواد کمیاب و گران‌قیمت نیز محدود شده تا هزینه‌های تولید کاهش یابند. به گفته جی‌ام، موتور جدید ۱۲ درصد کارآمدتر شده است.
2016 Chevrolet Volt
۲۰۱۶ Chevrolet Volt
در استفاده شهری، ترافیک و با بار کم می‌توان تنها روی موتور الکتریکی تکیه نمود اما زمانی که نیاز به قدرت و شرعت بیشتری باشد، موتور بنزینی هم وارد مدار می‌شود. شتاب صفر تا ۴۸ کیلومتر به ۲.۶ ثانیه و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت به ۸.۴ ثانیه رسیده که تقریباً نیم ثانیه بهبود یافته‌اند.
2016 Chevrolet Volt
۲۰۱۶ Chevrolet Volt
2016 Chevrolet Volt
۲۰۱۶ Chevrolet Volt Battery
چهار حالت رانندگی برای ولت جدید تعریف شده که شامل عادی، اسپرت، کوهستانی (ترکیب هر دو موتور بنزینی و الکتریکی برای مسیرهای شیب‌دار) و ثابت (برای مسیرهای بزرگراهی و با سرعت کروز) می‌باشند.
2016 Chevrolet Volt
۲۰۱۶ Chevrolet Volt
طراحی بیرونی ولت همانند گذشته به صورت یک سدان چهار درب جمع و جور و البته با محافظه‌کاری بیشتر می‌باشد. فرم کلی بدنه مشابه هوندا سیویک است. برخی از قسمتهای جلوی این خودرو، یادآور آکورا ILX هستند. درب کاپوت و صندوق از جنس آلومینیوم ساخته شده‌اند. چراغ‌های LED و چرخ‌های ۱۷ اینچی قرار گرفته در گوشه‌ها و فرم کشیده و آئرودینامیک بدنه و سقف، با وجود عدم نمایش هیچ نکته تازه و ابتکاری، بیشتر مطابق ذائقه مشتریان می‌باشد.
2016 Chevrolet Volt Interior
۲۰۱۶ Chevrolet Volt Interior
فضای درون کابین هم از ایده‌های مدرن و افراطی فاصله گرفته و ملموس‌تر شده است. سه ترکیب رنگ برای داشبورد و کابین را می‌توان انتخاب نمود. یک صفحه نمایشگر ۸ اینچی لمسی در مرکز کنسول و یک نمایشگر ۸ اینچی دیگر در داشبورد قرار گرفته‌اند. ویژگی‌هایی چون روکش چرم، سیستم ناوبری و دستیار الکترونیکی راننده نیز در پکیج‌های مختلف قابل سفارش می‌باشند. در قسمت عقب کابین برای نفر سوم هم فضای نشستن البته نه به شکلی ایده آل ایجاد شده است.
2016 Chevrolet Volt Interior
۲۰۱۶ Chevrolet Volt Interior
سیستم‌های ایمنی پیشرفته ای چون هشدار خروج از خط، هشدار نقطه کور، جلوگیری از برخورد از روبرو، هشدار برخورد، سنسور پارکینگ عقب و پارک دوبل خودکار در کنار سیستم کنترل ثبات و پایداری و دوربین عقب و ۱۰ کیسه هوا در شورولت ولت جدید مورد استفاده قرار گرفته‌اند.
2016 Chevrolet Volt dashboard
۲۰۱۶ Chevrolet Volt dashboard
زمان شارژ کامل باتری‌ها با برق ۱۲۰ ولت به ۱۳ ساعت می‌رسد اما با برق ۲۴۰ ولت این زمان به ۴.۵ ساعت کاهش می‌یابد.
به نظر می‌رسد ولت ۲۰۱۶، خودرویی کامل‌تر در همه بخش‌ها شده باشد و عملی‌تر از سابق و احتمالاً ارزان‌تر از ۳۴۹۹۵ دلار مدل‌های فعلی نیز خواهد بود. از رقبای این خودرو باید به BMW i3 ، فورد C-Max Energi و تویوتا پریوس پلاگین هیبرید اشاره کرد. این خودرو از نیمه دوم سال ۲۰۱۵ وارد بازار خواهد شد. [jwplayer mediaid=”۹۹۳۲۸″] [دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه‌ها

  1. ارش

    ۲۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (19 ديدگاه)

    فقط 34995 دلار برای این خودرو با این سطج از تکنولوزی
    اما تو ایران متور 30 سال پیش پژو رو میزارن روی یه بدنه مثل دنا با اندکی تغیرات بدنه و یه بوتوث و ای بی اس میدن 46 میلیون
    اخه این کجاش انصافه
    خدایا این دو تا شرکتو نیست و نابود کن ( ایرانخودرو و سایپا)

    1. faraz777

      ۲۲ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (44 ديدگاه)

      دوست عزیز مشکل از این دوتا شرکت نیس کسایی که سیاست گذار این حوزه هستند باید عوض بشن! البته به قول معروف “این خانه از پای بست ویران است”…
      چیمون درسته که خودرو سازیمون درست باشه‍!؟!؟

    2. E 36

      ۲۲ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (917 ديدگاه)

      کماکان مخالف شدید ماشین برقیم
      تو عکسا ببینید عین جارو برقی سیمشو زدن تو پریز !!

      1. حامد

        ۲۲ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (262 ديدگاه)

        الان اینکه سیم به پریز وصل شود چیش بده؟؟؟؟ مگه فقط جاروبرقی رو به برق میزنند تازه مگه جاروبرقی چشه؟؟؟؟ خیلی کوته بینانه فکر می کنید. کمی بیشتر بیاندیشید.

    3. علی آقا

      ۲۲ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (583 ديدگاه)

      خدایا به مدیران دولتی ما عقل عطا بفرما.

    4. MAFIA

      ۲۲ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (435 ديدگاه)

      مگه نسخه قبلیش قابلیت داشت.ماشین برقی بی مزه.مثل آب میوه گیر میمونه یا اتو یا جارو برقی یا سشوار…

      یه موتور 1.4 بنزینی مثل i8 روش مینداختن بد نمی شد.

  2. مهدی

    ۲۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (20 ديدگاه)

    تا جایی ک ب خاطر دارم از چند سال پیش کمپانی های خودرو سازی ب دنبال این بودن ک تو خط تولیدشون از هر مدل ی مدل دیزلی داشته باشن مثل مدل هایdدر سری های۳،۵و۷ bmw تا مدلایی با بهروری بالا و مصرف سوخت کم داشته باشن.حالا تمایل بازار داره ب سمت خودرو های هیبریدی و تمام برقی سوق پیدا میکنه.اگه دقت کرده باشید طراحی این خودرو ها از یک یا چند اصل طراحی پیروی نمیکنه از جمله اینکه اگه خط راستی از مرکز خط جلو ب سمت ستونaکشیده بشه باید در یک راستا باشن ک ب دلیل کم کردن مقاومت هوا این اصل داره کنار گذاشته میشه مثل تویوتا پریوس.از طرفی باید نگران باشیم و از طرفی خوشحال,نگران ب دلیل اینکه ذخایر نفت دنیا رو ب اتمامن و خوشحال ب دلیل اینه بحران سوخت و الودگی هوا باعث ارایه مدل هایی با بهره وری بالا و مصرف سوخت کم شدن.ب امید ناچیز شدن الودگی تهران و کلان شهر های دیگر.ارادتمند

  3. 4MATIC

    ۲۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1051 ديدگاه)

    باماشینای هیبریدی حال نمی کنم

    1. نوید

      ۲۲ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1525 ديدگاه)

      چون هنوز هیبریدی خوب ندیدی و سوار نشدی

      1. 4MATIC

        ۲۲ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (1051 ديدگاه)

        اقا نوید برادر من شما چرا من هر چی می گم باید جواب بدی؟؟؟
        دوما چرا نشدم لکسوسCT200H روسوار شدم ونمی گم بد بود ولی اگه هیبریدی نبود خیلی بهتر بود

        1. نوید

          ۲۲ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (1525 ديدگاه)

          چون خیلی دوست دارم

    2. ALIUnited

      ۲۲ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (135 ديدگاه)

      مگه تسلا رو ندیدی که تو شتاب تا دنده 3 از اونتادور جلو تره تازه تسلا هیبریدی نیستش اگه هیبریدی بود مشکل بردش هم حل می شد .

      1. 4MATIC

        ۲۲ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (1051 ديدگاه)

        چرا دیدم اون تسلا وبنزBکلاس هیبرید رو نگفتم ماشینای هیبرید زیر2500که اجازه ی ورود به ایران رو دارن رو گفتم

      2. farzam

        ۲۲ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (105 ديدگاه)

        تسلا که اصلا جعبه دنده نداره ولی منظورتو‌گفت. بعدشم ۴ ماتیک جان سعی‌کن نیمه پر لیوانو ببینی‌. یعنی آی ۸ و لافراری و‌پی ۱

        1. نوید

          ۲۳ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (1525 ديدگاه)

          و CT200h

        2. ALIUnited

          ۲۳ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (135 ديدگاه)

          تسلا رو نمی گم منظورم اونتادوره که 3 تا دنده عوض می کنه بعد به تسلا می رسه

      3. فریا

        ۲۳ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (684 ديدگاه)

        تـــسلا کلاً الکتریکی هست هیبریدی نیست . چیزی به اسم بنزین

        نمیشناســه .

  4. سجاد

    ۲۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (203 ديدگاه)

    طراحی و دیزاین ماشین حرف نداره ؛ فیس لیفت و داشبوردش واقعاً زیباست . با اسمش هم خیلی حال کردم !!
    اما نمی دونم چرا بازم تسلا بیشتر به دلم نشست تا این مدل از شورولت .. مثلا فکرش رو بکنید اگه کوروت استینگری ، با موتور هیبریدی مثل i8 ولی ازون قوی تر تا بازم به همون تاپ اسپید فعلی ـش برسه ….
    چه شود !!!
    البته اگه مراکز توزیع برق مثل پمپ بنزین ها زیاد بودن و این ماشینای اینجوری به ایران هم میومدند ، حتماً ازشون استقبال ویژه ای میشد ولی متاسفانه حالا حالا ها با خودروسازان عزیز کشورمون باید سروکله بزنیم که مبادا سود بادآورده اونا با ورود ماشین های خارجی قطع بشه //

    مرسی و متشکرم

  5. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

    ۲۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (810 ديدگاه)

    واقعاً شورولت عالی کار کرده خیلی از نواقص گذشته ی ولت رو برطرف کرده.چه کابین دلچسبی داره! :D
    ولی فوق العاده ناراحت شدم.بی صبرانه منتظر بودم تا کاماروی 2016 رو هم کنار ولت تو نمایشگاه دیترویت ببینم اما متاسفانه رونماییش با تاخیر مواجه شد.خیلی منتظر کامارو بودم ولی… :(

  6. جی تی ار

    ۲۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (459 ديدگاه)

    ماشین خوبیه.اناق خیلی زیبایی داره.
    ولی در مجموع چنگی به دل نمی زنه.
    ولی با اتاقش خیلی حال کردم…

  7. z/28

    ۲۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (45 ديدگاه)

    خودتون قضاوت کنید….
    مشکل ایران خودرو نیست که یه ماشین کوپه با موتور v8 درس نمی کنه تغصیر ما ایرانیا هاست اگه همچین ماشینی درس کنن حداقال 150 میلیون در میاد اون وقت کی حاضر اون ماشینو با سانتافه یا سوناتا عوض کنه الان هم کسی حاضر نیس پرشیا رو ول کنه بره سمند بخره حتی اگه بهتر باشه … خودتون قضاوت کنید

  8. bardia

    ۲۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (181 ديدگاه)

    یه سری میان میگن اصلا از ماشین هیبریدی خوشم نمیاد انگار مثلا روزی دوبار دارن سوار میشن بعد خوششون نیومده

    خوب بنده ی خدا اول یه دونه سوار شو بعدا بگو خوشت نمیاد
    ماشین با مصرف سوخت 2 لیتر ادم میبینه باید خوشش بیاد اصلا
    کاش این ماشینارو بدون گمرگ و مالیات وارد کشور کنن که هم نیاز به بنزین کم شه هم الودگی هوا کمتر شه
    بع امید روزی که توی کشورمون خودروهای هیبریدی ارزون تر از بقیه ماشینا باشن

    1. نوید

      ۲۲ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1525 ديدگاه)

      دوست عزیز الان هم هنینجوریه

    2. 4MATIC

      ۲۲ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1051 ديدگاه)

      درسته که ماشینای هیبرید مزایایی دارن مثلا مصرفشون کمه و….
      ولی قدرت کمتری دارن من برای این گفتم

      1. نوید

        ۲۲ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (1525 ديدگاه)

        من اینجا با بردیا بودم

      2. حامد

        ۲۲ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (262 ديدگاه)

        الان i8 با شتاب فوق العاده و وزن سبکش و همچنین تسلا قدرتشون کمه؟؟؟ دوست عزیز توی خیابون و جاده قراره ماشین سوار بشویم نه توی پیست و مسابقه که انتظار داشته باشیم شتاب جت رو داشته باشه. بعدش هم موتور های الکریکی مزیت های خیلی زیادی دارند در عین اینکه قدرت های خیلی زیادی نیز می توانند تولید کنند (محدودیتی برای قدرتشون وجود نداره و تازه قدرتشون نسبت به دور موتور ثابت تره و راندمان تبدیل انرژی خیلی بالایی دارند) تازه هم صدا و هم استهلاک خیلی کمتری دارند. فقط به دلیل عدم بهینه بودن منبع انرژی در باتری ها موتور های خیلی قوی را فعلا به کار نمی برند)
        به نظر من مشکل اکثر شما مخالف های پر تعصب اینه که نمی خواهید تغییر را بپذیرید نمی خواهید قبول کنید روزگار موتور های n سیلندر آلاینده و پر مصرف با اون صدای گوش آزارشون تموم شده.

        1. نوید

          ۲۳ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (1525 ديدگاه)

          حامد جان
          کاملا درست میگی
          ولی گوش آزار رو کسی به کار نمیبره
          یا باید بگی گوش خراش
          یا آزار دهنده
          شوخی کردما به دل نگیری یه وقت

  9. علی

    ۲۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (209 ديدگاه)

    شیک و زیبا

  10. عارف

    ۲۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (75 ديدگاه)

    یه سوال داشتم خدمت دوستان.مگه قرار نبود خودرو های هیبریدی و برقی تعرفه ی گمرکشون صفر بشه پس چی شد؟؟؟؟؟چرا کسی وارد نمیکنه.من فقط یه دونه سوناتا هیبریدی تو ارس دیدم

    1. نوید

      ۲۲ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1525 ديدگاه)

      شده
      و وارد هم میکنن ولی کم
      چون مشتری هاش کمه
      به خاطر قطعات و برق
      CT200h هم به این علت زیاد شده که نیاز به برق نداره
      و خیلی هم با کیفیته و نیاز به قطعه و … نداره
      بعدشم لکسوسه

  11. کافر مقدس

    ۲۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    نمیدونم چرا خیلی از Interior های هیوندای شبیه این و مدلهای دیگه شوی ــــــــــــــــــــه

  12. mohsebn

    ۲۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    شمایی که اینقدر از قدرت کم خودروهای هیبریدی میگید اخه کجا قدرتشون کمه اونم برای جاده های ایران دوست عزیز اینجا که المان نیست که اتوبانای سرعت ازاد داشته باشه.
    من نمیدونم شما تجربه رانندگی با چه ماشینی پر شتابی رو داشتید
    با همین ماشینای معمولی وارداتی تا بیای یک لحظه گاز رو پر کنی اونم تازه توی اتوبان میبینی که یه ماشین راهت رو سد کرده.
    پس ماشینای هیبریدی برای کشوری مثل ایران که نمیتونی سرعت بالا و شتاب بالا بگیری خیلی خوب هستن.

  13. h112

    ۲۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (434 ديدگاه)

    اگه اشتباه نکنم رقیب این خودرو هوندا سیویک …..
    که انتخاب منم هوندا سیویک ….

  14. سولی

    ۴ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    چقدر ناااااااااااااااازه

  15. محمد

    ۲۸ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مدت زمان شارژ شدن باتریش یکم زیاده. خصوصاً نسبت به رقباش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا